nissekx31 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Hmmm... Brzmi sensownie. Ja niestety mam założone dość twarde Nokiany WR G2... Witam A to dobre - miekkie opony Prawie jak w F1 !!! Tylko problem jest tego typu ze nikt nie podaje takiego parametru jak twardosc opony. W moim przypadku jezdzilem na oryginalnych oponach calorocznych zalozonych przez Nissana ktore to jako ze orginalne powinny sie wydawac najbardziej odpowiednie do tego samochodu. I co i wlasnie sie rozlecial naped. Czy to wina opon - smiem watpic! Zla obslug anapedu - niemozliwe! Na trybie LOCK jezdzilem moze raptem kilka razy bardzo krotkie odcinki na sniegu. Nigdy sie nie zakopalem, tak zeby pilowac samochod! Kazdy w serwisie mi mowi ze zle uzywam napedu i to moja wina - ja twierdze ze naped jest zle zaprojektowany! Jednak do tego nikt sie nigdy nie przyzna - co jest normalna rzecza bo producent ma zarobic a nie stracic. Wczesniej czy pozniej kazdy bedzie mial problem ze sprzeglem i kolem o ile nissan cos poprawil w nowszychj modelach. Skoro kolega Ryba wie co i jak byloby fajnie jakby sie podzielil na forum wiadomosciami co do opon itp. Niestety z racji zamieszkania w wielu miejscach nie mamy mozliwosci jezdzic do serwisu ktory sie zna na rzeczy. Widac jak za dawnych czasow kazdy musi byc mechanikiem i znac swoj samochod Pozdrowienia dla Xtrailowcow !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 (edytowane) Wiemy już co Ci się przytrafiło, ale zamiast dyskutować jak to napęd nissan'a jest źle zaprojektowany zastanówmy się jak temu zaradzić. Jedno jest pewne - nie wszystkie X-trail'e się psują i trzeba ustalić co robi różnicę, czy jest to rocznik, czy sposób użytkowania napędu, czy styl jazdy, czy chociażby twardość opon? Jans masz racje. Tak wiec teraz do dziela kto wie jakie sa to miekkie opony? Jedyne co mi przychodzi do glowy to zimowe uzywane w lecie - na pewno beda miekkie! Moj rocznik to 2007 czy ktos ma problemy z napedem (sprzeglo, dwumasa) w tym roczniku? Pozdrowienia Edytowane 20 Lutego 2011 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Nissan t30 2003 rok 2.0 benzyna. Nigdy nie miałem problemów z napędami. Po suchym czarnym tylko 2WD, po mokrym czarnym i zimą po białym Auto 4WD, LOCK 4WD tylko chwilami przy cięższych przeprawach ale nigdy na asfalcie. Olej w mostach Nissanowski co ok 30 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Kilka moich przemyśleń na temat sprzęgła i awaryjności. Awarie sprzęgła dotyczą praktycznie chyba jedynie wersji z dieslem. Czy ma to znacznie? Wielkie. Porównajcie moment obrotowy i jego charakterystykę. W dieslu można docisnąć gaz i jarać sprzęgło. W benzynie zgaśnie motor. Jeśli ja mam teraz ok 350Nm i jakieś 170KM a sprzęgło mam takiej samej konstrukcji / prawie/ jak auta mające 90KM i 150Nm to nie można się dziwić problemom! Do tego to auto czasem musi mielić na dwie osie... Jedynym rozwiązaniem jest wzmocnienie mechanizmu przeniesienia napędu i dostosowanie go do charakteru auta i jego parametrów. A jeżdżenie takim autem jak maluchem jest jakimś nieporozumieniem. Tu nic nie powinno się dziać, chyba że ktoś szoruje na półsprzęgle... Pozostawiam do przemyśleń. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Kilka moich przemyśleń na temat sprzęgła i awaryjności. Awarie sprzęgła dotyczą praktycznie chyba jedynie wersji z dieslem. Czy ma to znacznie? Wielkie. Porównajcie moment obrotowy i jego charakterystykę. W dieslu można docisnąć gaz i jarać sprzęgło. W benzynie zgaśnie motor. Jeśli ja mam teraz ok 350Nm i jakieś 170KM a sprzęgło mam takiej samej konstrukcji / prawie/ jak auta mające 90KM i 150Nm to nie można się dziwić problemom! Do tego to auto czasem musi mielić na dwie osie... Jedynym rozwiązaniem jest wzmocnienie mechanizmu przeniesienia napędu i dostosowanie go do charakteru auta i jego parametrów. A jeżdżenie takim autem jak maluchem jest jakimś nieporozumieniem. Tu nic nie powinno się dziać, chyba że ktoś szoruje na półsprzęgle... Pozostawiam do przemyśleń. Pozdr. Witam Jak wyglądało koło dwumasowe? Żadnych uszkodzeń? Dzięki za info. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 W wersjach 150KM i 173KM jest takie samo sprzęgło i koło. Koło dwumasowe jest nawet w wersji benzynowej. Jednak mniejsze drgania silnika nie powodują jego usterek tak jak jest to w dieslu. "Zamiennikiem" kół do diesla jest LUK, są to koła stosowane na pierwszy montaż. Jeżeli chodzi o sprzęgła to wybór jest trochę większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.