Gość smaj Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam Powoli zaczyna odzywać skrzynia biegów - jest to delikatne wycie na biegach 2 i 3, słyszalne pomiędzy 1k rpm, a 2,5k rpm (im wyższe obroty tym głośniej wcale nie wyje), szczególnie słyszalne przy hamowaniu silnikiem. Na pozostały biegach cisza. Po wciśnięciu sprzęgła "dźwięk ze skrzyni" ustaje". Po lekturze forum dowiedziałem się, że padają łożyska w skrzyni i to całkiem normalna sprawa dla tego modelu. Zbliża się również wymiana sprzęgła więc chciałbym zająć się kwestią tych łożysk. Nie chce wysyłać skrzyni do Siedlec (koszta i ewentualna realizacja gwarancji - mam mechanika, który już parę skrzyń rozebrał i naprawił). I związku z tym pojawia się pytanie: jakie dokładnie łożyska są potrzebne (to, że markowe i dobre jak KOYO to wiem ) Na forum doszukałem się: Wałek sprzęgłowy - 6305 Na wałek napędowy - 30304 - 2 sztuki Na mechanizm różnicowy - 30208 - 2 sztuki Uszczelniacze półosi, warto się zaopatrzyć - 40x56x8 Czy to są wszystkie oznaczenia jakie muszę podać? W sklepach wygląda to trochę inaczej (więcej oznaczeń): [KOYO]6305 2RS C3 CG140279 czy 30304AJR-KOYO lub 30208 JR koyo Silnik 14GA14, samochód po lifcie (czy z tarczą sprzęgła 190mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mbr Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam Powoli zaczyna odzywać skrzynia biegów - jest to delikatne wycie na biegach 2 i 3, słyszalne pomiędzy 1k rpm, a 2,5k rpm (im wyższe obroty tym głośniej wcale nie wyje), szczególnie słyszalne przy hamowaniu silnikiem. Na pozostały biegach cisza. Po wciśnięciu sprzęgła "dźwięk ze skrzyni" ustaje". Po lekturze forum dowiedziałem się, że padają łożyska w skrzyni i to całkiem normalna sprawa dla tego modelu. Zbliża się również wymiana sprzęgła więc chciałbym zająć się kwestią tych łożysk. Nie chce wysyłać skrzyni do Siedlec (koszta i ewentualna realizacja gwarancji - mam mechanika, który już parę skrzyń rozebrał i naprawił). I związku z tym pojawia się pytanie: jakie dokładnie łożyska są potrzebne (to, że markowe i dobre jak KOYO to wiem ) Na forum doszukałem się: Wałek sprzęgłowy - 6305 Na wałek napędowy - 30304 - 2 sztuki Na mechanizm różnicowy - 30208 - 2 sztuki Uszczelniacze półosi, warto się zaopatrzyć - 40x56x8 Czy to są wszystkie oznaczenia jakie muszę podać? W sklepach wygląda to trochę inaczej (więcej oznaczeń): [KOYO]6305 2RS C3 CG140279 czy 30304AJR-KOYO lub 30208 JR koyo Silnik 14GA14, samochód po lifcie (czy z tarczą sprzęgła 190mm) Tylko, że nie musisz wysyłać skrzyni zarezerwuj sobie jedna sobote, odwiedz siedlce, oni to robia 3-4h. Tego samego dnia wrocisz do domu jeszcze. Ryzyko tylko, że nie dasz rady dojechac do Siedlec:P. Ale ja w z wyjaca skrzynia zrobilem z 20 tys km, z czego byly to trasy Słowacja, Austria, Węgry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smaj Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Sielce odpadają: 6h w jedną stronę, 5h roboty, 6h drugą - zresztą to nie jest temat tego wątku. Mnie tylko interesują same łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.