monkahead Opublikowano 10 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2016 Ja w tym roku przy wymianie filtra odkręciłem pedał gazu ale wiele mi to nie pomogło, a roboty z górną śrubą jest sporo, moim zdaniem nie warto. Za rok wracam do sposobu ze swojego opisu. Wysłano z Nokia Lumia 930 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeRŁAziomal Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Dla mnie dla laika samochodowego ktory ma checi do wszelakich wymian coroczny wymiana filtra pylkowego zajmuje od 5-do gora 10minut na gotowo ze skreceniem wszystkich plastikow... -JAK TO MOWIA NAJGORSZY JEST PIERWSZY RAZ ;-) POZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wczopus Opublikowano 11 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2016 Pierwszy raz wymieniałem filtr kabinowy w QQ w tym roku. Na YT znalazłem filmik jak się za to zabrać. Udało się bez ściągania kółek i pedałów. Jak kolega powyżej napisał - 5 - 10 minut roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 masz ten filmik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wczopus Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 https://www.youtube.com/watch?v=wLhzRNPsXGw 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tofik29 Opublikowano 15 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) Podziwiam tych, którzy nic nie odkręcaja przy wymianie filtra. Ja dziś się za to zabrałem. Żeby było mi łatwiej wyciągnąłem czarną wtyczke dochodzącą do pedału gazu oraz odkręciłem dolny wkręt od silnika klap by go wypiac i odchylic. Po tym zabiegu i dzięki małej gimnastyce filtr wychodzi i wchodzi w miarę plynnie. Jedynym problemem jaki się pojawił to błąd silnika chyba po wypięciu czarnej wtyczki na zapłonie, kiedy sprawdzałem położenie zębatek. Błąd figurował jako nieokreślony i po skasowaniu nie ma tematu. Dzięki wszystkim za pomoc Edytowane 15 Lipca 2016 przez tofik29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przybek Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 czy w QQ +2 w tym samym miejscu co w zwyklym QQ jest filtr kabinowy ? google milcza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Też jest po wymianie filtra, zajęło z 15 min (pierwszy raz w QQ wymieniałem) ale tak badziewnego dostępu tu jeszcze nie wiedziałem w żadnym aucie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 A ja w tym roku zastosowałem nowy "patent": - przed zdjęciem serwo-silniczka założyłem specjalną blokadę pomiędzy koła zębate. Jest to spinacz biurowy, w którym środkowa klamra została kombinerkami zakrzywiona prostopadle do reszty. Wkładamy to pomiędzy obudowę a zębatkę ze sprężyną co zapobiega obróceniu się jej kiedy zdejmiemy serwo-silniczek. Wystarczy wtedy zapamiętać na którym ząbku ustawiony był "grzebień" - ot cała filozofia Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzych Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Witam. Również wymieniałem ostatnio filtr kabinowy po raz pierwszy. Nic nie odkręcałem, wyjąłem i umieściłem nowy bez żadnych problemów. Miejsca jest mało ale bez przesady, można to zrobić nie odkręcając silniczka czy też pedału gazu, jak wcześniej pisano na forum. Czas pracy około 15 minut. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Krzych, wszystko zależy jaki rodzaj filtra chcemy wymienić. O ile zwykły papierowy idzie "wyszarpnąć" bez demontażu silniczka to już filtr węglowy się brzydko załamuje na boczkach. No ale przy filtrze biofunkcjonalnym Mann jest to praktycznie niewykonalne (filtr jest sztywny, podobno ma zatrzymywać drobinki kurzu, pyłki, ozon, spaliny, a nawet zatrzymywać i zabijać grzyby i zarazki). Nie jest konieczny demontaż pedału gazu ale bez demontażu silniczka trzeba filtr zgnieść do 1/3 jego wysokości... To samo w sytuacji gdyby ktoś chciał odkurzyć komorę filtra czy zdezynfekować pianką parownik przed założeniem nowego (silniczek będzie przeszkadzał). Ale, nie ma się co przejmować, w ASO (PGD) widziałem, jak mechanik zdemontował tylko pedał gazu a potem wyszarpnął filtr więc jest to dopuszczalna metoda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Dałem radę, na zacisznym parkingu po pracy w pierwszy dzień wiosny, satysfakcja gwarantowana. Trochę to trwało, nieważne, najwięcej czasu zeszło z włożeniem nowego filtra, który trzeba wyginać i ściskać- bez obawy nic mu nie będzie, ... wybrałem metodę z odkręceniem silniczka krokowego (czarna puszka) na 2 śruby 8; odkręciłem też blaszkę pod, - metalowy stelaż którego trzyma się silniczek - 2 wkręty; jakoś mi przeszkadzał. Demontaż pedału mnie przerażał - no i słusznie, nie trzeba. Faktycznie trzeba się trochę powyginać, ale skoro przy moich 48 wiosen dałem radę, to Wy młodzi tym bardziej - do roboty. Nie było problemu z ułożeniem zębatki silniczka, nic się nie przestawiło, mając w ręku silniczek nawet nie było opcji żeby zmienić pozycję zębatego ramienia. Dzięki za instrukcje i opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANKES3 Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 (edytowane) Trochę zmieniam kierunek tematu ale lokalizacja ta sama więc mam pytanie. Czy jak zmieniacie temperature nawiewu na pokrętle to ten "silniczek" sterownik zmienia położenie białej zębatki? U mnie przejedzie całą długość "grzebienia" tylko gdy przekręcę na LO. Od 16 st.C w górę ani drgnie. Edytowane 22 Marca 2017 przez JANKES3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Po wymianie filtra i zamontowaniu silniczka z powrotem na miejsce zrobiłem test. No i po zmianie temperatury na min. zębatka też "zjeżdża" w dół natomiast po zmianie temp. w górę zębatka wraca z powrotem. Ta rolka od silniczka ma sprężynę powrotną która działa podobnie jak w ruskim budziku (cofa rolkę z powrotem). Przed demontażem silniczka należy zapamiętać na którym ząbku była względem grzebienia i potem podczas montażu naciągnąć sprężynę i ustawić w tym samym położeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANKES3 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Po wymianie filtra i zamontowaniu silniczka z powrotem na miejsce zrobiłem test. No i po zmianie temperatury na min. zębatka też "zjeżdża" w dół natomiast po zmianie temp. w górę zębatka wraca z powrotem. Ta rolka od silniczka ma sprężynę powrotną która działa podobnie jak w ruskim budziku (cofa rolkę z powrotem). Przed demontażem silniczka należy zapamiętać na którym ząbku była względem grzebienia i potem podczas montażu naciągnąć sprężynę i ustawić w tym samym położeniu. No to nie rozumiem sensu tego mechanizmu. Przyznam narazie to olałem i nie szukałem problemu, byłem przekonany że ten silniczek z pół zębatką co steruje ciepłym/ zimnym powietrzem jest uszkodzony. U mnie jest dokładnie jak opisałem wyżej, a moim zdaniem powinno działać tak: temp na HI to półzębatka na końcu, zmniejszam o jeden stopień to się przesówa minimalnie. Zmniejszam np na 20 to zębatka zmienia położenie o kilka milimetrów a nie wszystkie stopnie to sie noe rusza a na LO to przejeżdza całą długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Jest za mało ząbków, żeby zębatki się obracały co jeden stopień temperatury. U mnie reagowały co 2-3 stopnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Wydaje mi się, że nie ma reguły ile ząbków bo tym zawiaduje sterownik na podstawie odczytów z czujników. Sprawdzana jest temperatura zewnętrzna, temperatura w środku auta, stopień nasłonecznienia kabiny oraz w jakiej pozycji jest dany serwo-silniczek. Więc w zależności od tego jaka jest różnica temperatur w danej chwili o tyle ząbków się obróci. Ewentualnie jeśli zębatka była źle złożona to sterownik (moduł komfortu?) prawdopodobnie odczyta to jako błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chaber Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 @Tofik29. Czy pamiętasz jaki był numer błędu po odpięciu wtyczki od pedału gazu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian_z Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 w instrukcji Mann kierunek przepływu powietrza jest od silnika do wewnątrz a w przypadku Valeo z wnętrza auta do silnika. Którą zasadę wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 włącz nawiew i zamiast filtra włóż kartkę papieru albo puść dymka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 @Damian_z: kierunek filtracji zgodnie ze strzałkami --> w stronę kabiny Jednak Mann Filter ma lepszej jakości filtry jak i instrukcje też są dokładniejsze. Właśnie ostatnio też mnie zaskoczyły te strzałki w Valeo. Valeo jest łatwy w montażu (elastyczna pianka na bokach). Ale co z tego skoro po montażu filtr "opada" i u góry komory zostaje wolna przestrzeń ok. 1 - 1,5 cm gdzie powietrze wlatuje na parownik bez filtracji... Wróciłem z powrotem do Mann'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian_z Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 myrrek dziś założyłem filter ale odwrotnie ;/ Zmieniać czy może zostać do następnej wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Zależy jaki to rodzaj filtra: jeśli papierowy to bym zostawił. Jeśli węglowy to wolałbym odwrócić. Ta czarna strona "węglowa" powinna być w kierunku silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian_z Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Skan instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.