fotokora Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Tak jak w temacie mam problem (przynajmniej tak mi się wydaje) z wyciekami oleju, nie jest tego dużo ale niepokoi mnie to a nie wiem jak to ugryźć. Mianowićie wycieki sa widoczne na 1.gumie przy intercoolerze po lewej stronie 2.na odmie taji jakiś zbiorniczek po prawej stronie 3.lekko wilgotny spód turbosprężarki 1 i 2 widoczne na zdjęciach I jeszcze jedno czy to normalne że po odpaleniu z wydechu leci czarny syf widoczny na śniegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Tak jak w temacie mam problem (przynajmniej tak mi się wydaje) z wyciekami oleju, nie jest tego dużo ale niepokoi mnie to a nie wiem jak to ugryźć. Mianowićie wycieki sa widoczne na 1.gumie przy intercoolerze po lewej stronie 2.na odmie taji jakiś zbiorniczek po prawej stronie 3.lekko wilgotny spód turbosprężarki 1 i 2 widoczne na zdjęciach I jeszcze jedno czy to normalne że po odpaleniu z wydechu leci czarny syf widoczny na śniegu? Witam, Dodaj zdjęcia, piszesz i nich a ich niema. Z wydechu to raczej wyłącznie sadza może się wydostawać chyba, że masz jakoś specjalnie uszlachetnione fabrycznie paliwo. Zamieść zdjęcia, inaczej nie ruszymy. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Wrtyski leją lub zbyt duża dawka - to co z rury. Sprawdzić odmę, ten zbiorniczek - sprawdzić czy działa, czy rurki mają przelot, tak naprawdę ma łapać olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotokora Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 foty których brakowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam, Na 1 zdjęciu widoczny jest przeciek oleju który może być z turbosprężarki albo może być niesprawny separator oleju oraz możliwe jakieś problemy z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Na 2 zdjęciu jest widoczna obudowa separatora oleju, który służy do oddzielenia oleju od gazów ze skrzyni korbowej. Gazy ze skrzyni korbowej docierają poprzez mocowanie tego separatora, króciec widoczny będzie pod intercoolerem a zbierane będą z tyłu pokrywy zaworów. Wylot gazów jest widoczny na górze obudowy i połączony jest rurką elastyczną z główną rurą dolotową powietrza do turbosprężarki. U dołu tego separatora jest odpływ oleju do miski olejowej. Wewnątrz jest przepona i zawór którzy wspólnie powinni nie dopuszczać do przedostawania się oleju do rury dolotowej. Generalnie to wszystko musi być drożne. Jakoś jeszcze nie doszedłem do tego czy u mnie wszystko działa jak powinno, bo żadnej różnicy nie widzę jak dmucham w obie strony, ale jak niema z tym problemów to nie ruszam. Jak dmuchniesz w dolną rurkę odpływową to powinieneś usłyszeć bulgotanie oleju w misce olejowej. Odpływy gazów ze skrzyni korbowej (cały ten układ nazywa się odpowietrzeniem silnika) ma 2 wyjścia. Jedno jest podłączone do puszki separatora (tylne) a drugie jest zrobione jako otwór w korku wlewu oleju. Sporo w tym temacie się na grzebałem, robiłem różne konstrukcje bo ten przedni otworek brudził mi trochę kołnierz gumowy intercoolera więc wymyśliłem coś takiego: odpływ do puszki po uszlachetniaczu paliwa "Donap" jest tutaj: Niestety te zdjęcia były robione w innym celu, ale wszystko powinno być jasne. Pamiętaj, że nie wolno zaślepiać otworu w korku wlewu oleju, od razu pojawi Ci się olej w intercoolerze. Kiedyś chciałem to nawet wszystko razem połączyć: ale to ślepa uliczka, za małe podciśnienie w rurze dolotowej i olej w turbosprężarce. Na tym zdjęciu widoczna jest zdjęta do czyszczenia listwa ze świec żarowych. Na koniec to taka mała uwaga, że jak zdejmiesz intercooler to koniecznie zabezpiecz otwory do kolektora i turbosprężarki, ale to na pewno wiesz. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.