Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciek oleju- zdjęcie.


liternik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj sprawdzałem płyny itp i zauważyłem wyciek oleju (załączone zdjęcie) Wydaje mi sie że to kwestia uszczelki tylko prosiłbym o wskazówkę ewentualnej nazwy tej uszczelki. A może można dorobić samemu jak tak to z czego.

A mozy w tym miejscu nie stosuje się uszczelek- może silikon jakiś czy coś.

 

Dodam że wyciek nie jest za duzy. Olej wymieniałem jakieś 2 tys temu i lekko jest poniżej optymalnego stanu.

 

z góry dzięki za wskozówki.

post-38468-083295500 1291477737_thumb.jpg

Edytowane przez liternik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj sprawdzałem płyny itp i zauważyłem wyciek oleju (załączone zdjęcie) Wydaje mi sie że to kwestia uszczelki tylko prosiłbym o wskazówkę ewentualnej nazwy tej uszczelki. A może można dorobić samemu jak tak to z czego.

A mozy w tym miejscu nie stosuje się uszczelek- może silikon jakiś czy coś.

 

Dodam że wyciek nie jest za duzy. Olej wymieniałem jakieś 2 tys temu i lekko jest poniżej optymalnego stanu.

 

z góry dzięki za wskozówki.

 

Witam,

 

 

Też  miałem z tym kiedyś problem, przed regeneracją turbosprężarki. Jeżeli nie jest ona do końca zużyta, to możesz to spróbować uszczelnić. Między tymi elementami jest zwykły okrągły pierścień uszczelniający tzw. o-ring, będzie on troszkę już spłaszczony. Możesz albo wyciąć podkładkę pod niego na dno kanałka (opcja dla maniaka) albo wszystko bardzo dokładnie oczyścić, koniecznie odtłuścić i złożyć całość na silikon.

 

Jak zajrzysz w to miejsce od góry to widać wewnątrz krawędź na której zbiera się olej i wycieka na zewnątrz. Zobacz poza tym jak wygląda intercooler wewnątrz i kolektor od środka, wszystko powinno być jasne. Poza tym to miejsce to i tak trzeba uszczelnić bo szkoda powietrza co ucieka na zewnątrz.

U mnie kiedyś to miejsce wyglądało tak:

 

 

post-30881-017387500 1291489690_thumb.jpg

 

a teraz tak:

 

post-30881-063364500 1291490013_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

tam nie powinno być oleju bo to jest kolektor ssący.

Wygląda na to że masz olej w intercoolerze czy jak tam się pisze,a przyczyną jest sprężarka puszczająca olej,

zdemontuj intercooler i wylej olej jak będźe go dużo to turbo do regeneracji lub do wymiany,

Wg mnie jest tak jak napisałem ,ale mogę się mylić,nieh ktoś się jeszcze wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzieki za naswietlenie sytuacji.

Czyli w najbliższym czasie konieczna regeneracja lub wymiana turbiny?

 

Pozatym dodam że zadnych niepokojących objaw zużycia nie zauważyłem. Auto i ma moc i turbinę ładnie słychać.

 

Co do regeneracji. Czy lepiej może jest zakupić sprawdzona używkę. Niektórzy twierdzą że można regenerować alternatory i rozruszniki...a nie turbiny

 

Pozatym to naturalny proces z tą turbiną? To kwestia przebiegu, użytkowania?

 

Zrobie jeszcze jak opisuje Piotr i zobaczymy. A może to pomoże.

 

I chcą niechcąc będe musiał z tym jeździć bo wiadomo i zima i inne wydatki a jak tak przeglądałem i czytałem inne fora to regeneracja średnio od 1000 zł wzwyż.

pozdrawiam

Edytowane przez liternik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzieki za naswietlenie sytuacji.

Czyli w najbliższym czasie konieczna regeneracja lub wymiana turbiny?

 

Pozatym dodam że zadnych niepokojących objaw zużycia nie zauważyłem. Auto i ma moc i turbinę ładnie słychać.

 

Co do regeneracji. Czy lepiej może jest zakupić sprawdzona używkę. Niektórzy twierdzą że można regenerować alternatory i rozruszniki...a nie turbiny

 

Pozatym to naturalny proces z tą turbiną? To kwestia przebiegu, użytkowania?

 

Zrobie jeszcze jak opisuje Piotr i zobaczymy. A może to pomoże.

 

I chcą niechcąc będe musiał z tym jeździć bo wiadomo i zima i inne wydatki a jak tak przeglądałem i czytałem inne fora to regeneracja średnio od 1000 zł wzwyż.

pozdrawiam

 

Witam,

 

 

Generalnie to nie kupuj turbosprężarki używanej, chyba, że za symboliczne pieniądze, np. 400zł i koniecznie z gwarancją rozruchową. Z dwóch jednej nie zrobisz, więc lepiej dołożyć i mieć problem rozwiązany na 100000-150000km. Pamiętaj, że to od Ciebie w dużej mierze zależy jej stan i zużycie.

 

Z naprawą turbosprężarki sprawa wygląda tak, samo uszczelnienie, gdy nie jest zużyte koło sprężarki ani koło turbiny to cena 400-650zł. Wymiana choćby jednego koła pociąga za sobą konieczność wyważenia (i w profesjonalnych serwisach doważenia zespołu), całkowitego piaskowania elementów, regulacji ciśnienia zaworu obejściowego itp. to cena od 900zł do 1500zł. Problem też polega na tym, że praktycznie jak mechanik rozbierze ją w celu samej operacji uszczelnienia to i tak na 95% naciągnie na kompletną regenerację. Jak ma na miejscu najprostszą choćby wyważarkę to jest to prawie pewne. Żaden nie zmierzy Ci wytwarzanego ciśnienia przed naprawą, taka nasza rzeczywistość, ale nie stresuj się, nie masz na to żadnego wpływu, szkoda nerwów.

 

Uwaga - przed jakąkolwiek naprawą turbosprężarki musisz koniecznie sprawdzić stan układu przewietrzania silnika. Niejednokrotnie jest tak, że podwyższone ciśnienie w skrzyni korbowej wyciska właśnie olej poprzez turbosprężarkę. Wyprowadź przewód od odpowietrzenia silnika czyli od tzw. "odmy" na zewnątrz i zobacz czy jest poprawa. Problem może być również w starym oleju i niecałkowicie drożnym przewodzie odprowadzającym olej z turbosprężarki. Odpływ ma zasadnicze znaczenie ponieważ odbywa się to w sposób grawitacyjny. Jak zlecisz usługę regeneracji turbosprężarki wraz z demontażem i montażem (150-250zł) to muszą ci to sprawdzić.

 

Na początek sprawdź intercooler i wnętrze kolektora dolotowego, wszystko wtedy powinno się już wyjaśnić. Regenerację turbiny jako ostateczność pozostaw na koniec. Z małymi przeciekami można śmiało jeździć, a wydajnością się nie przejmuj, jak ją słychać i czuć, że nie ma silnik jakiegoś doła przy 1500rpm to nie jest źle.

 

Po więcej informacji zaglądnij do tematów z okolic marca i kwietnia, sporo żeśmy się tam ponapisywali.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze.

 

Tak zrobie. Jutro rozkręce Intercooler i posprawdzam zgodnie z Twoimi wskazówkami..

 

 

PS.

 

Proponuję by na forum powstała np ,,Loża Ekspertów". Przeglądnąłem większośc temetów i wydaje mi się że ze swoją wiedzą Piotrze smiało mógłbyś być jej prezesem..(jeszcze jak by była pensja prezesa <żart> ..-))) ) pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Dzięki Piotrze.

 

Tak zrobie. Jutro rozkręce Intercooler i posprawdzam zgodnie z Twoimi wskazówkami..

 

 

PS.

 

Proponuję by na forum powstała np ,,Loża Ekspertów".

Dobre a potem powstanie "Loża Szyderców" może jednak nie rydzykować :ph34r:

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze.

 

Tak zrobie. Jutro rozkręce Intercooler i posprawdzam zgodnie z Twoimi wskazówkami..

 

 

PS.

 

Proponuję by na forum powstała np ,,Loża Ekspertów". Przeglądnąłem  większośc temetów i wydaje mi się że ze swoją wiedzą Piotrze smiało mógłbyś być jej prezesem..(jeszcze jak by była pensja prezesa <żart> ..-)))  ) pozdrawiam..

 

Witam ponownie,

 

 

Myślę kolego, że przesadziłeś i to zdrowo. Dużo ludzi czyta te tematy tylko nie chce im się nic napisać, takie "torrentowe pijawki"  :), a mają spore doświadczenie. Przynajmniej, żeby prostowali oczywiste bzdury jak ktoś wypisuje i wprowadza kogoś na zły trop to już by było dobrze. A tak osobiście to na forum brakuje mi kolegi Andrzeja "azm-61" który nie pokazuje się na forum ze względów mi znanych a który bardzo mi kiedyś pomógł i jestem przekonany, że pomógłby jeszcze nie jednemu. Ten jeden mój jedyny poradnik o wtryskiwaczu sterującym który jest w dziale "Zrób sam" to za sprawą jego motywacji.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

 

Myślę kolego, że przesadziłeś i to zdrowo. Dużo ludzi czyta te tematy tylko nie chce im się nic napisać, takie "torrentowe pijawki"  :), a mają spore doświadczenie. Przynajmniej, żeby prostowali oczywiste bzdury jak ktoś wypisuje i wprowadza kogoś na zły trop to już by było dobrze. A tak osobiście to na forum brakuje mi kolegi Andrzeja "azm-61" który nie pokazuje się na forum ze względów mi znanych a który bardzo mi kiedyś pomógł i jestem przekonany, że pomógłby jeszcze nie jednemu. Ten jeden mój jedyny poradnik o wtryskiwaczu sterującym który jest w dziale "Zrób sam" to za sprawą jego motywacji.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Witam. Może i przesadziłem chociaż niesądze. Naprawdę czytając niektóre tematy jestem pod wrażeniem.

Wydaje mi sie że nawet niektórzy mechanicy nie maja takiej wiedzy. Wydaje mi się ze np co do mojego tematu- wyciek to w przypadku oddania sprawy do mechanika to może wyglądać to tak. ,,No turbina cieknie to trzeba wymienić albo regeneracja" Gdy to by nie pomoglo bo sam Piotrze twierdzisz że może byc cos innego to by było ,,No nie pomoglo...ale za to turbina napewno sprawna..To moze sprawdzimy (...) ) i tak poł silnika. Niezapomnę akcji z Escortem dawno dawno temu gdy szanujący sie zakład stwierdził że trzeba wymienić całe zawieszenie (koło nie stało w pionie). Wahacz krzywy..końcówki itp.Wartość naprawy przekraczała wartość auta. Jeszcze tekst ,,Niech Pan zostawi auto My zamówimy częsci i przyjedzie Pan po gotowe".

A okazało się że tylna tuleja wahacza. Z wymianą 50 zł.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może i przesadziłem chociaż niesądze. Naprawdę czytając niektóre tematy jestem pod wrażeniem.

Wydaje mi sie że nawet niektórzy mechanicy nie maja takiej wiedzy. Wydaje mi się ze np co do mojego tematu- wyciek to w przypadku oddania sprawy do mechanika to może wyglądać to tak. ,,No turbina cieknie to trzeba wymienić albo regeneracja" Gdy to by nie pomoglo bo sam Piotrze twierdzisz że może byc cos innego to by było ,,No nie pomoglo...ale za to turbina napewno sprawna..To moze sprawdzimy (...)  ) i tak poł silnika. Niezapomnę akcji z Escortem dawno dawno temu gdy szanujący sie zakład stwierdził że trzeba wymienić całe zawieszenie (koło nie stało w pionie). Wahacz krzywy..końcówki itp.Wartość naprawy przekraczała wartość auta. Jeszcze tekst ,,Niech Pan zostawi auto My zamówimy częsci i przyjedzie Pan po gotowe".

A okazało się że tylna tuleja wahacza. Z wymianą 50 zł.

 

pozdrawiam.

 

Witam,

 

 

Dzięki za wyróżnienie. Mechanicy mają nad nami taką przewagę, że mają narzędzia, mają kanały, ogrzewane garaże, mają więcej śmiałości i zero obaw co będzie gdy pójdzie coś nie tak, mają zapewnioną bezpłatną praktykę na naszych samochodach i do tego biorą za to wszystko pieniądze. Jak się jedzie do mechanika to trzeba praktycznie teoretycznie lepiej wiedzieć od niego co trzeba zrobić i jak to naprawić, brudną fizyczną robotę zostawiamy jemu, chociaż ja też potrafię się wysmarować gdy mu pomagam. Takie jest życie. Ale z drugiej strony od niektórych można się bardzo dużo dowiedzieć. Sorki za mały OT.

 

A co do turbosprężarki to jak zdejmiesz elastyczną rurę dolotową od przepływomierza to zobaczysz jej oś. Jakiekolwiek wyczuwalne jej luzy, praktycznie dyskwalifikują ją do regeneracji, niestety. Sprawdzasz tak, łapiesz palcem za oś i ciągniesz do obudowy, czyli góra-dół. Ale to jest ostateczność, mam nadzieję, że pomoże sprawdzenie układu odpowietrzenia silnika i nie będzie oleju w intercoolerze. Spróbuj też umyć to połączenie i zobaczyć czy coś się dalej wydostaje.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WItam kolegów, wygrzebałem stary temat. Mianowicie lubę czytać to forum a w szczególności posty piotra323f. Może dlatego że też jestem Piotr i jeździmy takimi samymi modelami terrano. Mam podobny problem z wyciekiem przy łącznikach elastycznych turbina-intercoller i intercoller-dolot. A w ostatnim czasie zaczął kopcić na niebiesko i bierze olej:( (ok2l na 6000km). Zauważyłem ten objaw w lutym, długo się zastanawiałem, co to może być, aby wykluczyć turbinę. W tym tygodniu zaprowadziłem terraniaka do znajomego mechanika, aby dokładnie się przyjrzał problemowi, doszliśmy do wniosku, że może warto zaglądnąć pod pokrywę klawiatury i wymienić uszczelniacze. Co wy na to? Wydaje mi się, że po tej długiej zimie elastyczne łączniki obeschły i mniej się pocił, ale cały czas kopci na niebiesko. Jeszcze muszę dokładnie dobrać się do tej "niewydarzonej" odmy i poprzepychać cały syf, tylko czekam na powrót autka bo pogoda już jest "garażowa":)

Proszę o jakieś sugestie, spostrzeżenia

 

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Koledzy kiedyś bardzo syfiła mi się odma w sensie że cała na zewnątrz była od oleju, wyczyściłem i jest od dłuzszego czasu sucha za to podczas wymiany uszczelki kolektora ssącego zauważyłem że jest on wewnątrz cały od oleju a we "wlocie" do silnika aż jest smoła. czy to normalne jaka jest przyczyna.

 

Czy jest sposób na regeneracje odmy albo może ktos wie gdzie można kupić???

Edytowane przez fotokora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten syf w kolektorze to od egr-u powstał, możesz wyczyścić i założyć i znowu sie zasyfi lub jak co niektórzy robią zaślepić egr i wtedy będzie w miare czysty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...