Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Moje wrażenia po odbiorze QQ


chabol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno byłoby mi odpisywać w kolejnych wątkach o różnych sprawach, więc pozwoliłem sobie napisać nowy temat, podsumowujący moją pierwszą przygodę z QQ.

 

Auto zamówiłem pod koniec lipca 2010, przyjechało do Szczecina na początku listopada, odebrane ok. 25 listopada (procedury leasingowe i inne zawiłości formalne).

 

Specyfikacja: QQ dCi 2.0 4x4 Tekna, kolor Titanium. Cena po rabatach flotowych obniżona o 14% (auto firmowe) oraz dodatkowo dywaniki i autoalarm gratis. Jestem z Poznania, ale to właśnie salon Polmotor w Szczecinie dał najlepsze warunki. Wniosek? Warto faktycznie popytać u różnych dealerów.

 

Odbiór samochodu

Bezproblemowy. Samochód czekał gotowy do wyjazdu w salonie. Wcześniej zamówiłem w internecie opony i felgi na zimę i wysłałem do nich. Obsługa bardzo w porządku, dostałem nawet flaszkę wina :)

 

Opony zimowe

Nie warto zakładać opon zimowych na 18calowe felgi. Nie chodzi o to, że taniej, ale po pierwsze są tylko jakieś podejrzane Achillesy na rynku (sklep motoricus.pl), ale szkoda felg - tu zgoda ze wszystkimi na forum. Kupiłem 16 calowe felgi Enzo R oraz opony Pirelli Ice&Snow. Wyglądają i jeżdżą super. Szczególnie w aktualnych mocno zimowych warunkach mogę to potwierdzić. Wcale nie są jakoś super głośne. Alufelgi nie były takie drogie, ok. 340 brutto / szt, więc stalówki dużo tańsze też nie są.

 

Silnik i skrzynia biegów

150km to naprawdę konkretna ilość, turbo załącza się jednak dość późno. Jeżdżę jednak dużo w mieście, więc niskie obroty są przyjemne o może dobrze, że tak jest to zestrojone. Skrzynia 6 biegowa super, 6tka elastyczna już nawet od ok. 80-90 km/h. Silnik nie pracuje zbyt głośno, naprawdę jest jak na diesla znośnie. DPF póki co oczywiście cicho, zobaczymy, co będzie dalej.

 

Napęd 4x4 i zawieszenie

Krótko: warto! Szczególnie teraz, gdy wszyscy mają problem z ruszeniem z miejsca. Nie zdarzyło mi się jeszcze mieć jakikolwiek problem z wyjazdem z zaspy, parkingu itp. Dodatkowy wysoki prześwit - naprawdę ekstra, chociaż to docenią chyba wszyscy użytkownicy QQ, niezależnie od napędu. Oczywiście nie jest to auto terenowe. Na zakrętach jest całkiem okej, trochę się bałem bujania, ale samochód jest dość masywny, więc tego nie czuć. Przesiadłem się z Focusa, więc różnica kolosalna.

 

Sprzęgło

Rozmawiałem z serwisantem. Przyznał, że sprzęgło można spalić. Mówił, że ludzie najczęściej robią to, kiedy próbują się wydostać z zasp zimą. Sugerował, żeby koniecznie w takich sytuacjach wyłączać ESP, gdyż ono powoduje, że koła nie kręcą się odpowiednio - ludzie dodają więcej gazu na półsprzęgle i palą... Nie znam się na tym, więc tylko cytuję.

 

Wnętrze i komfort

Jak dla mnie wszystko jest na swoim miejscu. Tempomat bomba, Nissan Connect rewelacja, nawigacja z nowymi mapami doprowadziła mnie bez problemów na miejsce. Gadającą babę od razu wyłączyłem :) Fotele wąskie, ale po kilku dobrych przejażdżkach stwierdzam, że świetnie trzymają. Siedzi się wysoko, widoczność super. Kamera cofania to raczej dodatek, ale czasem się przydaje. Lusterka wielkie i to, że składane pomaga mi wjechać do garażu ;) Schowki są okej, brak mi tylko czegoś na okulary, ale to już naprawdę drobiazg. Podłokietnik naprawdę pojemny. USB w środku jest moim zdaniem super, nie widać go na wierzchu. Tapicerka bardzo przyjemna w dotyku - kolor czarny. Widoczność super, bardzo fajnie patrzy się na maskę auta z tymi przetłoczeniami.

 

Inteligentny kluczyk

Bardzo wygodne rozwiązanie. Nie trzeba zdejmować rękawiczek i grzebać po kieszeniach. 3 przyciski zamykania wystarczą w zupełności.

 

Jak widać jestem zadowolony z wyboru. Samochód robi na mnie wrażenie zarówno wyglądem, jakością elementów we wnętrzu, jak i prowadzeniem. Z pełną świadomością kupiłbym go jeszcze raz, przynajmniej po pierwszych 500 kilometrach.

 

Fotki dołączę później, jak uda mi się dobre światło złapać.

 

Jednocześnie dziękuję wszystkim na forum za rady i swoje opinie, naprawdę super, że można znaleźć rzetelne informacje o samochodzie, zanim się go kupi.

 

Mam nadzieję, że nie złamałem regulaminu, ale naprawdę ciężko byłoby to rozproszyć po kilku wątkach. Pewnie jeszcze coś tu dopiszę, bo wszystkiego na raz nie spamiętam.

Edytowane przez chabol
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie to opisałeś. Przeczytałem z zainteresowaniem, bo odbieram auto w tym salonie za kilkanaście dni (mam nadzieję). Postaram się tez podać swoje wrażenia. Będzie materiał do porównań. Miłego użytkowania.

 

Mam pytanie. czy przykładałeś jakąś wagę do sumiennego odbioru auta. Blachy, przyciski, dane na fakturze itd itd.

Edytowane przez fjerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie to opisałeś. Przeczytałem z zainteresowaniem, bo odbieram auto w tym salonie za kilkanaście dni (mam nadzieję). Postaram się tez podać swoje wrażenia. Będzie materiał do porównań. Miłego użytkowania.

 

Mam pytanie. czy przykładałeś jakąś wagę do sumiennego odbioru auta. Blachy, przyciski, dane na fakturze itd itd.

 

Nie sprawdzałem lakieru, obejrzałem maskę z przodu - zgryz prosty. Sprawdziłem olej, sprawdziłem nawigację, usb, cd i telefon na bluetooth. Obejrzałem auto z grubsza z zewnątrz, sprawdziłem koło zapasowe i wszystkie gadżety do jego wymiany. Oczywiście, czy są na miejscu ;)

 

Włączyłem ksenony i sprawdziłem wszystkie inne lampy. Przy okazji dowiedziałem się, że jeśli ksenonowe żarówki wypalą się w okresie gwarancyjnym, jak najbardziej są na gwarancji i powinny być wymienione za darmo.

 

Warto zrobić próbną jazdę do BP i zatankować. Ew. wrócić do salonu z jakimiś wątpliwościami. Ja np. nie mogłem zamknąć auta na przycisk, ale okazało się że to dlatego, że w środku został drugi inteligentny kluczyk.

 

VIN i inne numery można sprawdzić również, ja osobiście o tym zapomniałem. Czasu będzie sporo, nigdzie nie trzeba się spieszyć.

 

Miłego odbierania!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 15 calowe felgi Enzo R oraz opony Pirelli Ice&Snow.

 

Tak z ciekawości weszły felgi 15' do QQ ???

 

Obejrzałem auto z grubsza z zewnątrz, sprawdziłem koło zapasowe i wszystkie gadżety do jego wymiany. Oczywiście, czy są na miejscu ;)

 

Masz koło zapasowe w wersji Tekna ???

Edytowane przez SERU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości weszły felgi 15' do QQ ???

 

 

 

Masz koło zapasowe w wersji Tekna ???

 

Pomyłka! Oczywiście kupiłem 16tki... Zaraz wyedytuję posta. Koło zapasowe dojazdowe jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i gratuluję, dużo radości z nabytku nowego auta!

Jakiej firmy opony były założone producentem na waszych QQ.

Pozdrawiam :rolleyes:

Edytowane przez wegit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki podanej informacji zrozumiałem, że pojazdy z silnikiem dci mają opony Bridgestone Dueler H/P. Ciekawie, jaki opony założone na Euro5 QQ 1.6 benzyna 2x4, czy się różnią od ropniaków?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki podanej informacji zrozumiałem, że pojazdy z silnikiem dci mają opony Bridgestone Dueler H/P. Ciekawie, jaki opony założone na Euro5 QQ 1.6 benzyna 2x4, czy się różnią od ropniaków?

Pozdrawiam

Witam.Niekoniecznie bo mój 2.0 dci 4x4 i-way FL ma Continentale. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mały update po 5000km.

 

Opony zimowe

Teraz już po sezonie mogę śmiało potwierdzić wybór 16calowych felg i opon. Sprawowały się b. dobrze, auto nie raz wyprowadziło mnie z trudnej sytuacji.

 

Silnik i skrzynia biegów

Podobnie, 150km jest przyjemne w bieżącej eksploatacji. Rakieta to to może nie jest, ale dynamika jest wystarczająca na dłuższe trasy, silnik elastyczny i dość cichy. Trudno ocenić trwałość na tym etapie.

 

Napęd 4x4 i zawieszenie

Bez dwóch zdań uważam, że było warto. Przez całą zimę ani razu nie miałem problemu z ruszeniem z miejsca, uślizgu samochodu na zakrętach, mało tego - nie raz udało mi się sforsować zaspę. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, nie jest terenówka z krwi i kości. Czułem się jednak o wiele bezpieczniej niż w 2WD. Dodatkowo nawet teraz jeżdżę czasem w trybie 4x4 - samochód zdecydowanie pewniej trzyma się drogi.

 

Sprzęgło

Nic się odpukać nie działo.

 

Wnętrze i komfort

Fotele wygodne, jedyne co, to gdybym miał ok 2m wzrostu to bym się obawiał - dach jest dość nisko. Denerwujący jest przesuwający się podłokietnik oraz na pewno dość skąpa ilość schowków. Słynnego schowka pod siedzeniem pasażera nie wykorzystałem jeszcze ani razu :) Kto by tam się chciał w kółko schylać... Brakuje schowka na okulary, fajna za to klima schowku czołowym. Z tyłu jedzie się również naprawdę nieźle, fotele przednie odsuwają się bardzo głęboko, co już nie raz pomogło mi przewieźć długi bagaż. Marszcząca się tapicerka siedzeń to chyba trochę mit. Fakt, jakaś tam fałda mała jest, ale naprawdę nie zwracam na to uwagi.

 

Inteligentny kluczyk

Na pewno na plus. Na co dzień bardzo praktyczne.

 

Felgi 18

Po zmianie na letnie opony muszę przyznać, że auto prowadzi się lepiej w zakrętach i dodatkowo praktycznie nie czuję różnicy w komforcie np. na dziurach.

 

Głośność

Przy większych prędkościach wyciszenie nie jest doskonałe, ale też nie oczekiwałem luksusu. Na pewno jednak o niebo lepiej niż w moim ostatnim Focusie.

 

System audio

Bose i nissan connect są naprawdę okej. Jeśli ktoś się waha, nie będzie żałował. Banał: w kosoli kierownicy brakuje przełączania radia po zapamiętanych stacjach. Dodatkowo nie da się Connecta w pełni wyłączyć, jedynie zostaje sam zegar na środku... Jedyne co, to słynny brak obudowy wzmacniacza to skandal. Muszę poszukać jakiegoś rozwiązania - może ktoś to już zabezpieczył?

 

Spalanie

2.0 dCi i 4x4 zimą, głownie miasto to ok. 9 litrów. Dla mnie okej. Na autostradzie z tempomatem ok. 130km/h można śmiało zejść do 5-6 litrów.

 

Podsumowując: jestem bardzo zadowolony z wyboru. Mankamenty oczywiście są i na forum jest tego mnóstwo, ale w większości to są pierdoły, szczególnie w przypadku aut po lifcie. Za jakiś czas będę miał okazję pojeździć Kia Sportage, zobaczymy co na to Koreańczycy.

 

Z ciekawostek, serwis ustawił mi nie wiadomo czemu pierwszy przegląd na 4000 km :). Oleju nie zmieniałem, wydaje mi się to bez sensu przy tym silniku.

 

Brakuje jak zwykle tylko zdjęć, ale wciąż zapominam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym podzielić się wrażeniami QQ 1,6 Acenta.

Autko odebrałem wczoraj w Kielcach, czekałem od 30.03.

W pierwszej kolejności zwróciłem uwagę na "wady" na jakie poprzednicy zwracali uwagę.

1. Skrzynia biegów- chodzi bez zarzutu- jest nowa ale nie mogę doczepić się do b. ciężkiego przełączania itp.

2. Rzeczywiście jest mułek ale również w tym wypadku muszę mu wybaczyć ze względu na nowość. Obecnie jeżdżę również 1,5 diesel Renault kangoo od nowości. Narzekałem na niego, był bardzo mułowaty, strach było wyprzedzać, miałem już udać się do serwisu jako z usterką.

Po 10tys. zrobił się naprawdę rewelacyjny.

Myślę, że w tym przypadku będzie podobnie.

3. Ilość paliwa w zbiorniku- w salonie zwracano mi uwagę abym zatankował go po wyjeździe, powinno być ok 5l w zbiorniku- nie sprawdzałem, zatankowałem 20l i pojechałem do domu.

4.Dopasowania uszczelek, maski itp.- nie mam się do czego doczepić.

5. uzupełnione płyny, stan oleju itp. w normie.

6. dodatkowo zamontowano mi w cenie samochodu alarm, chlapacze, osłony progów- również ok.

7. Pod klapą zamontowana jest mata wygłuszająca, pod silnikiem osłona, na silniku (na kolektorach również) były tutaj nieścisłości czytając inne posty.

8. Opony 17" continental.

Na razie tyle, ogólnie nie mogę się doczepić do niczego- to co chciałem kupić, kupiłem- nie można się przecież czepiać zamocowanych w złym miejscu przełączników, schowków itp. przecież przed kupnem każdy mógł zobaczyć to co chciał. Nic nie zmieniło się od tamtej pory.

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi w tej Acenta na pewno 17-stki? Dziwne, że Continentale dali, bo do tej pory z tego co zauwazyłem to:

 

17" - Bridgestone Dueler

18" - Continental

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi w tej Acenta na pewno 17-stki? Dziwne, że Continentale dali, bo do tej pory z tego co zauwazyłem to:

 

17" - Bridgestone Dueler

18" - Continental

 

Odbierałem Accentę 1.6 na początku kwietnia i też dostałem Continental 17"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...