Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana filtra kabinowego


cosmo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Odkręcania silniczka nie polecam, potem ludzie piszą, że po złożeniu mają problemy z równomiernym nawiewem.

 

Bo musi być założony tak samo jak został ściągnięty (pozycja zębatki). Cała filozofia... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniony :) Cała operacja zajęła mi około 40 minut (razem z odgrzybianiem). Początkowo uważałem, że nie dam rady wyciągnąć filtra i chciałem odkręcić ten silniczek, ale żaden śrubokręt (nawet taki mały) nie chciał mi się tam zmieścić (zawsze jakaś blacha, czy plastik przeszkadzał). Jedyne co trzeba zrobić, to wypiąć kostkę od wspomnianego silniczka. Filtr wyszedł w miarę sprawnie, ale poprzedni właściciel nie popsał się. Widać, że wkład był oryginalny z logo Nissana (nigdzie nie znalazłem do kupienia oryginalnego filtra), oraz bardzo bardzo brudny, czyli miał około 3 lata. Tak się zastanawiam, czy ASO, w których zawsze jest napięty grafik, chce się bawić w wymianę filtra, bo tutaj to jest sztuka i trochę z tym schodzi ;) Super jest to, że parownik jest zaraz obok filtra (wsadziłem tam telefon i zrobiłem zdjęcie stąd mam takie info ;)), więc łatwo zaaplikować tam środek do czyszczenia. Bardzo zaskoczył mnie ten preparat Wurth. Super, że szybko wyparowuje, ale nie wystarczyło mi go (a na opakowaniu pisze, aby 30 sekund ciągle aplikować na parownik, a następnie do każdego kanału wentylacyjnego). Z ciekawości przed czyszczeniem klimy w aucie, zaaplikowałem go na klimę w mieszkaniu (średniej wielkości urządzenie, łącznie czas aplikowania trwał 10 sekund), a producent podaje, że środek starcza na dwukrotne użycie. Skończyło się na tym, że na parownik w QQ dałem jeszcze tradycyjny preparat piankowy (aby nadrobić zaniedbanie poprzedniego właściciela, zaaplikowałem go jeszcze dwa razy. Ma być porządnie :)).

Kupiłem filtr marki Knecht (zwykły). Bardzo ładnie się składa i bardzo łatwo udało mi się go umieścić na miejscu. Wydaje mi się, że jest bardziej elastyczny i jak się go złoży jest mniejszy niż oryginał. Producent dodaje nawet instrukcję jak go założyć do Nissana Qasqai (może to jakiś bliźniaczy model Qashqai'a ;)).

 

Poniżej kilka fotek:

 

Miejsce na filtr i parownik
b63ae9184ba9178d.jpg

 

Stary filtr (widać, że jest grubszy od nowego)

aa279d9f0559f66a.jpg

 

Ten brud koło kluczy na kostce to ze starego filtra. Tym oddychamy, więc warto wymieniać filtr regularnie :)

24fc429f91d6fa6c.jpg

Edytowane przez Michalmiko
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam :) mam problem w moim QQ z ciepłym nawiewem.. ostatnio mechanik wymieniał mi wentylator gdyż padł i przypuszczam ze żle ustawił" klapke" lub "silniczek: o którym pisaliscie wyżej czy jest ktos w stanie wytłumaczyc jak on ma byc ustawiony ?? był bym wdzięczny za jakąs intrukcje albo foto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

panowie napiszcie mi dokładnie w którym miejscu jest ten filtr kabiny ? auto mam dopiero 3 m-ce i ciągle go poznaje,he,he a zdaje się ,że filtr musi być nie za ciekawy bo jakoś słabo mi zdmuchuje z szyby parę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie napiszcie mi dokładnie w którym miejscu jest ten filtr kabiny ? auto mam dopiero 3 m-ce i ciągle go poznaje,he,he a zdaje się ,że filtr musi być nie za ciekawy bo jakoś słabo mi zdmuchuje z szyby parę

wpisz na YouTube qashqai cabin filter i będziesz miał filmik z opisem jak wymienić i umiejscowieniem, polecam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy !
Nie wiem czy można pomóc TU-134  bo jaki to samo...chód on  ma  ? .... czy to może Tupolew ;)
A poważniej to TU-134 uzupełnij profil - 2.2 diesel 136KM to nie Qq.

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że w QQ nie ma silnika o pojemności 2.2 i mocy 136KM tak jak podałeś w profilu. Wpisz to co masz naprawdę to łatwiej zawsze jest pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja nigdzie nie napisałem ,że mam QQ ????  teraz dopisałem X-Trail a filmik rzeczywiście wiele wyjaśnił i mam nadzieję ,że nie będę miał kłopotów,dzięki za link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TU-134

Nie dziw się ...bo wpisałeś się w forum poświęconym Qq ! Nie mając w profilu wpisanego modelu a koledzy nie doczytując parametrów silnika mogli w dobrej wierze oddać Ci "niedżwiedzią przysługę". Nie wiem czy są to właściwe podpowiedzi ale jeśli pomocne  .... to tylko przypadek .

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeszcze raz zadam pytanko: gdzie się znajduje filtr kabinowy i jak się do niego dobrać ? chodzi mi i X-Traila T30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Dorzucę swoje zdjęcia z wymiany :) Wiosna w pełni także postanowiłem wymienić filtr kabinowy w swoim QQ J10. Z tej okazji zrobiłem mały manual na forum, być może komuś się przyda.

 
Potrzebne narzędzia:
 
 - śrubokręt krzyżakowy
 - klucz nasadowy 8
 - klucz nasadowy 10
 
Ja kupiłem niemiecki filtr węglowy SCT Germany, nr SAK 183, cena 29zł.
 
Zabieramy się więc do pracy.
 
1. Zdejmujemy obudowę tunelu środkowego koło prawej nogi kierowcy, zdecydowanie lecz z wyczuciem pociągając w miejscu wskazanym strzałką:
 
post-88157-0-58416900-1432389077_thumb.jpg
 
post-88157-0-87885600-1432389080_thumb.jpg
 
2. Naszym oczom ukazuje się taki widok, miejsce filtra zaznaczono czerwoną strzałką. Opcjonalnie można odkręcić metalowy uchwyt:
 
post-88157-0-15130700-1432389079_thumb.jpg
 
3. Następnie odkręcamy i wypinamy silniczek klapki sterowania nawiewem Low-Hi. Odkręcamy dwa wkręty zaznaczone na czerwono. Bardzo ważne, patrzymy jak są ustawione wzajemnie koła zębate (niebieska strzałka), musimy je złożyć później w tej samej pozycji:
 
post-88157-0-47367600-1432389082_thumb.jpg
 
4. Odkręcamy kolejne 2 wkręty oraz zdejmujemy metalowy uchwyt silniczka:
 
post-88157-0-88507700-1432389083_thumb.jpg
 
5. Odkręcamy 3 śruby mocujące pedał gazu (jedna jest głębko z tyłu) oraz odpinamy wtyczkę od czujnika położenia pedału:
 
post-88157-0-51207800-1432389084_thumb.jpg
 
6. Podważamy zatrzask obudowy filtra od dołu w miejscu wskazanym strzałką i ściągamy osłonę:
 
post-88157-0-02256700-1432389085_thumb.jpg
 
7. Wyjmujemy stary filtr, odkurzamy środek komory, widok starego i nowego filtra:
 
post-88157-0-49995800-1432389086_thumb.jpg
 
8. Wkładamy nowy filtr, zwracając uwagę na oznaczenie przepływu powietrza na filtrze. Ja zostawiłem wystający filtr na 3 minuty żeby się odprężył i wrócił do pierwotnego kształtu, troszkę trzeba go zgiąć przy wkładaniu:
 
post-88157-0-61374800-1432389087_thumb.jpg
 
9. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o wzajemnym ustawieniu kół zębatych. Białe koło ma sprężynę, więc należy je lekko przekręcić, naciągnąć i dopiero da się wtedy je ustawić. Na sam koniec można sprawdzić poprawność złożenia kół zmieniając temperaturę nawiewu z Low na Hi, koła zębate będę się przemieszczać do maksymalnych położeń góra-dół.
 
post-88157-0-06039600-1432389088_thumb.jpg
 
post-88157-0-62283900-1432389094_thumb.jpg
 
10. Jeśli wszystko działa, składamy resztę i cieszymy się świeżym powietrzem w naszym QQ.
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Naszła mnie dziś myśl o wymianie filtra p/pyłkowego , a że dzień pogodny i u mnie od myśli do czynu droga krótka ....to wio :)

po zdjęciu osłon bocznych i schowka pasażera ( wersja RHD ) ukazał się piękny , swobodny dostęp do tegoż filtra .

Po wyjęciu wkładu ciśnienie mi skoczyło i cukier się podniósł !!!

Chińczyk wysłał mi inny rozmiar wkładu ....szczęście że mój nowy był większy niż oryginał .

8cm dłuższy i 1cm wyższy , grubość ta sama .

Zmniejszyłem nowego nożem do gipsu oszlifowałem górną krawędź i pasek zakańczający podkleiłem klejem na gorąco .

Normalnie wyglądał po operacji  jak z fabryki :) 

Poskładałem wszystko do kupy , wstawiłem odświeżacz do klim Liqi Moly i odpaliłem na pełnym wianiu na 10 minut .

 

PS; pytanko takie , czy Wasze stare filtry tez były "tłuste" tzn jakby nasączone jakimś płynem ?

Miałoby to sens w celu wyłapywania najdrobniejszych pyłków ,które mogłyby przedostać się między włóknami tkaniny z której wykonany jest wkład filtra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy też jest węglowy , a stary wkład był ....tak jakby pozalewany ?

Tzn były miejsca na harmonijce koloru jak ten nowy wkład natomiast większość powierzchni była ciemno szara i właśnie taka tłusta .

Do tego ten filtr taki dosyć prymitywny w swej budowie , do tej pory spotykałem się z filtrami kabinowymi , a raczej wkładami o bardziej złożonej budowie i konstrukcji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Panowie,

ja na początku grudnia też robiłem dezynfekcję klimy w Nissanie QQ, też środkiem typu "granat" (Loctite SP7080).

 

Tutaj mała uwaga do: Fergul11:

przed "odpaleniem" takiego sprayu WYJMUJEMY filtr kabinowy żeby nie obniżać skuteczności dezynfekcji. Dotyczy to tez ozonowania (w przypadku filtra węglowego węgiel z łatwością będzie pochłaniał ozon tak jak zapachy ze spalin..)

Podejrzewam, że to "tłuste" to mogą być resztki środka Liqui Moly.... Ten środek jest dość mocno pefumowany a perfumy to terpeny czyli tłuste alkohole organiczne..

 

W tym miejscu bardzo dziękuję monkahead za świetny opis ze zdjęciami demontażu filtra! Dzięki temu sam odważyłem się zdemontować ten silniczek od nawiewu a dziś kurier przywiózł zamówiony filter i go sprawnie założyłem :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe myrrku , że wcześniej ktoś zrobił tak jak ja !

Na szczęście u mnie dostępu do filtra  broni osłona i 2 wkręty , więc niebawem operację powtórzę , z tym że bez poskładanej osłony i filtra .wg Twojej porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu bardzo dziękuję monkahead za świetny opis ze zdjęciami demontażu filtra! Dzięki temu sam odważyłem się zdemontować ten silniczek od nawiewu a dziś kurier przywiózł zamówiony filter i go sprawnie założyłem :)

 

Pozdrowienia

 

Dziękuję, cieszę się, że się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. 

Generalnie możliwa jest wymieniana tego filtra bez wykręcania silniczka i pedału gazu. Trzeba tylko pogimnastykować się trochu i odpowiednio uformować filtr przy wsuwaniu na swoje miejsce. Przy okazji dla zainteresowanych - głównie alergików - polecam zastosowanie specjalnego filtra firmy Mann FP1936.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Chciałem dziś zabrać się za wymianę filtra kabinowego w moim J10 ale wpierw chciałem zobaczyć jak sprawuje się sterowanie od poziomu LOW do HIGH. Mam pytanie do jakiegoś fachury w tym temacie czy wszystko jest tam w porządku, czy da się określić czy położenie zębatek jest właściwe. Dla ułatwienia nagrałem film - https://youtu.be/BKDWDz6vtq4 i co nieco opisze. Zacząłem od pozycji LOW i stopniowo podnosząc temperaturę pierwszy ruch zębatek nastąpił w okolicach 24 stopni, a mniej więcej po przekroczeniu połowy czarnej zębatki dochodzimy już do 30 stopni by następnie wskoczyć na HIGH pokonując w szybkim tempie sporą część czarnej części koła. Odwracając bieg zębatek i wracając do najniższej pozycji na jej samym końcu słychać jakiś trzask. Oglądając ten film można też zauważyć że cały system w pewnym momencie się plączę - szczerbata czarna zębatka? Z moich obserwacji mogę tylko dodać fakt, że podczas codziennego użytkowania jakąś namiastkę ciepłego powietrza uzyskuje dopiero przy 28 stopniach. Wymiana filtra cały czas przede mną tylko jeszcze nie wiem jak się do niej dobrać - czy odkręcając pedał gazu ( gdzie blokuje mnie na razie odkręcenie najwyższej nakrętki ) czy zdjęcie zębatek ale to wolał bym zostawić żeby nie namieszać, no chyba że już jest namieszane.... Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany filtra trzeba mieć doktorat z chirurgii i gimnastyki artystycznej. Nawet po odkręcenie pedału jest to mega trudna zabawa...

 

Podczas wymiany też dokładnie obserwowałem zachowanie zębatek i kilka razy sprawdzałem zanim złożyłem.

 

Jest u mnie podobnie, ale u Ciebie przez to wyszczerbienie system się rozjeżdża co skutkuje przeskokiem zębów w końcowej fazie. Biała zębatka ma jakiś dziwny luz. Tak mi się wydaje...

 

Jak zdejmiesz silniczek (czarna zębatka), to zawsze możesz sprawdzić czy biała i czarna jest w krańcowej pozycji i tak to skręcić (po ustawieniu czarnej pokrętłem na low/high). Biała sama się ustawia w skrajnej pozycji, bo jest tam jakaś sprężyna (nie pamiętam czy na low czy high, ale zaobserwujesz sam).

 

Nie wiem czy bym nie kupił nowego silniczka z dobrą zębatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...