Depesz Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i od 2 tygodni mam nissana primere P11 1,6 16v ga16de. Z auta jestem bardzo zadowolony lecz jest jeden problem przez który nie mogę spać. Mianowicie z okolic pasków wydobywa sie grzechoczący dźwięk tylko na niskich obrotach. Jest to dźwięk jak by ktoś uderzał kamykiem o kamyk i zastanawia mnie częstotliwość tego dźwięku mianowicie jest on cykliczny i powtarza sie co ok 2 sekundy. 4 pyknięcia 2 sekundy przerwy i tak cały czas. Dodam ze na zimnym silniku tego nie ma. Mam przejechane 201kkm na to rozrząd był robiony przy 170kkm a przy odpaleniu zimnego silnika na 20*C mrozie nic sie nie tucze bardzo ładnie pracuje, czyli chyba można rozrząd wykluczyć. Obawiam się ze to mogą być panewki Autko jeździ na lotosie 10w40 i filtrze filtrona ma przepracowanie dopiero 3000 km (nie bijcie nie długo wymienię na valvoline max life 10w40) silnik nie bierze oleju. Bardzo was proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Moze pompa wody konczy swoj zywot....Najlepiej sciag paski i odpal silnik wtedy bedzie wiadomo co sie dzieje. A tak poza nawiasem zmien Lotosa np. na Valvoline i zaloz dobry filterek np.Mann albo Knecht.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Wlasnie bylem teraz w garazu i sprawdzalem pompe wody i co sie okazalo. Pompa ma luz na kole ruszajac gora dol. A czy przypadkiem jak pompa dogorywa to nie wyje czasami? Czy stuka? Moge wykluczyc panewki korbowodowe? Edytowane 20 Grudnia 2010 przez Depesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 zdejmij paski i odpal bez osprzętu będziesz wiedział jak pompa ma taki luz to nie leje nigdzie ,,, zmienię tyt i tagi dodam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Jeszcze nigdzie pompa nie leje, pewnie do czsu a paskow boje sie sciagac bo sa w zlym stanie (popekane) paski i pompe kupie po swietach i sie wszystko wyjasni. A apropo paskow. Jak sa spekane to moga tak grzechotac?( nie piszcza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Paski nie grzechocza co najwyzej moga popiskiwac:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Miałem to samo na pompie wody. Na 100 proc. poluzowały się te 4 śrubki trzymające koło pasowe. I nie masz luzu na pompie tylko samo kółeczko jest luźne. Przykręć i po kłopocie. Napisz czy się myliłem. I nie bój się zdejmować pasków, auto na klocek i w dwie godziny masz zdjęte, sprawdzone, dokręcone, założone i do przodu . Edytowane 22 Grudnia 2010 przez mrgeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 mrgeo niestety to nie to . Fakt faktem śruby były luźne ale nadal jest ten wnerwiający dźwięk. Luz na pompie wody sie trochę zniwelował jest mniejszy. Tylko ten dźwięk bardziej słyszalny jest na pompie wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Ja zrobiłem tak gdy mi dzwoniło. Auto na klocek zdjąłem wszystkie paski klinowe i odpaliłem auto by stwierdzić czy to na pewno nie hałas z rozrządu. Potem zakładałem po jednym pasku i dalej eliminowałem na słuch. Jak w miarę zlokalizowałem to na kółka po kolei nawijałem linkę, tak ze 2 metry i przy wyłączonym silniku ciągnąłem za linkę wprawiając dane kółko w obrót. Tym sposobem stwierdziłem dokładnie co grechocze. Napisz czy to grechocze tylko na wolnych obrotach czy też w trakcie jazdy. Najpierw Drogą eliminacji stwierdź czy to nie z pod kapy rozrządu i po kolei sprawdź kolejne kółeczka. Ważne, moim zdaniem, byś jednak te paski pozdejmował i posprawdzał kółka, bo w ten sposób jednocześnie wyeliminujesz ewentualne luzy śrub naciągów itp. one też potrafią dziwnie grechotać a na włączonym silniku zawsze wydaje się że to jakieś kółeczko. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez mrgeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Im nizsze obroty tym bardziej slychac grzechotanie. Zaczyna sie jak silnik nabierze temperatury. W czasie jazdy nie slychac. Juz wiem co taki dzwiek wydaje. Namaczalem paski WD40 bo troszke popiskiwaly ( wymieniam dopiero po swietach) i cos mnie naszlo zeby nalac WD40 za kolo pasowe pompy wspomagania mniej wiecej na lozysko. Wcionolem tam wezyk i psiklem. Ku mojemu zdziwieniu na 15min przestalo grzechotac. Wiec wniosek jest prosty. Pompa do wymiany. Chyba ze da sie wymienic samo lozysko bo to raczej ono takie dzwieki wydaje. Powiedzcie mi jeszcze czy to normalne jak pokerce kierownica na wolnych obrotach to obroty sie podnosza do okolo 1000? pozniej oczywiscie opadaja. Niestety skonczyło się na wymianie dolnego łańcucha rozrządu i cisza jak makiem zasiał, łyżwa prowadząca popękana i naciągnięty łańcuszek Edytowane 23 Grudnia 2010 przez Depesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.