Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Obciążenie a obroty


cybul009

Rekomendowane odpowiedzi

Auto nissan primera 1.6 99km 1999r wp11

 

Po raz kolejny mam problemy z obrotami. Dokładnie chodzi o to, że gdy uruchomię auto (zimny silnik) na benzynie mam obroty 1000 po chwili wskakują na 1200 i falują +/-100. Jak silnik nagrzeje się obroty 750. Drugi problem to jak obroty zachowują sie pod obciążenie, włączę ogrzewanie szyby radio światła klimatyzacje obroty wzrastają do 900-1000 po chwili opadają do 750 i troszkę zafaluje ( 550-750). Potem utrzymują sie ładnie już na 750 do momentu, gdy włączą się wentylatory wtedy wzrastają do 1100 drastycznie spadają do 200 i po chwili 750. Jak jadę autem zdarza sie dość często, że gdy dam bieg na luz to obroty spadają na 750 i falują 550-750 tak 3-4 sec. i utrzymują sie ładnie na 750.

 

W aucie było robione:

Wymiana świec, przewodów WN., olej silnikowy, filtry oleju paliwa powietrza kabinowy, silniczek krokowy używany, uszczelki na przepustnicy i silniczku krokowym, przewody podciśnieniowe od przepustnicy, sonda lambda

 

Czyszczona była przepustnica i wszystkie czujniki na niej, czyli: przepływomierz, zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego FICD, zawór regulacji powietrza dodatkowego AAC ( silniczek krokowy), czujnik położenia przepustnicy. Po czyszczeniu ustawiane były obroty w serwisie nissana ( na spadek obrotów powiedzieli ze to wina miksera)

 

Jeśli chodzi o gaz to obroty czasami, ale bardzo rzadko spadają do 200 przy dojeżdżaniu do świateł albo skręcaniu na parking. Regulowany gaz w najlepszej stacji w Ełku i rura ustawiona inaczej żeby tak mocno powietrze nie leciało do przepustnicy.

 

Auto ma dobre przyspieszenie pali przy mocnym bucie w mieście 11.6l/100km a gazu wiadomo 20% więcej nie całe 14l/100km

 

Bardzo proszę o pomoc męczę się juz trochę czasu z tą niezbyt fajną przypadłością mojego auta samochód ogólnie fajny wygodny, ale denerwują mnie te obroty. Co to może być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i z tym mixerem mogą mieć rację co do takiego latania obrotów to w miarę prawidłowe bo silnik po obciążeniu klima itp ecu podnosi obroty jak nie chcesz myśleć o sekwencji to pomyśl o blosie a fakt faktem możesz mieć źle dobrany mixer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty spadają mi też na gazie gdy włącze np ogrzewanie szyby wyglada to tak ze spadają z 750 do 600 i stoją jak dodam gazu to ustawią się na 750 i gdy dojeżdżam z dużą predkością do świateł po czym wciskam sprzęgło obroty spadają do 200 powracają spowrotem na właściwe potem zaczynam hamować i spowrotem spadają do 200 jak dodam mocniej gazu to wrócą na swoje 750. Czasami jak uruchamiam auto przeważnie zimne i przełączam na gaz to odrazu gaśnie, potem uruchamiam jeszcze raz przełączam i jest na gazie. Jak skręcam na parkin hamując przy predkości 60km/h po wytraconej prędkości i rozpoczętym skrecie na parking obroty spadają mocniej w dół wyraźnie słychać ze sie dusi silnik. Wszystko to może być wina miksera?

 

W miare prawidłowe obroty tak powinno być, nawet bez instalacji gazowej ze obroty mogą spaść do 200 ?? nie do końca rozumiem. Czy tak bedą się zachowywały obroty jak mam instalacje z mikserem

 

powoli zastanawiam się nad wywaleniem całkowicie gazu z tej oszczedności same problemy i wkońcu silnik olej może zacząć brać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowe jest podnoszenie jak odpalasz klimę ...

 

dalej zobacz czy w momęcie jak zmieniasz biegi to czy obrotu spadają od razu na 800 czy zatrzymują się na 1200 i potem spadają dalej ,... to raz jeden czujnik ...

 

co do gazu to mi się wydaję płacić 5 zl za litr..

zobacz ile trzeba kilometrów zrobić by zaoszczędzić na "nowy" silnik jak nasz wbity gaz to zobacz ile kosztują zestawy sekwencyjne bo byś dołożył może z 1000 zł i zero problemów i masz pewność że nic złego się z silnikiem nie stanie ,,

 

co do spalania to ja mam przy 2.0 miasto 12 litrów trasa 9 +/-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie długo musze wyskoczyć na miasto zobacze i powiem ( spalanie u mnie takie pewnie dla tego ze moja jazda jest dynamiczna )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie jak wrzuce na luz to obroty idą najpierw na 1100 tak na oko a potem 750, na gazie falować zaczeło między 900-750 i po chwili zostaje równo na 750. Filtr powietrza wymieniany zawsze na czas. Jaki czujnik odpowiada za to ze obroty powinny tak się zachowywać 1200 a potem ma zejść 800

 

największym problemem jest to ze gdy włącze odbiornik prądu takie jak ogrzewanie szyby klima i jeszcze się załączą wentylatory to obroty potrafią zejść do 200 dzieje sie to i na benzynie i na gazie. Przy włączeniu klimy obroty rosną po tem spadają do 750 falując przy tym. A jak włącze same ogrzewanie szyby ( automatycznie załancza sie ogrzewanie lusterek ) to obroty spadaj na ok 600 i sie auto lekko dusi. Chciałbym się dowiedzieć co jest tego przyczyną co może być co pokolei sprawdzać zeby się dowiedzieć i mieć pewność i to naprawić.

 

nissan musi mieć jakis uklad, ktory sprawdza obciazenie alternatora i na jego postawie podwyzsza obroty silnika, celem zwiekszenia wydajnosci pradowej. Myślę że trzeba by od tego zaczą tylko gdzię szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno w momencie odpalenia klimy to podnosi obroty ja jak odpalam szybe czy nawiewy na maxa to też widać że obroty zpadają ale to może tak ze 100 max .. klima też go sporo przyduszała jak się odpalała potem się gaz uleciał i d*p... fajnie by było może wywalić mixer na chwile i zobaczyć co się dzieje bo jak masz sporą zwężkę bo na niskich obrotach może sobie nie radzić z doborem mieszanki bo napewno osłabiłeś silnik mixerem i to dobrze

powiem ci tak

startowałem z kuzynem on ma 100nxa na mixerze z 200 kilo mniej !!!!

a ja miałem Blosa silniki takie same i spokojnie go brałem 3 razy z rzędu na światłach . na PB tak samo ,,,

 

wiec mixer jak masz strasznie malutki dobrany to może się kaleczyć na niskich

 

a jak zmieniasz biegi i obroty się zatrzymują na 1100-1200 to tak ma być tak działa czujnik położenia biegu neutralnego w skrzyni biegów działa ok ja tego nie mam podpiętego i niestety przy zrzucie na luz spada na 800potem leci na 1100 i jakiś się normuje ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ktoś na forum może tanio załatwić obudowe filtra powietrza ?? No naszczęście działa ten czujnik kilka miesięcy wymieniany był czujnik kupowałem w serwisie jakieś 70zł. A ze spada az do 200 obrotów i cięzko mu wrócic na 750 ? ( pod obciązeniem ) stary czujnik dalej mam co sie okazało sprawny..

 

Zauważyłem jeszcze coś. Jade jakiś odcinek na gazie przełanczam na benzyne i daję ostro w pedał 4 biek ponad 120 4,5 tys obrotów. wcisne sprzęgło obroty spadają mocno w dół i nie chcą iść na 750 dopiero jak przejade sie troche na benzynie to wrócą na 750, zdażyło się nawet ze auto zgasło.

Chętnie bym kupił obudowe filtra powietrza i sprawdził czy na 100% to mikser ale na allegro liczą sobie 100 - 150zł za obudowe minimum 10 letnią chore to jest

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Zauważyłem jeszcze ze mam teraz brak ssania. Doczytałem się że za ssanie w silniki GA16DE odpowiada regulator przyspieszonego biegu jałowego IAA.

 

..."W wersjach z silnikiem 1.6 w obudowie przepustnicy zespołu wtryskowego jest wbudowany także regulator przyspieszonego biegu jałowego sterowany zaworem termostatycznym. Gdy silnik jest zimny, woskowa kapsułka w zaworze (zamocowanym do obudowy przepustnicy) ma najmniejszy wymiar, a krzywka przyspiszonego biegu jałowego utrzymuje nieco otwartą przepustnicę. W miarę nagrzania silnika woskowa kapsuła rozciąga się, naciskając trzpień zaworu do góry, który obraca krzywkę przyspieszonego biegu jałowego we właściwe położenie" - Sam naprawiam Nissan primera 90-99 PL

 

gdzie znajduję się ten regulator ? i co robic jak brak ssania

 

Udało mi się naprawić ssanie przeczyściłem czujnik. Ciekawe na jak długo w razie czego napisze kiedy padnie. Zdjęcie czujnieka w załączniku.

Zdjełem obudowe filtra i sprawdziłem jak samochód zachowuje się na wolnych obrotach jest zdecydowanie lepiej na początku lutego kupuje obudowe filtra dam znać czy się poprawiło. Jak to mikser to pewnie bede montować blosa.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

Już nastepnego dnia ssanie przestało dziłać, Po zdjęciu obudowy filtra działa. Wygląda na to ze mikser jest powodem.

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

i Wszystko jasne mój mikser jest nie odpowiedni ma wymiary 14mm na 36mm, a powinnien być 8mm na 37mm. Przykleiłem na chwile otwór 14mm tak

żeby był 8mm i już nie falowało i ssanie zaczeło działać jutro jade do gazownika poprosze zeby zwężył mi ten otwór albo wystawił odpowiedni mikser.

 

na moim obecnym mikserze wykonywałem pomiar sondy lambda oscylowała ciągle na 0,92-0,96 bogata mieszanka dużo palił na benzynie. Po zdjeciu obudowy filtra oscylacja 0.2-0,57 tak na oko. Na lpg oczywiście oscylacja dobra bo emulator do sondy jest ( sonda kupowana nowa zamiennik).

 

 

Mam nadzieje ze to bedzie to.

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Gazownik rozłożył rece mówi ze nie bedzie sie za to zabierać bo te auto powinno mieć sekwencje.Mówi ze wie o tym ze można ustawić to tak zeby dobrze chodziło ale nie bedzie marnował godzin na eksperymenty zeby dopasować mi mikser ;(. I co tu robić zaczyna mnie to już denerwować chyba poprostu wypie.... ten gas :(.

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Dziś założyłem inną obudowe filtra powietrza taką która nie ma w sobie miksera. Auto nie ma już żadnych falowań obrotów i całkiem przyjemnie się jeździ. Pojechałem do innego gazownika pokazałem mu o co chodzi i powiedział ze trzeba założyć inny mikser mój ma dwie końcówki ktore podają gaz do niego stwierdził że jest nie odpowiedni. Zamówił odpowiedni i w środe podejmie się wstawienia miksera do obudowy filtra powietrza. Oby zrobił i zeby za dużo nie zdarł ze mnie. Ciekawe ile może taki mikser kosztować + robota ceny niestety nie mógł odrazu podać.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Gazownik z miasta Ełk na ulicy bema jest jakiś mało konkretny. Nie potrafi podać kosztu przed montażem miksera. Zrezygnowałem z

jego usługi wydaje mi sie ze mnie oszuka i nie naprawi. Teraz jestem na etapie wstawienia blosa albo rezygnacji z gazu.

 

jak na razie za naprawianie gazu:

 

-uszczelki 51.36zł

-przewody ciśnieniowe 5zł

-środek do czyszczenia przepustnic 12zł

-czujnik położenia biegu neutralnego 120.83zł

-ustawianie zapłonu (nissan) 110.83zł

-programowanie przepustnicy 100zł

-świece + przewody 100zł

-regulacja gazu 70zł ( 2 razy )

-sonda lambda + robota 150zł

-tak zwany " silniczek krokowy" 100zł

 

Tyle przychodzi mi do głowy po podliczeni wyszło 712.02zł

 

teraz montaż blosa minimum mikser 280zł brc dolot 150zł + analizator spalin potrzebny do regulacji też trzeba zapłacić z 50zł= najtaniej 480zł

 

a pewnie za jakiś czas do wymiany membrany także pewnie z 80zł dojdzie

 

łącznie wyjdzie 1272zł

 

za 80 zł gazu mniej więcej przejadę do 300km (miasto)

za 148.5 przejadę mniej więcej 300km (miasto)

 

różnica 68.5zł miesięcznie których i tak nie zaoszczędzi sie bo wyda się na np piw. Albo na inne wydatki.

Czy to wszystko warte tych 70zł miesięcznie. Za 70zł miesięcznie masz spokój, nie czekają ciebie kolejne wydatki wizyty u gazownika, twój poświecony czas itp.

 

w czasie 10000km zaoszczędziłem 2200zł za paliwo. W tym okresie na naprawy wydałem 712zł nie długo pewnie membrany i blos koniecznie jak nie sekwencja. Więc z 2200zł jestem na plusie 928zł. Wychodzi że zaoszczędziłem 928 zł wiec mniej więcej 30zł oszczędność miesięczna na paliwie + nie poświęcasz aż tyle czasu na naprawy i zagadki co to może być.

 

Nie wiem już co o tym całym gazie myśleć czy tak naprawo warto. Mój czas chyba nie jest tego warty.

 

Co wy o tym myślicie czy macie podobnie ?? Czy mi się trafił taki pech B)

post-33653-0-64684200-1295979501_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...