Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] podgrzewanie paliwa-diesel


psujaut
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie wasze zdanie, czy jest sens umieścić podgrzewacz paliwa przed filtrem? podgrzewacz samorobny, rurka miedziana średnicy węża małego obiegu a na nią nawinięta rurka przez którą plynie paliwo, całość zaizolowana termicznie.--pytam, bo gdzieś czytałem i nie wiem ,czy dobrze pamiętam, że w 2,2 dci paliwo przed wtryskiem jest chlodzone????? albo coś mi mocno się pomyliło i chdzi całkiem o coś innego??? Kumpel stosuje to rozwiązanie w golfie ze świetnymi wynikami- zwłaszcza zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolega ma pomysł żeby ogrzewać filtr paliwa mata od podgrzewania lusterek.Zawsze jakis pomysł.

Tylko najpierw trzeba właczyc podgrzewanie tej maty a pozniej odpalić.

A twój sposób tez pewnie dobry jak ktos juz stosuje go.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/26534-jak-pal-wasze-diesle-na-mrozie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma sensu poprawiać po fabryce Nissana. Nie żyjemy na biegunie polarnym. Jeśli wszystko jest sprawne to w naszym klimacie wystarczy lać dobre paliwo do pełna i będzie dobrze.

A że w golfie to ktoś stosuje to sie akurat nie dziwie :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jakos nie zamierzam zakładac takich podgrzewaczy .

Dla mnie wystarczy w traktorku wymienić filtr paliwa przed zima i lac pewne paliwko.

A parkuje pod chmurką.I w ostatnia zime przy prawie -30 st to pali oki.:whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się ,że macie takie świetne egzemplaże ,które palą na dotyk przy -30 stopniach :rolleyes: jednak jak wiecie ropa jepiej się spala jak jest wysoka temperatura i ciśnienie ,dodatkowo podgrzewany filtr paliwa zapobiega osadzaniu się parafiny, co oczywiście pomaga zimą - dlatego bardziej w tym kierunku oczekiwałem dyskusji i wypowiedzi technicznie brzmiących ,a nie przechwałek i wskazówek o jakościowym paliwie.

:angry: w Maximie jakoś lepiej ludzie to łapią :devil:

 

Tutaj kolega ma pomysł żeby ogrzewać filtr paliwa mata od podgrzewania lusterek.Zawsze jakis pomysł.

Tylko najpierw trzeba właczyc podgrzewanie tej maty a pozniej odpalić.

A twój sposób tez pewnie dobry jak ktos juz stosuje go.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/26534-jak-pal-wasze-diesle-na-mrozie/

przy moim rozwiązaniu też odpalasz na zimno dopuki mały odieg się nie rozgrzeje, ta metoda jest bardziej wydajna od lusterkowej maty grzewczej :rolleyes2: ale za to mata teoretycznie pozwala odpalać na cieplym paliwku----tylko ile czasu trzebaby wcześniej ją załączeć i czy jeszcze aku miałby prąd na rozruch??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że smędzę ale myślę że lepiej zainwestować pieniążki w doprowadzenie auta do dobrego stanu tak aby zapalało bez dodatkowych kombinacji. Jak masz wszystko sprawne to wsiadasz do auta,przekręcasz kluczyk,odpalasz i jedziesz. Metoda z podgrzewaniem paliwa od płynu chłodzącego raczej nie jest dobra gdyż i tak uruchamiasz auto na zimnym paliwie a gdy silnik już się nagrzeje to pompa wtryskowa też się robi ciepła a co za tym idzie i paliwo w niej. Jeśli nie chcesz aby filtr paliwa się zapchał parafiną to albo depresator albo elektryczne podgrzewanie tegoż filtra lub węży przed nim. Ale myślę że gdyby podgrzewanie paliwa było potrzebne to już w fabryce by montowano jakiś układ podgrzewający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i widze że wszyscy się znają i mają dobre pomysły, najpierw jak się coś zrobi to trzeba dobrze przemyśleć, na początku ciekawe czy ktoś wie jakie zadanie pełni zbiornik paliwa otóż jest to chłodnica paliwa, paliwo w układzie zasilania jest sprężane do dużych ciśnień w dci nawet bardzo dużych a co za tym idzie nagrzewa się . W związku z tym po co w fabryce mieli by podgrzewać paliwo jak trzeba je schłodzić. Paliwo należy najlepiej podgrzać przed rozruchem i pewien czas po rozruchu.Paliwo o odpowiedniej temperaturze ma też zadanie chłodzić pompe i wtryski. Ja zastosowałem te podgrzewacze od lusterek do podgrzewania najbardziej newralgicznego punktu układu jakim jest filtr paliwa, filtr to jest to metalowa puszka i przy mrozach gdy paliwo styka się z zimnym metalem wytrąca się parafina i zatyka filtr a gdy podgrzejemy obudowe ograniczymy to zjawisko. Odradzam stosowania podgrzewania przepływowego ,które pracuje cały czas bo nie zawsze w ciągu zimy mamy temperatury -20 czy -30 stopni i zamiast pomóc układowi zasilania możemy zaszkodzić. Wbrew pozorom maty lusterek nie ciągną dużo prądu , u mnie są dwie po 12W każda, i aku nie ma najmniejszych problemów z rozruchem, wiem nie z teorii a z doświadczenia. Ciekawe czy ktoś jest w stanie stwierdzić że zawsze tankuje paliwo bardzo dobrej jakości, kilka razy może być dobre a za którymś może zamarznąć, jak jest paliwo kiepskie to i dobre świece nie pomogą ani nowy filtr.Sprytne rozwiązanie jest w nowych VW z wkładem paliwa, ciepłe paliwo powracające z pompowtrysków przez wężownice w filtrze chłodząc się jednocześnie podgrzewa filtr od środka. Na allegro są w sprzedaży różnego rodzaju podgrzewacze przepływowe, ale trzeba pare groszy zapłacić ja chciałem zastosować coś najtańszego.

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam i widze że wszyscy się znają i mają dobre pomysły, najpierw jak się coś zrobi to trzeba dobrze przemyśleć, na początku ciekawe czy ktoś wie jakie zadanie pełni zbiornik paliwa otóż jest to chłodnica paliwa, paliwo w układzie zasilania jest sprężane do dużych ciśnień w dci nawet bardzo dużych a co za tym idzie nagrzewa się . W związku z tym po co w fabryce mieli by podgrzewać paliwo jak trzeba je schłodzić. Paliwo należy najlepiej podgrzać przed rozruchem i pewien czas po rozruchu. Ja zastosowałem te podgrzewacze od lusterek do podgrzewania najbardziej newralgicznego punktu układu jakim jest filtr paliwa, filtr to jest to metalowa puszka i przy mrozach gdy paliwo styka się z zimnym metalem wytrąca się parafina i zatyka filtr a gdy podgrzejemy obudowe ograniczymy to zjawisko. Odradzam stosowania podgrzewania przepływowego ,które pracuje cały czas bo nie zawsze w ciągu zimy mamy temperatury -20 czy -30 stopni i zamiast pomóc układowi zasilania możemy zaszkodzić. Wbrew pozorom maty lusterek nie ciągną dużo prądu , u mnie są dwie po 12W każda, i aku nie ma najmniejszych problemów z rozruchem, wiem nie z teorii a z doświadczenia. Ciekawe czy ktoś jest w stanie stwierdzić że zawsze tankuje paliwo bardzo dobrej jakości, kilka razy może być dobre a za którymś może zamarznąć, jak jest paliwo kiepskie to i dobre świece nie pomogą ani nowy filtr.Sprytne rozwiązanie jest w nowych VW z wkładem paliwa, ciepłe paliwo powracające z pompowtrysków przez wężownice w filtrze chłodząc się jednocześnie podgrzewa filtr od środka.

dziękują koledze i teraz nareszcie jest dyskusja o jakiej myślałem i z niej można wyciągać wnioski :warning: a nie bawić się w zgadywanie czy stacja ma dobre paliwo czy nie ???? jak się jeżdzi wokół komina to można wytypować stację z "dobrym" paliwem ale jak się robi kilometry to tankuję kiedy jest konieczność i co pytać sprzedawcę czy ma dobre czy złe paliwo ???? a może jakieś testy ???? ---no właśnie nic tylko wlasne odczucia po zatankowaniu i dalszej jeżdzie :whistle:

uklony szacun dla przedmówcy

Edytowane przez psujaut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami i nie ma co poprawiać inżynierów z nissana - jeśli w aucie wszystko gra to będzie paliło przy -30 natomiast większość z użytkowników diesla zapomina podstawowej zasadzie - diesel aby zapalił musi mieć właściwe sprężanie- kompresję , która maleje wraz z przebiegiem i przy przebiegach ok 300 000 to nie ma co się oszukiwać diesel nie zaskoczy na mrozie -20 choćby miał nowe świece żarowe, akumulator , flirt paliwa i najlepsze paliwo bo po prostu metal pod wpływem ujemnych temperatur się kurczy i dla tak już wytartych gładzi i pierścieni to za dużo i nie nastąpi samozapłon ropy lub nastąpi po długim kręceniu i pomaganiu rozrusznikiem aby wszystkie gary zagrały. Myślę ,że nieraz lepiej zainwestować w remont silnika diesla z przebiegiem ok 300 000 polegający na wymianie pierścieni aby zwiększyć bądź wyrównać kompresją niż na ładowaniu kolejnych stówek na wizyty w warsztatach gdzie wymienią całe oprzyrządowanie (niejednokrotnie z pompą ) i tak wyjdzie w końcu , że potrzebny remont. Sorki może troszkę czarno to opisałem ale sami zobaczcie dlaczego tak ludzie narzekają na na odpalanie niemieckich diesli- bo mają przebiegi 3000 000 i więcej ale są kręcone liczniki do 120 000 np golf 4 z 2002 120 00 diesel z niemiec to mnie śmieszy z reguły ma ok 300 000 i dlatego jest sprzedany bo się nie opłaca w niemczech robić generalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego arulek ten temat jest troche o czym innym:) nyski z reguły dobrze palą , chodzi o to że problem się zaczyna jak gasną gdy paliwko przymarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może teraz napisze nie na temat ale moja firmowa solóweczka (Mercedes) ma nakręcone 650 000 i pali na dotyk przy -25 bo termometr mi się kończy i wyświetla tylko kreski.Jak ktoś dba tak ma, Walka z zima ciąg dalszy.Pozdrawiam i życzę wesołych świąt. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co piszesz że np nismo przy 300 tys km bedzie miał ciężko z zapalaniem w bardzo duzych mrozach.

Musze sie jakoś nie zgodzić z toba.

A dokładnie to mam na liczniky 296 tys km i nie mam poblemu z zapalaniem jak już wspomniałem. A i na obrotach nie ma żadnych falujących tzn na luzie.

Może trafiłem dobry egzemplarz albo nissany tak maja.

Zreszta kolega wspomniał że mercedes również dobrze pali przy dużo dużo wiekszych przebiegach.

A wiem że vw to najlepiej garażować przy -20 czy wyżej stopni mrozu .

Nie wiem jaka powinna być kompresja może ktoś wspomni ile jest prawidłowa tak poza tematem przy aszych traktorkach tzn np przy moim p11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...