Kerims Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam serdecznie! Niby już temat był ale nie do końca ten sam przypadek. Ale od początku: 1,8 benzyna 115KM - QG18DE i tylko benzyna, rocznik 2003 sedan. Objawy - ujawnione w okresie zimowy przy ujemnych temperaturach, po uruchomieniu silnika wszystko wygląda ok. Po około 15 minutach jazdy, czyli po nagrzaniu się silnika występuje brak mocy a nawet kompletne zamulanie - ja mu w gaz a on zwalnia i szarpie. Trzeba redukować bieg aby móc jechać dalej i pojawiają się problemy z obrotami na biegu jałowym - drastycznie spadają poniżej 500 rpm czasami aż do zgaśnięcia silnika. Pomaga wyłączenie zapłonu i znowu przez kilkanaście minut można normalnie jechać... Na tablicy rozdzielczej nie zapala się (mruga) żadna lampka a zwłaszcza ostrzegawcza systemu kontroli silnika. Więc chyba nie ma sensu podpinać się pod komputer w celu odczytania ewentualnych błędów? Czy może nie mam racji? Dziś pomierzyłem napięcia na przepływomierzu i wygląda to tak: bieg luzem (700 rpm) - 1,46 V, następnie obroty 2500 rpm - 1,89 V i 4000 obr/min - 2,25V. Nie mam serwisówki ale chyba przepływomierz jest ok ? Nie wiem co teraz dalej robić, co jeszcze sprawdzić, gdzie szukać przyczyny anomalii. Proszę o pomoc i wskazówki. Z góry dziękuje! Pozdrawiam! Wg moich pomiarów napięcia przepływomierza (w funkcji obrotów) wynika jego uszkodzenie. Więc kupiłem nowy czujnik przepływomierza (180zł + klucze Torx specjal 20zł = 200 zł), wymieniłem i... to samo! Porażka! Pomierzę jeszcze teraz napięcia na "nowym" czujniku przepływomierza - może to da jakiś obraz... Powoli zaczyna mnie to wkurzać... Witam ponownie! Udało mi się samemu podpiąć pod komputer i zczytać historię błędów (tzw ramkę). Oto ona: SAE.FUEL SYS1 - Off (status) SAE.FUEL SYS2 - Off SAE.LOAD_PCT - 0,0% SAE.ECT - -40 (!) SAE.SHRTFT1 - 0,0% SAE.SHRTFT3 - 8,6% SAE.LONGFT1 - 0,0% SAE.LONGFT3 - 9,4% SAE.RPM - 0 rpm SAE.VSS - 0 km/h ECT - engine Coolant Temperature SHRTFT - short Term Fuel Trim Bardzo będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie gdzie szukać przyczyn niesprawności pojazdu... Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju spod cyklicznie odkręcającego się filtra oleju - właśnie podczas niesprawności silnika - czkawki, szarpania i braku mocy! Mogą to być dwie różne i niezależne usterki a może to jakoś trzeba łączyć? Pomocy! Bo jak na razie zero odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchwyt Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam serdecznie! Niby już temat był ale nie do końca ten sam przypadek. Ale od początku: 1,8 benzyna 115KM - QG18DE i tylko benzyna, rocznik 2003 sedan. Objawy - ujawnione w okresie zimowy przy ujemnych temperaturach, po uruchomieniu silnika wszystko wygląda ok. Po około 15 minutach jazdy, czyli po nagrzaniu się silnika występuje brak mocy a nawet kompletne zamulanie - ja mu w gaz a on zwalnia i szarpie. Trzeba redukować bieg aby móc jechać dalej i pojawiają się problemy z obrotami na biegu jałowym - drastycznie spadają poniżej 500 rpm czasami aż do zgaśnięcia silnika. Pomaga wyłączenie zapłonu i znowu przez kilkanaście minut można normalnie jechać... Na tablicy rozdzielczej nie zapala się (mruga) żadna lampka a zwłaszcza ostrzegawcza systemu kontroli silnika. Więc chyba nie ma sensu podpinać się pod komputer w celu odczytania ewentualnych błędów? Czy może nie mam racji? Dziś pomierzyłem napięcia na przepływomierzu i wygląda to tak: bieg luzem (700 rpm) - 1,46 V, następnie obroty 2500 rpm - 1,89 V i 4000 obr/min - 2,25V. Nie mam serwisówki ale chyba przepływomierz jest ok ? Nie wiem co teraz dalej robić, co jeszcze sprawdzić, gdzie szukać przyczyny anomalii. Proszę o pomoc i wskazówki. Z góry dziękuje! Pozdrawiam! Wg moich pomiarów napięcia przepływomierza (w funkcji obrotów) wynika jego uszkodzenie. Więc kupiłem nowy czujnik przepływomierza (180zł + klucze Torx specjal 20zł = 200 zł), wymieniłem i... to samo! Porażka! Pomierzę jeszcze teraz napięcia na "nowym" czujniku przepływomierza - może to da jakiś obraz... Powoli zaczyna mnie to wkurzać... Witam ponownie! Udało mi się samemu podpiąć pod komputer i zczytać historię błędów (tzw ramkę). Oto ona: SAE.FUEL SYS1 - Off (status) SAE.FUEL SYS2 - Off SAE.LOAD_PCT - 0,0% SAE.ECT - -40 (!) SAE.SHRTFT1 - 0,0% SAE.SHRTFT3 - 8,6% SAE.LONGFT1 - 0,0% SAE.LONGFT3 - 9,4% SAE.RPM - 0 rpm SAE.VSS - 0 km/h ECT - engine Coolant Temperature SHRTFT - short Term Fuel Trim Bardzo będę wdzięczny za podpowiedzi i sugestie gdzie szukać przyczyn niesprawności pojazdu... Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju spod cyklicznie odkręcającego się filtra oleju - właśnie podczas niesprawności silnika - czkawki, szarpania i braku mocy! Mogą to być dwie różne i niezależne usterki a może to jakoś trzeba łączyć? Pomocy! Bo jak na razie zero odpowiedzi... podlacz auto do ConsultIII i odczytaj bledy, to skraca czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kerims Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 podlacz auto do ConsultIII i odczytaj bledy, to skraca czas. Samochód podłączyłem do systemu diagnostycznego - błędów brak poza jednym - stałe napięcie wejściowe sondy lambda - a powinno się ciągle zmieniać...! Więc w końcu znalazłem... Jakiś miesiąc wcześniej pod maskę mojego samochodu stojącego na parkingu weszło sobie jakieś zwierzątko i ogrzewało się przy silniku. Gdy zrobiło mu się ciepło wtedy zaczęło sobie gryźć przewody w pobliżu silnika - trafiło na sondę lambda! Zwierzątko (prawdopodobnie kuna) przegryzła tylko jeden przewód - pomiarowy ale to wystarczyło, przewody od grzania sondy pozostały o.k. Także wszystkie objawy wynikały z uszkodzenia przewodów (braku sygnału)sondy lambda. Sondę wymieniłem na nową - teraz wszystko jest ok. Nie wiem czy dobrze zrobiłem wymieniając całą sondę - tak mi zalecił diagnosta komputerowy - może wystarczyło naprawić uszkodzone przewody w starej sondzie...? Może mnie naciągnął albo miał rację, że w takim przypadku należy wymienić sondę. Po nagrzaniu silnika i pracy na ssaniu pojawiały się w/w usterki za sprawą komputera, który za bardzo wzbogacał mieszankę paliwową silnika (wręcz zalewał silnik benzyną...). Tak więc za całą poprawną gospodarkę paliwową silnika odpowiada sterownik (komputer) i dwa najważniejsze czujniki: przepływomierz powietrza na wlocie i sonda lambda na wylocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.