Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana filtra kabinowego


cosmo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Właśnie wymieniłem filtr kabinowy. Postępowałem zgodnie z instrukcją i trwało to ok. 20 minut. Wyjęcie filtra było dosyć proste, bo nie trzeba uważać, żeby go nie uszkodzić. Gorzej było z włożeniem nowego. Trzeba go mocno ścisnąć i nie jestem pewien, czy prawidłowo się ułożył.

A swoją drogą, to czemu nie można było zaprojektować wymiany filtra od strony pasażera, gdzie nie ma pedałów. Wystarczyło zrobić klapkę od filtra z drugiej strony.

Myślę, że japończycy projektowali to auto na swój rynek do ruchu lewostronnego i zapomnieli o filtrze przenosząc kierownicę na "naszą" stronę.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cosmo, jesteś w porządku !

 

U mnie, na fakturze, pierwszy przegląd jest pozycja :

filtr przeciwpyłkowy : 233,45 zł

 

jp

fajny serwis masz :)

ja wymieniałem w ubiegłym tygodniu - w serwisie Nissana z wymianą f. Vat razem na 132,00 zł - 117,00 zł filtr i 15,00 robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem filtr w sklepie za 55 zł (zwykły), a na Allegro za trochę więcej można kupić węglowy, więc też przepłaciłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem filtr w sklepie za 55 zł (zwykły), a na Allegro za trochę więcej można kupić węglowy, więc też przepłaciłeś.

 

możliwe, ale chciałem wymienic natychmiast, bo samochód z drugiej ręki, więc nie szukałem innej opcji jak serwis i natychmiastowa wymiana. Poza tym już w Primerze przekonałem się, że oryginalne filtry mają inna "gęstość" i klima lepiej pracuje. Można trafiać na odpowiedni solidny zamiennik (myślę, ze np. MANN) ale wymaga to organoleptycznego sprawdzenia, a nie miałem na to czasu. Bywa,że filtr jest albo za grupy i spowalnia obieg powietrza, albo odwrotnie - jakaś bibuła nic nie warta. W ciemno bym nie kupił, mimo dedykacji do QQ, Projektanci dokładnie wyliczają, jaka powinna być gestość filtra, a różnice w cenie - raz na rok - bez większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem FILTRON. Nie wiem, jak wypada w stosunku jakość/cena w porównaniu z innymi filtrami. A jaki filtr zamontowali ci w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem FILTRON. Nie wiem, jak wypada w stosunku jakość/cena w porównaniu z innymi filtrami. A jaki filtr zamontowali ci w serwisie?

 

na pudełku to pisało Nissan :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No dzisiaj odgrzybiłem klimatyzację i zmieniłem filtr na węglowy.Poszło szybko oczywiście nie obyło się bez podrapanych palców i krwi.Teraz mam przyjemny cytrynowy zapach.Całość wyszło 71 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam czy zebatke dobrze zalozyles?moze nie dmuchac ciepla ja tak mialem klapa otwierala sie do polowy......N.C.piszczal przerywal radio...pkazalo sie ze zle zalozylem silniczek od klapy po korekcjii wsio oki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy zebatke dobrze zalozyles?moze nie dmuchac ciepla ja tak mialem klapa otwierala sie do polowy......N.C.piszczal przerywal radio...pkazalo sie ze zle zalozylem silniczek od klapy po korekcjii wsio oki....

eee jaką zębatkę nic nie wymontowywałem ????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

eee jaką zębatkę nic nie wymontowywałem ????????????????

 

Witam

Ponieważ zbliża się przegląd chcę kupić filtr kabinowy oraz olej i zawieźć do servisu do wymiany, zamiast grubo przepłacać w servisie. Szukałem w necie i zauważyłem że podają różne wymiary filtrów.

Nie są to jakieś duże różnice - ale w szerokości rozrzut; od 189 mm - do 192 mm, na długości zdarza sie 2-mm róźnicy. Z pewnością nie ma to aż takiego znaczenia i da się "upchać" te 3 mm, ale jakby ktoś pamiętał dokładne wymiary ? - lub podał konkretnego dostawcę ?

 

Dzięki i pozdrawiam :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ zbliża się przegląd chcę kupić filtr kabinowy oraz olej i zawieźć do servisu do wymiany, zamiast grubo przepłacać w servisie. Szukałem w necie i zauważyłem że podają różne wymiary filtrów.

Nie są to jakieś duże różnice - ale w szerokości rozrzut; od 189 mm - do 192 mm, na długości zdarza sie 2-mm róźnicy. Z pewnością nie ma to aż takiego znaczenia i da się "upchać" te 3 mm, ale jakby ktoś pamiętał dokładne wymiary ? - lub podał konkretnego dostawcę ?

 

Dzięki i pozdrawiam :whistle:

 

Np.

Filtron: http://www.filtron.p...OC=115#idn24424

lub

MANN: http://www.mann-humm...&gobackToPage=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ponieważ zbliża się przegląd chcę kupić filtr kabinowy oraz olej i zawieźć do servisu do wymiany, zamiast grubo przepłacać w servisie. Szukałem w necie i zauważyłem że podają różne wymiary filtrów.

Nie są to jakieś duże różnice - ale w szerokości rozrzut; od 189 mm - do 192 mm, na długości zdarza sie 2-mm róźnicy. Z pewnością nie ma to aż takiego znaczenia i da się "upchać" te 3 mm, ale jakby ktoś pamiętał dokładne wymiary ? - lub podał konkretnego dostawcę ?

 

Dzięki i pozdrawiam :whistle:

 

Jeden jedyny rodzaj jest montowany w QQ.Koszt niewielki pyłka.Napisz na priv to podam cenke optymalną;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Fabrycznie montowany jest filtr firmy CORTECO (dostawcy pierwszego wyposażenia) z serii micronAir. Do kupienia są dwa typy tego filtra

zwykły papierowy - symbol CP 1286 (80000874) w cenach od 32 do 39 zł.

z węglem aktywnym - symbol CC 1286 (80000875) w cenach od 53 do 64 zł.

www.czescidoaut.pl

www.e-lozyska.com

niestety najlepsze efekty (brak zdeformowania filtra po montażu) deje demontaż silniczka krokowego i pedałów gazu i hamulca - zgodnie z załączoną instrukcją, najtrudniejszy pierwszy raz, następny jest już ok.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Fabrycznie montowany jest filtr firmy CORTECO (dostawcy pierwszego wyposażenia) z serii micronAir. Do kupienia są dwa typy tego filtra

zwykły papierowy - symbol CP 1286 (80000874) w cenach od 32 do 39 zł.

z węglem aktywnym - symbol CC 1286 (80000875) w cenach od 53 do 64 zł.

www.czescidoaut.pl

www.e-lozyska.com

niestety najlepsze efekty (brak zdeformowania filtra po montażu) deje demontaż silniczka krokowego i pedałów gazu i hamulca - zgodnie z załączoną instrukcją, najtrudniejszy pierwszy raz, następny jest już ok.

 

I to jest super news! http://forum.nissanklub.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/biggrin.png Przynajmniej dla mnie...

Kiedy po pierwszym przeglądzie zobaczyłem na F-rze pozycję filtr kabinowy - 250zł to normalnie cenka mi opadła... (ASO Elblag) 39 vs 250... n.c. http://forum.nissanklub.pl/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/thumbsdown.gif

Tylko raz dałem się tak naciągnąć... Pozniej juz wkładałem MANN-a lub Filtron-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd masz takie info, że fabryczne filtry to CORTECO, czy to jest pewna informacja?

 

Wymontowany fabryczny filtr obok logo NISSANA i numeru 27277EN000 (nissanowe oznaczenie), ma znak towarowy micronAir. Jest to nazwa zastrzeżona tylko dla filtrów kabinowych CORTECO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Może ktoś podpowiedzieć w którą stronę założyć filtr, bo wyciągałem pierwszy raz i nie sprawdziłem kierunku ?

 

Z przeływem w kierunku od strony silnia do kabiny czy odwrotnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podpowiedzieć w którą stronę założyć filtr, bo wyciągałem pierwszy raz i nie sprawdziłem kierunku ?

 

Z przeływem w kierunku od strony silnia do kabiny czy odwrotnie ?

 

w kierunku od strony silnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

z ciekawości ja również zajrzałem do filtra - i wymieniłem, choć nie trzeba było (no ale jak już wyciagnałem to po co było pchać stary hehe)

 

dostęp rzeczywiście fatalny, widać, ze auto było projektowane na RHD :thumbsdown:

 

w mojej opinii demontowanie pedału gazu to przesada - wystarczy odkręcić silniczek krokowy (dwa wkręty), przesunąć go na ścianę grodziową (robiąc miejsce) i już dostęp do filtra jest jako-taki... no i przy montażu nowego nie bać sięgo ścisnąć na maksa w połowie (robi sie wtedy taka zabawna harmonijka, a filtr skręca się samoistnie wzdłuż osi podłużnej - co paradoksalnie ułatwia jego montaż)

 

podsumowując - nie jest tak źle... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam pytanie odnośnie odgrzybienia klimatyzacji. Mam taki preparat w sprayu z rurką, ale boję się wstrzykiwać go do nawiewów, aby środek nie poleciał do silnika dmuchawy (aby go nie uszkodzić, w Suzuki sx4 wszystko mi leciało na dół, właśnie do silniczka bo właśnie był na dole układu). Gdzie najlepiej zaaplikować ten preparat? Z tego co mi wiadomo to najwięcej tego dziadostwa robi się na parowniku, czyli z tego co widzę, jest on za filtrem kabinowym - pod plastikową osłoną, koło lewarka od biegów (tą którą ściąga się najpierw aby mieć dostęp do filtra). Odgrzybiał ktoś sam?

 

Jeszcze jedno: Próbowałem dziś dostać się do filtra, ale jest bardzo bardzo ciężko. Czy można bez konsekwencji odkręcić silniczek sterujący temperaturą nawiewu? Chodzi mi o to, czy jak odkręcę te dwie śrubki to, czy mi się wszystko nie roleci ;) On bardzo utrudnia dostęp do filtra.

Edytowane przez Michalmiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie odgrzybienia klimatyzacji. Mam taki preparat w sprayu z rurką, ale boję się wstrzykiwać go do nawiewów, aby środek nie poleciał do silnika dmuchawy (aby go nie uszkodzić, w Suzuki sx4 wszystko mi leciało na dół, właśnie do silniczka bo właśnie był na dole układu). Gdzie najlepiej zaaplikować ten preparat? Z tego co mi wiadomo to najwięcej tego dziadostwa robi się na parowniku, czyli z tego co widzę, jest on za filtrem kabinowym - pod plastikową osłoną, koło lewarka od biegów (tą którą ściąga się najpierw aby mieć dostęp do filtra). Odgrzybiał ktoś sam?

 

Ja stosuję "WURTH SABESTO ODGRZYBIACZ KLIMATYZACJI " - w aerozolu.

Taki preparat stosował serwisant w Oplu i od tamtego czasu ja go samodzielnie stosuję (można kupić na allegro).

Najpierw spryskuję okolicę parownika (po wyjęciu filtra oczywiście),

a następnie wprowadzam wężyk do każdego kanału nawiewowego w kabinie tak głęboko jak się da i następnie wyciągając wężyk spryskuję równomiernie.

Nie ma ryzyka dla elementów elektrycznych, bo jest w aerozolu i szybko odparowuje.

Całość ok. 30sekund.

Nie jest kleisty, tak jak rozmaite pianki, nie wycieka.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzie odgrzybiacie co rok czy wstrzymać sie w tym sezonie jak auto ma 8 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że moja edycja posta nieco zbiegła się w czasie, więc napiszę to co dopisałem jeszcze raz:

 

Próbowałem dziś dostać się do filtra, ale jest bardzo bardzo ciężko. Czy można bez konsekwencji odkręcić silniczek sterujący temperaturą nawiewu? Chodzi mi o to, czy jak odkręcę te dwie śrubki to, czy mi się wszystko nie roleci ;) On bardzo utrudnia dostęp do filtra.

 

Bogdan555555, czyli wyciągasz filtr kabinowy i wkładasz tam wężyk i psikasz, tak? :)
W sumie stosowałem kilka różnych preparatów do odgrzybiania i każdy zamieniał się w płyn - tego się boję najbardziej psikając do kanałów nawiewowych.

Rozumiem, że ten Wurth, nie jest pianką? :)
 

Dareq, najwyższy czas na odgrzybienie, szczególnie na wiosnę. Lepiej odgrzyb jak nie zrobiło Ci się tam dużo tego dziadostwa, bo po co to hodować, a co gorsza oddychać tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzę, że moja edycja posta nieco zbiegła się w czasie, więc napiszę to co dopisałem jeszcze raz:

 

Próbowałem dziś dostać się do filtra, ale jest bardzo bardzo ciężko. Czy można bez konsekwencji odkręcić silniczek sterujący temperaturą nawiewu? Chodzi mi o to, czy jak odkręcę te dwie śrubki to, czy mi się wszystko nie roleci ;) On bardzo utrudnia dostęp do filtra.

 

ozumiem, że ten Wurth, nie jest pianką? :)

 

nie, Wurth to aerozol.

Wkladasz wężyk i psikasz.

Filtr trzeba najpierw wyjąć i wymienić na nowy.

Odkręcania silniczka nie polecam, potem ludzie piszą, że po złożeniu mają problemy z równomiernym nawiewem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...