Gość gepardczester Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 (edytowane) Witajcie w odpowiedzi na pytanie mogę tytko dodać,ze jest jeszcze podgrzewacz oleju zamontowany w misie olejowej oraz większa nagrzewnica powietrza w kabinie. Widziałem Terrano z zamontowana druga nagrzewnicą dla pasażerów z tyłu. Pozdrawiam Krzysztof Edytowane 24 Grudnia 2010 przez gepardczester Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Witajcie w odpowiedzi na pytanie mogę tytko dodać,ze jest jeszcze podgrzewacz oleju zamontowany w misie olejowej oraz większa nagrzewnica powietrza w kabinie. Widziałem Terrano z zamontowana druga nagrzewnicą dla pasażerów z tyłu. Pozdrawiam Krzysztof Witam ponownie, Wiem, że jestem upierdliwy ale jak będziesz kiedyś pod autem to zrób zdjęcie tej grzałki oleju. Chodzi mi generalnie o to czy masz specjalną wersję miski olejowej czy może w standardowych jest już przygotowane specjalne miejsce technologiczne na zamontowanie tej grzałki. Jakbyś miał jakiekolwiek zdjęcia to wstaw, bardzo jestem ciekawy jakby to można było samemu dorobić. A grzałka jest oczywiście na napięcie 230V? Poza tym jak jest zrobione jej zasilanie? Z nagrzewnicą dla pasażerów to raczej pomyłką, silnik się długo rozgrzewa sam z siebie a tu jeszcze taki odbiór ciepła, jedynym rozwiązaniem jest wyłącznie Webasto lub inna tego typu konstrukcja. Wiem, że są święta dlatego temat możemy odłożyć na potem, za godzinę sam wyjeżdżam a tu takie ciekawe sprawy . Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Dwa aku, dwie nagrzewnice, grzałka oleju - jest typowe dla pewnych krajów i dołożone przez serwis lub usera. Fabrycznie mają tylko, inny filtr oleju i mają/nie mają wentylatora klimy. Grzałka oleju - DEFA, cena ze 200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Dwa aku, dwie nagrzewnice, grzałka oleju - jest typowe dla pewnych krajów i dołożone przez serwis lub usera. Fabrycznie mają tylko, inny filtr oleju i mają/nie mają wentylatora klimy. Grzałka oleju - DEFA, cena ze 200zł. Witam, Dzięki za namiary. Wszystko to co tam proponują to bardzo profesjonalne rozwiązania. Dotyczy i podgrzewania silnika oraz ogrzewania wnętrza. Sterowanie pilotem, automatyczne niezależne włączanie o dowolnej porze, automatyczne ładowanie akumulatora istne szaleństwo. Ceny są odpowiednie do jakości. Dla zainteresowanych tematem podaję link --> http://www.kompletacje.intercars.com.pl/defa/index.php?typ=668&model=822&make=34&kod_s=. Niestety, aby podgrzewać olej w misce trzeba ją najpierw zdjąć. Dla mnie to abstrakcja, ale zrobię sobie podgrzewany filtr oleju, podobnie jak zrobiłem podgrzewany filtr paliwa. Tylko zastosuję chyba 4 maty zamiast 2. Sam pusty filtr paliwa podgrzany 2 matami (12W x 2szt) po 6 minutach jest bardzo gorący, ok 60°C, ale w instalacji przy 8°C już nie jest tak dobrze. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Ja ogrzewam wnętrze farelką(230V) włączam 30 min przed wyjazdem SAUNA Po 10 min zaczyna lód spływać z szyb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość azjaland Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 witam moje terrano ,model skandynawski ma dwa aku 12V/76ah i te 152ah przy rozruchu samochodu zimą kiedy temp. spada do ok.-25C bardzo się przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 witam moje terrano ,model skandynawski ma dwa aku 12V/76ah i te 152ah przy rozruchu samochodu zimą kiedy temp. spada do ok.-25C bardzo się przydaje. Witam, Masz może oprócz podwójnego akumulatora jakieś jeszcze inne ciekawe urządzenie typu wszelkiego rodzaju podgrzewacze paliwa (wymienniki ciepła, podgrzewane obudowy filtra), podgrzewacze płynu chłodzącego (montowane np w miejsce zaślepek głowicy lub bloku silnika) lub grzałki do oleju? Jeżeli masz coś takiego to wstaw jak masz zdjęcia, z chęcią coś podpatrzymy. Poza tym akumulatory są podłączone na stałe, czy jest jakieś dodatkowe rozwiązanie i czy alternator masz standardowy tj o prądzie 70A. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Wstawiłem drugi akumulator tylko mniejszej pojemności 55AH ,bo taki mi został ze starej reno 19, a altek ma 90A zaadoptowany z merca 190 Zobaczymy jak teraz poradzi sobie 150 AH przy mrozach ponad 15 stopni,bo przy tej temp miałem już problem z dobrym obrotem silnika musiałem zabierać aku do domu i wtedy rano nawet przy 20 było od strzała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Panowie a czy ktos moze mi powiedziec jakie one maja w koncu polaczenie? Szeregowe czy rownolegle? Tez mam dwa i jak wyjme jeden to nie odpalę nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Gdyby były połączone w szereg to ... 12 + 12 = 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 Jutro popatrze jak to dokładnie jest. Słabe juz sa troche i po zimniejszej nocy rano go troche dławi i pasowałoby wymienić. Tylko nie wiem czy oba czy jeden tez wystarczy. Jutro zerknę na polaczenie i na moce. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Bo czytałam gdzies o tych połączeniach i podobno w szeregowym musza byc akumulatory o tej samej mocy najlepiej tej samej firmy i podobnym stopniu zużycia. W równoległym nie wiem ale pewno tez? A najchętniej bym jeden wymieniła nie oba naraz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Mógł ktoś tam dwa 6V w szeregu wsadzić. Przy równoległym połączeniu, po odpięciu jednego, powinno wszystko działać, ale np byłby za mały prąd, żeby odpalić auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Dwa w szeregu jak w Ursusie, tylko po co? Większa pojemność, ale gabaryty... Może zrób fotki to rozwiejemy wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Z tego co w wątku wyczytałam to tak jest w modelach na rynek skandynawski. Moj terrano podobno przedemna należał do służby celnej moze to tez ma związek z tym ze potrzebowali wiecej prądu. Zaraz wyjde zrobie zdjecia Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Akumulatory sa dwa po 12v zdjecia jak sa połączone Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 masz je podłączone szeregowo, jak jeden odepniesz, to niema obwodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Są połączone równolegle. Czyli jak jeden wyjmiesz to nic nie działa. Tylko który? Czy nie ma znaczenia? Michał, przy szeregowym musiałby mieć 24V! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 To w koncu rownolegle czy szeregowo? nie wiem czy jest różnica ktory wyjme wyjmowowalam tylko ten od kierowcy. Pytanie moje to czy musze wymienić obydwa akumulatory czy wystarczy jeden? Bo tak jak pisałam po zimnej nocy dławi go przy odpalaniu i pasowałoby kupic nowe Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 a mi się wydaje że jak jeden wyjmiesz i złączysz razem klemy to będzie hulać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Dokładnie, nie mogą być w szergu. Tylko dlaczego nie działa nic przy wyjęciu jednego jak jest połączenie równoległe? Może jest jeszcze jakaś elektronika, która tym steruje? a mi się wydaje że jak jeden wyjmiesz i złączysz razem klemy to będzie hulać Przy szergu musiałaby być cała instalacja na 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Jak sie jeden wyjmie to nie probuje nawet kręcić tylko jakos pstryka. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 A może jeden padnięty całkowicie, a Ty wyciągasz ten dobry i stąd brak reakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sociald6 Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Sprawdzę to Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 na początek, naładuj dobrze obydwa akumulatory. może alternator nie wyrabiać i nie doładowuje, szczególnie jak jeździsz krótkie dystanse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Najlepiej byłoby podskoczyć gdzieś i sprawdzić ich stan, żeby niepotrzebnie pieniędzy na nowy/nowe nie wydawać jak pstryka to masy gdzieś może brakować. Może z jednego idzie na silnik, a z drugiego na bude masa? Najlepiej byłoby podskoczyć gdzieś i sprawdzić ich stan, żeby niepotrzebnie piedziędzy na nowy/nowe nie wydawać jak pstryka to masy gdzieś może brakować. Może z jednego idzie na silnik, a z drugiego na bude masa? Edytowane 8 Listopada 2015 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 na początek, naładuj dobrze obydwa akumulatory. może alternator nie wyrabiać i nie doładowuje, szczególnie jak jeździsz krótkie dystanse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.