marek_gr Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Witam, poszukuję rozpisanych pinów dla "Y-cable adapter", który znajduje się w manualu NISSAN PRIMERA MODEL P11-144 SERIES. Otórz we wszystkich opisach do diagnostyki przy pomocy miernika multimeterowego podawane są numery pinów, które dotyczą pinów na tym kablu, a nie na ECU. Aby sprawdzić czy jest połączenie pomiędzy którymkolwiek czujnikiem, a ECU potrzebuję znać numery pinów na ECU prowadzące z wejścia tego adaptera. Oto screen z manuala dla tego adaptera: Z góry dziękuję za pomoc. Witam, widzę, że problem dość skomplikowany więc zapytam inaczej. Czy zna ktoś sposób na ustalenie fizycznie numerów pinów na ECU do CD20T w odniesieniu do podanych w instrukcjach sprawdzania błędów w manualu NISSAN PRIMERA MODEL P11-144 SERIES. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Ja próbuję też cos ustalić w tym temacie ale na razie jestem w lesie. Moge Ci jedynie podać kolory przewodów idące do gniazda diagnostycznego w CD20T po z 1999 roku ale po lifcie. Zastanawia mnie fakt czy regulację pompy wtryskowej wykonuje się po tej samej linii co disgnostyka silnika czy jest osobny przewód. Co do kolorów przedwodów mam taki plan aby od użytkowników CD20T uzyskać rozpiskę kolorów przewodów dla poszczególnych generacji P11 i P11.144. Zarówno z gniazdem 14 pin jak i 16 pin. Interesuje mnie też czy jak ktoś wrzuci rozpiskę np. z P11.144 z roku 2001 to czy będzie ona taka sama jak np. w moim WP11.144 z 1999 roku bo obstawiam że nie. Powodem moich pytań jest to że u mnie połączenie przewodów w gnieździe diagnostycznym jak i ich kolory kompletnie nie mają nic wspólnego ze schematami serwisowymi. Mam też manual do Sereny z silinkiem CD20T i tam jest to już bliższe temu co mam w Primerze ale też nie do końca. Jest też pokazane że odwrotnie sobie numerują gniazdo OBDII w tym samochodzie. Nie wiem po co zrobili takie zamieszanie ale życia nam nie ułatwili. Wszystkie ASO nasze traktory odsyłają do Boscha a tamci z powrotem do ASO. Kółko się zamyka. Ja wiem tylko że Bogdan z Nadarzyna podobno ustawia te pompy jakoś. Może był ktoś u niego i wie czym on się wpina i gdzie? Wydaje mi się że cały czas krążymy obok tematu i jesteśmy już blisko ale dalej trochę brakuje.... Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji. Jak będę miał rozpiskę od wszystkich wersji TD to może coś wywynioskuję. Na razie czekam na odzew. Bart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_gr Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Dzięki za zainteresowanie tematem bo już zacząłem tracić nadzieję, że kogoś to interesuje Z tego co się orientuję regulacji pompy nie wykonuje się z poziomu oprogramowania w PC podłączonym do gniazda diagnostycznego, a jedynie używa się go do odczytania parametrów nastawień pompy tak aby właściwie ją ustawić. Poczytaj sobie o instrukcji czyszczenia nastawnika na http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 to Ci powinno rozjaśnić kilka kwestii. Odnośnie rozpiski pinów to jest stronka http://pinoutsguide.com/CarElectronics/ na której można znaleźć informacje o złączach do nissana (14 i 16 pinowych). Polecam też stronę http://www.nissanclub.com/forums/ecm-ecu-tuning/282833-ecu-pinout-diagrams.html może coś wydedukujesz z tych materiałów. Co do pana Bogdana z Nadarzyna to dzwoniłem do niego wiele razy i za każdym razem twierdził, że nie ma czasu. Ostatecznie powiedział, że nie zajmie się moim samochodem bo zajmuje się głównie naprawą samych pomp, a moje problemy (trudności z odpalaniem na ciepłym silniku i mała moc) to temat bardziej dla mechanika i polecił mi kolegę z Diesel Service Otrębusy ale po wizycie u nich stwierdzam, że z nissanem mieli niewiele doczynienia bo nawet nie wiedzieli jakie mam złącze diagnostyczne i sposób ustawiania konta wtrysku sprawdzali z jakąś książką. Dodatkowo skasowali 70 PLN i powiedzieli że jest dobrze - wynik 0,80 mm (norma jest 0,89 +/- 0,08). Jedyne co mi zdiagnozowali to awarię głowicy (twardy przewód od chłodnicy i ubytki płynu chłodzacego) co już zrobiłem ale problemy mam nadal takie same. W mojej sprawie ustalenia pinów na ECU nadla czaekam na większy odzew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 To że dawkę reguluje się pozycją zamocowania nastawnika to wiem tylko chodziło mi o to po jakiej linii da się to odczytać. Te schematy z rozpiskami na niewiele się zdadzą ponieważ TD ma całkiem inne wyprowadzenia w dodatku niezgodne z serwisówką. Jak masz P11 albo P11.144 po liftingu w 2000 to wrzuć rozpiskę kolorów przewodów. Pozdrawiam. Bart. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek_gr Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 po jakiej linii da się to odczytać Co masz na myśli pisząc to? Co chcesz odczytać z linii W instrukcji czyszczenia nastawnika napisane jest, że należy odczytywać wartość napięcia z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i dawkę wtrysku. Takie dane odczytujesz na komputerze podpiętym do ECU poprzez złącze diagnostyczne, a nie z miernia podłączonego do konkretnych pinów na ECU. Jeżeli szukasz rozpiski pinów ECU prowadzących do poszczególnych czujników czy pompy to w manualu takie informacje znajdziesz. Problem w tym że nie wiesz, który pin w manualu odpowiada fizycznemu pinowi na ECU. Właśnie o to próbuję się dowiedzieć. Oznaczenie kolorów po stronie ECU w manualu jest ale po tym nie próbowałem szukać bo wydaje mi się ze kolory mogą się dublować. Jeżeli nikt na forum nie będzie miał innych pomysłów to spróbuję to sprawdzić jak będę miał dostęp do garażu albo jak się ociepli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Co masz na myśli pisząc to? Co chcesz odczytać z linii W instrukcji czyszczenia nastawnika napisane jest, że należy odczytywać wartość napięcia z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i dawkę wtrysku. Takie dane odczytujesz na komputerze podpiętym do ECU poprzez złącze diagnostyczne, a nie z miernia podłączonego do konkretnych pinów na ECU. Jeżeli szukasz rozpiski pinów ECU prowadzących do poszczególnych czujników czy pompy to w manualu takie informacje znajdziesz. Problem w tym że nie wiesz, który pin w manualu odpowiada fizycznemu pinowi na ECU. Właśnie o to próbuję się dowiedzieć. Oznaczenie kolorów po stronie ECU w manualu jest ale po tym nie próbowałem szukać bo wydaje mi się ze kolory mogą się dublować. Jeżeli nikt na forum nie będzie miał innych pomysłów to spróbuję to sprawdzić jak będę miał dostęp do garażu albo jak się ociepli. Cały czas mi chodzi o to na którym pinie w gnieździe diagnostycznym jest linia K czy coś koło tego. Serwisówka owszem jest ze schematami ale jak pisałem wcześniej u mnie zarówno kolory przewodów jak i ich rozmieszczenie w gnieździe diagnostycznym kompletnie nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Dlatego chciałem żeby porównać różne modele P11 czy P11.144 bo być może w którymś z nich te kolory się będą zgadzać. Druga rzecz to jeżeli by się dało już jakimś cudem połączyć kompem prze złącze diagnostyczne to powstaje pytanie jakiego programu użyć aby odczytać te dane z czujników przy nastawniku/pompie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qwatarrtlb5 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Splendide soir ŕ chacun des contributeurs de cette assemblée , Pour commencer , offrez-moi l'occasion de vous démontrer mon appréciation pour chacune des excellentes informations que j'ai lues sur cet fantastique forum. Je ne suis pas sure d'ętre au meilleur endroit mais je n'en ai pas trouvé de meilleure . Je viens de Summerside, usa. J'ai 40 ans et j'élčve 5 super enfants qui sont tous âgés entre 7 ou 14 ans (1 est adoptée ). J'aime beaucoup les animaux de compagnie et j'essaie de leur garantir les fournitures qui leur rendent la vie plus ŕ l'aise . Je vous remercie d'avance pour toutes les super débats qui viendront et je vous remercie surtout de votre compréhension pour mon français moins que parfait: ma langue de naissance est le vietnamien et je tempte d'apprendre mais c'est trčs difficile! Arrividerchi Arthru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.