Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Akumulator N16


Gość tjank
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prosba - moze mi ktos doradzic jaki mam wlozyc akumulator do N16. Ten ktory mam jest praktycznie padniety, a mam wielkie podejrzenia, ze nie jest to orginal. Napiszcie prosze o jakich parametrach akumulatora zyczy sobie nasza Almerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne że tak szybko...Ja orientowałem się na "zapas" i wychodzi że dobrze kupić

1.CENTRE Numer kat. to PLUS 045 444.

2. VARTE

Nr artykułu 560 162 042 2082

Rodzina wyrobów ASIA dynamic

Napiêcie [V] 12

Pojemnosæ akumulatora [Ah] 60

Pr¹d rozruchu wg EN [A] 420

D³ugosæ [mm] 232

Szerokosæ [mm] 173

Wysokosæ [mm] 225

Wykonanie strefy pod³ogowej B00

Po³o¿enie biegunów 0

Rodzaj bieguna 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za pomoc. Daje glowe , ze sprzedajacy wlozyl jakies badziewie. Ja w moim poprzednim aucie - opel - jezdzilem bez wymiany rowno 7 lat. Auto nawet zima bez problemow palilo po 8 godzinach na mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to stosunkowo szybko padające akumulatory są raczej typową "usterką" Almer tych nowszych. Dużo ludzi się na to skarży.

Tzn. te fabrycznie zakładane akusie są beznadziejne.

Choć w mojej N16 z 2000r wytrzymał nawet 4 lata. Sukces :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raVonline

w mojej poprzedniej corolli wymieniano mi na gwarancji 3 akumulatory pokolei... po czym kapneli sie ze alternator pada i go wymienili.. po czym na nowym akumulatorze bez problemu 5lat i sadze ze pociagnie jeszcze ale nie wiem bo sprzedalem rolke :) takze moze sprawdz alternator - ladowanie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój akumulator pochodził 8lat

i mzoe by i wiecej pożyl gdybym go nie dojechał dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzieki za wszystkie porady. Dzis szczesliwie, nie moglem zapalic auta w odleglosci 50m od sklepu moto. Kupilem nowy aku i jest ok. Sprawdzilem ladowanie tez ok. Ciekawe jak dlugo bedzie teraz wszystko ok. Kupilem Centre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak w temacie, o jakich parametrach kupić akumulator do N16 2,2DI.

W moim aucie jest jakaś "wielka krowa" niestety bez oznaczeń, a w instrukcji nie znalazłem parametrów oryginalnego akumulatora. Nie chcę przesadzić z pojemnościa bo miejsca na aku jest naprawdę sporo.

Myślałem o 75 Ah - 95 Ah ale zastanawiam się czy to nie za duzo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
fako mnie wsklepie namówił, że niby większego nie doładuje.

Niech ten fako lepiej fizyki troche się pouczy.... :lol:

generalnie do benzyniaków w granicach 65 Ah wystarczy - prąd rozruchu zalezy od rozrusznika i oporu jaki ma do pokonania - im wiekszy silnik tym wiekszy prąd do rozruchu jest potrzebny.

Co do badziewia , że ten w N16 - zgoda - mój ma rok i pewnie już tej zimy nie przetrzyma, jak zimno - ledwo kręci.

Do diesla proponuje założyc 75 Ah minimum.

Do tego jeszcze ważne są wymiary i tzw rodzaj bieguna - klemy nie dostana jak odwrócona będzie orientacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak, że to nie wina akumulatorów, tylko po prostu te samochody tyle prądu przy rozruchu biorą, że aku szybciej padają? Albo może w ogóle mają jakieś duze zapotrzebowanie na prądzik, a słabe alternatorki.

Poprzednia właścicielka zmieniła juz raz aku, ale widzę, że tej zimy chyba moge sie przygotowac na kolejną niespodziankę...A może dlatego jest lipa, że babka oszczędziła, bo aku mam w tej chwili 46Ah.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ten fako lepiej fizyki troche się pouczy.... :lol:

generalnie do benzyniaków w granicach 65 Ah wystarczy - prąd rozruchu zalezy od rozrusznika i oporu jaki ma do pokonania - im wiekszy silnik tym wiekszy prąd do rozruchu jest potrzebny.Do diesla proponuje założyc 75 Ah minimum.

 

E chyba trochę przesadziłeś. Z ciekawości zajrzałem do service-manuala i pisze tam tak: dla silników QG: 47-55Ah (47 dla podkaszarki 1,5). Dla traktorów K9K i YD: 65Ah.

Wkładanie akumulatorów o większym niż zalecany prądzie rozruchowym chyba nie ma sensu bo taki akumulator nie będzie w pełni doładowywany podczas jazdy (szczególnie gdy się robi krótkie trasy).

Ja mam oryginalny aku 3 latka i jeszcze daje rady, choć trzeba było uzupełnić elektrolit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% zggadzam się z przedmówcą. Mój aku wytrzymał 6 lat. W marcu zakupiłem Centrę Futurę 65 Ah, zobaczymy jak przy wysokich mrozach będzie grzać świece. Nie ma za bardzo sensu wstawiać aku o większej pojemności. Na krótkich odcinkach na pewno nie będzie doładowywany. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do N16 przed FL, ale z 1.8 to też akumulator 65 Ah?

 

Dajcie znać jak ktoś wie.

 

Pzdr.

 

U mnie orginalnie siedział 47ah i 420a

padł w tamtym roku (3 zima)

Teraz kupiłem o parametrach 55ah i 460a

W zupełnosci wystarczy, nie masz silnika diesla

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki za podpowiedź. Tez tak myslę, że 55 powinna być optymalna. Teraz mam mniejszy no i słabiutko coś idzie, a 65 jeżdzą w dieslach.

 

Pzdr.

 

Będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od regulatora napięcia - wytyczne producenta mają istote znaczenie, ale jak wsadzi się troche większy aku - nie powinno byc problemu - gorzej jak będzie mniejszy bo wówczas prądnica wygotuje elektrolit i bedzie podpalała styki na klemach. Przy sprawnym regulatorze napięcia nie powinno być zjawiska niedoładowywania tylko dlatego, że ktoś dołożył sobie 10 Ah więcej. Opory elektrolitu między 55 a 65 Ah nie są aż tak znaczne by alternator nie dał rady go ładować. Oczywiście załozenie aku jak nakazał producent - to najlepiej wyliczone parametry ładowania i poboru prądu.

Ale jak założycie ciut większy krzywda sie nie stanie.

W bieszczadach temp zimą spadaja do - 35 st. Mój ojciec ma diesla i jak na takim zimnie to z 65 Ah co najwyżej 2 x świece zagrzeje a potem nie ma czym zakręcić. Od 2 lat ma wiekszy aku i starcza prądu na rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przygladalem sie tym postom i myslalem, ze mnie to nie dotyczy... do dzisiaj. rano 0C i po przekreceniu kluczyka, jakas sekunde musialem czekac az zaskocza kontrolki, po zagrzaniu swiec i przekreceniu kluczyka zakrecil i zaraz zdychal, dopiero za 3 razem przytrzymalem kluczyk i lekko dodalem gazu.

 

czy to objawy dogorywujacego akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chyba nie czekam tylko wymieniam... wole miec spokoj w zimie

wg katalogu centry do mojej n16 to ma byc 55A

co sadzicie o CENTRZE?

 

Wydaje mi się że 55Ah to dla QG18. Dla podkaszarek 1,5 bardziej odpowiednia byłaby 50Ah (oryginalny aku ma 47Ah).

Jakbym kupował to pewnie Centrę właśnie (Futura) albo Exide.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...