PiotrOla Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 To ci powiem, a raczej napiszę, że człowiek do momentu w którym nie zliczy tych wszystkich odbiorników nie zdaje sobie z tego sprawy ile ciągnie prądu z instalacji. Wymieniłeś ok. 16 odbiorników. W Twojej sytuacji osobny układ zasilania akumulatorowego jest niezbędny Słuchaj... Czytałem gdzieś o tym, że masz t-maxa, ale to cholerstwo kosztuje prawie 700zł. Też tyle płaciłeś, czy ja natrafiłem na jakąś wersje pozłacaną z bursztynowymi przyciskami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 To ja jednak pójdę w webasto , tym bardziej że mam brakuje tylko pompy paliwa insteownika. Wyśle do serwisu niech ożywia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 To ja jednak pójdę w webasto , tym bardziej że mam brakuje tylko pompy paliwa insteownika. Wyśle do serwisu niech ożywia Mając taki zestaw kompletnie bym się nie zastanawiał Ja zakupie podgrzewacz i wykonam kilka testów. To raptem 100zł z racji prostoty konstrukcji urządzenia, więc po testach dam znać czy to się nada, czy nie nada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Ale możesz kupić tez osobną pompę na 12 v i niech goni, problemem może być wydajność ogrzewacza może nie dam rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Ja swoje kupiłem ze 2-3 lata temu za około 600zł → wersja rozbudowana. Teraz około 660zł. Jak jedziesz na 18 dni daleko od domu z dzieciakiem to cała ta elektronika potrzebuje ładowania Ja teraz jestem na etapie poszukiwania webasto suchego → raz by ogrzać zimą rano; dwa by można było spać w aucie bez stresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Heh - czyli wszyscy, różnymi drogami idziemy w podobnym kierunku PiotrOla - jak możesz, daj jakiś link do tego urządzenia (myślę, że cena w tym przypadku może być determinująca) Jak to nie zda egzaminu, to zostaje tylko suche webasto. Tak czy inaczej drugi akus musi być i z głową podłączone do niego zewnętrzne odbiorniki (a tak naprawdę, to poprowadzona druga instalacja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Przykład: http://allegro.pl/nagrzewnica-podgrzewacz-plynu-chlodniczego-12v-i6517614447.html Nie dawała mi spokoju wątpliwa wydajność urządzenia. Poszperałem na oplowskich forach, oraz audi i coś trafiłem. Faktycznie podobne urządzenia są montowane seryjnie w autach dostawczych. Faktycznie ktoś już z tego korzysta co kryje się pod powyższym linkiem. Faktycznie po raz trzeci urządzenie działa. Du.y nie urywa, ale przyśpiesza grzanie w kabinie i skromnie, bo skromnie ale dogrzewa silnik. Piszą prekursorzy, że ma to sens wtedy, gdy możesz ciągnąć prąd z osobnego aku, bo wydajność podczas grzania świec diametralnie nie spada. Sporo ludzi twierdzi, że to badziewie które nie daje miarodajnych efektów, ale na czym oni to testują, to druga sprawa(małolitrażówki na pizze z altkami po 45A i bez dodatkowego zasiania). Jak dla mnie wystarczy, by spróbować, porobić zdjęcia, zrobić opis/filmik i przestrzec, lub polecić koleżankom i kolegom z forum :-) P.s. To wątpliwe 20A na świece jest prawdą. Było kilku niedowiarków i potwierdzili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 100 zł + drugie 100 (nie chciałoby mi się kompletować okablowania, zresztą pewnie niewiele bym na tym zaoszczędził) to niewielka kwota, a efekt może być ciekawy (ale tak jak piszesz, sens ma przy dwóch akumulatorach) Też się pewnie skusze na to urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Drugie 100zł, a raczej 50 wydam, ale w elektronicznym gdy będę wiedział, że to u mnie zadziała. Teraz przetne rure małego obiegu, zainstaluje to urządzenie, na zimnym podepne pod drugi aku i będę mierzył temperature + czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek_sl Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Ja z kolei zastanawiam sie jeszcze nad tym zeby zamontować na stałe prostownik i gdzieś z tylu auta wystawić wtyczkę. W razie potrzebny tyljo przedłużacz do 230 I.. .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Tak siedzę, czytam i analizuję. Czy faktycznie da się dorwać sprawne, kompletne, mokre webasto do diesla w kwocie nawet 300zł? Czy to kolejna bajeczka handlarzy? Jeśli tak, to czy jest sens bawić się w przeróżne podgrzewacze 12v, czy nawet 230v? Raczej nie. Takie webasto z zegarem to dla mnie bezcenna opcja, a 5kW zrobi robotę w 10-15 minut. Nissterr dla Ciebie suche też napotkałem w takich cenach-niby kompletne. Radek_sl Ty to już wg masz komfortową sytuację. Uzupełnić zestaw i po sprawie. Musze zwracać jeszcze na coś uwagę poza dedykowanym webasto do diesla? Wydaje mi się, że to samowystarczalny zespół urządzeń potrzebujący 12v i odpowiedniego paliwa. Jeśli jest kompletne, to podejdzie do każdego diesla. Mam racje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissterr Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) Jak przeglądałem różne portale to takie kompletne i zewnątrz wyglądająca na nie zmęczone to w okolicach 1500 (webasto, ebersprecher). Tańsze to albo 24v z ciężarówek, albo niekompletne, gdzie po dokupieniu całej reszty brakujących części podobnie wychodziło. Chyba że masz jakieś lepsze/tańsze portale ogłoszeniowe Z nowych patrzyłem jeszcze snugger (australijski - tańszy od webasto i ebersprecher) i planar (rosyjski - najtańszy). A najchętniej to zainstalowałbym kombo - dwa w jednym: klimatyzacja i ogrzewanie postojowe ;p Musi być analogowe by działało bez żadnych problemów. Na tej aukcji człowiek sprzedaje webasto mokre wyjęte z terrano 2.7td: https://www.olx.pl/oferta/nissan-terrano-2-7-td-webasto-ogrzewanie-postojowe-komplet-CID5-IDdCeT3.html#f7bc360c42 Edytowane 11 Stycznia 2017 przez nissterr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 No tak. Taniej zejść z 24v na 12v niż kupować transformator z 12v na 24v (gdzieś wyczytałem, że zdarzają się nowe za 60zł, ale nie znalazłem). Widziałem na allegro ebera z wiązką za ponad 300zł, ale bez zegara, czy innego termostatu-właśnie na 24v. U Ciebie niezbędny jest pełen zestaw, by myślało za Ciebie. Faktycznie możesz dostać po kieszeni Ja grunt bym dostał nie za drogo mokre webasto, oraz to co naprawdę "niezbędne i niezastąpione" do jego uruchomienia. Reszta mi fruwa. Mogę odpalać z guzika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Po zmianie alternatora przyszła pora na drugi akumulator. Miejsce już jest (musiałem dorobić podstawkę i przerobić dolot) teraz akus i instalacja Wejdzie 95 Ah, czyli taki jak oryginał. System dwubateryjnego zasilania założony. Akumulatory rozłaczane heblem i monitorowanie napięcia na każdym z nich osobno. Teraz szpej wyprawowy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Bardzo ładnie Powiedz mi jaki zastosowałeś system zasilania dwubateryjnego? i na czy polega wspomniane przez Ciebie przygotowanie do podłączenia solaru? Za niedługo też się będę zabierał za montaż wszystkiego i pomimo tego że mam jakiś obraz ja to ma wyglądać przeglądam gotowce - na tym etapie łatwiej powywracać do góry kołami wszystko i koncepcje zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Zamiast elektroniki (w Tmaxie chcą za to około 600 zł) dałem hebel pomiędzy + akumulatorów (widać go na zdjęciu) na biwaku rozłączam go i akus pomocniczy jest oddzielony od instalacji auta (a do niego będą podłączone szpeje) Wtedy na mierniku pojawią się dwa różne napięcia (aku 1 i aku2) Podczas jazdy spinam akumulatory heblem i ładuje oba. Znalazłem przetwornice sinusoidalną z funkcją podłączenia pod solar i obsługi ładowania akumulatora z solara. Dodatkowo zrobię odłączenie prądu wzbudzenia na alternator i gdy ładowanie akumulatorów z solara będzie podczas jazdy wystarczające będę odłączał wzbudzenie, żeby alternator nie obciążał silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 https://techtron.pl/p2523,modul-ladowania-dodatkowego-akumulatora-separator-sa40.html Zamiast zmieniać i przenosić zbiorniczek płynu zwalniając tym samym miejsce pod aku, można zastosować dwa akumulatory 6v które łatwiej wkomponować w komore. Irytuje mnie zakres temperatury pracy urządzenia...-10C-50C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Widzisz... Ty jesteś praktykantem, a my szare żuczki widzimy tylko piękne strony tego przedsięwzięcia. Niemniej jednak jadąc za tydzień w góry nie wiem co mnie może zastać, akumulator mam zakupiony w styczniu tego roku (70A) więc bardzo ładnie daje radę, drugi 70A stoi cały rok w domu "w razie niemca". Mam w takiej sytuacji do wyboru wysiadać i podpinać booster, lub nacisnąć guzik i zwiększyć szanse na odpalenie tyrana. Poza tym nie będę ukrywał...Lubię gdy moje auto ma do zaoferowania więcej niż hatchback sąsiada o zimowym świcie W mojej sytuacji impreza zakosztuje 200zł(180zł moduł i kilka kabli za reszte). Jeśli bym się decydował na 2 x 6v o dobrym Ah, to już tak rentowne to nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 PiotrOla - jeżeli połączysz akumulatory tylko tym separatorem i będziesz chciał odpalić auto z dużą pomocą akumulatora pomocniczego, to spalisz to urządzenie i pół auta. Popatrz na grubość kabli i ampreaż jaki to urządzenie jest w stanie przenieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) Poszło zapytanie do producenta. EDIT: Przedstawiłem wcześniej model 40A, a nie 100A. Edytowane 14 Grudnia 2017 przez PiotrOla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Prąd rozruchowy masz zapisany na akumulatorze i jak będzie zimno, ciemno i do domu daleko, to tyle pociągnie z niego silnik/rozrusznik/świece żarowe i reszta. Ja mam akumulatory 960 Amper każdy. Sprawdź swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrOla Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Mam 700 Amper. W 3.0 Di takie aku są katalogowo pod altek 70A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Przy czym chyba pod Alternator dobiera się Pojemność czyli Ah a nie prąd rozruchowy. Czy się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Ja u siebie w 2.7 TD miałem 100 Ah i 860A rozruchowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Badger1s - masz rację - pod altek dobiera się pojemność akumulatora. Prąd rozruchowy to parametr, który w skrócie mówi ile energii jest w stanie oddać akumulator podczas poboru. Popatrz na posty powyżej - każdy z Was pisze, że miał akumulator o prądzie rozruchowym rzędu 600 - 860 Amper. Jak myślisz - co się stanie gdy taki prąd przepuścisz przez urządzenie mające operować w zakresie do 100 Amper? PiotrOla - daj znaka, co odpowiedział producent tych separatorów. Sam się nad takim zastanawiałem zamiast hebla, powstrzymało mnie właśnie zbyt mało prądu, który mogą przepuścić. ps: co do wydajności seryjnego alternatora w Tarpano, to zrobili ją po japońsku - czyli na styk. Dlatego jakakolwiek zabawa z większymi akumulatorami (lub dokładaniem drugiego) musi być rozpoczęta od wymiany altka na większy. (piszę jak to zrobić w innym temacie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.