Gość kimo Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 No chyba najlepszą opcją jest kupienie całej klapy tylnej w tym samym kolorze Szyba jest wkładana w uszczelke jak i klejona, więc wymiana nie jest taka prosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil87ldz Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Według mnie wypchnięcie (uszkodzenie) szyby przez powietrze znajdujące się w środku nie jest możliwe. Gazy są substancjami ściśliwymi. Prosty przykład to nabranie powietrza do strzykawki zatkanie wylotu. Jak się naciska na tłok to widać, że powietrze może się bez problemu ściskać. Tak więc wg mnie jest to niemożliwe. Ponadto w samochodzie jest tyle dziur, że bez problemu powietrze nimi ucieka. Niestety szkło jest substancją o nieregularnej budowie krystalicznej i w strukturze zawsze występują wady. Uwydatniają się one wskutek różnic temperatur (naprężeń cieplnych) oraz wskutek naprężeń mechanicznych (związanych z siłami fizycznymi). Tak więc pęknięcie mogło powstać wskutek podgrzewania szyby przy niskiej temperaturze otoczenia jak i po jakimś wcześniejszym puknięciu w szybę. Nawet mikrouszkodzenie szyby może być przyczyną jego pęknięcia. i tu sie nie zgodze ze wypchniecie szyby przez powietrze jest niemozliwe . przyklad opel tigra jest tak zaprojektowany ze przednie szyby sie domykaja same po zamknieciu drzwi. Wczesniej byly bez tego domykania i kazda szybe tylnia szlag trafial . Reszta co piszesz to prawda z tym sie zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.