notek-a Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zakładam nowy temat, bo tego jeszcze nie było, albo nikt o tym nie pisał. Nie wiem czy to normalne, ale musiałem już wymienić łożysko w tylnym lewym kole - aktualny przebieg 54 000 km. Czy komuś już się to zdarzyło i przy jakim przebiegu? Jeszcze tydzień temu trudno było podczas wolnej jazdy w mieście zauważyć, ale przy prędkości około 60km/h coś wyło. Po kliku dniach i krótkiej trasie wyło i buczało dużo bardziej, a buczenie słychać było już bardzo dobrze przy prędkości 40km/h. Koszt wymiany razem z łożyskiem, ale przy dobrych znajomościach to 160zł. Samo łożysko kosztowało około 130zł - SKF (Kod: VKBA352) - firma szwedzka, ale wyprodukowane w Hiszpanii. Popatrzyłem też jakiej produkcji było to stare - francuskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 po takim przebiegu a nieraz i wcześniej (np "dajewo") takie wpadki - przynajmniej u innych producentów aut już się zdarzają, to dopiero pierwszy opisany przypadek w note, więc w naszych autkach i tak jest chyba nieźle. Ciekaw jestem ile taka kompleksowa wymiana kosztowałaby w aso nissana. Sorry, że nie na temat ale a'propos autoryzowanego serwisu i też japońskiego: ostatnio wymieniałem cieknącą chłodnicę silnika w hondzie jazz (1,2 rocznik 2007), nowy zamiennik polskiej produkcji 360 PLN, używana oryginalna i w dobrym stanie wymontowana z rozbitka lub anglika (alledrogo) ok 200-300 PLN plus ok 40 PLN przesyłka. Oryginał z serwisu aso honda - uwaga !!! 1690 PLN :rofl: Kupiłem używaną - znalazłem naprawdę przyzwoitą (sprawdzoną na szczelność, z gwarancją rozruchową) za 190 PLN + przesyłka, auto śmiga bezproblemowo.ASO to jednak złodzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Warto jeszcze dodać, że jak łożysko już zaczyna "siadać", to często warunki zimowe przyspieszają ten proces w błyskawicznym tępie. Odrobinka wody, wilgoci itp. i łożysko "gotowe". W szczególności dotyczy to bębnów, bo przód jest dobrze "chroniony" uszczelniaczami. Nie zmiena to faktu, że padło szybko. 54000 to żaden przebieg . Na szczęście nie zbiło Cię to po kieszeni. SKF cieszy się dobrą opinią. Kto wie, czy to nie lepsze łożysko niż fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 po takim przebiegu a nieraz i wcześniej (np "dajewo") takie wpadki - przynajmniej u innych producentów aut już się zdarzają, to dopiero pierwszy opisany przypadek w note, więc w naszych autkach i tak jest chyba nieźle. Ciekaw jestem ile taka kompleksowa wymiana kosztowałaby w aso nissana. Sorry, że nie na temat ale a'propos autoryzowanego serwisu i też japońskiego: ostatnio wymieniałem cieknącą chłodnicę silnika w hondzie jazz (1,2 rocznik 2007), nowy zamiennik polskiej produkcji 360 PLN, używana oryginalna i w dobrym stanie wymontowana z rozbitka lub anglika (alledrogo) ok 200-300 PLN plus ok 40 PLN przesyłka. Oryginał z serwisu aso honda - uwaga !!! 1690 PLN :rofl: Kupiłem używaną - znalazłem naprawdę przyzwoitą (sprawdzoną na szczelność, z gwarancją rozruchową) za 190 PLN + przesyłka, auto śmiga bezproblemowo.ASO to jednak złodzieje Nie pierwszy i nie po takim duzym przebiegu...U mnie padło gdzieś po ok 25tys w prawym tyle.A lozyska są japan made. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Ciekaw jestem ile taka kompleksowa wymiana kosztowałaby w aso nissana. Pytałem się z ciekawości ile kosztuje łożysko w aso nissan - 180zł samo łożysko + dodatkowo trzeba zapłacić za zabezpieczenie (taką sprężynkę, którą wszystkie firmy dodają do kompletu, a ja dostałm jeszcze nakrętkę - w aso pewnie zamontowaliby starą i dekielek) - pozostawiam to bez komentarza. SKF cieszy się dobrą opinią. Kto wie, czy to nie lepsze łożysko niż fabryczne. A lozyska są japan made. Pewnie lepsze, bo moje miało napis: made in france. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 No w DU Tico leciały często...owszem! Ale dla porównania...w Swift - 130 tys km, a w 206 - 100 tys km wytrzymały. 50 tys km to ździebko za mało...cóż! Nie wiem od czego to zależy...W Tico można zwalić na małe koła, ale Note ma o 2 cale większe od Swift i 1 cal większe od 206...No ale masa większa i to znacznie! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 No ale masa większa i to znacznie! Pozdrawiam Żeby nie było - w większości jeżdżę sam, jeśli kogoś wiozę z tyłu to tylko małe dzieci, rzadko z dużymi bagażami a i sam do najcięższych nie należę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Na alledrogo rozpiętość jest od 40-250zł,ciekawe czym sie sugeruja przy ustaleniu ceny.Jak dla mnie SKF,na alle ok100zł+wymiana własna,ujdzie w tłoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Mówiłem o masie własnej auta...Note cięższy od 206 SW, a i od Swifta i Tico - znacznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.