elsebo Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (...) Odkręcania silniczka nie polecam, potem ludzie piszą, że po złożeniu mają problemy z równomiernym nawiewem. Bo musi być założony tak samo jak został ściągnięty (pozycja zębatki). Cała filozofia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalmiko Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) Filtr wymieniony Cała operacja zajęła mi około 40 minut (razem z odgrzybianiem). Początkowo uważałem, że nie dam rady wyciągnąć filtra i chciałem odkręcić ten silniczek, ale żaden śrubokręt (nawet taki mały) nie chciał mi się tam zmieścić (zawsze jakaś blacha, czy plastik przeszkadzał). Jedyne co trzeba zrobić, to wypiąć kostkę od wspomnianego silniczka. Filtr wyszedł w miarę sprawnie, ale poprzedni właściciel nie popsał się. Widać, że wkład był oryginalny z logo Nissana (nigdzie nie znalazłem do kupienia oryginalnego filtra), oraz bardzo bardzo brudny, czyli miał około 3 lata. Tak się zastanawiam, czy ASO, w których zawsze jest napięty grafik, chce się bawić w wymianę filtra, bo tutaj to jest sztuka i trochę z tym schodzi Super jest to, że parownik jest zaraz obok filtra (wsadziłem tam telefon i zrobiłem zdjęcie stąd mam takie info ), więc łatwo zaaplikować tam środek do czyszczenia. Bardzo zaskoczył mnie ten preparat Wurth. Super, że szybko wyparowuje, ale nie wystarczyło mi go (a na opakowaniu pisze, aby 30 sekund ciągle aplikować na parownik, a następnie do każdego kanału wentylacyjnego). Z ciekawości przed czyszczeniem klimy w aucie, zaaplikowałem go na klimę w mieszkaniu (średniej wielkości urządzenie, łącznie czas aplikowania trwał 10 sekund), a producent podaje, że środek starcza na dwukrotne użycie. Skończyło się na tym, że na parownik w QQ dałem jeszcze tradycyjny preparat piankowy (aby nadrobić zaniedbanie poprzedniego właściciela, zaaplikowałem go jeszcze dwa razy. Ma być porządnie ). Kupiłem filtr marki Knecht (zwykły). Bardzo ładnie się składa i bardzo łatwo udało mi się go umieścić na miejscu. Wydaje mi się, że jest bardziej elastyczny i jak się go złoży jest mniejszy niż oryginał. Producent dodaje nawet instrukcję jak go założyć do Nissana Qasqai (może to jakiś bliźniaczy model Qashqai'a ). Poniżej kilka fotek: Miejsce na filtr i parownik Stary filtr (widać, że jest grubszy od nowego) Ten brud koło kluczy na kostce to ze starego filtra. Tym oddychamy, więc warto wymieniać filtr regularnie Edytowane 8 Maja 2013 przez Michalmiko 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Kuba Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam mam problem w moim QQ z ciepłym nawiewem.. ostatnio mechanik wymieniał mi wentylator gdyż padł i przypuszczam ze żle ustawił" klapke" lub "silniczek: o którym pisaliscie wyżej czy jest ktos w stanie wytłumaczyc jak on ma byc ustawiony ?? był bym wdzięczny za jakąs intrukcje albo foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 panowie napiszcie mi dokładnie w którym miejscu jest ten filtr kabiny ? auto mam dopiero 3 m-ce i ciągle go poznaje,he,he a zdaje się ,że filtr musi być nie za ciekawy bo jakoś słabo mi zdmuchuje z szyby parę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 panowie napiszcie mi dokładnie w którym miejscu jest ten filtr kabiny ? auto mam dopiero 3 m-ce i ciągle go poznaje,he,he a zdaje się ,że filtr musi być nie za ciekawy bo jakoś słabo mi zdmuchuje z szyby paręwpisz na YouTube qashqai cabin filter i będziesz miał filmik z opisem jak wymienić i umiejscowieniem, polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 filtr znajduje się przy pedale gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 (edytowane) Koledzy !Nie wiem czy można pomóc TU-134 bo jaki to samo...chód on ma ? .... czy to może Tupolew A poważniej to TU-134 uzupełnij profil - 2.2 diesel 136KM to nie Qq. Edytowane 7 Grudnia 2013 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 co mam uzupełnić w profilu??? czy coś się nie zgadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Chodzi o to że w QQ nie ma silnika o pojemności 2.2 i mocy 136KM tak jak podałeś w profilu. Wpisz to co masz naprawdę to łatwiej zawsze jest pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 ale ja nigdzie nie napisałem ,że mam QQ ???? teraz dopisałem X-Trail a filmik rzeczywiście wiele wyjaśnił i mam nadzieję ,że nie będę miał kłopotów,dzięki za link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) TU-134 Nie dziw się ...bo wpisałeś się w forum poświęconym Qq ! Nie mając w profilu wpisanego modelu a koledzy nie doczytując parametrów silnika mogli w dobrej wierze oddać Ci "niedżwiedzią przysługę". Nie wiem czy są to właściwe podpowiedzi ale jeśli pomocne .... to tylko przypadek . Edytowane 10 Grudnia 2013 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 jeszcze raz zadam pytanko: gdzie się znajduje filtr kabinowy i jak się do niego dobrać ? chodzi mi i X-Traila T30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcome Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 (edytowane) to przejdź na forum x-trail napewno ci odpowiedzą http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/62-x-trail/ Edytowane 18 Grudnia 2013 przez marcome Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg4 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) Tak samo wymienia się filtr w QQ Edytowane 14 Maja 2015 przez georg4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Dorzucę swoje zdjęcia z wymiany Wiosna w pełni także postanowiłem wymienić filtr kabinowy w swoim QQ J10. Z tej okazji zrobiłem mały manual na forum, być może komuś się przyda. Potrzebne narzędzia: - śrubokręt krzyżakowy - klucz nasadowy 8 - klucz nasadowy 10 Ja kupiłem niemiecki filtr węglowy SCT Germany, nr SAK 183, cena 29zł. Zabieramy się więc do pracy. 1. Zdejmujemy obudowę tunelu środkowego koło prawej nogi kierowcy, zdecydowanie lecz z wyczuciem pociągając w miejscu wskazanym strzałką: 2. Naszym oczom ukazuje się taki widok, miejsce filtra zaznaczono czerwoną strzałką. Opcjonalnie można odkręcić metalowy uchwyt: 3. Następnie odkręcamy i wypinamy silniczek klapki sterowania nawiewem Low-Hi. Odkręcamy dwa wkręty zaznaczone na czerwono. Bardzo ważne, patrzymy jak są ustawione wzajemnie koła zębate (niebieska strzałka), musimy je złożyć później w tej samej pozycji: 4. Odkręcamy kolejne 2 wkręty oraz zdejmujemy metalowy uchwyt silniczka: 5. Odkręcamy 3 śruby mocujące pedał gazu (jedna jest głębko z tyłu) oraz odpinamy wtyczkę od czujnika położenia pedału: 6. Podważamy zatrzask obudowy filtra od dołu w miejscu wskazanym strzałką i ściągamy osłonę: 7. Wyjmujemy stary filtr, odkurzamy środek komory, widok starego i nowego filtra: 8. Wkładamy nowy filtr, zwracając uwagę na oznaczenie przepływu powietrza na filtrze. Ja zostawiłem wystający filtr na 3 minuty żeby się odprężył i wrócił do pierwotnego kształtu, troszkę trzeba go zgiąć przy wkładaniu: 9. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pamiętając o wzajemnym ustawieniu kół zębatych. Białe koło ma sprężynę, więc należy je lekko przekręcić, naciągnąć i dopiero da się wtedy je ustawić. Na sam koniec można sprawdzić poprawność złożenia kół zmieniając temperaturę nawiewu z Low na Hi, koła zębate będę się przemieszczać do maksymalnych położeń góra-dół. 10. Jeśli wszystko działa, składamy resztę i cieszymy się świeżym powietrzem w naszym QQ. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Naszła mnie dziś myśl o wymianie filtra p/pyłkowego , a że dzień pogodny i u mnie od myśli do czynu droga krótka ....to wio po zdjęciu osłon bocznych i schowka pasażera ( wersja RHD ) ukazał się piękny , swobodny dostęp do tegoż filtra . Po wyjęciu wkładu ciśnienie mi skoczyło i cukier się podniósł !!! Chińczyk wysłał mi inny rozmiar wkładu ....szczęście że mój nowy był większy niż oryginał . 8cm dłuższy i 1cm wyższy , grubość ta sama . Zmniejszyłem nowego nożem do gipsu oszlifowałem górną krawędź i pasek zakańczający podkleiłem klejem na gorąco . Normalnie wyglądał po operacji jak z fabryki Poskładałem wszystko do kupy , wstawiłem odświeżacz do klim Liqi Moly i odpaliłem na pełnym wianiu na 10 minut . PS; pytanko takie , czy Wasze stare filtry tez były "tłuste" tzn jakby nasączone jakimś płynem ? Miałoby to sens w celu wyłapywania najdrobniejszych pyłków ,które mogłyby przedostać się między włóknami tkaniny z której wykonany jest wkład filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqtico Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dla mnie wrażenie" tłustych" zawsze sprawiały filtry węglowe, normalne nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Nowy też jest węglowy , a stary wkład był ....tak jakby pozalewany ? Tzn były miejsca na harmonijce koloru jak ten nowy wkład natomiast większość powierzchni była ciemno szara i właśnie taka tłusta . Do tego ten filtr taki dosyć prymitywny w swej budowie , do tej pory spotykałem się z filtrami kabinowymi , a raczej wkładami o bardziej złożonej budowie i konstrukcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość orieh Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Panowie trzeba odkrecic " pedal " gazu i wtedy jest to o wiele prostsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Witam Panowie, ja na początku grudnia też robiłem dezynfekcję klimy w Nissanie QQ, też środkiem typu "granat" (Loctite SP7080). Tutaj mała uwaga do: Fergul11: przed "odpaleniem" takiego sprayu WYJMUJEMY filtr kabinowy żeby nie obniżać skuteczności dezynfekcji. Dotyczy to tez ozonowania (w przypadku filtra węglowego węgiel z łatwością będzie pochłaniał ozon tak jak zapachy ze spalin..) Podejrzewam, że to "tłuste" to mogą być resztki środka Liqui Moly.... Ten środek jest dość mocno pefumowany a perfumy to terpeny czyli tłuste alkohole organiczne.. W tym miejscu bardzo dziękuję monkahead za świetny opis ze zdjęciami demontażu filtra! Dzięki temu sam odważyłem się zdemontować ten silniczek od nawiewu a dziś kurier przywiózł zamówiony filter i go sprawnie założyłem Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Całkiem możliwe myrrku , że wcześniej ktoś zrobił tak jak ja ! Na szczęście u mnie dostępu do filtra broni osłona i 2 wkręty , więc niebawem operację powtórzę , z tym że bez poskładanej osłony i filtra .wg Twojej porady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 W tym miejscu bardzo dziękuję monkahead za świetny opis ze zdjęciami demontażu filtra! Dzięki temu sam odważyłem się zdemontować ten silniczek od nawiewu a dziś kurier przywiózł zamówiony filter i go sprawnie założyłem Pozdrowienia Dziękuję, cieszę się, że się przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Di-Ari Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Witam. Generalnie możliwa jest wymieniana tego filtra bez wykręcania silniczka i pedału gazu. Trzeba tylko pogimnastykować się trochu i odpowiednio uformować filtr przy wsuwaniu na swoje miejsce. Przy okazji dla zainteresowanych - głównie alergików - polecam zastosowanie specjalnego filtra firmy Mann FP1936. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofik29 Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Witam. Chciałem dziś zabrać się za wymianę filtra kabinowego w moim J10 ale wpierw chciałem zobaczyć jak sprawuje się sterowanie od poziomu LOW do HIGH. Mam pytanie do jakiegoś fachury w tym temacie czy wszystko jest tam w porządku, czy da się określić czy położenie zębatek jest właściwe. Dla ułatwienia nagrałem film - https://youtu.be/BKDWDz6vtq4 i co nieco opisze. Zacząłem od pozycji LOW i stopniowo podnosząc temperaturę pierwszy ruch zębatek nastąpił w okolicach 24 stopni, a mniej więcej po przekroczeniu połowy czarnej zębatki dochodzimy już do 30 stopni by następnie wskoczyć na HIGH pokonując w szybkim tempie sporą część czarnej części koła. Odwracając bieg zębatek i wracając do najniższej pozycji na jej samym końcu słychać jakiś trzask. Oglądając ten film można też zauważyć że cały system w pewnym momencie się plączę - szczerbata czarna zębatka? Z moich obserwacji mogę tylko dodać fakt, że podczas codziennego użytkowania jakąś namiastkę ciepłego powietrza uzyskuje dopiero przy 28 stopniach. Wymiana filtra cały czas przede mną tylko jeszcze nie wiem jak się do niej dobrać - czy odkręcając pedał gazu ( gdzie blokuje mnie na razie odkręcenie najwyższej nakrętki ) czy zdjęcie zębatek ale to wolał bym zostawić żeby nie namieszać, no chyba że już jest namieszane.... Dzięki z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Do wymiany filtra trzeba mieć doktorat z chirurgii i gimnastyki artystycznej. Nawet po odkręcenie pedału jest to mega trudna zabawa... Podczas wymiany też dokładnie obserwowałem zachowanie zębatek i kilka razy sprawdzałem zanim złożyłem. Jest u mnie podobnie, ale u Ciebie przez to wyszczerbienie system się rozjeżdża co skutkuje przeskokiem zębów w końcowej fazie. Biała zębatka ma jakiś dziwny luz. Tak mi się wydaje... Jak zdejmiesz silniczek (czarna zębatka), to zawsze możesz sprawdzić czy biała i czarna jest w krańcowej pozycji i tak to skręcić (po ustawieniu czarnej pokrętłem na low/high). Biała sama się ustawia w skrajnej pozycji, bo jest tam jakaś sprężyna (nie pamiętam czy na low czy high, ale zaobserwujesz sam). Nie wiem czy bym nie kupił nowego silniczka z dobrą zębatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.