Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] GA16 grzechocze ?? porada dla nowego


Depesz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i od 2 tygodni mam nissana primere P11 1,6 16v ga16de. Z auta jestem bardzo zadowolony lecz jest jeden problem przez który nie mogę spać. Mianowicie z okolic pasków wydobywa sie grzechoczący dźwięk tylko na niskich obrotach. Jest to dźwięk jak by ktoś uderzał kamykiem o kamyk i zastanawia mnie częstotliwość tego dźwięku mianowicie jest on cykliczny i powtarza sie co ok 2 sekundy. 4 pyknięcia 2 sekundy przerwy i tak cały czas. Dodam ze na zimnym silniku tego nie ma. Mam przejechane 201kkm na to rozrząd był robiony przy 170kkm a przy odpaleniu zimnego silnika na 20*C mrozie nic sie nie tucze bardzo ładnie pracuje, czyli chyba można rozrząd wykluczyć. Obawiam się ze to mogą być panewki 

 

Autko jeździ na lotosie 10w40 i filtrze filtrona ma przepracowanie dopiero 3000 km (nie bijcie :unsure: nie długo wymienię na valvoline max life 10w40) silnik nie bierze oleju. Bardzo was proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kyniu1985

Moze pompa wody konczy swoj zywot....Najlepiej sciag paski i odpal silnik wtedy bedzie wiadomo co sie dzieje.

A tak poza nawiasem zmien Lotosa np. na Valvoline i zaloz dobry filterek np.Mann albo Knecht.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie bylem teraz w garazu i sprawdzalem pompe wody i co sie okazalo. Pompa ma luz na kole ruszajac gora dol. A czy przypadkiem jak pompa dogorywa to nie wyje czasami? Czy stuka? Moge wykluczyc panewki korbowodowe?

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdzie pompa nie leje, pewnie do czsu a paskow boje sie sciagac bo sa w zlym stanie (popekane) paski i pompe kupie po swietach i sie wszystko wyjasni. A apropo paskow. Jak sa spekane to moga tak grzechotac?( nie piszcza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo na pompie wody.

Na 100 proc. poluzowały się te 4 śrubki trzymające koło pasowe.

I nie masz luzu na pompie tylko samo kółeczko jest luźne.

Przykręć i po kłopocie.

Napisz czy się myliłem.

I nie bój się zdejmować pasków, auto na klocek i w dwie godziny masz zdjęte, sprawdzone, dokręcone, założone i do przodu ;).

Edytowane przez mrgeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrgeo niestety to nie to :( . Fakt faktem śruby były luźne ale nadal jest ten wnerwiający dźwięk. Luz na pompie wody sie trochę zniwelował jest mniejszy. Tylko ten dźwięk bardziej słyszalny jest na pompie wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak gdy mi dzwoniło.

 

Auto na klocek zdjąłem wszystkie paski klinowe i odpaliłem auto by stwierdzić czy to na pewno nie hałas z rozrządu.

Potem zakładałem po jednym pasku i dalej eliminowałem na słuch.

Jak w miarę zlokalizowałem to na kółka po kolei nawijałem linkę, tak ze 2 metry i przy wyłączonym silniku ciągnąłem za linkę wprawiając dane kółko w obrót. Tym sposobem stwierdziłem dokładnie co grechocze.

Napisz czy to grechocze tylko na wolnych obrotach czy też w trakcie jazdy.

Najpierw Drogą eliminacji stwierdź czy to nie z pod kapy rozrządu i po kolei sprawdź kolejne kółeczka.

Ważne, moim zdaniem, byś jednak te paski pozdejmował i posprawdzał kółka, bo w ten sposób jednocześnie wyeliminujesz ewentualne luzy śrub naciągów itp. one też potrafią dziwnie grechotać a na włączonym silniku zawsze wydaje się że to jakieś kółeczko.

Edytowane przez mrgeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Im nizsze obroty tym bardziej slychac grzechotanie. Zaczyna sie jak silnik nabierze temperatury. W czasie jazdy nie slychac. Juz wiem co taki dzwiek wydaje. Namaczalem paski WD40 bo troszke popiskiwaly ( wymieniam dopiero po swietach) i cos mnie naszlo zeby nalac WD40 za kolo pasowe pompy wspomagania mniej wiecej na lozysko. Wcionolem tam wezyk i psiklem. Ku mojemu zdziwieniu na 15min przestalo grzechotac. Wiec wniosek jest prosty. Pompa do wymiany. Chyba ze da sie wymienic samo lozysko bo to raczej ono takie dzwieki wydaje. Powiedzcie mi jeszcze czy to normalne jak pokerce kierownica na wolnych obrotach to obroty sie podnosza do okolo 1000? pozniej oczywiscie opadaja.

 

Niestety skonczyło się na wymianie dolnego łańcucha rozrządu i cisza jak makiem zasiał, łyżwa prowadząca popękana i naciągnięty łańcuszek :devil:

Edytowane przez Depesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...