Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] PALI NA 2 CYLINDRY ;)


Gość Filer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

JESTEM POSIADACZEM NISSANA PRIMERA P 11. JEST TO SAMOCHÓD Z SILNIKIEM 1.6 I Z INSTALACJĄ LPG . OD NIEDAWNA MAM Z NIM PROBLEM BO SILNIK PRACUJE TYLKO NA 2 CYLINDRY NA BENZYNIE."NA GAZIE" WSZYSTKO JEST OK. CO MOŻE BYC POWODEM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sekwencja to pewnie wtryski gazowe puszczają gaz w ukłąd i zalewa cylindry, ile masz przejechane na LPG i jaka instalacja, może już też czas na reduktor i wyłącz Caps Lock

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecie,z napisał że na ganie jest ok na etylinie jest problem

 

albo wtryski padły albo jeśli to sekwencja to w instalacji tkwi problem

podpowiem Ci ze wtryskiwacze maja stały + a sterowane są masą

 

sprawdź czy dochodzi + a jesli tak to mozesz zmostkować masę od wtrysku z sasiedniego sprawnego cylindra

 

wtryski pracują klasycznie czyli wszystkie razem otwierają sie 2 razy na pełny cykl pracy silnika.

jesli zbyt zawiłe co napisałem mozesz wykonać do mnie tel wytłumaczę o co biega

 

604 930 993

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecie,z napisał że na ganie jest ok na etylinie jest problem

 

 

 

no i?? to znaczy, że co??? że LPG nie ma nic do tego?? bo nie kumam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma do rzeczy ze jest problem na paliwie a nie na gazie a skoro to sekwencja to żle pracował by również na gazie bo z tego co wiem to w sekwencji nie ma miksera.

 

ale chyba nie ma prostszego sposobu jak tylko zakręcić butlę i sie przekonać

 

tak na marginesie to gdyby wtrysk gazu puszczał to następowały by detonacje w kolektorze ssacym tak na mój gust a o tym kolega nie wspominał więc stad wnioskuję że z instalacja gazowa nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to ma do rzeczy ze jest problem na paliwie a nie na gazie a skoro to sekwencja to żle pracował by również na gazie bo z tego co wiem to w sekwencji nie ma miksera.

 

2. ale chyba nie ma prostszego sposobu jak tylko zakręcić butlę i sie przekonać

 

3. tak na marginesie to gdyby wtrysk gazu puszczał to następowały by detonacje w kolektorze ssacym tak na mój gust a o tym kolega nie wspominał więc stad wnioskuję że z instalacja gazowa nie ma problemu.

 

ad1., standardowy błąd rozumowania u większości mechaników. w pracy na PB dostaje PB i LPG w układ i go zalewa, na gazie jest gitt bo dostaje samo LPG

ad2 najprostszy sposób i taki podałem

ad3. nie występuje

 

oczywiście nie twierdzę też, ze nei jest to wina układu PB, ale trzeba wyeliminować LPG aby dalej rozważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no tak w tym temacie chyba nie, za dużo takich samych odpowiedzi napisanych,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja gazowa jest zwykła mieszalnikowa.Wczoraj zmieniłem listwę razem z wtryskami.Jest bez zmian.nadal pali tylko na dwa cylindry- 2i4 liczą od rozrządu. sprawdzałem kontrolką - prąd dochodzi do niepracujących wtrysków; na LPG przejechałem 30000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja gazowa jest zwykła mieszalnikowa.Wczoraj zmieniłem listwę razem z wtryskami.Jest bez zmian.nadal pali tylko na dwa cylindry- 2i4 liczą od rozrządu. sprawdzałem kontrolką - prąd dochodzi do niepracujących wtrysków; na LPG przejechałem 30000km.

 

jaką listwę??? wtryskową PB?? sprawdź ciśnienie na cylindrach, może jakiś zawór się zawiesił albo skończył i nie ma ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dino ale pisze że na gazie jest ok więc to nie wina ciśnienia w cylindrach wygląda na błędy w ecu mi bardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dino ale pisze że na gazie jest ok więc to nie wina ciśnienia w cylindrach wygląda na błędy w ecu mi bardziej

 

widzisz binduś, tak to jest jak odpowiedź pojawia się po czasie i nie chce się czytać od początku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no qrde przecież pisałem że wtryski są sterowane masą i należy zmostkować na próbe masę z wtrysku obok -działającego poprawnie

 

jeśli zagada tzn że instalacja jest pokopana jeli dobrze pamiętam to + do wtrysków idzie jeden i rozchodzi sie na każdy przy listwie a masa z ECU do kazdego jest osobna

 

ale jak juz pisałem wtryski pracują wszystkie razem (to NIE jest sekwensja)wiec mozna tak przetestować.

 

czytajcie dokładnie co sie tu pisze PROSZĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie mostkuj miernikiem sprawsz obwód we wtyczce co się rozchodzi na wtryski ja mam na kolektosze ssącym

jak masz analogicznie jak ja to biały kabel we wtyczce na wtrysku to + sprawdz czy masz napięcie na każdym podejrzewam że nie choć jak Ci zalewa to podejrzewam że się gdzieś zmostkowało ,,

 

albo inaczej sciągnij wszystkie wtyczki z wtrysków i miernikiem posprawdzaj obwody czy kolorowe kable - z ecu sygnał nie łączy się gdzieś z innym potetej posprawdzaj co jest co we wtyczce i czy wszystko przewodzi jak trzeba ,,, prosta sprawa jak masz miernik mi tak autko zdechło jak padł kabel od zasilania wtrysków i też nie wiedziałem a jeszcze padło co innego ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czajnik jesteś naprawde debeściak zmostkowałem i pali na 4 gary pierwszy wtrysk się pobudził i pracuje bez dodatkowego zasilenia 3 zmostkowałem z4 i narazie jest ok czy tymczasowo może tak zostac bo jest spory mróz a nie mam za bardzo warunków do grzebania?Jest możliwe że przy zakładaniu gazu coś pokopali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co mieli namieszać jak się we wtryski nie wpinają??? chyba, że coś ułamali na przewodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było zrobić tak od razu jak mówiłem... prawdopodobnie gdzieś przewód sterujący jest przerwany albo przełamany

 

potencjalne miejsca:

 

duża wtyczka przy kompie

wiązka na przelotce przechodzącej przez ścianę grodziową

albo po prostu gazownik dał d*py montując instalację gazową i zamiast polutować kable to je poskręcał i coś sie poluzowało

 

tak czy siak schemat w dłoń , multimetr i trzeba znaleźć przerwę

 

jeśli potrzebujesz schematu to mam manuala do P11 mogę zerknac jakie kolory i piny masz posprawdzać

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo po prostu gazownik dał d*py montując instalację gazową i zamiast polutować kable to je poskręcał i coś sie poluzował

 

k...wa zaczynam się już gubić, gość twierdzi, że ma zwykłą nie sekwencję, czyli raczej się nie wpinali we wtryski, choć historia zna różne przypadki, ale mogli coś ułamać przy podpinaniu gdziekolwiek

 

 

 

ps. to mówisz, że wszystkie wtryski otwierają się jednocześnie?? to by wygladało na full-gup??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladnie tak jak L-Getronic wszystkie razem dwa razy na pełny cykl pracy

 

może sie wpinal chcąc zrobić odciencie paliwa przy włączaniu gazu.

znam różne przypadki ale może poprosty kabelek sie przerwał i tyle

miałem tak u siebie.

nie ma co sie gubić po postu trzeba dokładnie czytać a zainteresowany powinien dokładnie opisywać obiawy nie pomijając niczego bo i tak mega trudno jest robić diagnostykę usterek na Forum dużo łatwiej było by móc do auta zerknąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za schemat ale mam w książce pewnie i tak mi nie pomoże bo niespecjalnie potrafie je czytac ,przy pierwszej odwilży przejże instalacje jak znajde usterke to napisze najważniejsze że nie muszę rano lac parownika gorącą wodą.co do diagnostyki to byłem miesiąc temu u elektronika pomierzył coś miernikiem pocmokał powzdychał wziął 50zł i gu... zrobił drugi jak zobaczył że nissan to mówi że nie bo on to volkswageny.dziękuje wszystkim panom za zainteresowanie a szczególnie czajnikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie cały czas ten wtrysk, w nissmo fullgrup a w kompie od LPG sekwencja ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to kompletnie nie ma znaczenia to są alternatywne układy zasilania i tak to kiedy mieszanka wpada do cylindra decyduje rozrząd

 

można dla przykładu porównać gażnik który leje cały czas i wtrysk działa impulsowo

 

kwestia jest efektywności i osiągach ale to juz inny temat

 

poza tym kolega miał mikser więc o sekwencji i laniu nie ma mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...