Gość kermitNismo Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam ! Jak zdążyliście zobaczyć jestem nowy i pewnie nie wiem wiele rzeczy ale to chyba norma dla "świerzaków". Chciałbym zaczerpnąć pewnej wiedzy zakupiłem Nyske SE 2.0 95r. od poprzedniego właściciela dowiedziałem się że jest to silnik przełożony od wersji P11 Gt jednak oznaczenie silnika to SR20..Prima ma kolektor od wersji e-Gt 4-2-1 reszta 2' z oryginalnym tłumikiem końcowym ( brak sondy lambda) zablokowany EGR układ dolotowy CAI przesunięte odcięcie do 8000 rpm aa i modyfikowaną przepustnicę troszeczkę poczytałem na temat podniesienia mocy...ponieważ mój brat zajmuje się sprzedażą części do Japończyków posiadamy na stanie ori egt..co myślicie na temat zmiany samych wałków ? jakie przeszkody mogą mnie napotkać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptune Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Znam to auto Ma swoją historię Masz już niezłą bazę mocny silnik, kolektor GT, jakiś tam wydech- lepiej by było 2,25"-2,5", szeroka przepływka idzie z tego sklecić spokojnie ze 160 kucy. Wałek GT czy inne bardziej agresywne kilka niutów na plus i jakiś tam koń ale to podstawowy mod. Jedynie patrz na to z jakiej fury jest ten wałek czy p10 czy p11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 hmm a powiedz mi kolego coś na temat tej "mojej Nyski" hm.. tj. Primerka P10 ta na "graty" podstawowy hm...wiesz myślę że podstawowy "tjuning" to można nazwać MUCZĄCE KOŃCÓWKI calibrze dzisiaj rano odkręciłem dekiel no i czyściutko ale to pewnie za sprawą oleju który zalałem Elfa 10W40..zrobiłem 5 tyś i dolewka pół litra ale to raczej spowodowane było cieknącym simeringiem panewki głównej ale już wyeliminowana usterka została i jest suchutko:) Rozpisz mi coś na temat ustawień wałków /znaków na kołach i czy nie wymaga to rozpinania zaworów ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 a ja się z tą P10 mierzyłem na zlocie w Konarzynach Lukas był jej właścicielem Pracuj nad nią aby i sprawdź dobrze motor... ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptune Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Nie wiem czy LukasGT nie zmienił silnika przed sprzedażą 100 ml oleju na 1000 kilometrów mieści się granicach normy, to jeszcze zależy od tego jak jeździłeś. Jak dawałeś często palnik to przepał oleju powinien cieszyć ;P Co do podstawowego modu rozrządu to jest on po prostu bardzo niutono-dajny biorąc pod uwagę koszt do osiągów. Gdzieś na forum nkp czy nz jest instrukcja wymiany i przestawienia rozrządu. Fakt że najlepiej jak masz dostęp do części kupić przestawne koło zębate i sobie ustawić wałek o 4-6 st. Nie ma wtedy druciarstwa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 wiadomo seteczka na tysiaka to jest norma brat chce mi opchnąć kompletny motor od "Gieteka" za 300 zł..ale jest jedno małe ale panewka klekocze myślałem nad zmianą głowicy całej ale to chyba nie bardzo operacja ...wolałbym same wałki zmienić mniej roboty i takie tam..planuję wstawić coś podobnego do primy jak miałem w maździe tylko bardziej stylowego żeby ładnie wkomponować w deche;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 jak to smiga na gazie bez sondy masz pewnie ustawione na sztywno jak Pamiętam to z Coobciem to ustawiali na szerokopasmówce pomyśl nad wprawieniem sondy niech ecu sobie stroi mieszankę jak trzeba i ogarnij tą instalacje gazową bo druciarstwo troszkę jest i jak kochasz silnik to spraw mu wtryskiwacze a nie elektrozawory gazowe ,,,, a nie poznasz autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 a powiedzcie no mi Panowie ;p ile ona miała w tedy "koniaków" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 ja tylko przeglądałem wątki lukasa i miał kilka chyba primerek i w zależności od modów to np Coobcio na standartowych wałkach doszedł do 172 KM planowanko głowicy lepszy wydech dolot wtryski ...choć ja bym wolał zapewnić paliwo LPG łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptune Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Jeszcze niedawno na gazie Lukas miał coś koło 150 kucy z tym że już sporo oliwy połykała ale to chyba na starym silniku z Almery GTI. Przejrzyj sobie wątek Primery Rocky-ego i później Lukasa. Odnajdziesz tym samy historię auta Teraz Ty kontynuujesz jej hist. Robili na niej 165-170 kucy przy fajnych osiągach ok 7,2 do paczki wg G-Techa. Masz Ecumastera? Zadaj sobie pytanie co i ile chcesz wyciągnąć z tej Primery to podpowiemy Ci co masz zrobić BTW. bardzo ciekawy filmik z podpisu Ciekawe jak by to chodziło w Primie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 no ciekawy jestem ile teraz ona ma tych koni hm...trzeba by gdzieś go wyhamować ale teraz zima ;p nie no podskoczę do siedlec ..mówisz z gazem..nie ma problemu żadnego nie odczuwam spadku mocy czy benza/gaz więc raczej jest dobrze wystrojony delikatnie faluje na wolnych ale podejrzewam że trzeba czujnik położenia przepustnicy przejrzeć..z tego co zauważyłem to mam poranne stukanie zaworów przez jakieś 1 sekundę..myślę że to wina dekla bo przecież w p11 jest wyższy..przy okazji zmiany wałków i dekielek od GT się przekręci "dla oka" "pomyśl nad wprawieniem sondy niech ecu sobie stroi mieszankę jak trzeba i ogarnij tą instalacje gazową bo druciarstwo troszkę jest i jak kochasz silnik to spraw mu wtryskiwacze a nie elektrozawory gazowe ,,,, a nie poznasz autka" o jakiś wtryskiwaczach mowa ;> z tego co się orientuję to sekwencja polega na "wtryskach gazu"...więc u mnie coś takiego jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 to jest wina filtra oleju, filtr nie trzyma oleju i po odpaleniu zanim olej dojdzie gdzie trzeba to przez chwilę chodzi "na sucho" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktr Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tak jak już wcześniej wspominano ta Prima swego czasu była mega mocna, troche pracy i powninna w miare jechać. Z kąd jesteś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Łuków woj, Lubelskie no zgadza się że filtr nie trzyma ale dwulitrowa ma podstawkę filtra "pionową" a 1.6 poziomą kiedyś jak kolega kupił z zarżniętym silnikiem to była co się później okazało pompa oleju od 1.6 dlatego poszły panewki...przerzuciłem mu motor wraz z ori pompą od 2.0 i już ponad rok "tacza felgi po mieście" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktr Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 zapraszam na comiesieczne spoty do lbn, a jak pogoda sie już polepszy z checia bym sprawdził osiagi naszych Prim pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptune Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ryba wsadzał do siebie silnik z p11 do tego kolektor od GTI i wyszło 142 konie i 183 nm tylko na ssącym od p11. Wiadomo że silnik silnikowi nie równy ale przyjmując że masz do tego jakiś wydeszek uwolniony nawet 2" dolot na szerokiej przepływce to te pare kucy i niutonów będzie więcej - nie wiem czy masz Ecumastera tam?. Z Primą GT możesz się stawiać ciekawe jak wyjdzie. Nagrajcie oboje filmiki... będzie przedsmak Z tym klekotaniem przez sekundę na starcie też tak miałem, po wymianie oleju i filtra już tego nie ma. Warto by shamować zobaczyć z czym startujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 a widzisz akurat oliwa świeżo wymieniona wraz z filterkiem nie wiem jakiej firmy ten filtr ale na pewno nie china..(kolega pracuje w sklepie z olejami i filtrami więc lipy nie ma hmm no przydało by się i nagrać filmik a tym bardziej wrzucić na hamownie..na filmik pora słaba ..a na "wybieg" hm.. kompletuję złotówki i czas zwłaszcza że od rana do wieczora męczę się z paździochami typu beeeecteeeery :D aa powiedzcie czy to normalne że mi bagnet unosi..jak dostanie po garach ? aaa i nowinki wałki już zdemontowane jutro dam je swojemu "onkel" ;o żeby sprawdził czy trzyma wymiary itp..ewentualnie żeby troszeczke skorygował niedoskonałości bo niestety tamta prima gt jeżdżona na zwykłej gazowni iście z "szalonego poldżera" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MRC Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 z tym bagnetem to raczej nie jest normalne silnik pewnie mocno zmęczony i ma przedmuchy... widzę że niezły z Ciebie majsterkowicz reanimuj autko i wbijaj na spoty pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybon Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Sprawdził bym ciśnienie na garach jeśli będzie koło 14.5 - 14 to bawimy się jak była by lipa, to masz powód do zmartwień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość laszlo Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam Jeśli podnosi bagnet sprawdź drożność odmy . Podejrzewam, że juz uwolniona a nie w dolot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kermitNismo Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 właśnie właśnie ostatnio przystawiłem ucho do silnika i poczułem dziwne dmuchanie..zapach spalin..a tu okazało się że dekiel od p11 ma podwójne wyjścia odmy do dolotu...z czego u mnie oby dwa są hm...po prostu wykasowane..na zimę założyłem jedną odmę bo wilgotność powietrza znacznie większa i nie chciał bym mieć "masełka" w przepustnicy..ciśnienie myślę że jest w porządku odpala z rana dobrze na zagrzanym motorze również świece ładnie przepala nie pluje olejem wiadomo jak każda dwu-litrówka ma swój pobór oleju w normie..a ten bagnet...może cholera rurka w której siedzi bagnet jest innej średnicy..albo jest tak że Pan Lukas przełożył bagnecik ze starego motoru a podobno łykała więc często zaglądał do smarówki ;D i wytarł się plastik :D ...po za tym nowości po oględzinach wałków..niestety mają już wżery oraz dwa 3 krzywkach ssących pojawiły się "namacalne rysy" pewnie jakiś "doświadczony obywatel" ciskał bez oleju albo jakimś szicie..typu Lubro (nie robię reklamy koncernowi Orlen) a więc poszukiwania nad wałkami trwają... aha co do ecumastera szczerze przyznam się że nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.