Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dwa akumulatory w terrano II


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jeśli są połączone na stałe, bez jakichś elektronicznych bajerów, to słabszy będzie pobierał prąd z mocniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najlepiej to sprawdzić. Dostanie wydruk ze stanem technicznym i maksymalnym prądem rozruchowym i wszystko jasne będzie ;)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jeszcze pali ale przyjdą mrozy i kto wie jak to bedzie. Martwi mnie to bo okazuje sie ze we wszystkich naszych autach teraz pojawia sie problem słabych akumulatorów a auta sa trzy i nie wiem czy nie bedzie trzeba kupic do wszystkich naraz. A nawet jak to wolałabym do tyrana kupic jeden niz dwa :) zaraz ide je odpinac zobaczymy jak to bedzie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z tym sprawdzaniem to ja juz im nie ufam tym mechanikom. Sprawdzali stan Aku w Vento i podobno jest super a tymczasem tez nie pali po zimnej nocy i kable idą w ruch :/ dziady te mechaniki :P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze pytanie jak sprawdzili, są takie fajne urządzenia co Ci wydruk jak z kasy fiskalnej drukują i masz wszystko czarno na białym, a nie podobno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdzili zwykłym miernikiem "oo naładowany" i jeszcze napięcie przy obciążeniu wyszło względnie dobre, ale prądu daje już mało, mimo, że napięcia są dobre :P. Mi raz wyszło, że wszystko ok, a zmierzyłem prąd i ponad 200A mniejszy niż powinien być ;)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzedałam stare Vento z dobrym Aku bo zawierzyłam ich pomiarom i stwierdziłam ze bez różnicy ktory Aku zostanie. To teraz mam :/ tamten miał 2 lata ale nigdy przy mrozach nie stwarzał problemów

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Byłam odłączać akumulatory no i żaden bez drugiego nie jest w stanie odpalić auta ale każdy osobno jednak kreci tylko tak jakby był rozładowany i nie miał siły odpalić. Tak na moj babski rozum to wyglada to tak jakby oba były po prostu za słabe juz i nie daja rady.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już drugi rok śmigam na aku z autozłomu kupionym za 30zł ;)

 

Jeśli w samochodzie nie ma niestandardowych odbiorników mocno obciążających układ elektryczny to przerobiłbym instalację na jeden akumulator i założył jakiś sprawny. Powinno dawać radę nawet w mrozy o ile paliwo nie zamarznie ;)

 

Nie będąc na 100% pewnym że instalacja jest szeregowa (reakcja samochodu po wyjęciu jednego aku oraz napięcia sugerują, że jednak są połączone równolegle) nigdy nie doradziłbym zwierania klem. Może się to zakończyć pożarem albo wybuchem!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bez zmiany instalacji na jeden akumulator wymiana tylko jednego na zimę powinna cos dać? Czy ratuje mnie jedynie wymiana obydwóch?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim aucie mam aku 24v. Jakbym odłączyła jeden z terrano i wsadziła zamiast drugiego ta 24v i by paliło to moze tak by to zrobic?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sumuje się ich pojemność nie napięcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w uproszczeniu plus do plusa, minus do minusa i z dwóch "małych" robi się jeden większy o napięciu 12V.

Wsadź jeden z innego auta 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co najlepiej. Zaizolowac te klemy od jednego Aku i wsadzić nowa 12v? A jakby zostawić jeden stary i kupic drugi nowy to bedzie grało? Czy nie?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary będzie pobierał prąd z nowego, więc lepiej zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :) zabiorę jeszcze go na sprawdzenie w jakim stanie sa obecne akumulatory i bede tak kombinować. Nie mam nic w nim co wymagałoby większego poboru energii ani halogenów ani wyciągarek to chyba nie ma potrzeby posiadania dwóch aku :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak zrób :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumujmy :

- wyciągnij obydwa akumulatory

- wsadź jeden nowy 

- zaizoluj klemy od aku. którego niema 

 

teraz musisz dobrać dobry akumulator do twojego silnika i alternatora :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy masz tam separator, czy co tam tym wszystkim steruje :) 

alternator który powinnaś mieć jest wstanie naładować tylko jeden taki akumulator, 

 

co do akumulatora , katalogi pokazują 800A 95AH czyli taki jakie masz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...