Ryba382 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 (edytowane) Bardzo często słabą stroną X-Traila jest złe działanie i ciężke wciskanie pedału sprzęgła. W jakich modelach macie z tym problem ? Edytowane 22 Grudnia 2010 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Bardzo często słabą stroną X-Traila jest złe działanie i ciężke wciskanie pedału sprzęgła. W jakich modelach macie z tym problem ? Witaj Kolego W moim T30 benzyna sprzęgło chodzi no moge powiedziec ciężkawo ale już nie zwracam na to uwagi w dawnej primerce też chodziło ciężko (mechanik wymienił wówczas lekko chodziło może tydzien i wróciło do "normy" ) więc w x narazie jest sprawne wiec nic nie kombinuje ze sprzęgłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 W moim T30 2,2 dCi 136KM 2004r przejechane 170kkm chodzi ciężko. Wymieniałem kpl. /tarcza, docisk, łożysko, bez koła dwumasowego/ po 140kkm. Zarówno przed wymianą, jak i po sprzęgło chodzi ciężko tak, że po dłuższej jeździe i częstym deptaniu pedału boli mnie lewa stopa. Zdaniem mechaników nic się z tym nie da zrobić. Dlatego z zainteresowaniem przeczytałem Twoją wiadomość o możliwości wymiany wysprzęglika. W sprzyjających warunkach pogodowych podejmę ten temat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Ponieważ w moim X-ie sprzęgło działa normalnie (ani lekko, ani ciężko, nie widzę żadnej wyraźnej różnicy między moim, a innymi autami) to pokusiłem się przejrzeć katalog części Nissana. A z niego wynika jasno - są 3 wersje stosowanych rozwiązań w zależności od daty produkcji: od 06.2001 do 09.2003; od 09.2003 do nie wiadomo kiedy (czyli zapewne 10.2005); od 10.2005 do końca produkcji (czyli około marca 2007). Jak widać ostatnia większa modyfikacja modelu T30 w październiku 2005 przyniosła nie tylko zastosowanie innego filtra paliwa, turbiny o zmiennej geometrii i DPF'a ale także spore zmiany w konstrukcji sprzęgła (a przede wszystkim jego siłownika czyli tzw. wysprzęglika). Edytowane 23 Grudnia 2010 przez Mark_75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 T 31 z roku 2007 problem z zapachem palonego sprzegla podczas normalnej jazdy na sliskiej nawierzchni. Spartolony naped nissana skutkuje palonym sprzeglem przy normalnej eksploatacji. I to wszystko przy przebiegu ledwo 52 tys kilometrow !!! jestem zawiedziony SUV nissana To moj ostatni Nissan w zyciu. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 (edytowane) Pocieszę Cię że generalnie wszystkie nowe samochody są bardzo awaryjne. A blacha to bibuła. Sprzęgło jest słabe w T-31. Przewidziane na ok 70 000 km przy spokojnej jeździe. Edytowane 23 Grudnia 2010 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Nie wierzę w to, że ASO Nissan'a uznało taki stan rzeczy za normalny tym bardziej, że z tego co się orientuję taka przypadłość nie przytrafiła się jak do tej pory nikomu na forum. Reasumując: Ten typ tak nie ma. Nie rozumiem z jakiej racji sprzęgło ma śmierdzieć akurat na śliskiej nawierzchni, a na normalnej nie? Gdzie tu sens i logika? Przy jakim napędzie to się dzieje? Witam Dochodzimy wiec do sedna sprawy! Jaki mam interes zeby klamac co mowi serwis nissana - i tak auto po gwarancji i na wymiane sprzegla jestem przygotowany. Jednak serwis twierdzi ze sprzeglo sie wymienia jak juz samochod ma problem z podjazdem pod lekka gorke na 5tym biegu. Co do smrodu jaki sie wydobywa ze sprzegla dzieje sie tak tylko i wylacznie na sliskiej nawierzchni jak system zapewne przelacza sie na naped 4rech kol. To samo sie dzieje jak zalacze blokade LOCK. Podczas jazdy na czarnej drodze - nie smierdzi!!! Tez nie wiem jaka jest tego przyczyna a serwis nie jest w stanie nic poradzic co tylko swiadczy i ich kompetencji. Mysle ze poswietach sie wybiore do innego serwisu. Zdrowych rodzinnych swiat zycze Wam wszystkim Pozdrawiam Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) Witam Dochodzimy wiec do sedna sprawy! Jaki mam interes zeby klamac co mowi serwis nissana - i tak auto po gwarancji i na wymiane sprzegla jestem przygotowany. Jednak serwis twierdzi ze sprzeglo sie wymienia jak juz samochod ma problem z podjazdem pod lekka gorke na 5tym biegu. Co do smrodu jaki sie wydobywa ze sprzegla dzieje sie tak tylko i wylacznie na sliskiej nawierzchni jak system zapewne przelacza sie na naped 4rech kol. To samo sie dzieje jak zalacze blokade LOCK. Podczas jazdy na czarnej drodze - nie smierdzi!!! Tez nie wiem jaka jest tego przyczyna a serwis nie jest w stanie nic poradzic co tylko swiadczy i ich kompetencji. Mysle ze poswietach sie wybiore do innego serwisu. Zdrowych rodzinnych swiat zycze Wam wszystkim Pozdrawiam Michal Kolego jedź na dobrą diagnozę bo możesz wymienić sprzęgło, wyłożyć pieniądze, a ono dalej będzie się ślizgać z włączonym napędem po ułożeniu. Wiedz o tym że pieniędzy tych nie odzyskasz. Problem tkwi nieraz również w tylnym napędzie i dlatego jest tak ważna właściwa diagnoza. Podpowiadam włącz 2-bieg i sprawdź czy uda Ci się spokojnie ruszyć parę razy bez tylnego napędu i czy będzie czuć sprzęgło.Dobry mechanik od razu ustali czy to jest uszkodzone sprzęgło czy to dalsza część układu napędowego. Miałem dwa przypadki, że wymieniono w T-31 sprzęgło w ASO na nowe oryginalne i po dwóch miesiącach było czuć po włączeniu tylnego napędu. Przyczyna była drobna w tylnym napędzie, a wymieniono sprzęgło. Edytowane 27 Grudnia 2010 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Kolego jedź na dobrą diagnozę bo możesz wymienić sprzęgło, wyłożyć pieniądze, a ono dalej będzie się ślizgać z włączonym napędem po ułożeniu. Wiedz o tym że pieniędzy tych nie odzyskasz. Problem tkwi nieraz również w tylnym napędzie i dlatego jest tak ważna właściwa diagnoza. Podpowiadam włącz 2-bieg i sprawdź czy uda Ci się spokojnie ruszyć parę razy bez tylnego napędu i czy będzie czuć sprzęgło.Dobry mechanik od razu ustali czy to jest uszkodzone sprzęgło czy to dalsza część układu napędowego. Miałem dwa przypadki, że wymieniono w T-31 sprzęgło w ASO na nowe oryginalne i po dwóch miesiącach było czuć po włączeniu tylnego napędu. Przyczyna była drobna w tylnym napędzie, a wymieniono sprzęgło. No moim zdaniem problem musi tkwić w tylnym napędzie, bo sprzęgło samo z siebie nie śmierdzi podczas jazdy. ASO nie ma interesu, żeby usuwać drobne usterki za drobne pieniądze - filozofia jest taka, że należy wymieniać co się da i kroić klienta bez litości. Niestety czasem wymieniają nie to co trzeba... ale klient i tak zapłaci. W tej całej zagadce zastanawia mnie tylko co łączy tylny napęd z przeniesieniem napędu z silnika. To, że tylna oś się włącza na śliskich nawierzchniach, to zrozumiałe - ESP/VDC/4x4controller czy cokolwiek, co za to odpowiada, włącza czasem w razie potrzeby napęd na tylną oś, nawet, gdy nie używamy trybu 4x4. Ale w jaki sposób uruchomienie sprzęgła wielopłytkowego dołączającego tylną oś powoduje poślizg na sprzęgle w przekładni tego nie rozumiem. Mogę tylko zgadywać. Opcje są 2 - albo kierowca jeździ (świadomie lub nie) z nie do końca zwolnionym sprzęgłem (i cały czas się ono lekko ślizga), albo tylny napęd jest uszkodzony oraz (mniej lub bardziej) zablokowany i powoduje tak silne obciążenie przekładni, że nawet prawidłowo dociśnięta tarcza sprzęgła ślizga się, co zapobiega zniszczeniu skrzyni biegów lub trwałym uszkodzeniom innych elementów przenoszących napęd. Ryba pewnie, jak zazwyczaj, ma rację z opinią dotyczącą usterki, więc też bym radził wizytę w dobrym serwisie (najlepiej specjalizującym się w 4x4) i na pewno nie w ASO Nissana. X-Trail nie jest taki zły i na pewno sprzęgło samo w nim nie śmierdzi. To zachowanie na pewno nie jest typowe i prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Czy ma ktoś problem ze sprzęgłem w X-Trailu po 2005 r. ? Edytowane 30 Grudnia 2010 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witek01 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Czy ma ktoś problem ze sprzęgłem w X-Trailu po 2005 r. ? Tak, ja mam T30 2006 r. 2.2 dci,136 KM ,(kupiony w salonie w PL) i sprzęgło od początku chodzi ciężko. Przyzwyczaiłem się, ale jak jeżdżę dużo po mieście to jest męczące, brat ma VW caddy - masełko , poprzednio jeździelem almerą benzyną , też bardzo lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 (edytowane) Mialem 3 lata X-traila 2,2 di 114km z 2003 .teraz jeżdze X-trailem z 2006 r 2,2 dci 136km wersja Columbia z filtrem DPF i nie widze absolutnie żadnej różnicy w pracy sprzęgła. Jak w pierwszym tak i w drugim aucie ,sprzęgło tak samo ciężko chodzi. Edytowane 31 Grudnia 2010 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Panowie, sprawdźcie, którą wersję T30 macie - auta czasem spędzają pół roku na parkingach w fabryce i u dealerów zanim nastąpi pierwsza rejestracja. Jeśli zostały zarejestrowane w 2006, to mogą być wyprodukowane w 2005, a przyjęcie na stan u dealera mogło się odbyć na początku 2006 roku. Czy te X-y mają DPF i filtr paliwa nowszego typu? Jeśli tak, to jest to już na pewno najnowsza wersja T30. A to by znaczyło, że mimo wymiany wysprzęglika na nowszy model problem nie został przez Nissana poprawiony. Model starszego typu był stosowany od początku produkcji do października 2005... ale być może na niektóre rynki trafiał jeszcze dłużej, co by tłumaczyło, że niektórzy maja sprzęgło chodzące ciężko, a niektórzy normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Kolego Ryba 382 Właśnie sobie potestowałem jazdę na przednim napędzie jak radziłeś na 2gim biegu - no i niestety sprzęgło śmierdzi. Samochód rusza niby bez problemu ale ten smrodek się pojawia Czy to znaczy że sprzęgło jest trafione lub docisk tylko może? Jakieś sugestie będą bardzo mile widziane. Pozdrawiam Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Kolego Ryba 382 Właśnie sobie potestowałem jazdę na przednim napędzie jak radziłeś na 2gim biegu - no i niestety sprzęgło śmierdzi. Samochód rusza niby bez problemu ale ten smrodek się pojawia Czy to znaczy że sprzęgło jest trafione lub docisk tylko może? Jakieś sugestie będą bardzo mile widziane. Pozdrawiam Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! Kolego jeśli sprzęgło nie jest pdparte regulacją wysprzęglika i śmierdzi na drugim biegu to może świadczyć że jest do wymiany. Jednak każde rozpołowienie skrzyni z silnikem do wymiany sprzęgła wiąże się z większą pracą. Ja nigdy bym nie wymieniał tylko samego docisku. Zawsze idzie w parze tarcza,docisk i łożysko. Natomiast koło dwumasowe należy ocenić. Bardzo ważne jest własciwe skręcenie i zamontowanie wszystkich części po zamontowaniu. Często się zdaża że po jakimś czasie odzywają się(psują się) te części które były demontowane do wymontowania skrzyni lub silnika związane z naprawą sprzęgla. Obecnie ogłasza się kilka firm regenerujących sprzęgła z gwarancją, może troche taniej, jeśli nie chcesz wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Czy ktoś zna jakiś zaufany ( w domyśle solidny) warsztat w Gdańsku lub okolicach żeby zdiagnozować i naprawić ewentualnie sprzęgło? Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 T31. Sprzęgło było dotychczas czuć podczas walk na głębokim śniegu tylko w trybie 4x4 lock. I nie był to smród wielkiego sprzęgłowego ogniska, a jedynie było je czuć od czasu do czasu z umiarkowaną intensywnością. Co prawda było to niepokojące, jednak poczytałem, uważałem żeby nie używać półsprzęgła i jakoś się udawało. Do teraz. Na zaśnieżonej drodze w trybie LOCK w pewnym momencie poczułem, że auto nie chce dalej jechać. Od razu poczułem smród jakiego wcześniej nie było. Na drugi dzień smród pozostał a sprzęgło wydawało się ślizgać w najlepsze. Po kilku dniach ślizga się tylko na wysokich obrotach, np. jadąc na 4 czy 5 biegu dodam intensywnie gaz i obroty lecą w górę. Przy spokojnej jeździe nic szczególnego się nie dzieje. Mam wrażenie, że objaw jak i smród zdecydowanie się zmniejszył. Może to tylko moja wyobraźnia? W serwisie powiedzieli, sprzęgło upalone trzeba wymienić. Koszty ok 1100,- w przypadku zamiennika /LUK chyba /, robocizna ok 1400,- Martwi mnie nie tyle cena sprzęgła co przewidywana robocizna. KMJ Gdynia. Może macie jakieś sugestie lub propozycje co do obniżenia tych kosztów? Czekam na potwierdzone informacje. Pozdrawiam! PS, Teraz będę się 3 razy zastanawiał czy włączać LOCKA, kiedy wyłączyć ESP i czy nie starczy zwykły tryb AUTO. LOCK zostanie przesunięty do działu ekstremalnie trudne sytuacje bez wyjścia. Inna sprawa to słabe konstrukcyjnie sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 (edytowane) T31. Sprzęgło było dotychczas czuć podczas walk na głębokim śniegu tylko w trybie 4x4 lock. I nie był to smród wielkiego sprzęgłowego ogniska, a jedynie było je czuć od czasu do czasu z umiarkowaną intensywnością. Co prawda było to niepokojące, jednak poczytałem, uważałem żeby nie używać półsprzęgła i jakoś się udawało. Do teraz. Na zaśnieżonej drodze w trybie LOCK w pewnym momencie poczułem, że auto nie chce dalej jechać. Od razu poczułem smród jakiego wcześniej nie było. Na drugi dzień smród pozostał a sprzęgło wydawało się ślizgać w najlepsze. Po kilku dniach ślizga się tylko na wysokich obrotach, np. jadąc na 4 czy 5 biegu dodam intensywnie gaz i obroty lecą w górę. Przy spokojnej jeździe nic szczególnego się nie dzieje. Mam wrażenie, że objaw jak i smród zdecydowanie się zmniejszył. Może to tylko moja wyobraźnia? W serwisie powiedzieli, sprzęgło upalone trzeba wymienić. Koszty ok 1100,- w przypadku zamiennika /LUK chyba /, robocizna ok 1400,- Martwi mnie nie tyle cena sprzęgła co przewidywana robocizna. KMJ Gdynia. Może macie jakieś sugestie lub propozycje co do obniżenia tych kosztów? Czekam na potwierdzone informacje. Pozdrawiam! PS, Teraz będę się 3 razy zastanawiał czy włączać LOCKA, kiedy wyłączyć ESP i czy nie starczy zwykły tryb AUTO. LOCK zostanie przesunięty do działu ekstremalnie trudne sytuacje bez wyjścia. Inna sprawa to słabe konstrukcyjnie sprzęgła. Kolego jeśli po diagnozie wyjdzie że sprzęgło jest do zrobienia to trzeba wykonać trochę pracy. Jednak po rozebraniu sprzęgła należy go dokładnie ocenic, każdą część i poszukać przyczyny. Sprzęgło bez przyczyny się nie ślizga.U nas naprawa sprzęgła polega na jego wymianie i cześć, a co było powodem jego niesprawności? Nigdy mechanicy tego nie robią bo się nie znają i to jest podstawowy błąd. Bardzo niebezpieczene jest ustalanie ceny robocizny na samym początku bo zazwyczaj coś wypada drobnego przy demontowaniu, odkręcaniu itd. wtedy mechanik trzyma się ceny i cierpi na tym samochód. Inna sprawa bardzo często się pojawjająca przy wymianie - to że mechanik wymienia jedną część sprzęgła, a pozostałe idą do szafy i mówi że wymienione - dając jakieś stare od innego. Dodam jeszcze że tylny napęd (most), ABS, ESP jest ważnym elementem diagnozy w trakcie wymiany sprzęgła w t-30 i t-31. Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 W sklepie z częściami www.czesci24.pl za sprzęgło (tarcze docisk i łożysko) firmy Valeo 1500 PLN. Tylko gdzie to solidnie wymienić? Kolejna sprawa jak pisze kolega Ryba jak obiektywnie ocenić "resztę" napędu? Serwis Nissana nie ma pojęcia jak to wykonać (przynajmniej ten w którym się o to dowiadywałem). Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krynio72 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 a jakiego producenta wybrać sprzęgło? mi zaproponowano w autoryzowanym serwisie jako alternatywe LUKa. A moze do takich aut warto podmienic je na jakies specjalne, wzmocnione o ile sa takowe? czy nie ma to sensu? a jakiego producenta wybrać sprzęgło? mi zaproponowano w autoryzowanym serwisie jako alternatywe LUKa. A moze do takich aut warto podmienic je na jakies specjalne, wzmocnione o ile sa takowe? czy nie ma to sensu? Kolego jeśli po diagnozie wyjdzie że sprzęgło jest do zrobienia to trzeba wykonać trochę pracy. Jednak po rozebraniu sprzęgła należy go dokładnie ocenic, każdą część i poszukać przyczyny. Sprzęgło bez przyczyny się nie ślizga.U nas naprawa sprzęgła polega na jego wymianie i cześć, a co było powodem jego niesprawności? Nigdy mechanicy tego nie robią bo się nie znają i to jest podstawowy błąd. Bardzo niebezpieczene jest ustalanie ceny robocizny na samym początku bo zazwyczaj coś wypada drobnego przy demontowaniu, odkręcaniu itd. wtedy mechanik trzyma się ceny i cierpi na tym samochód. Inna sprawa bardzo często się pojawjająca przy wymianie - to że mechanik wymienia jedną część sprzęgła, a pozostałe idą do szafy i mówi że wymienione - dając jakieś stare od innego. Dodam jeszcze że tylny napęd (most), ABS, ESP jest ważnym elementem diagnozy w trakcie wymiany sprzęgła w t-30 i t-31. Kolego! Sprzęgło wymienione, auto zastępcze w cenie - cena 2200 brutto. Ja jestem zadowolony. A przyczyna? Jeżdżenie na półsprzęgle w głębokim śniegu i przesadne uzywanie trybu 4x4. Teraz częściej Auto. A Lock tylko w momentach beznadziejnych. W końcu to nie czołg. Chociaż jak się wpisze w Youtube "X-Trail" mam wrażenie, że to najbardziej terenowe auto Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 (edytowane) Kolego! Sprzęgło wymienione, auto zastępcze w cenie - cena 2200 brutto. Ja jestem zadowolony. A przyczyna? Jeżdżenie na półsprzęgle w głębokim śniegu i przesadne uzywanie trybu 4x4. Teraz częściej Auto. A Lock tylko w momentach beznadziejnych. W końcu to nie czołg. Chociaż jak się wpisze w Youtube "X-Trail" mam wrażenie, że to najbardziej terenowe auto Nissana Witam. To dobra cena - ja zaplacilem 2800 za oryginalne sprzeglo. Niestety u mnie kolo dwumasowe rowniez jest do wymiany. Jak juz pisalem na innym watku ja smiem twierdzic ze to kolo dwumasowe zniszczylo sprzeglo! Mam teraz zalozone nowe sprzeglo i niestety stare kolo ( nie bylo mozliwosci wymiany "od reki"). Wedlug Nissana w ktorym to bylo robione kolo dwumasowe powinno byc wymienione i gdyby to zdiagnozowali na gwarancji to powinno byc w ramach tejze wymienione. Niestety Nissan tego nie zrobil i teraz ja sie musze martwic o koszty. Po zgloszeniu tego do Nissana - oczywiscie odmowili naprawy na gwarancji (przed uplywem gwarancji zglaszalem klopoty ze sprzeglem, smrodem ze sprzegla). Teraz sie zastanawiaja czy skorzystac z dobrej woli i partycypowac w kosztach - smiechu warte. Decyzje podejmie ktos na Wegrzech i zostawia sobie prawo do decyzji w nielimitowanym czasie. A tu nowe sprzeglo znowu sie zaczyan slizgac i smierdziec - normalnie czeski film. Niestety Nissan wogole sie ni epopisal ani konstrukcja samochodu ani podejsciem do klienta. Dzis czytam ze Quashqai wedlug DEKRY czy tez ADAC ma 3 miejsce jako samochod najmniej awaryjny wsrod SUVow. Przeciez ten samochod ma taki sam typ napedu jak X Trail a i podobne klopoty ze sprzeglem. Skad oni biora te dane. Pewnie firmy im placa za takie guzik warte testy. No i to tyle. Nikomu nie polecam zakupu Nissana ZADNEGO a juz na pewno nie X Traila w dieslu Pozdrawiam Edytowane 19 Lutego 2011 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 (edytowane) Jeśli chodzi o ścisłość to QQ ma napęd jak X-trail T30 to po pierwsze... Po drugie tylko 10% sprzedawanych QQ ma napęd 4x4. Po trzecie to, że akurat Twój X-trail jest wadliwy nie znaczy, że akurat wszystkie są. Przynajmniej mam taką nadzieję. Po czwarte, identyczne problemy mają użytkownicy takiej szacownej marki jak Subaru i nie tylko... Witam, Ha, no coz moze nie wszystkie maja taka wade jak moj ixik, ktory jest bardzo fajnym samochodem pod wzgledem koncepcji. Jednak wpadki jakie nissan serwuje uzytkownikowi ( w tym wypadku mi) sa karygodne. Rdza pasa przedniego, tylnej klapy , progow, wypadajace ciegna klamki, sprzeglo, kolo dwumasowe, zatykajacy sie filtr DPF itp - to nie przystoi takiemu producentowi jakim byl nissan w latach 80 tych. Co do QQ to jestem pewien ze ma takie samo sprzeglo i kolo dwumasowe jak T31 w silniku diesla 2.0!!!! To nie ulega watpliwosci. Wnioskuje z tego ze ma taki sam naped jak T31 a nie T30. Zycze wiec wszystkim uzytkownikom T31 i QQ zeby ich nie spotkaly takie niespodzianki jakie mi zafundowal nissan! Pozdrawiam Edytowane 19 Lutego 2011 przez nissekx31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Ja natomiast nie mam wątpliwości, że QQ ma taki sam napęd jak T30 ponieważ jeździłem zarówno T30 jak i QQ w wersji 4x4, a obecnie X-trail'em T31. X-trail T30 i QQ mają napęd All-mode 4x4, który rozdziela napęd pomiędzy przednią, a tylną oś. X-trail T31 i Juke mają napęd All-mode 4x4-i, który rozdziela moc na poszczególne koła i posiada USS Ten pierwszy napęd jest produkowany już od wielu lat i sprawdza się, a ten drugi zadebiutował w X-trail'u T31 w 2007 roku. Orientujesz się może, czy wersja 173KM też ma to samo sprzęgło? Hej. Nie zrozumielismy sie Ja nie wnikam w szczegoly sterowania napedem w QQ czy T 30 i T31. Pewne jest ze zarowno T31 150 kM jak i 173kM i QQ w dieslu 150kM maja takie same sprzegla i takie same kola dwumasowe, dodam rowniez ze kilka modeli Renault z tym samym silnikiem ma roniez te same elementy. W nissanie nie sa w stanie powiedziec czy cos zostalo zmienione w obecnych wersjach sprzegiel i kol dwumasowych - tzn czy zostaly poprawione, wzmocnione itp. Zycze udanej bezawaryjnej eksploatacji. Dla mnie nissan sie juz skonczyl ;( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Koledzy ja mam doczynienia z róznymi markami samochodów i powiem że X-trail wypada nieźle pod względem innych marek SUV. Niestety trzeba robić w ramach obsługi dużo więcej niż w przęglądach gwarancyjnych. Jesli się dba o ten samochód to działa bezproblemowo. Jeśli chodzi o napęd to według moich doświadczeń T-30 jest górą nad T-31. Należy jednak pamiętać że przy tych napędach duże znaczenie mają właściwe opony i wiedza do właściwego używania tych napędów. Chciałbym jeszcze powiedzieć tyle że nowe samochody różnych marek wychodzą gorszej jakości. Nie dziwcie się Panowie że będziecie kupę pieniędzy płacić za naprawy. Każde unowocześnienie techniczne jest nie dopracowane i stwarza więcej problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 (edytowane) Właściwie to znaczy jakie opony? Kolego właściwe to przede wszystkim znaczy w X-Trailu miękke i jeszcze raz miękke. Dobre miękke opony elminują występujęce naprężenia, a tym samym oszczędzają szprzęgła. Dużo by mówić na ten temat, ale nie mam czasu żeby się rozpisywać. Jak coś to polecam się na tel. Edytowane 19 Lutego 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.