Gość tjank Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Prosba - moze mi ktos doradzic jaki mam wlozyc akumulator do N16. Ten ktory mam jest praktycznie padniety, a mam wielkie podejrzenia, ze nie jest to orginal. Napiszcie prosze o jakich parametrach akumulatora zyczy sobie nasza Almerka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 po jakim czasie ci padl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Auto ma 2 lata. Jeszcze odpala ale ciezko mu to idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 To dziwne że tak szybko...Ja orientowałem się na "zapas" i wychodzi że dobrze kupić 1.CENTRE Numer kat. to PLUS 045 444. 2. VARTE Nr artykułu 560 162 042 2082 Rodzina wyrobów ASIA dynamic Napiêcie [V] 12 Pojemnosæ akumulatora [Ah] 60 Pr¹d rozruchu wg EN [A] 420 D³ugosæ [mm] 232 Szerokosæ [mm] 173 Wysokosæ [mm] 225 Wykonanie strefy pod³ogowej B00 Po³o¿enie biegunów 0 Rodzaj bieguna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Wielkie dzieki za pomoc. Daje glowe , ze sprzedajacy wlozyl jakies badziewie. Ja w moim poprzednim aucie - opel - jezdzilem bez wymiany rowno 7 lat. Auto nawet zima bez problemow palilo po 8 godzinach na mrozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pron! Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 Z tego co wiem to stosunkowo szybko padające akumulatory są raczej typową "usterką" Almer tych nowszych. Dużo ludzi się na to skarży. Tzn. te fabrycznie zakładane akusie są beznadziejne. Choć w mojej N16 z 2000r wytrzymał nawet 4 lata. Sukces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 w mojej poprzedniej corolli wymieniano mi na gwarancji 3 akumulatory pokolei... po czym kapneli sie ze alternator pada i go wymienili.. po czym na nowym akumulatorze bez problemu 5lat i sadze ze pociagnie jeszcze ale nie wiem bo sprzedalem rolke takze moze sprawdz alternator - ladowanie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 19 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2005 mój akumulator pochodził 8lat i mzoe by i wiecej pożyl gdybym go nie dojechał dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Ja mam od nowego i jeszcze super kręci. Padające akumlatory to domena renault i fiat, więc może i tu sp...... :twisted: :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjank Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 No i dzieki za wszystkie porady. Dzis szczesliwie, nie moglem zapalic auta w odleglosci 50m od sklepu moto. Kupilem nowy aku i jest ok. Sprawdzilem ladowanie tez ok. Ciekawe jak dlugo bedzie teraz wszystko ok. Kupilem Centre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 18 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2006 Jak w temacie, o jakich parametrach kupić akumulator do N16 2,2DI. W moim aucie jest jakaś "wielka krowa" niestety bez oznaczeń, a w instrukcji nie znalazłem parametrów oryginalnego akumulatora. Nie chcę przesadzić z pojemnościa bo miejsca na aku jest naprawdę sporo. Myślałem o 75 Ah - 95 Ah ale zastanawiam się czy to nie za duzo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 A do N16 przed FL, ale z 1.8 to też akumulator 65 Ah? Dajcie znać jak ktoś wie. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Kupiłem Centra Futura 65Ah, fako mnie wsklepie namówił, że niby większego nie doładuje. Jednak teraz jestem przekonany że trzeba było brać 75Ah, chyba że muszę świeczki żarowe sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 fako mnie wsklepie namówił, że niby większego nie doładuje. Niech ten fako lepiej fizyki troche się pouczy.... generalnie do benzyniaków w granicach 65 Ah wystarczy - prąd rozruchu zalezy od rozrusznika i oporu jaki ma do pokonania - im wiekszy silnik tym wiekszy prąd do rozruchu jest potrzebny. Co do badziewia , że ten w N16 - zgoda - mój ma rok i pewnie już tej zimy nie przetrzyma, jak zimno - ledwo kręci. Do diesla proponuje założyc 75 Ah minimum. Do tego jeszcze ważne są wymiary i tzw rodzaj bieguna - klemy nie dostana jak odwrócona będzie orientacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 A może być tak, że to nie wina akumulatorów, tylko po prostu te samochody tyle prądu przy rozruchu biorą, że aku szybciej padają? Albo może w ogóle mają jakieś duze zapotrzebowanie na prądzik, a słabe alternatorki. Poprzednia właścicielka zmieniła juz raz aku, ale widzę, że tej zimy chyba moge sie przygotowac na kolejną niespodziankę...A może dlatego jest lipa, że babka oszczędziła, bo aku mam w tej chwili 46Ah. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Niech ten fako lepiej fizyki troche się pouczy.... generalnie do benzyniaków w granicach 65 Ah wystarczy - prąd rozruchu zalezy od rozrusznika i oporu jaki ma do pokonania - im wiekszy silnik tym wiekszy prąd do rozruchu jest potrzebny.Do diesla proponuje założyc 75 Ah minimum. E chyba trochę przesadziłeś. Z ciekawości zajrzałem do service-manuala i pisze tam tak: dla silników QG: 47-55Ah (47 dla podkaszarki 1,5). Dla traktorów K9K i YD: 65Ah. Wkładanie akumulatorów o większym niż zalecany prądzie rozruchowym chyba nie ma sensu bo taki akumulator nie będzie w pełni doładowywany podczas jazdy (szczególnie gdy się robi krótkie trasy). Ja mam oryginalny aku 3 latka i jeszcze daje rady, choć trzeba było uzupełnić elektrolit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seba7207 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 W 100% zggadzam się z przedmówcą. Mój aku wytrzymał 6 lat. W marcu zakupiłem Centrę Futurę 65 Ah, zobaczymy jak przy wysokich mrozach będzie grzać świece. Nie ma za bardzo sensu wstawiać aku o większej pojemności. Na krótkich odcinkach na pewno nie będzie doładowywany. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 A do N16 przed FL, ale z 1.8 to też akumulator 65 Ah? Dajcie znać jak ktoś wie. Pzdr. U mnie orginalnie siedział 47ah i 420a padł w tamtym roku (3 zima) Teraz kupiłem o parametrach 55ah i 460a W zupełnosci wystarczy, nie masz silnika diesla pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 No dzieki za podpowiedź. Tez tak myslę, że 55 powinna być optymalna. Teraz mam mniejszy no i słabiutko coś idzie, a 65 jeżdzą w dieslach. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 No dzieki za podpowiedź. Tez tak myslę, że 55 powinna być optymalna. Teraz mam mniejszy no i słabiutko coś idzie, a 65 jeżdzą w dieslach. Pzdr. Będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 1 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2006 Wszystko zależy od regulatora napięcia - wytyczne producenta mają istote znaczenie, ale jak wsadzi się troche większy aku - nie powinno byc problemu - gorzej jak będzie mniejszy bo wówczas prądnica wygotuje elektrolit i bedzie podpalała styki na klemach. Przy sprawnym regulatorze napięcia nie powinno być zjawiska niedoładowywania tylko dlatego, że ktoś dołożył sobie 10 Ah więcej. Opory elektrolitu między 55 a 65 Ah nie są aż tak znaczne by alternator nie dał rady go ładować. Oczywiście załozenie aku jak nakazał producent - to najlepiej wyliczone parametry ładowania i poboru prądu. Ale jak założycie ciut większy krzywda sie nie stanie. W bieszczadach temp zimą spadaja do - 35 st. Mój ojciec ma diesla i jak na takim zimnie to z 65 Ah co najwyżej 2 x świece zagrzeje a potem nie ma czym zakręcić. Od 2 lat ma wiekszy aku i starcza prądu na rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 ja w swoim dieslu mam wstawiony aku 74Ah firmy Bener - austriacka firma. Narazie grzeje i kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 tak przygladalem sie tym postom i myslalem, ze mnie to nie dotyczy... do dzisiaj. rano 0C i po przekreceniu kluczyka, jakas sekunde musialem czekac az zaskocza kontrolki, po zagrzaniu swiec i przekreceniu kluczyka zakrecil i zaraz zdychal, dopiero za 3 razem przytrzymalem kluczyk i lekko dodalem gazu. czy to objawy dogorywujacego akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raVonline Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 ja chyba nie czekam tylko wymieniam... wole miec spokoj w zimie wg katalogu centry do mojej n16 to ma byc 55A co sadzicie o CENTRZE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 2 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2006 ja chyba nie czekam tylko wymieniam... wole miec spokoj w zimiewg katalogu centry do mojej n16 to ma byc 55A co sadzicie o CENTRZE? Wydaje mi się że 55Ah to dla QG18. Dla podkaszarek 1,5 bardziej odpowiednia byłaby 50Ah (oryginalny aku ma 47Ah). Jakbym kupował to pewnie Centrę właśnie (Futura) albo Exide. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.