Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] straciła moc i szarpie - pomocy


Gość Wacław

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Primerka P12 2.2 Di z 2002 r.W czasie jazdy zaczęłą tracić moc i szarpać tzn. jedzie wolno jakby w trybie awaryjnym przy dodaniu gazu szarpnie i jedzie szybciej ale za moment znowu traci moc i możesz dodawać gazu a ona nic i znowu szarpnie. Wymieniłem filtr paliwa - to samo ( bo mówili że może paliwo). Sprowadzili mi nowy przepływomierz i zamontowano - nic nie pomogło. Mechanik podłączył do kompa i nic nie wykazał. Żadna kontrolka na tablicy się nie zaświeca. Coś mechanik mówił o czujniku pedału przyspieszacza albo co mówił bardziej prawdopodobne to wtryskiwacze. Nikt nie chce się podjąć sprawdzić wtryskiwaczy bo to jest podobno jakiś system Denso i nikt w mojej okolicy z mechaników od diesli się nie zna i nie ma czym sprawdzić. Najbliższy serwis mam około 100 km ale tam ceny pewnie jak z kosmosu no i jakoś trzeba tam dojechać. Poradźcie koledzy coś konstruktywnego co to może być i jak się do tego zabrać, czy ktoś z Was miał cos podobnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Primerka P12 2.2 Di z 2002 r.W czasie jazdy zaczęłą tracić moc i szarpać tzn. jedzie wolno jakby w trybie awaryjnym przy dodaniu gazu szarpnie i jedzie szybciej ale za moment znowu traci moc i możesz dodawać gazu a ona nic i znowu szarpnie. Wymieniłem filtr paliwa - to samo ( bo mówili że może paliwo). Sprowadzili mi nowy przepływomierz i zamontowano - nic nie pomogło. Mechanik podłączył do kompa i nic nie wykazał. Żadna kontrolka na tablicy się nie zaświeca. Coś mechanik mówił o czujniku pedału przyspieszacza albo co mówił bardziej prawdopodobne to wtryskiwacze. Nikt nie chce się podjąć sprawdzić wtryskiwaczy bo to jest podobno jakiś system Denso i nikt w mojej okolicy z mechaników od diesli się nie zna i nie ma czym sprawdzić. Najbliższy serwis mam około 100 km ale tam ceny pewnie jak z kosmosu no i jakoś trzeba tam dojechać. Poradźcie koledzy coś konstruktywnego co to może być i jak się do tego zabrać, czy ktoś z Was miał cos podobnego

Witam Kolege,mam ten sam model 02.U mnie historia podobna,komputer nic nie wykazal,stwierdzili że paliwo kiepskie,ale jak wtryski to chyba komp.cos by wykazał?na razie wymenilem filtr powietrza,a w weekend planuje m.in paliwa+"wzmocnienie masy"i jeszcze przeplywomierz.Ostatnio Autko stalo tydzien w te mrozy i cud-lata jak wsciekle!ale i tak sie czepie tych rzeczy.a powiedz czy miga ci kontrolka przeciwmgielnych jak wlaczasz kierunek w prawo lub hamulec?bardzo kurzy za Toba?Wlałem specyfik ATP ale nie duzo pomogł,o tym czujniku przyśpieszenia tez słyszałem kolega w wekend ma sprawdzic.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do WOLF79 u ciebie prawdopodobnie jest problem z masą w tylnej lampie sprawdz, jak się zapala kontrolka przy kierunku to na 99% jest problem z masą w tylnej lampie.

 

A co do szarpania (do wacława) to trzeba sprawdzić przewody od turbo może byc niewielka dziura i będzie szarpać ale sprawdz też sobie te masy w lampach bo jak nie ma masy to też może szarpać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolege,mam ten sam model 02.U mnie historia podobna,komputer nic nie wykazal,stwierdzili że paliwo kiepskie,ale jak wtryski to chyba komp.cos by wykazał?na razie wymenilem filtr powietrza,a w weekend planuje m.in paliwa+"wzmocnienie masy"i jeszcze przeplywomierz.Ostatnio Autko stalo tydzien w te mrozy i cud-lata jak wsciekle!ale i tak sie czepie tych rzeczy.a powiedz czy miga ci kontrolka przeciwmgielnych jak wlaczasz kierunek w prawo lub hamulec?bardzo kurzy za Toba?Wlałem specyfik ATP ale nie duzo pomogł,o tym czujniku przyśpieszenia tez słyszałem kolega w wekend ma sprawdzic.Pozdrawiam

 

Podobno jak wtryski padnięte to komputer nie wykazuje tylko trzeba jakąś inną diagnozę zrobić. W serwisie na telefon mi powiedzieli że nie każdy serwis to ma i oni wysyłają gdzieś i diagnozują. Auto trzeba zostawić na kilka dni i nie wiadomo ile to kosztuje. Ja zmieniałem w maju wszystko co można było zmienić łącznie ze świecami i wszystkimi płynami a teraz dodatkowo zmieniłem jeszcze filtr paliwa. Kontrolka przeciwmgielnych mi nie mruga jak włączam kierunkowskaz ale jak u ciebie tak jest to faktycznie może być coś z masą bo gdzieś na forum czytałem że slaba masa moze tak robić. na czarno to faktycznie jak zredukowalem i przygazowałem to dość fest dymił. Co do tej słabej mocy i szarpania to jeszcze mówił mi mechanik że może być zawór EGR. Nie wiem ajk u ciebie ale u mnie to praktycznie autem nie da sie jechac bo ledwie co jedzie i szrpie jak cholera.

 

Do WOLF79 u ciebie prawdopodobnie jest problem z masą w tylnej lampie sprawdz, jak się zapala kontrolka przy kierunku to na 99% jest problem z masą w tylnej lampie.

 

A co do szarpania (do wacława) to trzeba sprawdzić przewody od turbo może byc niewielka dziura i będzie szarpać ale sprawdz też sobie te masy w lampach bo jak nie ma masy to też może szarpać.

Dzięki michal801 za radę, co do tych przewodów to faktycznie poprosze mechanika żeby je dokładnie przejrzał i o sprawdzenie masy w lampach tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa tylknych lamp to wada fabryczna, podobnie jak urywanie się kabla masowgo pod silnikiem (tego kabelka co od aku idzie)

ASO naprawia to za grosze (w szczecinie 65zł 2 lata temu), a ponieważ temat znają to naprawa odbywa się bezinwazyjnie :)

 

EGR (kopcenie i mała moc) to również standard w dieselach, najprosztszy sposób to wymontowanie zaworu i sprawdzenie czy jest całkowiecie domknięty. jak nie to przeczyścić rozpuszczalnikiem i jak się domyka to zamontować i zobaczyć jak lata. powinno pomóc na chwile (miesiąc może dwa), ale i tak czeka wymiana EGR (ok 400zł).

 

 

Co do tego EGR to dwie przyczyny (główne zuzycia) 1-kiepskie paliwo, 2-jazda na zbyt małych obrotach, niestety diesele sa tak skonstruowane, że nie lubią jazdy na wysokich obrotach, ale jak od czasu do czasu gdzieś na trasie podkręcicie je pod czerwone pole to będzie to miało wręcz zbawienne dla nich działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opowiem po krótce co było Primerce. Pan przyjechał z profesjonalnym kompem i oprogramowaniem. Podłaczył sprawdził wszystko co się dało i wszysto było na kompie OK, niestety samochód dalej gasł jak sie go przygazowało a o jeździe nie było mowy bo 0 mocy. Pan stwierdził że przytkane jest cos w przewodach paliwowych lub w baku. Rozmontował coś pod tylnym siedzeniem, dostał sie do baku przeczyścił taki kosz z sakiem a potem przewody. Auto chodzi prawidłowo. Diagnoza - zapaprany układ dostarczania paliwa. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opowiem po krótce co było Primerce. Pan przyjechał z profesjonalnym kompem i oprogramowaniem. Podłaczył sprawdził wszystko co się dało i wszysto było na kompie OK, niestety samochód dalej gasł jak sie go przygazowało a o jeździe nie było mowy bo 0 mocy. Pan stwierdził że przytkane jest cos w przewodach paliwowych lub w baku. Rozmontował coś pod tylnym siedzeniem, dostał sie do baku przeczyścił taki kosz z sakiem a potem przewody. Auto chodzi prawidłowo. Diagnoza - zapaprany układ dostarczania paliwa. Pozdrawiam

Witam,co sie tyczy mojej Primerki to wymieniłem filtr powietrza,paliwa,masa tylnych lamp zrobiona jak nalezy tzn:kazda z lamp ma teraz swoją masę.autko sunie teraz jak należy!Podejrzewam,że problemem była owa masa!Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...