Gość carolef Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Witam wszystkich forowiczów. Mam od miesiąca nissana almerę n15 1999 rok z silnikiem 2.0d. Od niedawna występuje ciekawe zjawisko. Podczas jazdy, jak wcisnę sprzęgło i zostawię włączony dowolny bieg, obroty zatrzymują się na ok 1500. Mogę się zatrzymać i nic nie spadają. Dopiero jak wrzucę na luz, obroty spadają do normalnej wartości (na oko ok 800). Po wbiciu na nowo dowolnego biegu wzrastają. Problem nie pojawia się jak auto stoi, tzn przed ruszeniem. Dodatkowo jak jadę na trzecim biegu i chce zwolnić powoli delikatnie puszczając pedał gazu auto bardzo szarpie. Sprawdzałem już pedał gazu, przesmarowałem wszystko co możliwe w mechanizmie oraz w potencjometrze i żadnej poprawy. Niedawno wymieniłem olej i wszystkie filtry (łącznie z kabinowym). Może ktoś się spotkał z takim objawem i ma rozwiązanie na ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Sprzęgło się kończy (a właściwie to coś z dociskiem), ale przy zmianie nie baw się w kupno jednego elementu - tylko kup od razu kompletne sprzęgło. Nie kupuj Valeo - ja do swojego CD20E kupiłem Valeo i żałuję... Chodzi ciężko, jak ktoś "nowy" wsiądzie do auta to ma spore problemy z wyczuciem tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Sprzęgło wykazuje objawy sprawności, nie ślizga się itp. Czy sprzęgło może powodowań w.w objawy? Dodam tylko do mojej poprzedniej wypowiedzi, że jak się zatrzymam obroty spadają do normalnej wartości (jak mam wbity bieg). Edytowane 4 Stycznia 2011 przez carolef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman65 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 kolego co do obrotów to tak ma być ja mam tak samo dopiero na luzie spadają na normalne obroty pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 kolego co do obrotów to tak ma być ja mam tak samo dopiero na luzie spadają na normalne obroty pozdro. A na ile obrotów ci wchodzi?? bo wydaje mi się że 1300 - 1400 to trochę za dużo. Czasem ustawi się na ok 900 i to już nie jest takie nieznośne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman65 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 A na ile obrotów ci wchodzi?? bo wydaje mi się że 1300 - 1400 to trochę za dużo. Czasem ustawi się na ok 900 i to już nie jest takie nieznośne. no te masz trochę za wysokie u mnie na luzie mam 550 a na biegu coś koło 600 650. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Chyba winowajcą jest potencjometr pedału gazu. Auto było już w serwisie na komputerze i nic, mówią że jest ok. Mechanik od pomp też mówi że pompa chodzi jak zegarek. Zauważyłem, że jak się dodaje gazu obroty wkręcają się do 1500 a potem nic. Pedał dalej naciskam powoli i dalej nic aż w końcu gwałtownie wzrośnie lekko powyżej 2tys. Odejmując gaz też jest ta dziura w obrotach. Stawiam na potencjometr, ale nigdzie go dostać nie można. Czy macie może jakiś patent na regeneracje tego ustrojstwa? Wiecie jak wyregulować ten potencjometr?? Bo on przykręcony jest do pedału 2 śrubami na otworach fasolkowych co daję możliwość regulacji i coś mi się wydaję że założenie byle jak nie jest wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Powiem CI kolego tak. To moze byc pedal gazu . Bedziesz pewien czy to on jesli zrobisz autodiagnostyke. Bledy te same i kody bledow wywoluje sie tak samo jak w primerze. no te masz trochę za wysokie u mnie na luzie mam 550 a na biegu coś koło 600 650. Masz za male obroty . Na biegu jalowym w zaleznosci od typu silnika Silnik CD20 700+50 obr/min. Silnik CD20E 725+/-25 obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 pokazał mi kody 13 17 42 i 43 może ktoś to rozszyfrować. nigdzie nie moge znaleźć znaczenie kodu 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A wiec tak . 13 czujnik temp silnika . 17. korekta rezystora - nie wiadomo jakiego. 42. czujnik temp. paliwa (w nastawniku) 43. czujnik polozenia akceleratora (pedal gazu). Po pierwsze. Skasuj bledy w/g instrukcji i zobacz jakie zostana. Teraz trzeba spac i jutro bedziemy sie dalej zastanawiac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 (edytowane) Skasowałem błędy według instrukcji. Obecnie pokazuje kod 55 czyli brak błędów. Zaobserwowałem jeszcze takie zjawisko. Dodając delikatnie gaz, od wolnych obrotów, jak lekko nacisnę pedał od razu obroty ustawiają się na ok 1100 zamiast płynnie rosnąć. Potem można płynnie zwiększać do 1500. Wciskam pedał dalej pomału delikatnie obroty nie rosną aż w końcu gwałtownie wzrastają na 2000. Dalej też płynnie już rosną (do 3500 - dalej nie próbowałem bo nie chce gazować silnika). Jak odejmuje gaz od 3000 spada płynnie do 2000 a potem znowu brak reakcji aż gwałtownie spadnie na 1500 i potem już płynnie do wolnych obrotów. Podejrzany w tym przypadku prze ze mnie jest właśnie potencjometr pedału gazu. Czy spotkaliście się z podobnym zjawiskiem? Mam jeszcze jedno pytanie. Jak włączę zapłon (nie uruchamiam silnika) słychać jakieś buczenie na pompie paliwa. Czy tez tak macie? Czy to normalne czy u mnie coś nie tak. Pompę mam zexela, silnik cd20e. Edytowane 20 Stycznia 2011 przez carolef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 To buczenie tak jak twierdzisz to bedzie zawor elektromagnetyczny odcinajacy paliwo. Jak wlaczysz zaplon ma byc tak jak piszesz przez chwile. Prosze teraz zrobic autodiagnostyke jesli nie zrobiles po uruchomieniu silnika . Mam rozumiec ze kod 55 wyszedl po skasowaniu bledow i przed uruchomieniem silnika. Zobaczymy czy zostaly jakies bledy. Jesli zostanie 42 to wtedy pomierzyc opornosci dla czujnika polozenia pedalu przyspieszenia (przy 25stopniach Celsjusza) brazowe zlacze 3 stykowe czujnika miedzy stykami 1i2 pedal swobodny 500 omow a wcisniety 4000 omow. Miedzy stykami 2 i 3 ma byc odwrotnie . Swobodny 4000 a wcisniety 500. Napiecie zasilania 5 V. Nalezy sprawdzic rowniez stycznik polozenia pedalu przyspieszenia /zintegrowany z czujnikie pedalu przyspieszenia /. Napiecie zasilania 12V. Opor / szare zlacze 3 stykowe stycznika/ miedzy stykami 1 i 2 przy pedzle swobodnym do 0,5 oma i miedzy stykami 2 i 3 przy pedale wcisnietym do 0,5 oma. Rowniez do sprawdzenia stycznik pedalu przyspieszenia /przy pedale przyspieszenia pod czujnikiem polozenia tego pedalu/. Napiecie zasilania 12V. Opor miedzy stykami 1 i 3(czarne zlacze 3 stykowe stycznika )przy pedale swobodnym nieskonczonosc omow, a przy pedale wcisnietym do 0,5 oma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość carolef Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 (edytowane) Dziś autem przejechałem ok 300 km (dużo jeżdżę dziennie). Pokazuje nadal kod 55. Wiem, że podobny potencjometr jest na przepustnicy w primerze p11 np jak w tej aukcji http://allegro.pl/nissan-primera-p11-1-8-16v-przepustnica-kompletna-i1389453230.html Czy ten potencjometr można zastąpić tym z pedału w n15?? To buczenie nie jest przez chwile ale cały czas. Bynajmniej przez 5 minut buczało. Jak włącze silnik to nie wiem bo hałas nie pozwala zweryfikować. Znalazłem pedał gazu taki sam jak w mojej alce. Sprzedający twierdził, że w tamtym aucie działał bez zarzutu. Na oko jest jak nowy. Założyłem do swojej i silnik pracuje na ok 1400 obrotów. Jak poluzuje sam potencjometr i skręcę go to minimum to obroty spadną na tzw wolne czyli ok 700. Jednak zjawisko jakie miałem występuje cały czas. Czy jeżeli ustawie potencjometr tak jak był oryginalnie to jak będę mieć te nieszczęsne 1400 na wolnych to można wyregulować na pompie? Czy ten potencjometr zgrywa się jakoś z pompą? Bo jak dam dużo gazu i obroty będą na 3-4 tys to jak wskazówka spada zatrzymuję się na chwile na 1400 i potem spada do normalności. Pod czas jazdy jak wrzucę sprzęgło i mam na biegu również zatrzymuje się na 1400. Dopiero jak wrzucę luz spadają do normalności. Dodam że przy pompie na bank było coś grzebane. _______________________________________________________________ No i od dziś moja alka śmiga jak nowa ;] miała zabieg czyszczenia pompy specjalną maszyna i specjalnym srodkiem. Dodatkowo to coś czyści silnik, tzn wtryskiwacze itp, nie wiem nie znam się. Mechanik też wyczyścił mi nastawnik pompy ultradźwiękami. Koszt 300 zł i autko chodzi jak bajka. Dodatkowo po tym zabiegu uspokoiła się praca silnika. Polecam taki zabieg. Edytowane 30 Stycznia 2011 przez carolef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.