Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] CHECK ENGINE - pali się cały czas


mateuszkurek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem jak w temacie.

Jechałem naszą Łódzką drogą. Wpadłem w dziurę i zapalił mi się Check Engine. Zatrzymałem się sprawdziłem wszystko. Raczej nic nie odleciało. (znalazłem tylko obok auta taką małą sprężynę. gruba ale wysoka na 3cm i dwa razy zwinięta tylko - ale moża komuś innemu odpadła na tej dziurze).

Olej jest nie wyleciał, reszta płynów także. Biegi wchodzę normalnie. Próbowałem wyświetlić kody błędów ale komputer nie odpowiada. Check Engine pali się cały czas. Zawsze to działało i pokazywał. CO może być przyczyną i co powinienem jeszcze sprawdzić i jak mogę zdiagnozować przyczynę?

Jeśli możecie pomóżcie jak ostatnim razem pomogliście gdy miałem problem :D

Może coś się odłączyło, może wiecie co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz kodu to ciężko będzie to zdjagnozować;/. poza tym jest sporo o check engine na forum i najpierw poczytaj nim utworzysz kolejny temat. jedź na kompa jak nie możesz zdiagnozować ewentualnie odłącz od aku na 24h i zobacz czy się ponownie pojawi. na wstrząsach mogła jakaś elektronika ucierpieć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj odłączałem od aku i nic nie pomogło. A co do komputera to jest to wersja 14 pinowa i nikt nie posiada w okolicy takiego wejścia.

Tylko salon nissana a to pewnie będzie kosztować. Dlatego proszę Was o radę. Przeszukałem już wiele tematów na forum ale w żadnym nie ma o takim czymś. Tylko jedem podobny pod który się podpiąłem, dlatego założyłem nowy. Może to jakaś wtyczka od komputera skoro nie reaguje tylko która?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na ile go rozpiąłeś od zasilania?

 

odłączyłem go na 10-11 godzin - godziny nocne. Styki wyczyściłem. Odłączyłem minus - tak jak kazał mechanik.

Ale widzisz dziwne jest to, że jest zero kontaktu z komputerem, nie działa reset ani wyświetlanie migowe błędów. Może jest coś jakiś przewód lub miejsca gdzie mogę to sprawdzić czy płynie prąd. Albo gdyby ktoś mi zdjęcie przesłał gdzie to mam sprawdzać te łączenia. Bezpieczniki też sprawdziłem i wszystkie chyba są dobre - tak na moje oko bo nie mam takiego mierniczka na światełko. Światła wszystkie mam sprawne. Hamulce są. ABS jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może rozepnij cały aku:D.. u mnie na tyle to nie pomagało. komp się nie zresetował. dopiero po jakiś 18-20 godzinach gubił go. tak więc możesz spróbować tak rozpinając obie.. najlepiej byłoby go sczytać i by się wszystko wyjaśniło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może rozepnij cały aku:D.. u mnie na tyle to nie pomagało. komp się nie zresetował. dopiero po jakiś 18-20 godzinach gubił go. tak więc możesz spróbować tak rozpinając obie.. najlepiej byłoby go sczytać i by się wszystko wyjaśniło..

no tak tylko jak pytam na allegro o przejściówkę obdi na obd2 i program to mówią, że ta almerka ma straszny problem i nie będzie działać

 

a jak szukam po zakładach w Łodzi i okolicach to wszyscy mówią, że nie obsługują tego komputera (dzwoniłem też do Obzuna i do Japończyka)

chyba pozostaje tylko salon firmowy ale muszę dowiedzieć się ile to kosztuje.

Dlatego wolę forum bo ostatnio mi pomogliście a zakład mechaniczny wycenił mi naprawę na około 2tysiące złotych. A z Waza pomocą kosztowało mnie to 200zł i działa pięknie. - jest różnica. Pojutrze odepnę na więcej niż 20 godzin. Bo auta potrzebuję cały czas niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko jak pytam na allegro o przejściówkę obdi na obd2 i program to mówią, że ta almerka ma straszny problem i nie będzie działać

 

a jak szukam po zakładach w Łodzi i okolicach to wszyscy mówią, że nie obsługują tego komputera (dzwoniłem też do Obzuna i do Japończyka)

chyba pozostaje tylko salon firmowy ale muszę dowiedzieć się ile to kosztuje.

Dlatego wolę forum bo ostatnio mi pomogliście a zakład mechaniczny wycenił mi naprawę na około 2tysiące złotych. A z Waza pomocą kosztowało mnie to 200zł i działa pięknie. - jest różnica. Pojutrze odepnę na więcej niż 20 godzin. Bo auta potrzebuję cały czas niestety.

 

samo zdjagnozowanie nie powinno być drogie. jak będzie wiadomo co to jest to coś na forum pomogą użytkownicy. jak mu nie przejdzie po tym to zadzwoń i spytaj o cenę kompa i się wyjaśni;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz ja mam p11.144 to u mnie w instrukcji obslugi do nissana p11 pisze ze kontrolka ta bedzie swiecic stale jesli awaria wystapi jedniczesnie w zakresie systemu NATS i sterowania silnikiem. Oprocz tego stale swiecenie sia lampki w silniku diesla moze oznaczac obecnosc wody w filtrze paliwa. Nalezy wtedy odwodnic filtr paliwa. Jesli po odwodnieniu dalej swieci oznacza awarie w systemie sterowania silnikiem. Silniki mamy podobne. Tylko ze Ty masz samego diesla a ja mam turbdiesla. Prosze tez zobaczyc co u Ciebie podaje instrukcja na temat tej kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj pod podwoziem zauważyłem, że z miski olejowej wystaje jakiś czujnik. Pewnie czujnik ciśnienia oleju albo temperatury. Zauważyłem, że jest mokry od oleju a kabel na czujniku w oleju i brudny. - od czego jest dokładnie ten czujnik? i czy to może być przyczyną. Po mojemu nie bo chyba w takim przypadku check engine pokazywał by błędy migowe a on nie reaguje.

Druga sprawa to taka, czy może wiecie gdzie jest bezpiecznik od komputera w tym aucie. Sprawdzałem już większość i nie mogę znaleźć żadnego przepalonego.

Wodę z filtra paliwa wylałem. Do ropki dodałem trochę denaturatu jak niektórzy radzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z miski nic nie bedzie wystawalo . Moze to jakis czujni ze skrzyni. Masz tu plik i poczytaj sobie.

 

Jednak nie dolaczylo pliku trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytalem ze w Almerze N15 czy to silnik CD20 czy CD20E ECU jest chronione bezpiecznikiem nr 41 (7,5A)umieszczonym w skrzynce bezpiecznikow nr1 w przedziale silnika. Natomiast w silniku CD20 ECU jest stale zasilane przez jego styk nr38 a w silniku CD20E ECU jest zasilane przez jego styk nr70. Wyczytalem to w ksiazce Sam naprawiam ALMERA N15. Probowalem to wam wstawic ale za duzy plik . Jak chcesz to daj e-maila to Ci wysle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj na diagnostyce komputerowej:

 

Łódź, ul. Wysoka 20, naprawa aut Japońskich - jak zobaczyłem to jak to bywa zdziwiłem się czy aby na pewno. Czekałem i zapytałem faceta który też czekał co o nich myśli. Powiedział, że tutaj nawet z salonów przyjeżdżają naprawiać. - Wyszedł młody chłopak. Miał komputer.(powiedział, że za podłączenie 80, zgodziłem się bo w serwisie 150) - Podłączył, tłumaczył wszystko co robi - jak i dlaczego. Dodam, że skasował 50zł za godzinę pracy i diagnostyki. - POLECAM ZAKŁAD.

 

a oto diagnoza: okazuje się, że komputer działa. wszystkie bezpieczniki też. masa i prąd są na każdym kablu i na sterowniku i komputerze. Da się sterować za pomocą tego "laptopa" wieloma rzeczami ale kontrolka cały czas się świeci.

- błąd EGR o jakimś numerze

- błąd sterownia silnika

 

Pan Artur bo tak się nazywa mechanik stwierdził uszkodzenie typu przetarcie lub zwarcie któregoś przewodu w wiązce odpowiedzialnego za tą diodę lub połączenie z komputerem. Jeśli chcę mogę przyprowadzić auto w poniedziałek. Nie są w stanie jednak powiedzieć w ile to naprawią ale nie szybciej niż jeden dzień, może nawet 3 zależy od szczęścia. Muszą sprawdzić wszystkie wiązki.

 

Czy macie jakiś pomysł albo podpowiedź jak ja mógłbym sprawdzić te wiązki albo która z nich może być za to odpowiedzialna?

 

Wyczytalem ze w Almerze N15 czy to silnik CD20 czy CD20E ECU jest chronione bezpiecznikiem nr 41 (7,5A)umieszczonym w skrzynce bezpiecznikow nr1 w przedziale silnika. Natomiast w silniku CD20 ECU jest stale zasilane przez jego styk nr38 a w silniku CD20E ECU jest zasilane przez jego styk nr70. Wyczytalem to w ksiazce Sam naprawiam ALMERA N15. Probowalem to wam wstawic ale za duzy plik . Jak chcesz to daj e-maila to Ci wysle

 

" m a t e u s z k u r e k @ o 2 . p l - mateuszkurek at o2.pl"

 

Witam!

Udało się zrobić. Zostawiłem auto u Artura na dwa dni i doszedł. Był to błąd elektryki. Zwarcie układu w jakimś miejscu.

Wszystko działa jak poprzednio. Od uderzenia w dziurę powstało naprężenie i przewód nie wytrzymał - tak w skrócie.

 

Koszt naprawy 50(diagnostyka komputerowa) + 350 naprawa

 

Może i nie super tanio ale nikt za to nie chciał się wziąć.

Koleś naprawia dużo aut i nie jakichś starych ale przy mnie przyjechała nowa Honda i Toyota.

I mówią, że lepiej u niego niż w salonie - to opinia ludzi.

Ja jak na pierwszą naprawę też jestem zadowolony.

 

Łódź, ul. Wysoka - naprawa aut Japońskich, Chińskich itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...