Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dwa akumulatory w terrano II


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A gdzie Ty chcesz zamontować ten drugi akumulator? :) Chyba w bagażniku. Jak dla mnie to nie mam miejsca w komorze silnika na drugie aku. No chyba że upchniesz gdzieś koło filtra powietrza :)

 

A poza tym po co Ci drugie źródło zasilania?

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?

 

Witam

Co do drugiego akusa w terrano to nie widziałem ja mam tylko jeden i wistarcza sztrumu(prądu), no dobra skoro masz chęć na dwa akusy to podłączenie musi być równoległe(zwiększasz moc i pojemność)przy szeregowym podnosisz napięcie np.12V+12V=24V.Jeśli chodzi o alternator to do ładowywania dwuch aku to wystarczy ten co jest (napięcie ładowania powinno wynosić około 14,5V).Teraz dalej po co Tobie dwa akumularory???

Jeśli planujesz jakieś większe obciążenie (np. nagrzewnica elektryczna, dodatkowe oświetlenie itd.) co zwiększa pobór prądu to jeden alternator sobie nie poradzi, a i drugi akumulator też się nie bardzo sprawdzi przy jednym alternatorze.W skrócie akumulatro generalnie służy do rozruchu silnika oraz podtrzymania panięci radia, autoalarmu lub centralnego zamka, a w czasie jazdy(pracy silnika) nie jest pobierany z niego prąd a wręcz przeciwnie jest on doładowywanu przez alternator. Alternator jest to prądnica obco wzbudna(czyli żeby zaczeła pracować musi bdostać chwilowo napięcie)i to alternator daje cały prąd w czasie pracy silnka na te wszystkie nasze ustrojstwa w samochodzie. Przy pełnym obciążeniu (powłanczane wszystko co możliwe w samochodzie)musi mieć jeszcze zapas prądowy na doładowanie akusa.Ufffff i to na tyle co mi wiadomo z teori i praktyki.

A tak ma poważnie do czego miałby być ten drugi akumulator????

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator?

 

Witam,

 

 

Jak nie wiadomo o co chodzi (w tym przypadku) to chyba chodzi o problemy z rozruchem. Jeżeli nie planujesz znacznego zwiększenia jego obciążenia, jak pisze Krzysztof to z drugiego zrób wersję przenośną, woź go w bagażniku, na noc zanoś do domu do podładowania a przy zapalaniu używaj wyłącznie grubych kabli rozruchowych. Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable.

Pozdrawiam

Piotr

 

Tak jak Piotr napisał i nie szukaj kabli w supermarketach bo to szkoda czasu najlepiej poszukaj w składnicy maszyn rolniczych a jak tam ich nie będzie to napewno mają tam przewody spawalnicze może i nawet z metra cięte.

Osobiście zrobiłem na przewodach spawalniczych o długości 3m bo przy tym przekroju to można śmiło było takie zrobić coby nie było dużego spadku napięcia.

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi.

Edytowane przez MaRat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi.

 

My też bardzo Cię witamy kolego MaRat

 

Witam

Nie dało mi spokoju więc poszedłem zrobić fotki.

Akumulator Centry kupiony w styczniu tego roku, co do ceny nie jest niska ,zapytałem czemu tak drogo Pan sprzedawca z uśmiechem na twarzy zkomentował krótko "jak się bierze akumulator z górnej pólki to musi kosztować"

 

Więc jak widać Centra robi większe niż 70Ah z + po lewej stronie a nawet robi takie co do terrano pasuje jest wąski a wysoki.No chyba , że wyprodukowano jeden tak na próbe i akurat ja na niego trafiłem :lol:

post-32823-022781200 1291562433_thumb.jpg

post-32823-021196500 1291562453_thumb.jpg

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.

Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.

Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.

 

Witam,

 

 

Ciekawy patent z tymi dwoma akumulatorami, a ja w tym miejscu przykręciłem sobie plastykową skrzyneczkę z narzędziami  :). Jak masz swobodny dostęp do Pajero to podejrzyj jaki prąd oddaje alternator, i jak są podłączone te akumulatory, może tylko dwa są używane do rozruchu. Ładować podwójną pojemność trzeba mieć czym.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, witam.

 

Może niedokładnie się wysłowiłem. Centry Futury nie dostaniesz z L+ (są tylko 53 Ah i 64 Ah). Centrę Plus kupisz nawet 100 Ah. Więc nie trafiłeś na "białego kruka" :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości.

Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie.

 

Witam

Kolego 'fotokora' to nie będzie jakieś dodatkowe obciążenie, tylko znaczne dodatkowe obciążenie.Popatrzyłen sobie na alledrogo na wyciągarki i na przykład wyciągarka ponad 2,5 tony o mocy silnika elektr. o mocy 1,57 Kw według moich obliczeń potrzebuje 130A pod pełnym obciążeniem, więc to nie jest mało ale na chwilową pracę prądu z jednego aku powinno wystarczyć. I tu by się jeszcze przydały dane tech. alternatora generalnie chodzi o jego moc i będzie wiadomo na ile sobie z tym poradzi.

 

Ps

Nie trzebabyło odrazu powiedzieć o co chodzi mnie roboty by było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Zamiast dwóch zwykłych, jeden AGM - da to co dwa zwykłe.

 

Witam

Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!!

1) drogo!

2) szału niema!

3)i tak nie doładujesz!

ale to tylko moja sugestja

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!!

1) drogo!

2) szału niema!

3)i tak nie doładujesz!

ale to tylko moja sugestja

1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły.

2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik.

3) Ładuje się, nawet w Terrano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły.

2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik.

3) Ładuje się, nawet w Terrano.

 

Witam

1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+

2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje

3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji.

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+

2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje

3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji.

70/75Ah AGM tyle kosztuje... jedna sztuka, wchodzi jak oryginał.

Ze zwykłego 150Ah, wyciągniesz prawie tyle co ze 75Ah AGM, więc po co dwa jak jeden da to samo.

W przypadku pojemności, o ładowaniu decyduje głównie czas, temperatura, pobór mocy i wydajność altka.

Po modyfikacji oświetlenia i dogrzewania świec - 200Ah nie będzie problemem, przy standardowym alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

A ja mam 2 akumulatory w moim terrano i to oryginalnie...

 

Witam

Kolego czy możesz coś więcej na ten temat nam powiedzieć? Mam na myśli parametry tych akusów i jak są one podłączone i do czego ma ten drugi służyć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bartolini-666

Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro.

aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny.

Edytowane przez Bartolini-666
skreślone- nie ten temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro.

aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny.

 

Witam,

 

 

Jak znajdziesz wolną chwilkę to koniecznie zrób zdjęcia, ogólne, mocowania oraz alternatora, itp. Dodatkowo jakbyś mógł podać informację o prądzie max alternatora byłoby super. Bardzo ciekawa i unikatowa konstrukcja.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo

 

Witam

Skoro masz wsadzone dwa i połączono je szeregowo to zapewne są to akumulatory 6V ???Ah więc wyjaśnia sprawę zastosowania dwuch akusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość energy259

też jestem ciekawy połączenia bo przed kupnem auta oglądając różne tyrany często widziałem 2 akusy pod maską podobnie jak w patrolu czy w land cruiserze też widziałem 2 akusy przeglądając alledrogo też jest zdjęcie zrobione co tam pod maską słychać i też widać czasami 2 akusy.

np. http://otomoto.pl/nissan-terrano-wersja-skandynawska-C16644908.html

Edytowane przez energy259
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, miałem kiedyś nawarę z dwoma akumulatorami - ale ona był kupiona z zachodu gdzie "pracowała" przy budowie autostrady i miała belkę świetlną - koguty drogowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wszystkie terrano produkowane na rynki skandynawskie maja dwa akumulatory 12V.

W moim sa dwa ,kazdy ma po 76ah

 

Witam,

 

 

Czyli połączone są równolegle, a masz może jakieś podgrzewacze do oleju, układu chłodzenia lub filtru paliwa? Może są jakieś inne ciekawe wynalazki. Ja sobie też zrobilem podgrzewany filtr paliwa na 2 matach do podgrzewania lusterek - 2x12W, na razie brak jest instalacji do sterowania tym układem ale zamontowany już jest. Myślę, ze w moim przypadku największy efekt będzie natury psychologicznej, ale jak miałem się nudzić :P.

 

Poglądowe zdjęcie poniżej (więcej będzie w temacie o usprawnieniach):

 

post-30881-048690700 1293191382_thumb.jpg

 

Uwaga - jest to wersja wyłącznie rozwojowa, jak kupię podświetlany włącznik to ta kostka zniknie ale na końcu przewodu jest bezpiecznik 2A, jak ktoś chce coś podobnego budować to trzeba o tym koniecznie pamiętać, bezpiecznik to podstawa szczególnie przy prowizorkach. Będzie też przekaźnik, gdzie cewka sterowana będzie napięciem od gniazda zapalniczki, aby nawet jak zapomnimy układ wyłączyć to sam się wyłączy.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...