Gość rafał walczak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 witam, jestem nowy więc proszę nie krzyczeć. ostatnio w moim samochodzie (p11, 2001r, 2.0 benzyna) przy ciepłym silniku na wolnych obrotach mryga kontrolka ciśnienia oleju, szczegulnie gdy stoję w korkach. co to może być? z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 PO pierwsze jaki stan oleju. Druga sprawa to kiedy byl wymieniany olej. Oprocz tego moze byc wiele przyczyn.Piszesz ze szczegolnie w korkach. Moze byc cos z pompa olejowa (mala wydajnosc),moze byc przytkany smok na pompie. W najgorszym wypadku moze sie konczyc silnik. A jak jest na wyzszych obrotach. Kontrolka gasnie. Jesli jezdzisz na mineralnym 15w/40 sprobuj nalac oleju sae 10w/40 czyli polsyntetyku. Ale najpierw pomiar cisnienia oleju i cisnienia sprezania. Bedziesz wiedzial w jakim stanie jest silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 olej 10w40 po odpaleniu kontrolka gaśnie, nic się nie dzieje, po dłuzszej jeździe dopiero zaczyna mrygać przy większych obrotach wogule się nie świeci, stan oleju ok. wymieniany ok 10 000km temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 olej 10w40 po odpaleniu kontrolka gaśnie, nic się nie dzieje, po dłuzszej jeździe dopiero zaczyna mrygać przy większych obrotach wogule się nie świeci, stan oleju ok. wymieniany ok 10 000km temu to teraz daj Valvolinie 10w i filterek KNE"H"TA chyba tak sie pisze ,,,,olej do wymiany sie kwalifikuje i potem się martw !!!! podejrzewam żę wszystko ustanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 No a jesli nie ustanie to w/g mnie bedzie pompa olejowa do sprawdzenia. Olej im cieplejszy to sie robi rzadszy i pompa moze przepuszczac olej. Najpierw zrob tak jak Ci radzi kolega Tofu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 jak rano odpalam to wszystko jest ok. objawy zaczynają się po przejechaniu ok. 50 km dzięki, wymienię olej, troszkę odetchnąłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 podejrzewam że masz już tak przemielony olej że będzie rzadki jak woda zobaczysz zresztą ,,,polecam właśnie valvoline i najlepszy dostępny filterek jaki może być 10 zł droższy ,,,a warto silnik oszczędzać ja mam teraz Boscha i jest gorszy od filtrona mana itp,,,, olej jak jest zimny to jest gęsty i ma ciśnienie odpowiednie na rozgrzaniu i na wolnych obrotach może właśnie dawać takie objawy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 dzięki, odezwę się po wymianie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 miejmy nadzieję że to to ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 wymieniłem olej+filtr i wszystko wróciło do normy dzięki panowie, jesteście wiely najwięksi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 to się cieszę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 wymieniłem olej+filtr i wszystko wróciło do normy oj, żebyś nie cieszył się przedwcześnie. 10kkm to wcale nie tak dużo na olej, żeby stracił swoje właściwości. JAk sytuacja się powtórzy, to najpierw wymień czujnik ciśnienia oleju- jest tani- kosztuje 20-30zł max. Jest spore prawdopodobieństwo, że to jego wina. jak to nie pomoże, to wtedy do warsztatu żeby podłaczyli manometr i sprawdzili, czy ciśnienie oleju jest w granicach: silnik zimny -bieg jałowy >1bar -3000 obr >3 bary sinik gorący -bieg jałowy >0.5 bara a najlepiej >1 -3000 obr >1, a najlepiej >2 Skoro kontrolka się świeci, to pewnie ciśnienie nie będzie zbyt dobre. Przyczyn może być kilka: -padająca pompa olejowa -zawieszony zaworek zwrotny w pompie -poluzowany smok albo jakieś inne przewody/ rurki zasysające olej z miski - lub też, co wydaje się najgorsze- mocno wyeksploatowany silnik a konkretnie zużyte panewki. Wystarczy zdjąć miskę i szarpnąć za korbowody. Mechanik po zaobserwowanym luzie od razu wyczuje nawet bez rozkręcania korbowodów i sprawdzania samych panewek. Jest jeszcze inna metoda na "zaleczenie" sytuacji. Wlanie oleju Xw50 albo xw60. To będzie w wysokich temperaturach stosunkowo gęsta zupa i będzie nadrabiała niedoskonałości silnika. Oczywiście to nie wyleczy sytuacji, ale pozwoli (czasami nawet na długo) odwlec widmo remontu/ wymiany silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 2 gi współczynnik odpowiada ze lepkość a pierwszy za gęstość ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 2 gi współczynnik odpowiada ze lepkość a pierwszy za gęstość ... że co? Panie moderatorze, wypadałoby się troszkę podszkolić Gęstość to stosunek masy do objętości i wszystkie oleje mają ten wskaźnik bardzo podobny do siebie. To co większosc ludzi potocznie nazywa gęstością oleju, to w rzeczywistości jego lepkość , którą to lepkość rozpoznaje się na podstawie oznaczeń SAE, np SAE 15w40 Co te liczby znaczą można łatwo znaleźć w sieci, ale że mam czas i chęć, to napiszę Pierwsza z liczb (ta przed "w") oznacza lepkość w niskiej temperaturze (i dlatego zimny olej 15wX będzie na oko bardziej "gęsty" od oleju 5wX) Druga liczba (ta po "w") oznacza lepkość oleju w temperaturze pracy oleju ( i dlatego poleciłem olej Xw50 albo Xw60, bo te oleje będą w warunkach wysokich temperatur (a wiec wtedy, kiedy powstają zwykle problemy ze smarowaniem) bardziej lepkie czyli potocznie "gęściejsze"). Jasne teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 to ile przebiegu ma ta primerka, że już tak mogła by mieć wyeksploatowany silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 licznikowo 185 tysięcy, ale ile naprawdę????? kupiłem ją pół roku temu, objawy pokazały się ok. dwa tyg. temu wymieniłem olej+ filtr i objawy ustały autko użytkowane przeważnie w wawie więc kontrolka nie paliła się ciągle tylko mrygała na wolnych obrotach od wymiany jest ok. nie straszcie mnie wymianą silnika ostatnie pieniądze wydałem na "NIEZAWODNY SAMOCHÓD"!!!!!! tak naprawdę to jestem z niego za***iście zadowolony!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 no 10000 na olej to już sporo i trzeba popatrzyć co się zlewa i jaki to żadkie jest to wtedy można mówić czy nie stracił swoich właściwości ja widzę co się dzieje z Valvolina a inne tańsze badziewia to już dramat musi być ,, a doczytałem się wczoraj gdzie zrobili mój filterek bosha ....ameryka południowa !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kyniu1985 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Ja rowniez jezdze na Valvoline....naprawde dobry olej i zero problemow z hydraulika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 no 10000 na olej to już sporo i trzeba popatrzyć co się zlewa i jaki to żadkie jest to wtedy można mówić czy nie stracił swoich właściwości ja widzę co się dzieje z Valvolina a inne tańsze badziewia to już dramat musi być ,, a doczytałem się wczoraj gdzie zrobili mój filterek bosha ....ameryka południowa !!!! Pozwól, że się nie zgodzę. 10kkm to dla oleju niewiele. W nowszych autach producent każe wymieniać olej po 30kkm i jakoś nikt nie pisze, że kontrolka mu mruga etc. Woszem, można się zastanawiać, czy to jest do końca zdrowe dla silnika, niemniej ludzie tak jeżdzą i auta jakoś nie padają jak muchy. Piszesz, że zlewasz rzadki olej A przepraszam jaki ma być, skoro jest rozgrzany? Zlej sobie olej po 1kkm i też będzie rzadki. CHyba, że jest na serio bardzo rzadki, ale to wtedy tez nie jego wina, tylko wina paliwa w oleju (a wiec lejący wtryskiwacz etc) Piszesz też, ze tańsze od Valvolina są badziewia. Także się nie zgadzam. Ja od zawsze jeżdżę na lotosie/ orlenie/ k2/ organice- co akurat mam pod ręką i przy okazji spełnia minimalne wymagania silnika, zmieniam wg instrukcji (a wiec zwykle 15kkm) i jakoś silniki moic poprzednich aut się nie gniewały, choć moja astra miała przy sprzedaży 280kkm, megana ponad 300kkm. Nissanik narazie nie dobił jeszcze 100kkm, ale też mu niczego drogiego nie leję, bo nie widzę sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dani Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam Ja tez się z tym nie zgodzę ze tańsze to badziew. Gdzieś kiedyś na forum pisałem ze 2 mi charczy czasami i dużo ludzi polecało Valvoline.Za ich namowa poszedłem za Valvoline i taki tez wlałem i zlałem bo nie było żadnej poprawy a nawet gorzej.Ja osobiście używam produktów Castrola i Motula i nie będę mówił ze Valvoline czy Mobil to dziadostwo. Każdy leje co chce kwestia gustu a o gustach się nie rozmawia.Na temat olejów można by gadać całymi tygodniami bo każdy z nich ma swoich zwolenników i przeciwników wiec nie ma chyba co rozwijać tego tematu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Ja teraz jezdze na oleju Mobil SAE 10W/40. Silnik golfa 2 1,6 zalewalem tanszymi olejami mineralmymi i bylo OK. Natomiast moj tato w golfie 1,3 silnik nz zawsze mial olej Castrol tez mineralny . Raz go namowilem zeby zmienil na Orlenowski mimeralny bo byl duzo tanszy . Po wymianie zaczely zawory grac. Oczywiscie wymiana na Castrol i po klopocie. Oczywiscie olej nie z beczki tylko z banki. Wiec mysle ze kazdy bedzie lal olej jaki chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.