Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

n 16 Manetka przełączania świateł przeciw mgielnych


Gość wrc252

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuje założyc sobie halogeny w mojej n16. I mam pytanie, bo przy światłach mam już orginalnie podciągnięte kostki, natomiast chce się dowiedzieć czy musze wymianiać manetke przy kierownicy, bo mam tam tylko włączanie tylnych przeciw mgielnych i nie wiem czy za pomocą tego jednego da się włączać oba przeciwmgielne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się udało kupić za 80 zł z przesyłką manetkę do świateł z halogenami, montaż jest dziecinnie prosty a wg. mnie jest to najlepsze rozwiązanie bo wszystko jest fabryczne:] nawet jeśli w tym momencie nie ma na alledrogo takiej manetki to warto chwilę poczekać - pamiętaj że manetka ma trzy pozycje do przeciwmgielnych: wyłączone, włączony przód, włączony przód i tył pozdr:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, a jak wygląda sprawa tej manetki w modelu 5HB z 2000 roku 1.5 benzyna? Popatrzyłem dzisiaj sobie w zderzak i mam doprowadzone kostki do podłączenia halogenów. Sprawdziłem po VIN-ie i znalazłem, że do mojej almy można kupić cały pakiet ze wszystkimi manetkami jak i osobno do świateł lub wycieraczek? Jak to jest, bo zauważyłem, że na allegro sprzedają całość i czasem nazywają, że zespolony podając, że też do modeli od 2000 roku?? Zespolony czy może jednak taki, że można wypinać niezależnie prawą (od świateł) i lewą manetkę(od wycieraczek)? Mam takie zdjęcie http://allegro.pl/nissan-almera-n16-przelacznik-swiatel-wycieraczek-i1323338842.html czy to nie jest tak, że jak się odkręci śrubki to można sobie wyjąć i podmienić to co potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowię pytanie kolegi o montaż. Co prawda jest kilka wątków o montażu halogenów i nawet instrukcja "zrób to sam" ale zarówno dyskusje w wątkach jak i instrukcja nie odpowiadają wyczerpująco na temat. Przestudiowałem manuala oraz fasta i z tego co zauważyłem (jeśli dobrze) to wyłącznik "zespolony" składa się z bazy ze stykami i manetek. Można to (zdaje się) montować jako całość ale też można wymieniać same manetki (tak przynajmniej mi wynika z manuala EL około 57 strony dla Hatchbacka). Manetki tym się różnią, że ta bez opcji przeciwmgielnych przednich nie ma wyjścia na obwód z kostki na styku nr 14 z którego idzie przewód na styk nr 2 przekaźnika przednich halogenów. Tylne przeciwmgielne idą na styk nr 13 i dalej do kontrolki i na światło. To mnie w sumie nie obchodzi. Sama manetka ma łączenie od akumulatora przez styki 11 (przednie halogeny) i 8 (tylny przeciwmgielny). Zarówno przednie przeciwmgielne jak i tylny są dodatkowo zabezpieczone na obwodach bezpiecznikami 15A. Ponieważ mam tylny to mam jeden bezpiecznik. Przednich nie mam. Miejsce na bezpiecznik puste obok akumulatora. Ponadto z manuala wynika, że nawet jeśli nie ma fabrycznie zamontowanych halogenów to okablowanie jest poprowadzone łącznie też do bazy przełącznika zespolonego (tego akurat dokładnie nie sprawdziłem). Wg fasta i manuala przekaźnik przednich halogenów ma przyłącze w puszcze za wlewem od płynu do spryskiwaczy szyby. Natomiast przekaźnik od tylnego reflektora w kabinie samochodu za kierownicą obok bezpieczników.

 

Mam poprowadzone kable z kostkami w zderzaku do łączenia halogenów, mam przewody wychodzące pod podstawą wolnego przyłącza w puszcze przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, mam przekaźnik niebieski w drugiej "bazie" który wg fasta jest właśnie przekaźnikiem od halogenów bo pierwsze wolne od szyby po lewej to ponoć "egi" zarówno w dieslu (pomijam jeszcze 4 inne gniazda dla yd22-chodzi mi o część identyczną) jak i benzynie, ale nie rozumiem jednego. Ktoś pytał na forum, mający chyba diesla, pokazując zdjęcie tego miejsca, że brak przekaźnika w pierwszym gnieździe to mu odpowiedziano, że to jest miejsce na przekaźnik halogenów (wg fasta "egi"). Ja też tam nie mam przekaźnika. To po pierwsze. Drugie to, że w instrukcji "zrób to sam" jest komentarz, że instalacja była standardowa dla wszystkich almer, a przeprowadzona 3D HB. Skoro tak to po co jakieś podpinania przy bezpiecznikach w kabinie skoro wg manuala tam nie idzie okablowanie od przednich halogenów a sam przekaźnik jest w komorze silnika? W tej instrukcji też są jakieś podwójne manetki, dodatkowe przyciski...

 

Jak to jest, była standardowa instalacja czy nie? Z fasta i manuala wynika (przynajmniej dla mojego rocznika 1.5 2000), że wystarczy wymienić manetke, wpiąć bezpiecznik i przekaźnik w komorze silnika, podpiąć halogeny i powinno działać (tak też wynika z kilku komentarzy które znalazłem na forum), co kompletnie się kłóci z ową instrukcją i z kolei innymi na forum. Z drugiej strony jak szukałem we fascie numery OEM dla halogenów i manetki to dla mojego VINA wyskakiwał komentarz "not applicable".

 

Niech ktoś, proszę, odpowie sensownie i konkretnie jak to jest bo nie chce się pakować w koszta i robić dodatkowo jakiś ekstra przycisków. Jeśli to tyle zachodu to nie będę się w to bawił. Halogeny by mi się przydały, bo chociaż jeżdżę generalnie mało, 10-15k na rok, to dosyć często po nocach i w porach roku kiedy często są mgły.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowię pytanie kolegi o montaż. Co prawda jest kilka wątków o montażu halogenów i nawet instrukcja "zrób to sam" ale zarówno dyskusje w wątkach jak i instrukcja nie odpowiadają wyczerpująco na temat. Przestudiowałem manuala oraz fasta i z tego co zauważyłem (jeśli dobrze) to wyłącznik "zespolony" składa się z bazy ze stykami i manetek. Można to (zdaje się) montować jako całość ale też można wymieniać same manetki (tak przynajmniej mi wynika z manuala EL około 57 strony dla Hatchbacka). Manetki tym się różnią, że ta bez opcji przeciwmgielnych przednich nie ma wyjścia na obwód z kostki na styku nr 14 z którego idzie przewód na styk nr 2 przekaźnika przednich halogenów. Tylne przeciwmgielne idą na styk nr 13 i dalej do kontrolki i na światło. To mnie w sumie nie obchodzi. Sama manetka ma łączenie od akumulatora przez styki 11 (przednie halogeny) i 8 (tylny przeciwmgielny). Zarówno przednie przeciwmgielne jak i tylny są dodatkowo zabezpieczone na obwodach bezpiecznikami 15A. Ponieważ mam tylny to mam jeden bezpiecznik. Przednich nie mam. Miejsce na bezpiecznik puste obok akumulatora. Ponadto z manuala wynika, że nawet jeśli nie ma fabrycznie zamontowanych halogenów to okablowanie jest poprowadzone łącznie też do bazy przełącznika zespolonego (tego akurat dokładnie nie sprawdziłem). Wg fasta i manuala przekaźnik przednich halogenów ma przyłącze w puszcze za wlewem od płynu do spryskiwaczy szyby. Natomiast przekaźnik od tylnego reflektora w kabinie samochodu za kierownicą obok bezpieczników.

 

Mam poprowadzone kable z kostkami w zderzaku do łączenia halogenów, mam przewody wychodzące pod podstawą wolnego przyłącza w puszcze przy zbiorniku płynu od spryskiwaczy, mam przekaźnik niebieski w drugiej "bazie" który wg fasta jest właśnie przekaźnikiem od halogenów bo pierwsze wolne od szyby po lewej to ponoć "egi" zarówno w dieslu (pomijam jeszcze 4 inne gniazda dla yd22-chodzi mi o część identyczną) jak i benzynie, ale nie rozumiem jednego. Ktoś pytał na forum, mający chyba diesla, pokazując zdjęcie tego miejsca, że brak przekaźnika w pierwszym gnieździe to mu odpowiedziano, że to jest miejsce na przekaźnik halogenów (wg fasta "egi"). Ja też tam nie mam przekaźnika. To po pierwsze. Drugie to, że w instrukcji "zrób to sam" jest komentarz, że instalacja była standardowa dla wszystkich almer, a przeprowadzona 3D HB. Skoro tak to po co jakieś podpinania przy bezpiecznikach w kabinie skoro wg manuala tam nie idzie okablowanie od przednich halogenów a sam przekaźnik jest w komorze silnika? W tej instrukcji też są jakieś podwójne manetki, dodatkowe przyciski...

 

Jak to jest, była standardowa instalacja czy nie? Z fasta i manuala wynika (przynajmniej dla mojego rocznika 1.5 2000), że wystarczy wymienić manetke, wpiąć bezpiecznik i przekaźnik w komorze silnika, podpiąć halogeny i powinno działać (tak też wynika z kilku komentarzy które znalazłem na forum), co kompletnie się kłóci z ową instrukcją i z kolei innymi na forum. Z drugiej strony jak szukałem we fascie numery OEM dla halogenów i manetki to dla mojego VINA wyskakiwał komentarz "not applicable".

 

Niech ktoś, proszę, odpowie sensownie i konkretnie jak to jest bo nie chce się pakować w koszta i robić dodatkowo jakiś ekstra przycisków. Jeśli to tyle zachodu to nie będę się w to bawił. Halogeny by mi się przydały, bo chociaż jeżdżę generalnie mało, 10-15k na rok, to dosyć często po nocach i w porach roku kiedy często są mgły.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Tak jak napisałeś instalacja jest pociągnięta, potrzeba halogenów przełącznika zespolonego od świateł(teraz masz przełącznik tylko do przeciwmgielnego tylnego ), bezpiecznik i przekaźnik i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...