Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Płyn chłodniczy.


Gość LordSet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W dniu wczorajszym po przjechaniu ok 50 km zatrzymałem się na stacji. Po zgaszeniu silnika z pod maski doszedł mnie dziwny bulgot. Podniosłem maskę i zobaczyłem zbiorniczek z płynem chłodniczym w którym gotował się płyn. Temperatura podawana na desce nie wskazywała niczego niepokojącego. Po ok 20 sek. sytuacja się uspokoiła i poziom płynu opadł (najprawdopodobniej do poziomu wcześniejszego) zbiorniczek pozostał pusty( tak jak było przed). Podczas gotowania się płyn był klarowny bez jakichkolwiek śladów oleju lub czegokolwiem niepokojącego. Dzisiaj ponownie się zagotował.

Spotkaliście się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sytuacja się uspokoiła i poziom płynu opadł (najprawdopodobniej do poziomu wcześniejszego) zbiorniczek pozostał pusty( tak jak było przed).

 

nie masz w zbiorniczku żadnego poziomu płynu i się dziwisz, że się gotuje?

 

czy co źle rozumiem?

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniczku powinien być płyn, jak jest pusty to mu brak i się gotuje. dolej do odpowiedniego poziomu i sprawdź czy problem ustanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn tylko na dnie zbiornika nieśmiało się pokazuje. Wcześniej nie miałem takich problemów, nawet latem. Zauważyłem, że to "zjawisko" ma miejsce po jeździe na wysokich obrotach (ok 5-7k). Przy normalnej jeździe nic się nie dzieje.

Edytowane przez LordSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn tylko na dnie zbiornika nieśmiało się pokazuje. Wcześniej nie miałem takich problemów, nawet latem. Zauważyłem, że to "zjawisko" ma miejsce po jeździe na wysokich obrotach (ok 5-7k). Przy normalnej jeździe nic się nie dzieje.

 

 

Uściślijmy, bo ciągle nie odpowiadasz jasno i klarownie.

 

PO dłuższym postoju, gdy silnik masz zimny, ile masz wtedy płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jest między min a max?

 

bo z obu twoich wypowiedzi wynika że nie jest.

I nie moge się przestać zastanawiać, dlaczego po prostu płynu nie dolejesz...

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WItam koledzy

 

Może Wy mnie uświadomicie, mianowicie, jakiej pojemności jest układ chłodzenia przy silniku 1,8 114KM.

I jakim płynem zalać układ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki, znalazłem instrukcję.

Skoro płyn na bazie glikolu etylowego ma kolor niebiesko-zielony, to na jakiej bazie jest ten różowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ok 20 sek. sytuacja się uspokoiła i poziom płynu opadł (najprawdopodobniej do poziomu wcześniejszego) zbiorniczek pozostał pusty( tak jak było przed). Podczas gotowania się płyn był klarowny bez jakichkolwiek śladów oleju lub czegokolwiem niepokojącego. Dzisiaj ponownie się zagotował.

 

...i jak tu nie bić nowego.... :rolleyes2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różowy którego

OK, dzięki, znalazłem instrukcję.

Skoro płyn na bazie glikolu etylowego ma kolor niebiesko-zielony, to na jakiej bazie jest ten różowy?

 

 

Glikol etylenowy, glikol (gr. γλυκύς, glykys – 'słodki') – organiczny związek chemiczny będący najprostszym alkoholem polihydroksylowym (diol), a zarazem i najprostszym alkoholem cukrowym. Jest szeroko stosowany jako składnik samochodowych płynów chłodzących, a także jako prekursor polimerów. W czystej postaci jest bezbarwną, bezzapachową, syropowatą cieczą o słodkawym posmaku. Glikol etylenowy jest toksyczny, a jego połknięcie może spowodować śmierć[1]. Cząsteczki glikolu etylenowego zostały zaobserwowane w przestrzeni kosmicznej[9]

 

 

Wikipedia -- http://pl.wikipedia....likol_etylenowy

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze zapewne chodziło o to że są płyny w kolorach:

- zielonym (np Borygo na bazie glikolu monopropylenowego),

- liliowym (Prestone - na bazie glikolu etylenowego),

- różowy (np. Glikospec na bazie glikolu monoetylenowego),

- żółty np Motul

 

Ogólnie zasada taka żeby się kolorem nie kierować, a składem. Nie wszystkie plyny ze wszystkimi można mieszać - najczęściej pogarsza się właściwości antykorozyjne.

Edytowane przez stoneface
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ,,,tylko ktoś mi kiedyś starał sie udowadniać że borygo jest o tyle lepsze tz właściwości przenoszenia Energi cieplnej ,,,niż zwykła woda że auto na wodzie mu gotowało a na glikolu nie ,,,i nie chodzi o te kilka stopni różnicy w wrzeniu bo to jak dla mnie totalna bzdura jak silnik przekroczy 100 st to jest dokładnie to samo na jednym i drogim ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to prawda, woda przy 90*, w sumie każdy płyn jak wre przestaje pobierać energię z zewnątrz, tzn. nie pobiera temperatury z silnika dopóki nie schłodzi się o te kilka stopni, dlatego borygo czy każdy inny wre w dużo wyższej temperaturze, przez to silnik nie przegrzewa się gdy minie 90*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...