Gość tomasz101 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam . Borykam się już od 2 tygodni z nie małym problemem i proszę o pomoc . Po naprawie blacharskiej nie mogłem odpalić Micry ( K12 1.2 16V 65KM - 2006r) , palił się check - rozrusznik kręcił parę sekund i następowało odłączenie się go - okazało się że jest spalony bezpiecznik 20A od ECCS ( w białej skrzynce na kielichu) - wymieniłem - auto odpaliło za pierwszym razem -ku mojemu zdziwieniu całym silnikiem telepie -nie pali być może jeden cylinder . Jak to w życiu bywa winnych zwarcia brak , a problem pozostał !!! Komputer podłączony : błąd sondy lambdy , uszkodzona świeca lub cewka na 3 cyl. Wymieniłem cewkę razem ze świecą (żeby nie było) - brak reakcji to samo . Sprawdzam : iskra jest jak i na tej nowej i starej , na pozostałych cyl. to samo - ok . Myślę wtrysk - wyjąłem listwę - zapłon - paliwo z 3 wtrysku nie leci - wyjąłem listwę wszystkie wtryski przeczyściłem . 3 wtrysk na krótko - zalany z góry paliwem - 12V i paliwo zaczęło kapać - myślę sobie udrożnił się . Listwa na miejsce - zapłon - i TO SAMO !!!!! Metodą przekładek - 4 wtryski są OK . Okazało się iż, na 3 wtrysk nie dochodzi sterowanie - w kostce na pierwszym pinie jest + na drugim nic , omomierz wykazuje brak przejścia. Na pozostałych wtyczkach wszystko ok, jest prąd i przy zapłonie jest przejście . Między wtyczką do wtrysku - a wtyczką do komputera jest przejście - czyli być może uszkodzony komputer . Wymieniłem : BSI , komputer , obręcz immobilaisera - powinno być ok . Rozruch i .......... To samo - bez zmian rzuca silnikiem - z tym ,że teraz na 1pierwszym cylindrze brak sterowania wtrysku w kostce . Check- kod błędu 0301 - skasowałem błąd - ale po paru chwilach błąd można odczytać z powrotem ( teraz check się nie pali) - silnik nie pali na 1pierwszy cylinder - POMOCY !!!!!!!!!!!!- brak sterowania wtrysku !!!! Podam jeszcze linki do ciekawych interpretacji błędu 0301 i pochodnych 0300# : http://www.obd-codes.com/p0301 http://www.obd-codes.com/p0300 Do tłumaczenia całego tekstu proponuję użyć : http://translate.google.pl/#en|pl|%0A%0A%0A Jeśli ktoś może pomóc będę zobowiązany , podam maila do kontaktu : tomasz.mode@wp.pl . Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 ale masz teraz brak (+) czy (-) nie dochodzi??? bo wtryski powinny mieć cały czas (+) a są sterowane (-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz101 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 + jest cały czas , nie dochodzi - . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 a z pina 61 wychodzi?? jak tak to przerwa gdzieś po drodze jak nie to może coś w eku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz101 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam . No więc prądy są , przewody mają przejście. Dzisaj poprzerzucałem ecu i całą resztę. Na poprzednim ecu MEC37.. nie podaje sterowania na 1 i 3 cylinder , a na nowym MEC32.. nie podaje sterowania na 1 cylinder- ( Prawdopodobnie różnią się mapami wtrysku ) . Błędy tylko typu 0301 i 0303 . Zrzuciłem sobie manuala do k12 (ver ang.) . Według moich wniosków wypadają zapłony , i teraz pytanie : Czy może być to spowodowane nie dokońca sprawnym czujnikiem wału ? Czy rozciągniętym łańcuszkiem (przebieg 87000km) ? Przy pierwszym podłączeniu do kompa był też błąd lambdy ( ale nie znam kodu ) - brak komunikacji lub coś takiego , ale teraz jak się nagrzeje to nie wywala tego . Nie mam pojęcia co z tym g.. może być . Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc , a manuala mogę wysłać jak ktoś chce. Witam . No więc prądy są , przewody mają przejście. Dzisaj poprzerzucałem ecu i całą resztę. Na poprzednim ecu MEC37.. nie podaje sterowania na 1 i 3 cylinder , a na nowym MEC32.. nie podaje sterowania na 1 cylinder- ( Prawdopodobnie różnią się mapami wtrysku ) . Błędy tylko typu 0301 i 0303 . Zrzuciłem sobie manuala do k12 (ver ang.) . Według moich wniosków wypadają zapłony , i teraz pytanie : Czy może być to spowodowane nie dokońca sprawnym czujnikiem wału ? Czy rozciągniętym łańcuszkiem (przebieg 87000km) ? Przy pierwszym podłączeniu do kompa był też błąd lambdy ( ale nie znam kodu ) - brak komunikacji lub coś takiego , ale teraz jak się nagrzeje to nie wywala tego . Nie mam pojęcia co z tym g.. może być . Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc , a manuala mogę wysłać jak ktoś chce. ------------ Drugie ECU uszkodzone . Kolejne trzecie i w końcu OK. Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.