Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kto wymieniał tarcze w N15??


Gość dent
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie dostalem zadnej odpowiedzi na mojego posta :( Moze zapytam inaczej:

Czy ktos wymienial tarcze w N15? :D A jak tak to na jakie?I jak sie sprawuja?

 

A moze ktos z klubowiczow moze zalatwic tarcze orginalne albo brembo jakos taniej?? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile???????? ja kupilem japonskie tarcze z niparts za 280 zeta komplet, wymienialem sam i moge powiedziec tyle, ze zachowywaly sie wzorowo!!!! klocki tez kupilem japonskie - co oryginal, to oryginal! wczesniej mialem klocki i tarcze z JC - syf straszny, odradzam kupowania tego szajsu hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Jakie masz objawy? Po czym sądzisz że tarcze do wymiany?

Tarcze sie wymienia jak klocki za mocno je wyzlobia. Trzeba zmierzyc ich grubosc i porownac z gruboscia minimalna.. jezeli przekracza wymiar to wymienic. Wymiar ten jest podawany (wybity) na tarczy zazwyczaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam brembo (300zl komplet) bo przejechalem tylko 15tys na nich z gazem w podlodze co prawda ale zwichrowaly sie natychmiast, klocki EBC green stuff 200zl (mieszane opinie) z tarcza EBC turbo groove powinny wystarczyc do GA14 zeby miec pewnosc ze zdazysz zatrzymac sie przed pasami, zwroc uwage na srednice tarczy, ja sie przejechalem bo kupilem do GA14DE a okazalo sie ze sa takie same jak w GA16! klocki i zacisk natomiast taki jak w GA14, dziwne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ne zgadzam się z opinią o tarczach Brembo. Jeżdżę już prawie rok na nowych tarczach tej firmy. Zrobiłem ok. 15 tyś. km. i spoko ... Dodam, że założyłem tańsze klocki Lukasa i nie mam żadnych problemów z hamowaniem nawet w ekstremalnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co człowiek to inna opinia, ja jeszcze w nissanku nie zmieniałem ani tarcz ani klocków, ale powiem szczerze, że w poprzednim aucie założylem tarcze brembo i klocki ferodo i ... bylem rozczarowany, kiepsko bylo niestety ... wiec sam juz nie wiem, jestem jakoś za japońskimi producentami, więc pewnie w tą stronę będę zerkał, ale z tego co czytalem gdzieś na forum wiele osób z brembo/ferodo zadowolonych , więc może to sprawa nie tylko samych tarcz i okładzin, ale także wydajności i sprawności całego układu hamulcowego ? np. pompa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ne zgadzam się z opinią o tarczach Brembo. Jeżdżę już prawie rok na nowych tarczach tej firmy. Zrobiłem ok. 15 tyś. km. i spoko ... Dodam, że założyłem tańsze klocki Lukasa i nie mam żadnych problemów z hamowaniem nawet w ekstremalnych warunkach.

bnrembo naprawde osotanio sie popsulo. montowalem te tarcze do fur trzech kumpli i 2 z nich narzeka na bicie podczas hamowania- tarczki sie zwichrowaly,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie wiec nei zabijac. od kilku dni mam taki problem ze jak hamuje to mam taki dzwiek uderzenia gdzies tam w srodku i jak popuszczem hamulec to chyba tez cos slychac.czy to znaczy do wymiany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moze komus sie przydac takie info, bo widziale ze ktos mial podobny problem:

 

Okazalo sie ze tarcze mam 252 a to ze tarcza miala nie wytarta po obwodzie krawedz (5mm) to wina tego ze wczesniej w SERWISIE zalozyli zle klocki. :lol: Teraz zalozylem nowe tarcze NIPARTS (cos jak JC) tylko ze z Holandii po 150 sztuka + klockia kashiyama za 149 zl komplet przod. Nic nie piszczy, nie pyli bardziej niz orginalne, jest oki. Na moj sposob jazdy sa wystarczajace. W katalogach europejskich nie podaja nawet ze taki wymiar byl montowany(nie moglem dostac tarcz innej firmy tylko NIP... albo JC)

 

Przy okazji wymienilem plyn hamulcowy na Ferodo 32zl za litr (z plukaniem ukladu zuzylem okolo 0,5l)

 

Za to co ponizej dalem 1300zl z robocizna:

Olej przekladniowy w skrzyni Valvoline 75W/90 synt. (weszlo 3litry)

 

No i wymienialem komplet sprzegla(tarcza.lozysko op. docisk) i rozrzad(gorny lancuszek+napinacz).

(czesci to zaminniki tanie :oops: )

Zostal mi w tej cenie jeszcze lancuszek dolny rozrzadu i napinacz i 1l oleju :lol:

 

Swiece NGK BKR5E 4szt 60 zl

 

Teraz musze wymienic jeszce przewody zaplonowe i ewentualnie kopulke i palec bo miale juz drugi wybuch gazu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odgrzebię ten wątek ponieważ czeka mnie wymiana tarcz i klocków w przyszłym tygodniu.

Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi cd rozmiaru tarcz w N15 97 bez ABS.

Mam bdb cenę na tarcze Niparts i pewnie dołożę do tego klocki Lucas.

Tylko jaki jest wymiar tarcz :?: 232 czy 247 :?:

 

zapytam jeszcze czy ktokolwiek miał stycznośc z klockami roadhouse :?: kosztują około 110 zl ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Premislauer

Dokladnie Ci nie odpowiem, bo mam N15 97 z abs ale tez mialem ten problem.

Sprzedawca stwierdzil, ze jesli z abs to na pewno beda te wieksze. Kupilem i okazalo sie, ze jednak te mniejsze. Wiec jakby ktos pytal to N15 97 1.4 ABS sedan tarcze - 232.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ku piłem dzisiaj zestaw Nipparts i tarcze są 232 -

 

Generalnie większość źródeł twierdzi że w Almerkach z motorem GA14 przednie tarcze mają średnicę 232 mm, a w tych z silnikiem GA16, tarcze mają obwód 257 ( bodajże ). Niestety historia zna mnóstwo przypadków tych większych tarcz w Almerkach 1.4, prawdopodobnie w przeszłości właściciele autek mieli takie same dylematy i kupowali takie tarcze jakie im wpadły w rękę, czyniąc przy tym niezbędne modyfikacje. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale przypuszczam, że po delikatnym rozgięciu tego fartucha osłaniającego tarczę w aucie z kołami min. 14 cali, powinny wejść i jedne i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomcat, dokładnie jak mówisz - sedan fabrycznie ma felgi 13" a co za tym idzie katalogowo mniejsze tarcze, w hatchback montowano 14" i pewnie dlatego można zakładać oba rozmiary.

 

[ Dodano: Czw 04 Maj, 2006 ]

Zestaw NIPPARTS został zamontowany - pierwsze wrażenia nieciekawe.

Po przejechaniu 300km i "dotarciu" elementów skuteczność znacznie wzrosla do poziomu zadowalającego. Nic nie piszczy, nic nie huczy, nie ma żadnych drgań.

Jeżeli sprawność jeszcze wzrośnie to się nie obrażę. Teraz jest porównywalnie do poprzedniego zestawu.

Na chwilę obecną polecam - tani (220 komplet) i dobry zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Tomcat, dokładnie jak mówisz - sedan fabrycznie ma felgi 13" a co za tym idzie katalogowo mniejsze tarcze, w hatchback montowano 14" i pewnie dlatego można zakładać oba rozmiary.

 

[ Dodano: Czw 04 Maj, 2006 ]

Zestaw NIPPARTS został zamontowany - pierwsze wrażenia nieciekawe.

Po przejechaniu 300km i "dotarciu" elementów skuteczność znacznie wzrosla do poziomu zadowalającego. Nic nie piszczy, nic nie huczy, nie ma żadnych drgań.

Jeżeli sprawność jeszcze wzrośnie to się nie obrażę. Teraz jest porównywalnie do poprzedniego zestawu.

Na chwilę obecną polecam - tani (220 komplet) i dobry zestaw.

 

A ja właśnie zakupiłem do N15 1.6 1996 bezABS:

- tarcze JapanLine - 172zł za 2szt.

- klocki Kashiyama - 60zł

Po zamontowaniu i ztestowaniu zdam relację, jak się sprawują.

 

pozdrawiam

LooK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mówicie, sedan miał 13" tylko w roku 96, w następnych latach był już na 14". A wersja z ABS'em 1.4 ma 247 tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam 252 i właśnie przymierzam się do zakupów w motocom tarcze nipparts 83zł sztuka + klocki coś ok 80zł wywale wreszcie badziew z JC i kashiyamy za twarde są te klocki a tarcze po rozgrzaniu są krzywe - trzęsie się kierownica na zimnych jest OK mam już dość badziewia z JC mam nadzije ze te nipparts rozwiążą problem jeżeli ma ktoś z nimi doczynienia to proszę o jakieś info bede wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mówicie, sedan miał 13" tylko w roku 96, w następnych latach był już na 14". A wersja z ABS'em 1.4 ma 247 tarcze

eeee tam. mam sedana z 97 robionego na NL i sa 13" a tarcze do tego 232 włożyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mówicie, sedan miał 13" tylko w roku 96, w następnych latach był już na 14". A wersja z ABS'em 1.4 ma 247 tarcze

mam 97, oryginalnie były felgi 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zell napisał/a:

Źle mówicie, sedan miał 13" tylko w roku 96, w następnych latach był już na 14". A wersja z ABS'em 1.4 ma 247 tarcze

 

mam 97, oryginalnie były felgi 13

 

A auto PL czy z innego rynku.

 

Ja swoją informację mam od dealera Nissana (zakładam że pamiętają co sprzedawali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...