Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II nie pali na zimno


Gość gutek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem także proszę o wyrozumiałość :)

Panowie mam terrano II 2.7dt z 2000r.

Mam problem z odpaleniem na dużych mrozach...

I przy probie odpalenia silnik próbuje łapać ale nie daje rady i zapala się check z błędem P1246, usuniecie błędu nic nie daje.

ale raz auto znow nie odpaliło wiec polałem pompę wtryskowa gorąca woda aż była ciepła i odpalił od kopa i check sam zgasł...

czy to świadczyć o tym ze pompa jest do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem mlodym uzytkownikiem więc może się mylę. Ale zacznij od zalania ropy zimowej np.na orlenie. Dla mnie ok. 9 dni temu ropa zamarzła bo naleałem badziewia letniego a było -23 więc nieodpalił. Postał 5 godzin w garażu i wszystko wróciło do normy.

Jeżeli bateria ma moc i gręci zacznij od najtańszych sposobów. Wymiana filtru paliwa może pomuc jeżeli to tylko problem z ropą w baku.

Pozdrawiam

Edytowane przez ara502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Trudności z zapaleniem wiążą się z niesprawnymi bądź zużytymi świecami żarowymi, poza tym to są bardzo dobre silniki i jeżeli są w normalnym stanie do świetnie zapalają na mrozie. Wydaje mi się, że z tą gorącą wodą którą polewałeś pompę wtryskową to zdecydowanie przesadziłeś. Jeżeli masz problem z paliwem a masz możliwość wstawienia samochodu do ciepłego garażu to kup dodatek do paliwa "Skydd Diesel" i przed zatankowaniem ON Verva wlej odpowiednią ilość do zbiornika. Wlewaną ilość tego środka, oblicz na ilość paliwa która będzie po zatankowaniu. Ciepły garaż wynika stąd, że skuteczność tego środka jest bardzo niska w momencie jak wykrystalizowała się już parafina w paliwie.

 

Pytałem się na stacji Orlen, jakie temperatury wytrzymuje paliwo zimowe ON Verva, to otrzymałem odpowiedź, że w granicach od -25°C do -27°C, zależnie od dostawy. Jeżeli dolejesz ten środek do takiego paliwa to powinieneś otrzymać spokojnie temperaturę -32°C. Pamiętaj również, że jazda z pustym zbiornikiem paliwu typu olej napędowy szkodzi.

 

Na koniec dlaczego piszesz, że masz silnik 27TD? Powinieneś mieć 27 TDi, pełne oznaczenie TD27Ti z intercoolerem, elektronicznym pedałem gazu i prawdopodobnie osprzętem wtryskowym Boscha, tak jak ja. Możesz kogoś przez pomyłkę wprowadzić w błąd, te silniki jednak różnią się od siebie znacznie.

Błąd P1246 wskazuje na  uszkodzenie albo zanieczyszczenie nastawnika pompy wtryskowej, tak jest wg instrukcji serwisowej, na razie nie mam zainstalowanej AutoDaty więc tego tam jeszcze nie potwierdzę. Poczekaj aż ktoś to Ci potwierdzi albo zapytaj się kolegi "Tarpan 2" lub "mir-e" oni są w tym dobrzy.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wydaje mi sie że to problem związany z kiepskim paliwem. Sam fakt że polałeś pompę gorącą wodą wg mnie na to wskazuje. Troszke zgęstniała i problem gotowy. W terrano jeszcze takeigo problemu nie miałem- fakt ze dolewam dodatek do ropy chyba KennFlo, ale w poprzednim aucie Opel Campo po większych mrozach to cały dzień spędziłem by go rozpalić.. I wina była ropy.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dzis rano znow problem z odpaleniem i polanie cieplla woda pompy zalatwilo sprawe.. chcialem sie upewnic ze wtedy polanie woda pompy to nie bym zbieg okolicznosci ze odpalil. ale teraz jestem pewien... zmieniam stacje benzynowa i zobaczymy co dalej wyjdzie

 

a koledzy jak wyglada ten nastawnik w pompie? moze jakies foto?

albo moze jakas macie lekturę zwiazana z pompa wtryskowa jej budowa itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

A ja mam silnik 2.7TD (95r) i następujący obiaw po nocy przy temperaturze poniżej -10C:

 

- zapala na dotyk, jak w lecie, ale przez dobrych kilkanaście minut silnik nie może wejść na obroty wyżej niż ok 1200 rpm. Jak mu dodaję gazu, to się zaczyna dławić, trząść i z rury leci biało-niebieski dymek. Jechać w takim stanie nie idzie. Jak się zagrzeje, to jest lepiej, ale nawet w pełni rozgrzany potrafi mieć taka "czkawkę" przy trochę wyższych obrotach.

 

NIe podejrzewam świec żarowych, bo jak napisałem odpala natychmiast.

Raczej nie jest to wina złego paliwa, bo leje na Shellu i Neste i dolewam dodatek zimowy. Auto mam od wiosny i niem wim jak bywało poprzedniej zimy. Filtry paliwa i powietrza wymieniłem jakies 3 miesiące temu, a jeżdzę niewiele. Olej w silniku połsysntetyk. Podejrzewam, że coś jest nie tak z pompą wtryskową i przy mrozach to wychodzi.

 

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość energy259

hehe :D dopadł ciebie i twoje super zimowe paliwo mróz tak jak mnie ostatnio. zamarzło ci paliwko lub masz wodę w baku która zamarzła to jest tego przyczyną bo ostatnio to przerabiałem na początku obstawiałem wtryski. wstaw samochód do jakiegoś ogrzewanego garażu na noc minimum 10 stopni żeby było a zobaczysz różnice na drugi dzień dla pewności wymień filtr paliwa bo jak się pojawiła woda to w nim zamarzła i dlatego samochód się dławi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

Jak mu dodaję gazu, to się zaczyna dławić, trząść i z rury leci biało-niebieski dymek.

Macie jakieś pomysły?

 

 

ja mam podobnie a to wina ze auto jest zimne, odpali elegancko ale dym idzie fest a w rzeczywistości to para która się skrapla w wydechu (też byłem tym przerażony na początku), na samym początku przez parę minut tez się dławi i nie mocy, jednak jak już się nagrzeje żadnej dymówy nie ma i normalnie wchodzi na obroty etc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)zamarzło ci paliwko lub masz wodę w baku która zamarzła to jest tego przyczyną (...) wymień filtr paliwa bo jak się pojawiła woda to w nim zamarzła i dlatego samochód się dławi.

 

A ja mam taki pomysł: niektóre wersje Terrano miały w podstawie filtra paliwa taką specjalna grzałkę. przykład: http://moto.allegro.pl/terrano-maverick-2-7-podstawa-filtra-paliwa-pompka-i1367044188.html )

Zastanawiam się, czy wstawienie takiej grzałki (tzn. wymiana podstawy filtra na taki) jakoś zauważalnie zmieni komfort jeżdżenia tym autem zimą? Teoretycznie powinno.

 

Czy któryś z kolegów/koleżanek ma może taką fabryczna grzałkę u siebie? Ciekaw jestem, na ile to pomaga?

 

Robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki pomysł: niektóre wersje Terrano miały w podstawie filtra paliwa taką specjalna grzałkę. przykład: http://moto.allegro.pl/terrano-maverick-2-7-podstawa-filtra-paliwa-pompka-i1367044188.html )

Zastanawiam się, czy wstawienie takiej grzałki (tzn. wymiana podstawy filtra na taki) jakoś zauważalnie zmieni komfort jeżdżenia tym autem zimą? Teoretycznie powinno.

 

Czy któryś z kolegów/koleżanek ma może taką fabryczna grzałkę u siebie? Ciekaw jestem, na ile to pomaga?

 

Robi

Ma... ale to włącza się na moment, sterowanie czujnikiem oleju + temperatura poniżej 0C.

 

Jak ktoś bardzo chce, może sobie nakleić na filtr, wkład z lusterka i włączyć na kilkanaście minut przed startem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki pomysł: niektóre wersje Terrano miały w podstawie filtra paliwa taką specjalna grzałkę. przykład: http://moto.allegro.pl/terrano-maverick-2-7-podstawa-filtra-paliwa-pompka-i1367044188.html )

Zastanawiam się, czy wstawienie takiej grzałki (tzn. wymiana podstawy filtra na taki) jakoś zauważalnie zmieni komfort jeżdżenia tym autem zimą? Teoretycznie powinno.

 

Czy któryś z kolegów/koleżanek ma może taką fabryczna grzałkę u siebie? Ciekaw jestem, na ile to pomaga?

 

Robi

Witam nie jestem znawcą tematu grzałek w filtrach paliwa ale wydaje mi się że to nie jest grzałka tylko czujnik który wskazuje na tablicy rozdzielczej w TERRANO obecność wody w filtrze paliwa ( taki żółty wskaźnik )i konieczność oczyszczenia filtra poprzez odkręcenie od dołu filtra korka spustowego w celu usunięcia z niego wody. Nie wiem czy dobrze kumam ale ja w swym TERRANO II z 98r tak mam i filtr wygląda identycznie z tymi przewodami jak na załączonej z alledrogo ilustracji. Co do problemów z odpalaniem auta w zimie polecam wymianę filtra paliwa przed mrozami ( to pomaga )gdy już jest po ptakach i paliwo zamarznie ( wytrąca sie parafina w ON zatykając przepływ w pompie i przewodach paliwowych )zwykle pomaga ogrzewany garaż i po odtajeniu auta na pewno silnik odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie jestem znawcą tematu grzałek w filtrach paliwa ale wydaje mi się że to nie jest grzałka tylko czujnik który wskazuje na tablicy rozdzielczej w TERRANO obecność wody w filtrze paliwa ( taki żółty wskaźnik )i konieczność oczyszczenia filtra poprzez odkręcenie od dołu filtra korka spustowego w celu usunięcia z niego wody. Nie wiem czy dobrze kumam ale ja w swym TERRANO II z 98r tak mam i filtr wygląda identycznie z tymi przewodami jak na załączonej z alledrogo ilustracji. Co do problemów z odpalaniem auta w zimie polecam wymianę filtra paliwa przed mrozami ( to pomaga )gdy już jest po ptakach i paliwo zamarznie ( wytrąca sie parafina w ON zatykając przepływ w pompie i przewodach paliwowych )zwykle pomaga ogrzewany garaż i po odtajeniu auta na pewno silnik odpali.

Są trzy wersje:

-z grzałką, czujnik temperatury, czujnik wody, współpracuje z czujnikiem ciśnienia,

-z czujnikiem wody,

-bez czujników, sama obudowa, inny filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy wersje:

-z grzałką, czujnik temperatury, czujnik wody, współpracuje z czujnikiem ciśnienia,

-z czujnikiem wody,

-bez czujników, sama obudowa, inny filtr.

 

Witam,

 

 

Wszystko się zgadza. Co do podgrzewania paliwa, to w niektórych samochodach ciężarowych jest taki patent, że przewód paliwowy jest okręcony, w formie spirali na rurze wydechowej. Też się już kiedyś zastanawiałem nad podobnym zastosowaniem w Terrano ale problemów jest sporo - materiał przewodu, izolacja, maksymalna temperatura paliwa, straty na przepływie itp. Chyba najprościej będzie podebrać jakieś gotowe rozwiązanie, zresztą przy braku kanału to czysta jak dla mnie abstrakcja ale podsuwam pomysł dla chętnych do eksperymentów.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy wersje:

-z grzałką, czujnik temperatury, czujnik wody, współpracuje z czujnikiem ciśnienia,

-z czujnikiem wody,

-bez czujników, sama obudowa, inny filtr.

 

To by się zgadzało, bo ja mam tylko czujnik wody - przewody są doprowadzone do tej odkręcanej kopułki spustowej u dołu.

A to zdjęcie na Allegro ukazuje wersję z grzałką. post-28911-099928800 1292755279_thumb.jpg

Czujnik temperatury jest tam pewnie po to, by grzałka włączała się tylko w pewnych warunkach (jak jest zimno).

 

Pytanie do kolegi "Erp" - czy mimo podgrzewanego filtra miewasz problemy z zamarzającym paliwem? Oczywiście mówimy o paliwe zimowym. Jeśli nie masz, to może sobie założę takie ustrojstwo u siebie.

Edytowane przez Robi108
dodałem fotkę- zawsze sie przyda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To by się zgadzało, bo ja mam tylko czujnik wody - przewody są doprowadzone do tej odkręcanej kopułki spustowej u dołu.

A to zdjęcie na Allegro ukazuje wersję z grzałką. post-28911-099928800 1292755279_thumb.jpg

Czujnik temperatury jest tam pewnie po to, by grzałka włączała się tylko w pewnych warunkach (jak jest zimno).

 

Pytanie do kolegi "Erp" - czy mimo podgrzewanego filtra miewasz problemy z zamarzającym paliwem? Oczywiście mówimy o paliwe zimowym. Jeśli nie masz, to może sobie założę takie ustrojstwo u siebie.

 

Nie jak dotąd tylko raz ( mam auto od 3lat i parkuje pod chmurką ) wracajac zimą z Zakopanego miałem nie miłą przyjemność zatankować paliwo na stacji BP, staram się tankować na dobrych stacjach ;) dojechałem bez problemu do domu lecz rano zong zamarzło paliwo chyba gdzieś w przewodach bo dopiero jak samochód postał w ciepłym garażu to odpalił..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Problem z zamarznięciem paliwa to masakra. Nie dojedziemy tam gdzie chcemy, to problem pierwszy. Drugi to organizacja holowania auta do domu w zimie i przy jego masie to spore wyzwanie. Trzeci problem jest taki, że trzeba załatwić ogrzewany garaż. O straconym czasie, nerwach i kosztach nie wspomnę. Ja pomimo tego, że w zimie leję przeważnie ON Verva to dodaje do paliwa depresator "Skydd Diesel". Wg opinii zawodowych kierowców i w ogóle opinii z innych for nie szkodzi silnikowi i jest bardzo skuteczny. Kosztuje symboliczne 16zł za butelkę 0,5l która starcza na 500l paliwa a problem do temperatury -25 - -30°C powinien być rozwiązany, dużo zależy od posiadanego już paliwa. Poprzedniej zimy dodawałem dodatek "STP" i nic się z silnikiem nie stało, teraz dodaję "Skydd Diesel" i wydaje mi się (odczucie subiektywne), że silnik jakby ciszej pracował. Mam ponadto założony podgrzewacz na filtr paliwa wykonany z dwóch matach od lusterek - 2x12W, więcej o nim tutaj --> http://forum.nissank...erobki-patenty/ post nr 10. Tak więc myślę, że problem jakby rozwiązałem. Właściwie to miałem obawy aby pod pracą nie było niespodzianek, w domu od listopada wjeżdżam do garażu.

 

Ogólnie to polecam ten dodatek do paliwa, jest już na rynku parę lat i tak nawet aby siebie przekonać do niego to wystarczy popytać się o niego kierowców z ciężarówek jak tankują paliwo. Ja mam prawie codziennie w pracy z nimi kontakt a przywożą surowce z prawie całej Europy i bardzo sobie ten dodatek chwalą.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jw. dodatek diesel skyyd pomaga ale trzeba pamiętać że lejemy przed mrozami a nie jak już się mrozy zaczną bo później to ciepły garaż nas ratuje i dodam od siebie żeby przed zimną zwłaszcza w nowo zakupionym samochodzie używanym (pierwsza zima w naszych rękach) luknąć do baku i usunąć wodę bo po kilku latach mogło już się sporo nazbierać a do tego nie wiadomo jak był użytkowany przed zakupem i na jakim paliwie jeździł, jak woda w baku to nawet ten dodatek nie pomorze bo woda to woda zamarznie w filtrze paliwa i albo się toczymy 40/h zostawiając chmurę dymu za nami albo holowanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda zamarznie w filtrze paliwa i albo się toczymy 40/h zostawiając chmurę dymu za nami albo holowanie. :)

 

Witajcie

Sorki, że wtrące trzy grosze co do holowania bo to nie jest taka prosta sprawa i można beknąć mandacik aż miło

 

Poczytajcie tu http://www.motofakty.pl/artykul/prawidlowe_holowanie.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...