Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] SR20 "97 jak się ustawia wolne obroty itp..


kemocior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem w10 z 97 roku. Samochod ma silnik 2.0 czyli sr20de identyczny jak w primerze p11. Od dłuższego czasu czytam watki zwiazane z ustawieniem wolnych obrotow w tym silniku. Jedni pisza aby ustawiac obroty pokretlem od silnika krokowego, inni ze srubeczka ktora reguluje koncowe domykanie przepustnicy. Chcialem zebrac w tym temacie wszystko do kupy i wyjasnij czym te obroty regulowac i w jaki sposob przeprowadzic cala procedure. Interesuje mnie rowniez jak ustawic odpowiednio srubke ktora reguluje polozenie przepustnicy na ssaniu. Za wszelka pomoc w tym temacie oczywiscie wielce dziekuje. Mam nadzieje ze dowiem sie jak to wszytsko poprawnie wykonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak zdemoluj przepustnice i ustaw tą śrubkę by zamykała dokładnie klapkę czyszczenie itp, ,,,

 

od silniczka krokowego po drugiej stronie masz krokowca z tą śrubka do regulacji odkręcasz to całe z 4 śrubami czyścić jak tylko się da potem warto odkręcić śrubkę regulacyjną do samego końca i zmienić oring co tam siedzi po takich operacjach wszystko jest ok

 

dodatkowo jak zrzucasz auto z biegu na luz to powinno się zatrzymać na 1200 obrotów potem spaść na 850 ...tak działa czujnik położenia biegu neutralnego w skrzyni i tak ma być

 

dalej ssanie reguluje sobie ECu i na zimnym silniku powinno być coś około 1300 rpm ,,,,

 

do tego czyszczenie przepływomierza nowy czysty filterek powietrza

 

kable zapłonowe i świece ok i po problemie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak zdemoluj przepustnice i ustaw tą śrubkę by zamykała dokładnie klapkę czyszczenie itp, ,,,

 

od silniczka krokowego po drugiej stronie masz krokowca z tą śrubka do regulacji odkręcasz to całe z 4 śrubami czyścić jak tylko się da potem warto odkręcić śrubkę regulacyjną do samego końca i zmienić oring co tam siedzi po takich operacjach wszystko jest ok

 

dodatkowo jak zrzucasz auto z biegu na luz to powinno się zatrzymać na 1200 obrotów potem spaść na 850 ...tak działa czujnik położenia biegu neutralnego w skrzyni i tak ma być

 

dalej ssanie reguluje sobie ECu i na zimnym silniku powinno być coś około 1300 rpm ,,,,

 

do tego czyszczenie przepływomierza nowy czysty filterek powietrza

 

kable zapłonowe i świece ok i po problemie ,,,

 

Dziekuje za odpowiedz. Przepustnica zostala ostatnio wyczyszczona. Srubka, czyli wydaje mi sie ze chodzi o srube zaznaczona za moim zdjeciu nr3. Z tego co napisales wynika ze moge wykrecic ja do oporu tak aby ogranicznik zatrzymal sie na obudowie w ktora wkrecam srubke regulacyjna. Wtedy przepustnica bedzie maxymalnie zamknieta.

 

Pozniej odkrecam 4 sruby zaznaczone na zdjeciu nr 2 i srodek czyszcze dokladnie. Nastepnie wykrecam pokretlo regulacyjne zaznaczone nr1 i zmieniam w nim oring.

 

Moje pytania teraz:

- jak ustawic srube nr 4. mam rozumiec ze podczas gdy silnik jest cieply sruba ma dotykac popychadla w taki sposob aby przepustnca byla zamknieta?

-jezeli sruba nr 3 ma byc wykrecona zeby przepustcina byla zamknieta po co ona wogole tam jest?

-pokretlem nr 1 ustala wolne obroty czyli nim krece i ustawiam wolne obroty na poziomie powiedzmu 900 rpm?

 

ja to tak zrozumialem, jezeli zle prosze o poprawienie mnie.

 

wiec tak zdemoluj przepustnice i ustaw tą śrubkę by zamykała dokładnie klapkę czyszczenie itp, ,,,

 

od silniczka krokowego po drugiej stronie masz krokowca z tą śrubka do regulacji odkręcasz to całe z 4 śrubami czyścić jak tylko się da potem warto odkręcić śrubkę regulacyjną do samego końca i zmienić oring co tam siedzi po takich operacjach wszystko jest ok

 

dodatkowo jak zrzucasz auto z biegu na luz to powinno się zatrzymać na 1200 obrotów potem spaść na 850 ...tak działa czujnik położenia biegu neutralnego w skrzyni i tak ma być

 

dalej ssanie reguluje sobie ECu i na zimnym silniku powinno być coś około 1300 rpm ,,,,

 

do tego czyszczenie przepływomierza nowy czysty filterek powietrza

 

kable zapłonowe i świece ok i po problemie ,,,

 

Dziekuje za odpowiedz. Przepustnica zostala ostatnio wyczyszczona. Srubka, czyli wydaje mi sie ze chodzi o srube zaznaczona za moim zdjeciu nr3. Z tego co napisales wynika ze moge wykrecic ja do oporu tak aby ogranicznik zatrzymal sie na obudowie w ktora wkrecam srubke regulacyjna. Wtedy przepustnica bedzie maxymalnie zamknieta.

 

Pozniej odkrecam 4 sruby zaznaczone na zdjeciu nr 2 i srodek czyszcze dokladnie. Nastepnie wykrecam pokretlo regulacyjne zaznaczone nr1 i zmieniam w nim oring.

 

Moje pytania teraz:

- jak ustawic srube nr 4. mam rozumiec ze podczas gdy silnik jest cieply sruba ma dotykac popychadla w taki sposob aby przepustnca byla zamknieta?

-jezeli sruba nr 3 ma byc wykrecona zeby przepustcina byla zamknieta po co ona wogole tam jest?

-pokretlem nr 1 ustala wolne obroty czyli nim krece i ustawiam wolne obroty na poziomie powiedzmu 900 rpm?

 

ja to tak zrozumialem, jezeli zle prosze o poprawienie mnie.

post-36515-008580800 1291758113_thumb.jpg

post-36515-023902400 1291758146_thumb.jpg

post-36515-069627900 1291758186_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mnie kolega nabrał bo nie ma W10 tylko WP11 P11 w kombi ???

 

bo masz nowszy kolektor ssacy z tego co widzę

 

Wynika ze naprawde jest to wp11 kombi. Nie mialem pojecia ze ma takie oznaczenie. Przepraszam za ten blad. Drogi Tofu napisz mi jeszcze czy dobrze zrozumialem twoje wskazowki i odpowiedz na pytania ktore zadalem. Musze to jakos poustawiac bo ktos pokrecil pod macha i jest w caly swiat. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...