Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 1.4i GA14DE 240 kkm 1997r – Jaki olej silnikowy wybrać?


Gość devil-80
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Olej wygląda na czarny , więc podejrzewam , że nie był dawno zmieniany. Nie wiem jaki jest aktualnie , więc che go zmienić-filtr również. Zastanawiam się na jaki zmienić żeby nie dobić silnika czy Castrol Magnatec 10W40 czy może Shell Helix hx5 15w40 mineralny, który z nich będzie dobrym wyborem (4l starczą?)

Pozdrawiam

Edytowane przez devil-80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15w40 - jesli masz samo regulatory zaworow to nie powinno sie stosowac takiego oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej 10w40, tym bardziej, że teraz zima i mrozy.

 

co do marki- co tylko chcesz. ja bym dał jakiegoś lotosa/ orlena.

speniają te same normy co markowe zachodni a przy tym sporo tańsze i prawdopodobieństwo trafienia na podróbkę praktycznie żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście poleciłbym Valvoline MaxLife 10W-40, powinno go wejść ~3,2 litra dla tego silnika, do tego wymienić filtr oleju na np. KNECHT OC 109/1.

Edytowane przez thk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ja mam nalatane 230 tyś ,jak kupilem to tez niewiadomo co było i zalalem 10w40, a co do firmy to 1 raz mobil raczej nie polecam troche mi go zjadł po przejeachaniu ~10 tyś , obecnie zalalem ten z siarczkami hmm liqu moly jakos tak:) , naprawde godny polecenia zero ubytkow po okolo 3 tyś.... tylko wchodzi go wiecej niz normalnego wlalem cos kolo ~4l

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry to przeważnie tylko kupuje Knecht-Mann,a co do oleju to wybór mam taki: Mobil Super 2000 X1 albo Castrol Magnatec -więc chyba wezmę Castrola (cena podobna w sumie obydwu, różnica 5€ , ale mobil ma 1l więcej) ewentualnie jakieś Comma, ale tą firmę sobie daruje aha no i jeszcze Shell Helix Hx7.

Edytowane przez devil-80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil Super 2000 X1 -> API SL/SJ/CF, ACEA A3/B3, VW 501 01 / 505 00, MB-Approval 229.1 -> http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_Super_2000_X1_10W-40.aspx

 

vs.

 

Castrol Magnatec 10W-40 -> API SL/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00 -> http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010703&contentId=7021503

 

vs.

 

Shell Helix Hx7 10W-40 -> API SL/CF, ACEA A3/B4, JASO SG+, Mercedes-Benz 229.1, VW 505.00, Fiat 9.55535 G2 -> http://shellhelix.pl/shift.php?action=kartaproduktu&id=19

 

vs.

 

*tu trochę strzelam czy o te/n chodzi;

Comma Eurolite 10W-40 -> ACEA A3 B3 API SL CF, MB 229.1, VW 505 00 -> http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/173

 

lub

 

Comma Lite 10w-40 -> ACEA A3 B3 API SL CF, 229.1, VW 501 01 / VW 505 00 -> http://www.commaoil.com/productsguide/view/6/243

 

Wszystkie półsyntetyczne 10W-40, do tego każdy spełnia/przewyższa wymagane normy auta/silnika. Wybór uzależniony od osobistych przekonań, ceny, dostępności.

 

P.S

Czego nie wybierzesz, pamiętaj by częściej obserwować stan oleju (aka "bagnet"). Gdy nie wiadomo co było, do końca nie wiadomo też jaka jest tendencja do "pocenia się" jednostki, stąd moja uwaga do częstszych kontroli by nie było niespodzianek!

Edytowane przez thk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek.S

dokładnie ja mam nalatane 230 tyś ,jak kupilem to tez niewiadomo co było i zalalem 10w40, a co do firmy to 1 raz mobil raczej nie polecam troche mi go zjadł po przejeachaniu ~10 tyś , obecnie zalalem ten z siarczkami hmm liqu moly jakos tak:) , naprawde godny polecenia zero ubytkow po okolo 3 tyś.... tylko wchodzi go wiecej niz normalnego wlalem cos kolo ~4l

pzdr

 

Że co? pierwsze słysze żeby np: MOBILA weszło 3,5L a jakiegoś tam innego wynalazku 4L ,jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? pierwsze słysze żeby np: MOBILA weszło 3,5L a jakiegoś tam innego wynalazku 4L ,jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim. :unsure:

 

A ja się spotkałem w sytuacji, że w jednym "warsztacie" wlali tak, że było przy min "miarki" a w drugim, że ponad max i stąd mogła być "różnica" ale czy taka duża ciężko mi powiedzieć, z tego co wiem pojemność tego silnika (GA14DE) to właśnie 3,2 litra, jak by mu zapakować 4 (nie licząc już faktu nie usunięcia całego starego oleju, nagarów itp. itd.) to by było chyba przegięcie :P

 

UPDATE:

Olej silnikowy

Ilość (z filtrem): 3,2 dm3.

Rodzaj: olej silnikowy wielosezonowy o jakości

wg API SG lub SH i lepkości wg SAE 5W 30, 10W

40, 10W 50 lub 15W 40.

 

Sam Naprawiam - Nissan Almera N15 - strona 51

Edytowane przez thk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? pierwsze słysze żeby np: MOBILA weszło 3,5L a jakiegoś tam innego wynalazku 4L ,jeszcze nigdy nie spotkałem się z czymś takim. :unsure:

 

 

He he he - a do mojej ali kiedyś weszło 5L i wcale to nie jest trudne do zrobienia wystarczy po wlaniu 2L zorientować się, że korek spustowy jest nie zakręcony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc niestety filtr oleju nie mam knechta tylko Union Japan-ale może nie będzie taki zły. Przy okazji kupiłem termostat (bo coś nie dogrzewa sie autko) miejmy nadzieję, że dam rade wymienić.Olej chyba wezmę motula ze wzgledu na to, że jest 5 litrów , więc jak by co będzie na dolewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek.S

He he he - a do mojej ali kiedyś weszło 5L i wcale to nie jest trudne do zrobienia wystarczy po wlaniu 2L zorientować się, że korek spustowy jest nie zakręcony ;)

 

No w takim przypadku to i 10L wejdzie :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz jaki olej był wcześniej lany?

Ja miałem lany od nowości 5W40 i do dzisiaj , a jest nalatane ponad 2oo tys. km) na takim jeżdżę tylko zmieniłem firmę.

Wcześniej byl właśnie zalewany olejem Castrol Magnatec 5W40 który zaraz na drugi dzień jak się sprawdziło był czarny jak u mnie w Dieslu.

Od jakiegoś czasu leję Valvoline Maxlife 5W40 i mogę szczerze polecić ten olej. Po 15 tys. czyli przed kolenym przeglądem jak sprawdzam stan to jest czyściejszy niż Castrol na drugi dzień po wymianie.

A co najważniejsze mimo dość dużego przebiegu i stosunkowo rzadkiego oleju nie ubywa go ani kropli !

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...