Yankee Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Witam, czy też macie taki objaw na silnym mrozie, że sprzęgło jest strasznie twarde? Ciężko się wciska pedał i mam wrażenie że wolno wraca na swoją wyjściową pozycję. Co może być tego przyczyną ? Czy to typowy objaw w naszych almerach ? Pozdrawiam Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Spróbuj wymienić płyn sprzęgła razem z hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Spróbuj wymienić płyn sprzęgła razem z hamulcowym. Wymieniałem w tym roku właśnie z tego powodu bo w zeszłym roku było podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 miałem rok temu to samo,ale mrozy były większe,teraz jest OK,a płynu nie wymieniałem.Nie bardzo umiem to wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Nie bardzo umiem to wytłumaczyć. Po prostu płyn gęstnieje, to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Po prostu płyn gęstnieje, to tyle. Ja mam wszystko od nowości, nie wymieniane (a wiec juz niemal 7-letnie) i nie widzę wielkiej różnicy miedzy latem a zimą w twardości sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Ja również. Dużą rolę ma tu jakość płynów którymi zalane jest auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes41gt Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 U mnie rowniez niema zauwazalnej roznicy w dzialaniu sprzegla czy jest cieplo czy zimno a plyny mialem wymieniane ze 3 lata temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 1) Należy rozważyć o "jakiej zimie mówimy"? Czyli w jakich temperaturach zaczynają się "problemy". Osobiście nie zaobserwowałem różnić w pracy sprzęgła, w temperaturach do około – 10-12 st. C (Szczecin, tej "zimy", będzie zimniej to też poobserwuje*). *co prawda teraz bardziej przyłożę się do obserwacji; W Pszczynie (z profilu) nie ma jakiś porąbanych temperatur jak choćby w Białymstoku więc "sprzęgło twardnieje już przy relatywnie niewielkich mrozach". 2) Płyn w sprzęgle z założenia jest taki sam jak płyn hamulcowy, czyli ma tendencje higroskopijne (pochłania wilgoć z otoczenia), czyli już przy niewielkim "dodatku" wody jego parametry ulegają pogorszeniu. Z innej strony każda "ciesz" zmienia swoje właściwości pod wpływem temperatury, ale "żeby na nowym płynie i przy relatywnie niewielkich mrozach był aż tak duży efekt niewystępujący u innych" nad tym warto by było już się pochylić. Pozdrawiam. THK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Przy silnym mrozie jak auto postoi przez noc mam to samo. Jest to całkowicie normalne i nie ma sie co przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Witam! Nie piszecie jednej zasadniczej rzeczy. Przy jakim typie silnika macie takie objawy. Niech zgadnę: sprzęgło twardnieje tym którzy mają diesle? Ci co piszą że nie mają problemów jeżdżą benzyną. Powófd jest prosty. Benzyny mają sprzęgło na zwykłej lince i nie ma specjalnie co gęstnieć natomiast diesle mają hydrauliczny obwód sprzęgła i pewnie dlatego jak jest zimno to jest ciężej. Poprawcie mnie jeżeli się mylę i uzupełnijcie profile o typ silnika albo przynajmniej piszcie jakiego silnika post dotyczy bo akurat w tym przypadku jest to istotne. Pozdrawiam. Bart. Edytowane 20 Grudnia 2010 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Ci co piszą że nie mają problemów jeżdżą benzyną. Powófd jest prosty. Benzyny mają sprzęgło na zwykłej lince i nie ma specjalnie co gęstnieć natomiast diesle mają hydrauliczny obwód sprzęgła i pewnie dlatego jak jest zimno to jest ciężej. Poprawcie mnie jeżeli się mylę i uzupełnijcie profile o typ silnika albo przynajmniej piszcie jakiego silnika post dotyczy bo akurat w tym przypadku jest to istotne. Pozdrawiam. Bart. No to poprawiam Temat dotyczy N16 więc przynajmniej tam benzyna też ma sprzęgło hydrauliczne - a dokładne mówiąc właśnie nie ma linki tylko układ hydrauliczny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Fakt. Zajrzałem pod maskę N16 i rzeczywiście zrobili układ hydrauliczny. Myślałem że jest podobnie jak w N15. Sorry za zamieszanie. Pozdrawiam. Bart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.