fotokora Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kraqsek Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam. A gdzie Ty chcesz zamontować ten drugi akumulator? Chyba w bagażniku. Jak dla mnie to nie mam miejsca w komorze silnika na drugie aku. No chyba że upchniesz gdzieś koło filtra powietrza A poza tym po co Ci drugie źródło zasilania? Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator? Witam Co do drugiego akusa w terrano to nie widziałem ja mam tylko jeden i wistarcza sztrumu(prądu), no dobra skoro masz chęć na dwa akusy to podłączenie musi być równoległe(zwiększasz moc i pojemność)przy szeregowym podnosisz napięcie np.12V+12V=24V.Jeśli chodzi o alternator to do ładowywania dwuch aku to wystarczy ten co jest (napięcie ładowania powinno wynosić około 14,5V).Teraz dalej po co Tobie dwa akumularory??? Jeśli planujesz jakieś większe obciążenie (np. nagrzewnica elektryczna, dodatkowe oświetlenie itd.) co zwiększa pobór prądu to jeden alternator sobie nie poradzi, a i drugi akumulator też się nie bardzo sprawdzi przy jednym alternatorze.W skrócie akumulatro generalnie służy do rozruchu silnika oraz podtrzymania panięci radia, autoalarmu lub centralnego zamka, a w czasie jazdy(pracy silnika) nie jest pobierany z niego prąd a wręcz przeciwnie jest on doładowywanu przez alternator. Alternator jest to prądnica obco wzbudna(czyli żeby zaczeła pracować musi bdostać chwilowo napięcie)i to alternator daje cały prąd w czasie pracy silnka na te wszystkie nasze ustrojstwa w samochodzie. Przy pełnym obciążeniu (powłanczane wszystko co możliwe w samochodzie)musi mieć jeszcze zapas prądowy na doładowanie akusa.Ufffff i to na tyle co mi wiadomo z teori i praktyki. A tak ma poważnie do czego miałby być ten drugi akumulator???? Edytowane 5 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam. Czy orientuje się ktoś jak jest zamontowany w terranie drugi akumulator? Jak on jest załączony? Jak z ładowaniem? Czy musi być jakiś inny alternator? Witam, Jak nie wiadomo o co chodzi (w tym przypadku) to chyba chodzi o problemy z rozruchem. Jeżeli nie planujesz znacznego zwiększenia jego obciążenia, jak pisze Krzysztof to z drugiego zrób wersję przenośną, woź go w bagażniku, na noc zanoś do domu do podładowania a przy zapalaniu używaj wyłącznie grubych kabli rozruchowych. Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) Kup albo takie na których pisze, że zapewniają prąd 600A (absolutne minimum) lub poszukaj starych kabli od spawarki i sam sobie zrób kable. Pozdrawiam Piotr Tak jak Piotr napisał i nie szukaj kabli w supermarketach bo to szkoda czasu najlepiej poszukaj w składnicy maszyn rolniczych a jak tam ich nie będzie to napewno mają tam przewody spawalnicze może i nawet z metra cięte. Osobiście zrobiłem na przewodach spawalniczych o długości 3m bo przy tym przekroju to można śmiło było takie zrobić coby nie było dużego spadku napięcia. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekanwil Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez MaRat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) A skąd pomysł na drugi akumulator? Przypadkiem nie z katalogu Centry? Bo tam jest napisane, żeby stosować 2 akumulatory. Ale według mnie (może mamy kogoś z Centry) nie produkują akumulatorów większych niż 70Ah z Lewym Plusem i dlatego tak napisali. Niestety instrukcja nie rozwiewa wątpliwości nawet jakie parametry powinien mieć akumulator. Bosch proponuje S4 95Ah. Według mnie to trochę za dużo, chyba jak ktoś ma wiele różnych odbiorników w środku (jakieś car audio lub inne nawigacje, dodatkowe gniazdka). Jeden akumulator 75 Ah powienien starczyć na nawet najgorsze mrozy. Tak jak Koledzy wyżej napisali, odpuść sobie kable z marketu. Raz, że praktycznie nie działają, dwa - są dość niebezpieczne przy przepływach większego prądu. Nie sugeruj się grubością kabla, a jego wagą. Im cięższe, tym mniej plastiku, a więcej miedzi. My też bardzo Cię witamy kolego MaRat Witam Nie dało mi spokoju więc poszedłem zrobić fotki. Akumulator Centry kupiony w styczniu tego roku, co do ceny nie jest niska ,zapytałem czemu tak drogo Pan sprzedawca z uśmiechem na twarzy zkomentował krótko "jak się bierze akumulator z górnej pólki to musi kosztować" Więc jak widać Centra robi większe niż 70Ah z + po lewej stronie a nawet robi takie co do terrano pasuje jest wąski a wysoki.No chyba , że wyprodukowano jeden tak na próbe i akurat ja na niego trafiłem Edytowane 5 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości. Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 widze że zrobił się ruch w temacie. No to po kolejii- kable mam od jesieni zrobiłem sam z przewodów spawalniczych takie że tiry można palić. Miejsce na drugi aku mam pod maską obok filtra powietrza jest to fabrycznie przygotowane specjalnie na aku (nie trzeba nic wrzucać do bagaznika)wiem i widziałem terrano sciągnięte z norwegii z fabrycznie zamontowanymi dwoma aku pod maską specjalnie na tamtejszy klimat. Niedawno kupiliśmy pajero które równiez ma oryginalnie zamontowane dwa aku. Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości. Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie. Witam, Ciekawy patent z tymi dwoma akumulatorami, a ja w tym miejscu przykręciłem sobie plastykową skrzyneczkę z narzędziami . Jak masz swobodny dostęp do Pajero to podejrzyj jaki prąd oddaje alternator, i jak są podłączone te akumulatory, może tylko dwa są używane do rozruchu. Ładować podwójną pojemność trzeba mieć czym. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekanwil Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam, witam. Może niedokładnie się wysłowiłem. Centry Futury nie dostaniesz z L+ (są tylko 53 Ah i 64 Ah). Centrę Plus kupisz nawet 100 Ah. Więc nie trafiłeś na "białego kruka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Moje pytanie jak to zmotać jest z czystej ciekawości. Planuje wrzucić w terrana wyciągarke a to chyba już będzie jakieś dodatkowe obciążenie. Witam Kolego 'fotokora' to nie będzie jakieś dodatkowe obciążenie, tylko znaczne dodatkowe obciążenie.Popatrzyłen sobie na alledrogo na wyciągarki i na przykład wyciągarka ponad 2,5 tony o mocy silnika elektr. o mocy 1,57 Kw według moich obliczeń potrzebuje 130A pod pełnym obciążeniem, więc to nie jest mało ale na chwilową pracę prądu z jednego aku powinno wystarczyć. I tu by się jeszcze przydały dane tech. alternatora generalnie chodzi o jego moc i będzie wiadomo na ile sobie z tym poradzi. Ps Nie trzebabyło odrazu powiedzieć o co chodzi mnie roboty by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zamiast dwóch zwykłych, jeden AGM - da to co dwa zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 (edytowane) Zamiast dwóch zwykłych, jeden AGM - da to co dwa zwykłe. Witam Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!! 1) drogo! 2) szału niema! 3)i tak nie doładujesz! ale to tylko moja sugestja Edytowane 6 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Witam Kolego wojtus poczytałem o tych AGM i osobiście jak dla mnie to 3 X NIE!!! 1) drogo! 2) szału niema! 3)i tak nie doładujesz! ale to tylko moja sugestja 1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły. 2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik. 3) Ładuje się, nawet w Terrano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 (edytowane) 1) 360 zeta za AGM rozruchowego, do samochodu nie powala, chyba tyle co zwykły. 2) Rozładujesz do zera i przeżyje, 50% rozładowania zwykłego aku i duża szansa że idzie na śmietnik. 3) Ładuje się, nawet w Terrano. Witam 1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+ 2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje 3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji. Edytowane 7 Grudnia 2010 przez drewniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam 1) nie 360 zeta tyklo jeszcze raz tyle coby pojemność była zbliżona (około 75Ah)za sztukę! Wymiary nie pasują nie wejdzie do tyrrańca, a i nie znalazłem L+ 2)rozmowa była o jednym zamoast dwuch czyli 75Ah X 2 =150Ah takiego nie znalazłem zato 200Ah są cena około tysiaka i L+ nie znalazłem i wymiary do du...y nic nie pasuje 3) skoro 200Ah to terraniec nie doładuje nie ma takiej opcji. 70/75Ah AGM tyle kosztuje... jedna sztuka, wchodzi jak oryginał. Ze zwykłego 150Ah, wyciągniesz prawie tyle co ze 75Ah AGM, więc po co dwa jak jeden da to samo. W przypadku pojemności, o ładowaniu decyduje głównie czas, temperatura, pobór mocy i wydajność altka. Po modyfikacji oświetlenia i dogrzewania świec - 200Ah nie będzie problemem, przy standardowym alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 A ja mam 2 akumulatory w moim terrano i to oryginalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 A ja mam 2 akumulatory w moim terrano i to oryginalnie... Witam Kolego czy możesz coś więcej na ten temat nam powiedzieć? Mam na myśli parametry tych akusów i jak są one podłączone i do czego ma ten drugi służyć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartolini-666 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 (edytowane) Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro. aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny. Edytowane 15 Grudnia 2010 przez Bartolini-666 skreślone- nie ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo.Nic więcej na tą chwilę nie wiem.Niech mi lepiej ktoś powie gdzie i o co pytać przy zakupie wtrysku sterującego zexela.Jakieś numery telefonów,namiary sklepu.Dzięki.Pozdro. aaaaa.Jeszcze jedno, mam trzy dodatkowe halogeny. Witam, Jak znajdziesz wolną chwilkę to koniecznie zrób zdjęcia, ogólne, mocowania oraz alternatora, itp. Dodatkowo jakbyś mógł podać informację o prądzie max alternatora byłoby super. Bardzo ciekawa i unikatowa konstrukcja. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Za bardzo się tym nie interesowałem,jest to wersja na Skandynawie...mam i już.Więcej się nie wczuwałem.Ogólnie mam wsadzone trochę za słabe akumulatorki ale dają radę.Są połączone szeregowo Witam Skoro masz wsadzone dwa i połączono je szeregowo to zapewne są to akumulatory 6V ???Ah więc wyjaśnia sprawę zastosowania dwuch akusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 (edytowane) też jestem ciekawy połączenia bo przed kupnem auta oglądając różne tyrany często widziałem 2 akusy pod maską podobnie jak w patrolu czy w land cruiserze też widziałem 2 akusy przeglądając alledrogo też jest zdjęcie zrobione co tam pod maską słychać i też widać czasami 2 akusy. np. http://otomoto.pl/nissan-terrano-wersja-skandynawska-C16644908.html Edytowane 15 Grudnia 2010 przez energy259 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irasj Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 witam, miałem kiedyś nawarę z dwoma akumulatorami - ale ona był kupiona z zachodu gdzie "pracowała" przy budowie autostrady i miała belkę świetlną - koguty drogowe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gepardczester Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam Wszystkie terrano produkowane na rynki skandynawskie maja dwa akumulatory 12V. W moim sa dwa ,kazdy ma po 76ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witam Wszystkie terrano produkowane na rynki skandynawskie maja dwa akumulatory 12V. W moim sa dwa ,kazdy ma po 76ah Witam, Czyli połączone są równolegle, a masz może jakieś podgrzewacze do oleju, układu chłodzenia lub filtru paliwa? Może są jakieś inne ciekawe wynalazki. Ja sobie też zrobilem podgrzewany filtr paliwa na 2 matach do podgrzewania lusterek - 2x12W, na razie brak jest instalacji do sterowania tym układem ale zamontowany już jest. Myślę, ze w moim przypadku największy efekt będzie natury psychologicznej, ale jak miałem się nudzić . Poglądowe zdjęcie poniżej (więcej będzie w temacie o usprawnieniach): Uwaga - jest to wersja wyłącznie rozwojowa, jak kupię podświetlany włącznik to ta kostka zniknie ale na końcu przewodu jest bezpiecznik 2A, jak ktoś chce coś podobnego budować to trzeba o tym koniecznie pamiętać, bezpiecznik to podstawa szczególnie przy prowizorkach. Będzie też przekaźnik, gdzie cewka sterowana będzie napięciem od gniazda zapalniczki, aby nawet jak zapomnimy układ wyłączyć to sam się wyłączy. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.