Gość energy259 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam posiadam Terrano 2.7 TD ostatnio zauważyłem że samochód kopci na niebiesko nie zależnie czy zimny czy rozgrzany silnik pojawił się lekki wyciek pod głowicą oraz powyżej 2tys. obr. auto się dławi jakby była odcina paliwa. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam, Zrób zdjęcia tego wycieku, wiele to wyjaśni. Żeby tylko nie był to problem z uszczelką pod głowicą. Poza tym od razu jak silnik pracuje zajrzyj pod korek od chłodnicy czy płyn nie gazuje i jak wygląda korek od spodu, sprawdź olej, czy nie wygląda dziwnie i zobacz jak wygląda spód korka wlewu oleju. Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 wyciekł znikł wczoraj wytarłem dokładnie szmatką żeby dokładnie zobaczyć skąd leci ale dzisiaj po przejechaniu 100km nie ma żadnego śladu ale kopcenie i przerywanie nie ustało sprawdziłem korki nie ma żadnych nalotów białych itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 wyciekł znikł wczoraj wytarłem dokładnie szmatką żeby dokładnie zobaczyć skąd leci ale dzisiaj po przejechaniu 100km nie ma żadnego śladu ale kopcenie i przerywanie nie ustało sprawdziłem korki nie ma żadnych nalotów białych itd. Witam, Jeżeli masz osprzęt wtryskowy Bosch to możesz sprawdzić szybko i skutecznie wtryskiwacz sterujący, jak masz Zexela to sprawa lekko się komplikuje. Szukaj na forum w tym temacie bo sporo było już na ten temat. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam wyciek ustąpił powodem wycieku było pewnie lekkie zmęczenie silnika w terenie przy ostatnim upalaniu a jeżeli chodzi o te kopcenie to prawdo podobnie wina paliwa wymieniając dzisiaj filtr paliwa cały był w granulkach czyli wytrąciła się parafina wymieniłem filtr niestety problem jest nadal prawdopodobnie zapchana pompa albo w baku jeszcze tego syfu jest pełno. prawdopodobnie pomogło by wstawienie auta na noc do ciepłego garażu wtedy wszystko by odmarzło paliwo wymieszało by się z depresatorem ale owego garażu nie mam wiec muszę jakoś zaradzić w inny sposób a dzisiaj nadają -25 stopni baku nie chcę na razie demontować bo chyba trochę zabawy z tym jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Witam wyciek ustąpił powodem wycieku było pewnie lekkie zmęczenie silnika w terenie przy ostatnim upalaniu a jeżeli chodzi o te kopcenie to prawdo podobnie wina paliwa wymieniając dzisiaj filtr paliwa cały był w granulkach czyli wytrąciła się parafina wymieniłem filtr niestety problem jest nadal prawdopodobnie zapchana pompa albo w baku jeszcze tego syfu jest pełno. prawdopodobnie pomogło by wstawienie auta na noc do ciepłego garażu wtedy wszystko by odmarzło paliwo wymieszało by się z depresatorem ale owego garażu nie mam wiec muszę jakoś zaradzić w inny sposób a dzisiaj nadają -25 stopni baku nie chcę na razie demontować bo chyba trochę zabawy z tym jest. Witam, Tak dla informacji to pamiętaj, że od spodu po lewej, jak leżysz pod samochodem to masz śrubę służącą do spuszczania paliwa ze zbiornika. No, ale jak nie masz garażu to na razie nie przyda Ci się ta informacja. Pozdrawiam Piotr Edytowane 4 Stycznia 2011 przez piotr323f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki za info o tej śrubie bo nie wiedziałem że jest coś do spuszczania paliwa ze zbiornika. będzie trzeba trochę przeczyścić chyba zbiornik. Wstawiłem tyrana do sąsiada do garażu zobaczymy jak jutro będzie szło paliwko. EDIT: Nie zaczyna się zdania od więc Wiec tak problemów ciąg dalszy po wstawieniu samochodu do garażu pomogło ale na jakieś 30km później problem wrócił. walcząc dalej z problemem przedmuchałem przewody paliwa wymieniłem ponownie filtr paliwa ale problem jest nadal max obr. 2tys. i kopcenie przerywanie szarpanie. zauważyłem że grzybek na filtrze paliwa podczas pompowania nie robi się twardy ale gdy silnik pracuje i przy pomocy drugiej osoby która dodaje gazu ja pompując paliwo przy filtrze paliwa za pomocą tego grzybka silnik zwiększa obroty, podobno jest gdzieś ręczna pompka do paliwa ale nie mogę jej zlokalizować może ktoś wiem. i co o tym problemie myślicie w czym rzecz Edytowane 4 Stycznia 2011 przez energy259 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Ręczna pompka paliwa, to ten właśnie "grzybek". Normalnie po wyłączeniu silnika nie powinien dać się nacisnąć. Jeżeli jest inaczej to sprawdź zaworki w tej pompce i szukaj nieszczelności. Sprawdź stan 2 o'ringów w czujniku wody w filtrze. Pozdrawiam Piotr Edytowane 4 Stycznia 2011 przez piotr323f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Ręczna pompka paliwa, to ten właśnie "grzybek". Normalnie po wyłączeniu silnika nie powinien dać się nacisnąć. Jeżeli jest inaczej to sprawdź zaworki w tej pompce i szukaj nieszczelności. Sprawdź stan 2 o'ringów w czujniku wody w filtrze. Pozdrawiam Piotr Pewnie masz ten "Grzybek "nieszczelny a to są objawy zapowietrzenia miłej walki z pompką Piotrek Przepraszam nie doczytałem twego postu do końca Edytowane 4 Stycznia 2011 przez mir-e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) dokładnie objawy takie jakby lewe paliwo gdzieś zaciągał ale dawałem mu paliwo bezpośrednio z bańki omijając tą pompkę na filtrze i było to samo. zastanawia mnie elektrozawór na powrocie z pompy ale słaby tam dostęp wiec chyba odpuszczę już nie mam więcej pomysłów. EDIT: po telefonie do serwisu podobno poszły gumy w pompie wtryskowej które twardnieją gdy jest zimno i to by się zgadzało po wstawieniu do ciepłego garażu pomaga ale na chwilę aż nie dopadnie ich zimno. będzie trzeba odwiedzić pompiarza ale pytanie jeszcze czy pompa z silnika TDi podejdzie do TD. Edytowane 5 Stycznia 2011 przez energy259 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 dokładnie objawy takie jakby lewe paliwo gdzieś zaciągał ale dawałem mu paliwo bezpośrednio z bańki omijając tą pompkę na filtrze i było to samo. zastanawia mnie elektrozawór na powrocie z pompy ale słaby tam dostęp wiec chyba odpuszczę już nie mam więcej pomysłów. EDIT: po telefonie do serwisu podobno poszły gumy w pompie wtryskowej które twardnieją gdy jest zimno i to by się zgadzało po wstawieniu do ciepłego garażu pomaga ale na chwilę aż nie dopadnie ich zimno. będzie trzeba odwiedzić pompiarza ale pytanie jeszcze czy pompa z silnika TDi podejdzie do TD. No ale jak postoi w garażu i dobrze chodzi to po wyjeździe z niego nie powinno się pogorszyć przez stwardnienie uszczelek ponieważ ogrzewa je porządnie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 hmm.. no coś w tym jest to co wymienić tą pompkę na filtrze ? i sprawdzić ? bo koszty regeneracji pompy są ahh.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 dokładnie objawy takie jakby lewe paliwo gdzieś zaciągał ale dawałem mu paliwo bezpośrednio z bańki omijając tą pompkę na filtrze i było to samo. zastanawia mnie elektrozawór na powrocie z pompy ale słaby tam dostęp wiec chyba odpuszczę już nie mam więcej pomysłów. EDIT: po telefonie do serwisu podobno poszły gumy w pompie wtryskowej które twardnieją gdy jest zimno i to by się zgadzało po wstawieniu do ciepłego garażu pomaga ale na chwilę aż nie dopadnie ich zimno. będzie trzeba odwiedzić pompiarza ale pytanie jeszcze czy pompa z silnika TDi podejdzie do TD. Witam, Napiszę tylko, że pompa wtryskowa z silnika TD na 100% nie będzie pasować do silnika TDI. Może zamiast regenerować pompę wystarczy wyczyścić nastawnik w pompie? Poza tym, koszty regeneracji pompy wtryskowej silnika TD nie muszą wcale być wysokie, pod warunkiem zrobienia tego przez konkretnego fachowca. I z tym będziesz miał największy problem, bo większość (?) mechaników to ... . Z pompą do silnika TDI jest większy problem, jest tam między innymi skomplikowany układ sterowania nastawnikiem dawki wtryskowej, plus oczywiście komplet czujników. Po więcej szczegółów w sprawie pompy to polecam kolegę "mir-e". Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 ... Da się zamienić pompę TD/TDI. W zasadzie potrzebna jest tylko linka do pedału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 ehh ale mi chodzi odwrotnie bo ja mam TD i czy z TDi podejdzie do TD . dzwoniąc do warsztatu zaśpiewali mi około 3tysie. ale mam jeszcze jeden dylemat co do tej nieszczelności w pompce na filtrze chyba jednak to jest coś innego ponieważ omijając filtr paliwa puszczając bezpośrednio paliwo z bańki jest tak samo, ale to możliwe że tak się dzieje ponieważ jest ta pompka na filtrze i ona jest potrzebna... już sam nie wiem, tego grzybka się chyba nie rozbiera trzeba kupić całą obudowę filtra ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Nie wiem jak to się stało, ale wczoraj odpowiedź się nie pojawiła, więc napiszę jeszcze raz. Pompki na górze filtra jeszcze nie rozbierałem, ale zawsze możesz sprawdzić jej szczelność i czy paliwo nie cofa się przez nią do tyłu. Poza tym jeżeli robiłeś eksperyment i podałeś paliwo bezpośrednio do pompy wtryskowej to ta pompka raczej nie jest wtedy problemem. Pompka ta służy wyłącznie dla Ciebie aby przy takich operacjach jak wymiana filtra, demontaż i montaż wtryskiwaczy, czyszczenie lub wymiana przewodów paliwowych mieć możliwość odpowietrzenia układu. Do normalnej pracy silnika nie jest mu w niczym potrzebna a nawet przeszkadza z powodu tego, że wprowadza dodatkowe opory przepływu i może być przyczyną ewentualnych problemów. Wydaje mi się (to tylko moje zdanie), że problemem może być zanieczyszczony nastawnik dawki paliwa. W tej sytuacji spróbuj może go przeczyścić chemicznie tj. użyj środka do czyszczenia układu paliwowego (np. STP) w podwójnym stężeniu. Dobrze jakbyś miał mało paliwa w zbiorniku. Niektórzy by doradzili dolanie benzyny do paliwa, ale rób jak chcesz. Jak będziesz chciał dolać paliwo to dolej Vervy, bo powinna (teoretycznie) nie posiadać siarki w swoim składzie. Zawsze to jakaś dodatkowa opcja. Z rzeczy prostych to sprawdź filtr siateczkowy na króćcu dolotowym do pompy wtryskowej. Poza tym najważniejsze jest poszukanie jakiegoś konkretnego mechanika, który jak posłucha silnika to będzie wiedział gdzie szukać przyczyny. A co do zamiany pomp to tak z marszu ta od TD nie będzie od razu pasować do TDI. Teoretycznie tylko sterowania gazem będzie brakować ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, zdecydowanie lepiej regenerować własną bo jak dobrze ją zrobisz to starczy do końca a ta którą kupisz może być w takim samym stanie jak własna. Z zamianą pomp na odwrót to raczej w ogóle nie ma mowy. W TDi tak skomplikowali układ (w sobie tylko znanym celu), że do pracy potrzebuje dodatkowych czujników - w zależności od tego czy osprzęt jest Boscha to czujnik położenia wału korbowego lub jeżeli osprzęt jest Zexela to czujnik położenia walka rozrządu oraz oczywiście cały elektroniczny sterownik. Pozdrawiam Piotr Edytowane 10 Stycznia 2011 przez terranosaur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 jakaś pomoc ? bo już nie wiem co może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 TD mechaniczną na TDI, też się da, tylko że coś musi sterować pompą... TDI na TD mechaniczną OK, w drugą stronę bardziej się komplikuje. Jeżeli nie ma "grzybka", to gdzieś układ jest nieszczelny i schodzi paliwo, czasem robi się też fajne podciśnienie w baku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Dzięki koledzy za wszystkie pomoce bardzo się przydały ale niestety nie rozwiązały problemu. wiec po nitce do kłębka jak forumowy kolega @greene któremu też dziękuje dotarłem do pompy wtryskowej i to w niej tkwi problem ponieważ z powodu braku paliwa wydobywa dźwięk brzęczenie gdy zwiększę ciśnienie wspomogę pompę ręcznie za pomocą grzybka na filtrze brzęczenie ustaje wiec wyjmuję pompę i poszukuję pompiarza który się tym zajmie. tylko jeszcze takie pytanie czy ktoś już demontował pompę bo słaby dostęp do niej jest i nie wiem czy lepiej z góry czy z kanału będzie łatwiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Dzięki koledzy za wszystkie pomoce bardzo się przydały ale niestety nie rozwiązały problemu. wiec po nitce do kłębka jak forumowy kolega @greene któremu też dziękuje dotarłem do pompy wtryskowej i to w niej tkwi problem ponieważ z powodu braku paliwa wydobywa dźwięk brzęczenie gdy zwiększę ciśnienie wspomogę pompę ręcznie za pomocą grzybka na filtrze brzęczenie ustaje wiec wyjmuję pompę i poszukuję pompiarza który się tym zajmie. tylko jeszcze takie pytanie czy ktoś już demontował pompę bo słaby dostęp do niej jest i nie wiem czy lepiej z góry czy z kanału będzie łatwiej ? Witam Kolego energy259 po mojemu to uczepiłeś się pompy jak pijany płtu, skoro wspomagasz grzybkiem a więc ręcznie wymuszasz ciśnienie to pomojemu nadal masz nieszczelnośc w układzie paliwowym.Na pompce ręcznej powinno być uszczelnienie w postaci oringów i tamtędy minimalnie zaciąga powietrze.Jeszcze jedna opcja sprawdzić filterek w pompie na dolocie paliwa może jest zapchany bo często to się dzieje i pompa ma problem zaciągbięciem odpowiedniej ilości paliwa.Pamiętaj, że pompką reczną dobijasz ciśnienie i wtedy silnik lepiej pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Tak już teraz się uczepiłem bo na każdy sposób próbowałem uszczelnić tą pompkę aż kupiłem drugą używaną i problem jest ten sam a do tego czemu tak się dzieje jeżeli daje paliwo bezpośrednio z bańki przecież pompa powinna sama pobierać paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość drewniany Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Tak już teraz się uczepiłem bo na każdy sposób próbowałem uszczelnić tą pompkę aż kupiłem drugą używaną i problem jest ten sam a do tego czemu tak się dzieje jeżeli daje paliwo bezpośrednio z bańki przecież pompa powinna sama pobierać paliwo. Kolego to nie jest silnik wolnossący jak traktor i raczej z bańki sama nie zaciągnie to popierwsze a podrugie też się sanoczynnie nie odpowietrzy.Wtym celu aby sprawdzić taki układ z bańki trzeba zastosować zawór przelotowy zwrotny pomiędzy pompą a filtrem, uruchomić silnik odpowietrzyć a następnie pomiędzy zawór a filtr wpiąć ową bańkę z paliwem w tym celu unikniemy zapowietrzenia układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Kolego energy259. Mam dla Ciebie taka mala sugestie. Zanim czepisz sie pompy wtryskowej to zrob najpierw autodiagnostyke i zobacz jakie wyskocza bledy. Moze wyskocza zwiazane z pompa wtryskowa . Tu kolega Drewniany ma racje. Teraz jesli chodzi o to kopcenie na niebiesko to wystepuje ono gdy silnik przepala olej. Silnik przepala olej gdy jest go za duzo w misce lub moga byc zuzyte cylindry lub pierscienie tlokowe. Moga byc tez zuzyte uszczelniacze na zaworach gdy gdy na biegu jalowym nie widac dymu a pojawia sie przy schodzeniu z wysokich obrotow. Natomiast jesli dym pojawia sie na biegu jalowym i przy zwiekszaniu obrotow to niestety zuzyte pirscienie i gladzie. Niebieski dym jest tez spowodowany przechlodzeniem silnika jesli termostat jest niesprawny(caly czas otwarty). Ty masz silnik TD wobec tego tak tak niebieski dym swiadczy tez o uszkodzeniu turbiny. Piszesz wlasnie ze powyzej 2000 jakby slabl. U mnie turbina zalaczsie powyzej 2000 obrotow. Tyle teorii. Z rzeczy ktore mapzesz zrobic bez kosztow to sprawdzic poziom oleju i zobaczyc czy nie bierze go za duzo. Sciagnac rure z turbiny i zobaczyc czy nie jest zachlapana olejem. CZy silnik jest dogrzany. Przede wszystkim autodiagnastyka. Nalezy zobaczyc jakie bledy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość energy259 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 W takim razie się wstrzymam z tą pompą wtryskową i jutro jeszcze przebadam dokładniej wszystkie opcje i pochwalę się rezultatem. dodatkowe rady mile widziane, do tego właśnie służy forum i to mi się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 W takim razie się wstrzymam z tą pompą wtryskową i jutro jeszcze przebadam dokładniej wszystkie opcje i pochwalę się rezultatem. dodatkowe rady mile widziane, do tego właśnie służy forum i to mi się podoba Witam, Do pompy możesz się dobrać od strony koła pasażera, zdejmujesz koło potem osłonę, jeszcze tego osobiście nie sprawdzałem. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi