Gość Gawędziarz Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam Może ktoś będzie mi w stanie podpowiedzieć o co tu chodzi??? Chodzi o to że ciężko odpala na mrozie poniżej -10 st. Tzn łapie od razu ale po sekundzie gaśnie i tak 8, 10 a czasem nawet 20 razy zanim zacznie chodzić. W temperaturach do -10 zapala od razu i chodzi, nie gaśnie. Dodam że paliwo jest dobre, dolewam skyda, świece są dobre bo sprawdzałem, filtr paliwa też nowy. Proszę o porady, wskazówki, może ktoś wie co jeszcze sprawdzić. A może poprostu ten typ tak ma. Pozdro dla wszystkich i szczęśliwego nowego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agaj666 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Może warto sprawdzić kąt wtrysku, dawkowanie paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) Jeżeli silnik zaczyna już pracować i wchodzi na właściwe dla temperatury obroty (około 900RPM) po czym gaśnie, to cieżko coś wydumać tak na forum. Spróbuj 2x zagrzać świece (raz do pstryknięcia przekaźnika i drugi policz do 10) i przed uruchomieniem rozrusznika przyciśnij troszku gazu... Zobacz czy nie ma jakiegoś błędu w komputerze, metoda zworek/kabelków (jak zwał tak zwał). Nie sądzę, żeby to pomogło, ale spróbować można. Jeżeli nie pomoże, to proponowałbym podłączenie pod komputer w ASO. Koszt niewielki, a dowiedzieć się można dużo. Tylko niech sprawdzają w takich samych warunkach jak Ty. Czy po złapaniu optymalnej temperatury płynu chłodzącego też się tak dzieje? Edytowane 27 Grudnia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawędziarz Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 (edytowane) Jeżeli silnik zaczyna już pracować i wchodzi na właściwe dla temperatury obroty (około 900RPM) po czym gaśnie, to cieżko coś wydumać tak na forum. Spróbuj 2x zagrzać świece (raz do pstryknięcia przekaźnika i drugi policz do 10) i przed uruchomieniem rozrusznika przyciśnij troszku gazu... Zobacz czy nie ma jakiegoś błędu w komputerze, metoda zworek/kabelków (jak zwał tak zwał). Nie sądzę, żeby to pomogło, ale spróbować można. Jeżeli nie pomoże, to proponowałbym podłączenie pod komputer w ASO. Koszt niewielki, a dowiedzieć się można dużo. Tylko niech sprawdzają w takich samych warunkach jak Ty. Czy po złapaniu optymalnej temperatury płynu chłodzącego też się tak dzieje? Grzać świece 2 a nawet i więcej próbowałem, z gazem również i nic. Chyba jednak pozostaje podłączenie pod komputer, w każdym razie dziękuję i pozdrawiam... Acha, jak silnik jest gorący to wszystko OK. Dodam że mam webasto (fajna to sprawa) i jak wsiadam do auta mam ciepło w środku a termometr silnika wskazuje jakieś 40-45 st i tak samo ciężko zapala. Edytowane 27 Grudnia 2010 przez Gawędziarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 a zobacz czujnik temperatury może wysyła błedne odczyty i pompa wariuje i nie daje zwiększonej dawki wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawędziarz Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 a zobacz czujnik temperatury może wysyła błedne odczyty i pompa wariuje i nie daje zwiększonej dawki wtrysku Dziękuję bardzo, sprawdzę... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki~ Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Może filtr paliwa brudny...?! Przy niskiej temperaturze olej staje się gęstszy i póki się silnik nie rozgrzeje to ciężko przechodzi przez filtr... próbuj pompować na pompce ręcznej przed startem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 darecki w pierwszym poście jest napisane że ma nowe filtry więc prosze czytać cały temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 I co z tego że ma nowe filtry, ja wymienialem filtr po tygodniu od zalozenia poprzedniego, dopiero jak nalalem jakiegos wynalazku do ON to skończyly sie moje problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 (edytowane) U mnie z kolei, gdy rok temu poniżej -13 paliwo mi gęstniało to filtr (wymieniany latem) blokował się dopiero przy wyższych obrotach od ok 1400 RPM i w ogóle nie było problemu z odpaleniem w największe mrozy. Moim zdaniem ten przypadek nie kwalifikuje się na zablokowany filtr paliwa (Kolega wspomniał o Webasto które na pewno podnosi nieco temperaturę w okolicach filtra, czy pompy), skłonił bym się do problemu z elektroniką (czujniki temperatury, błędny kąt wtrysku paliwa). Edytowane 3 Stycznia 2011 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość turo99 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Miałem w tamtym roku podobne objawy , i po wielkiej walce udało mi się dojść co jest przyczyną ,a była to kostka stacyjki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawędziarz Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Witam ponownie Znalazłem w końcu wolną chwilę z zajrzałem do czujnika temp silnika. Całe połączenie elektryczne było w jakiejś mazi, glucie czy coś takiego. Umyłem to wczystko do czysta i zacisnąłem mocniej wsówkę. Także czekam teraz na jakieś mrozy i zobaczę czy to było tego powodem... Nie pomogło. Kupiłem nowy i też nic z tego. Jedyne co zauważyłem to to że teraz wskazówka temp cieczy dłużej osiąga żądane położenie. Edytowane 3 Marca 2011 przez Gawędziarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.