P11DK Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Mam zagadnienie dotyczące działania systemu ABS. Temat skierowany jest do osób, które często zmieniają auta. Otóż mam porównanie kilku aut i w Primerze ABS dość późno zaczyna działać. Cały system działa jak należy jednak jakby na ostatnia chwilę. w sumie to dobrze ale chciałbym się zapytać czy macie takie same odczucie. W innych autach "chrobot" jest częściej słyszalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarcoon Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 W mojej primerze, kiedy jeszcze działał ABS to miałem odczucie, że jest on zbyt czuły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Wg. mnie dobrze działa ABS w P11 choć tak jak piszesz w porównaniu do innych aut może chwile później się załącza. Duży wpływ ma przyczepność opony do podłoża na czas załączania się ABS . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11DK Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Wg. mnie dobrze działa ABS w P11 choć tak jak piszesz w porównaniu do innych aut może chwile później się załącza. Duży wpływ ma przyczepność opony do podłoża na czas załączania się ABS . Zgadza się to w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Ja mam porównanie tylko do działania ABSu w Peugeot 206, Chevrolet Aveo, Mitsubishi Space Star i Skoda Octawia. Najgorzej z tych aut hamuje moja nyska. Za szybko włącza się ABS i zbyt słabo auto hamuje. W tych wymienionych przeze mnie autach dupsko podrywa się z fotela jeszcze zanim ABS się załączy. Tyle że znam przyczynę tego stanu rzeczy. U mnie zbyt słabo działają hamulce tylnych kół a wbrew pozorom mają one bardzo duży wpływ na hamowanie auta jako całości. Zwróciliście uwagę na fakt że w autach z "ostrymi" hamulcami bez wysiłku można zablokować tylne koła za pomocą ręcznego hamulca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Według mnie działa zdecydowanie za szybko. I do tego bardzo słabo. Słychać, że ABS działa, ale jest źle. Tragicznie. Czasami wydaję mi się, że jak się załączy ABS, to auto jedzie jeszcze szybciej Dla porównania biorę (od najlepszego - w jakim udało mi się włączyć ABS,i który zahamował najlepiej ): Ford Focus 1.6 PB (2007) - służbowy Ford Mondeo (2003) 2.5 duratec- szefa Opel Zafira (2002) 1,8 DTI- szefa Peugeot 406 (2001) 2.0 HDI- służbowy Ford Escort (1997) 1,8 Pb - mój Nissan Primera (1997) 2.0 PB - mój Lancia Lybra (2001) 2,4 JTD - no dobra - akurat w tym, to nic nie działało, nawet cup-holdery na kawe - służbowy. Wiem, że dużo zależy też od rozmiaru kół. Np. lepiej hamuje mi na 195/60 R15 niż na 185/60 R14, wiadomo, inna powierzchnia "przylegania" koła do podłoża, ale gdzieś wyczytałem, że średnica w cm, nie powinna się różnić w zamiennikach rozmiarów, od dedykowanego do auta, i to właśnie w autach z systemem ABS, ponieważ może to spowodować jego blednę działanie - ile w tym prawdy, niewiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 A ja mam wiele wątpliwości co do tego co piszecie. Owszem w innych samochodach może i pedał kopie niemiłosiernie w porównaniu do nysy. Tylko pozostaje te kilka istotnych pytań: 1. Czy ktoś wysiadł i zmierzył drogę hamowania? 2. Czy ktoś zmierzył prędkość (dość dokładnie bo licznik ma 10% błędu w całym zakresie) - energia jaką należy wytracić zależy od kwadratu prędkości oraz masy! Co z tego, że porównamy Tico do Nysy jak to nie te same gabaryty. 3. Jakie były warunki atmosferyczne i czy były identyczne dla wszystkich pojazdów? Panowie na oko to chłop w szpitalu umarł. Żeby coś do czegoś porównywać to trzeba mieć identyczne warunki testowe a nie bawić się w gdybanie i określanie swoich odczuć za pomocą centymetra. Ponadto poczytajcie Panowie o ABS nawet na Wikipedii. ABS nie zawsze zapewnia skrócenie drogi hamowania! Zapewnia możliwość kontrolowania pojazdu w poślizgu poprzez niedopuszczenie do zablokowania kół. Owszem na asfalcie skraca drogę hamowania ale na luźnej nawierzchni takiej jak błoto pośniegowe już niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.