Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra K12 - brak zasilania na 1 wtrysku


Gość tomasz101

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomasz101

Witam .

Borykam się już od 2 tygodni z nie małym problemem i proszę o pomoc .

Po naprawie blacharskiej nie mogłem odpalić Micry ( K12 1.2 16V 65KM - 2006r) , palił się check - rozrusznik kręcił parę sekund i następowało odłączenie się go - okazało się że jest spalony bezpiecznik 20A od ECCS ( w białej skrzynce na kielichu) - wymieniłem - auto odpaliło za pierwszym razem -ku mojemu zdziwieniu całym silnikiem telepie -nie pali być może jeden cylinder .

Jak to w życiu bywa winnych zwarcia brak , a problem pozostał !!!

Komputer podłączony : błąd sondy lambdy , uszkodzona świeca lub cewka na 3 cyl.

Wymieniłem cewkę razem ze świecą (żeby nie było) - brak reakcji to samo .

Sprawdzam : iskra jest jak i na tej nowej i starej , na pozostałych cyl. to samo - ok .

Myślę wtrysk - wyjąłem listwę - zapłon - paliwo z 3 wtrysku nie leci - wyjąłem listwę wszystkie wtryski przeczyściłem . 3 wtrysk na krótko - zalany z góry paliwem - 12V i paliwo zaczęło kapać - myślę sobie udrożnił się .

Listwa na miejsce - zapłon - i TO SAMO !!!!!

Metodą przekładek - 4 wtryski są OK .

Okazało się iż, na 3 wtrysk nie dochodzi sterowanie - w kostce na pierwszym pinie jest + na drugim nic , omomierz wykazuje brak przejścia.

Na pozostałych wtyczkach wszystko ok, jest prąd i przy zapłonie jest przejście .

Między wtyczką do wtrysku - a wtyczką do komputera jest przejście - czyli być może uszkodzony komputer .

Wymieniłem : BSI , komputer , obręcz immobilaisera - powinno być ok . Rozruch i ..........

To samo - bez zmian rzuca silnikiem - z tym ,że teraz na 1pierwszym cylindrze brak sterowania wtrysku w kostce .

Check- kod błędu 0301 - skasowałem błąd - ale po paru chwilach błąd można odczytać z powrotem ( teraz check się nie pali) - silnik nie pali na 1pierwszy cylinder - POMOCY !!!!!!!!!!!!- brak sterowania wtrysku !!!!

Podam jeszcze linki do ciekawych interpretacji błędu 0301 i pochodnych 0300# :

http://www.obd-codes.com/p0301

http://www.obd-codes.com/p0300

 

Do tłumaczenia całego tekstu proponuję użyć :

http://translate.google.pl/#en|pl|%0A%0A%0A

 

Jeśli ktoś może pomóc będę zobowiązany , podam maila do kontaktu : tomasz.mode@wp.pl .

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz teraz brak (+) czy (-) nie dochodzi??? bo wtryski powinny mieć cały czas (+) a są sterowane (-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z pina 61 wychodzi?? jak tak to przerwa gdzieś po drodze jak nie to może coś w eku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

No więc prądy są , przewody mają przejście. Dzisaj poprzerzucałem ecu i całą resztę. Na poprzednim ecu MEC37.. nie podaje sterowania na 1 i 3 cylinder , a na nowym MEC32.. nie podaje sterowania na 1 cylinder- ( Prawdopodobnie różnią się mapami wtrysku ) . Błędy tylko typu 0301 i 0303 . Zrzuciłem sobie manuala do k12 (ver ang.) . Według moich wniosków wypadają zapłony , i teraz pytanie : Czy może być to spowodowane nie dokońca sprawnym czujnikiem wału ?

Czy rozciągniętym łańcuszkiem (przebieg 87000km) ?

Przy pierwszym podłączeniu do kompa był też błąd lambdy ( ale nie znam kodu ) - brak komunikacji lub coś takiego , ale teraz jak się nagrzeje to nie wywala tego .

Nie mam pojęcia co z tym g.. może być .

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc , a manuala mogę wysłać jak ktoś chce.

 

Witam .

No więc prądy są , przewody mają przejście. Dzisaj poprzerzucałem ecu i całą resztę. Na poprzednim ecu MEC37.. nie podaje sterowania na 1 i 3 cylinder , a na nowym MEC32.. nie podaje sterowania na 1 cylinder- ( Prawdopodobnie różnią się mapami wtrysku ) . Błędy tylko typu 0301 i 0303 . Zrzuciłem sobie manuala do k12 (ver ang.) . Według moich wniosków wypadają zapłony , i teraz pytanie : Czy może być to spowodowane nie dokońca sprawnym czujnikiem wału ?

Czy rozciągniętym łańcuszkiem (przebieg 87000km) ?

Przy pierwszym podłączeniu do kompa był też błąd lambdy ( ale nie znam kodu ) - brak komunikacji lub coś takiego , ale teraz jak się nagrzeje to nie wywala tego .

Nie mam pojęcia co z tym g.. może być .

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc , a manuala mogę wysłać jak ktoś chce.

------------

Drugie ECU uszkodzone . Kolejne trzecie i w końcu OK.

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...