Gość piopius Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Witam! Rozsypałem silnik w mojej Primerze 1.9 DCI najpierw zaczeło coś stukać potem szarpnął i koniec. Mam pytanko mechanik powiedział mi że wszystko jest do naprawienia lub wymiany na nowe lub używane za wyjątkiem bloku silnika (bo to się już nie opłaca) więc zapytam czy blok silnika od Reault Laguna II o takim samym symbolu początkowym F9Q będzie pasował do reszty (głowica itd) od Primery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coco77 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Powiedz jakie miałeś objawy przy awarii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Ale co się stąło blokowi, że chcesz go kupić? korba wyszła bokiem? Silnik jest rozkręcony? co się zepsuło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piopius Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Odpowiem po kolei: Objawy przed rozsypaniem były ale je zignorowałem i drogo za to zapłacę ale stało się a mianowicie takie że słychać było najpierw pukanie dochodzące od strony paska rozrządu i facet po drodze (mechanik) poradził abym wezwał lawete ale było blisko więc postanowiłem dojechać szarpnęło po 20 km i rozsypało silnik. Blok raczej jest cały bo mechanik stwierdził że tylko korbowód jest lekko wygięty (?) Przyczyną było zcięcie klina w dużym kole zębatym od paska i w konsekwencji zablokowanie go. Mechanik najpierw nie odkrył usterki w bloku bo stwierdził że wystarczy regeneracja głowicy jako laik zgodziłem się po czym stwierdził że odkrył uszkodzenia korbowodu w bloku więc powinienem kupić jeszcze blok. Znalazłem jakoś gościa od francuzów który powiedział że złoży mi to wszystko za jakieś 1500 zł (regeneracja kosztowała mnie 800 zł) do tego dojdzie koszt tego koła + pompy wspomagania (uszkodziła się również) używane razem ok.300 zł + robota dla mechanika wszystko oceniam na jakieś 700 do 1000 zł więc razem to ok. 4000 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loket 22 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Czesc kolego!No wiec jest nas dwuch!Wlasnie przezywam koszmar z rozsypanym silnikiem w Primerze.U mnie to tym bardziej bolesne ze kupilem "prawie nowke" 28 marca a 7.05 rozlecial mi sie silnik po 101000km.Na dopmiar zlego nie moge dostac potrzebnych czesci-korbowod ,wal ,panewki.sa cale bloki ale zwykleniewiadomego pochodzenia,bez gwarancji...Mechanik widze ze ma to gdzies i na mnie zwalil poszukiwania czesci.W poniedzialek zabieram sam silnik i powierzam naprawe innemu mechanikowi.Nie wiem jak i za ole to sie skonczy .Jestem zrozpaczony,przerazony no i wrecz boje sie juz tego auta.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banfyk Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Mnie natomiast korbowód zrobił dziurę w bloku . Oznaczenie silnika to F9Q czy może być w zamian włożony np F9A ?? Czy macie gdzieś jakieś namiary na silniki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ToArizona Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 napiszcie jakich czesci potrzebujecie bo mam ich troche z silnika F9Q Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2013 czytalem tutaj na forum temat ze komus sie juz silniczek tez rozsypal i wsadzil chyba 3 silniki nim mu się udało tak ze koledzy poczytajcie najpierw czego się wystrzegac , ja osobiscie bym sie chyba poddal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zola Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 To ja się podłączę bo jestem po wymianie silnika w wp 12 1.9dci z 2003 r. zakupiłem auto z zatartym silnikiem za 3tys. Mój mechanik stwierdził że nie \opłacalna jest naprawa silnika i zaleca wymianę. Choć niektórzy podpowiadali żeby robić bo wtedy jest się pewnym tego co się ma. Kupiłem silnik 1.9dci przywieziony z angli po 120tys- ryzyko takie że gwarancja rozruchowa choć temat kręcony przez znajomego więc raczej byłem pewien ze będzie oik. Cena 2500zł (goły słupek) Mechanik zainkasował 750zł z tym że jest tu również cena całego rozrządu który wymienił. doszedł jeszcze olej Total i filtry ok 180zł. I auto odpukać śmiga.Wyszło 3500zł sporo ale jeste jeszcze trochę do zrobienia.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barroc Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Witam Bardzo proszę o podpowiedź w następującej kwestii. Mam nissana wp12 1.9 dci 85Kw silnik f9q. I właśnie tenże silnik zakończył swój żywot. Czeka mnie wymiana silnika. Moje pytanie jest takie, że z tego co wiem te same silniki są używane w renault. Czy mój 6 biegowy nissanik przyjmie chętnie każdy silnik f9q (dodam że chodzi o sam słupek) niezależnie jaki numer na silniku jest dalej? Czy mogę użyć słupków o oznaczeniu f9a lub f9k? Bardzo proszę o podpowiedz. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arii Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Tylko z czystej ciekawości, ile kk km zrobił zanim umarł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barroc Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Ciężko powiedzieć. ja osobiście zrobiłem nim ok 100kk, ale wiem że był wymieniany a nie da się oszacować ile zrobił w poprzednim autku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madricek Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 Ostatnio w mojej robiłem kapitalkę (PrimkaHB), blok miał oznaczenie f9a, skrzynia również szóstka. Powinno pasować. Chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmassive Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Ja miałem 2 lata temu taką sytuację (panewka się obróciła) - wydałem łącznie 7000 zł na naprawę (wzmocnione panewki - tzw. do jazdy). U mnie plus był taki, że remontowałem, a nie kupowałem drugiego silnika - gdyż po szlifie tu i tam było ok. W cenę wchodził jeszcze temat wymiany wszystkich płynów, rozrządu i usługa mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Jak czytam takie posty utwierdzam się w przekonaniu że dobry silnik wybrałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 No u mnie to samo 7tyś na naprawę, wał i panewki ori nowe renaulta, przy okazji nowe sprzęgło z dwumasem, nowa korba i wymiana płynów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.