Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[A33] P303 Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze + spalanie oleju


Gość rafglo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

 

Proszę o pomoc z niepokojącym przypadkiem. Niestety nie znalazłem na forum podobnego.

Komp pokazuje P303 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Silnik pracuje nierówno, brakuje mocy. Problem pojawił się na trasie przy dość dużej prędkości. Kontrolka silnika najpierw pulsowała przez kilka minut a potem zapaliła się na stałe. Wymieniłem świece, cewkę przełożyłem z 5 cylindra (ta z 3 założona na 5 działa czyli jest ok), przepływomierz nowy, filtry wymienione - bez efektu, świeca na 3 cylindrze była zalana, (wygląda na to że wtryskiwacz działa) najbardziej niepokojące jest to, że do tej pory silnik nie zużywał oleju. Od wymiany do wymiany utrzymywał się prawidłowy poziom. Jak wspomniałem problem pojawił się na trasie. Przed wyjazdem stan olej był idealny. Po powrocie do domu okazało się ze w silniku praktycznie nie było oleju. (przejechane ok 280 km). Auto mocno kopci, olej wygląda jakby dostawało się do niego paliwo. Czy taki objaw może być efektem wypalonych gniazd zaworów?? Niestety nie byłem w stanie sprawdzić sprężania, zrobię to w poniedziałek.

Bardzo proszę o jakieś sugestie. Z góry serdeczne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozebrany. Jestem w kompletnym szoku. Na 3 cylindrze pierscienie w totalnym rozpadzie, głębokie rysy na tulei, rant tłoka wyszczerbiony, na 5 cylindrze pierścienie zapieczone, silnik do generalnego remontu lub wymiany - ta druga opcja chyba ekonomiczniejsza. Wg mechanika silnik musiał się przegrzewać. Strasznie mnie to wszystko zaskoczyło i zdziwiło, bo znam wiele opinii na temat tych silników i wiem ze są niezawodne, do tej pory sprawował się idealnie, nie pobierał wogóle oleju, był mocny i dynamiczny, bez jakichkolwiek oznak ze cos takiego moze sie wydarzyć. Rzeczywiście od jakiegoś czasu zauważyłem ze dość często włącza się wentylator chłodnicy, ale temperatura wody oscylowała zawsze pomiędzy 89-95(kontrolowane często podczas jazdy skanerem). Dwa razy w lato zdarzyło się ze wzrosła do ok 100 ale bagatelizowałem sytuację bo korki i klima... Nie wiem czy ma to coś wspólnego z wydolnością układu chłodzenia, ale zauważyłem że woda w zbiorniku wyrównawczym zawsze była chłodna pomimo tego że silnik był rozgrzany i włączał się wentylator. Być może zapowietrzył się układ i jedna strona silnika przegrzewała się bardziej?? Jeździłem na gazie (ok 80 tys km), może to przez ten cholerny gaz. Może macie jakieś sugestie czemu mogło do czegoś takiego dojść. Ręce opadają.

Znalazłem silnik w Olsztynie na ul. Cichej 1. Gość daje gwarancję na 3-mc. Moze ktoś mieszka w okolicy i zna firme??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...