Gość woltekss Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam.Prosze o pomoc posiadam autko nissana x-trail 2004 r2.0 benzyna o przebiegu 139tys.silnik zalany olejem 5/30 mobil .Przy aucie padł mi katalizator zatkał sie tak ze auto gasło nie szło nim jechać!!!Próbowałem nim dojechac do warsztatu jakies 1,5 km ale nie dałem rady poszedł na hol. Po usunieciu usterki w silniku ubywa mi olej i to dużo czyli na jakies 1000km 2 litry a może troszke wiecej.Jak jest zimny nie dymi za mocno ale jak się rozgrzeje masakra na obrotach dym jest gesty i o zapachu oleju. Co padło w silniku czy może jakaś uszczelka padła pod wpływem ciśnienia jak był zatkany katalizator.Prosze o pomoc czy musze sie liczyc z wymianą silnika.Dodam że silnik pracuje równo cicho nie brakuje mu mocy ale strasznie dymi i bierze olej.pozdrawiam i dziekuje za inf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Nie panikuj Po prostu czeka cię remont silnika. Do wymiany i uszczelniacze zaworowe, może też pierścienie, na pewno planowanie głowicy i wszelkie uszczelki przy wale które od razu dobrze jest wymienić...... Polecam mój poprzedni wątek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67731-spalanie-oleju-silnik-qr20de-x-trail-20-benzyna-2003-rok/ Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Jeżeli dobrze pamiętam to pod deklem zaworów jest taka mała uszczelka (prostokatna) i jak jest uszkodzona lub jej ktoś nie załorzył to taka ilość oleju to będzie normalne więc może warto sprawdzić ją lub odrazu wymienić na nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woltekss Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Jeżeli dobrze pamiętam to pod deklem zaworów jest taka mała uszczelka (prostokatna) i jak jest uszkodzona lub jej ktoś nie załorzył to taka ilość oleju to będzie normalne więc może warto sprawdzić ją lub odrazu wymienić na nową. może jakieś namiary gdzie ona powinna być ta uszczelka rozumiem jak sie zdejmie pokrywe zaworów powinno ja widac??? Nie panikuj Po prostu czeka cię remont silnika. Do wymiany i uszczelniacze zaworowe, może też pierścienie, na pewno planowanie głowicy i wszelkie uszczelki przy wale które od razu dobrze jest wymienić...... Polecam mój poprzedni wątek http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67731-spalanie-oleju-silnik-qr20de-x-trail-20-benzyna-2003-rok/ Pozdrawiam. Rozumiem ze po tym remoncie silnik nie bierze oleju???Gdzie najlepiej kupić cześci do remontu???Jaki wyszedł koszt czesci bez robocizny tego remontu???pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr-mkp Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam w klubie ja robiłem remoncik po powrocie z wakacji w sierpniu niestety odradzam no chyba ze zrobisz na orygilanych częsciach ale i koszt inny niż na zamiennikach. Auto mi już nie kopci ale nie doszedł mój Nysio do siebie generalnie każdy mi radzi wymianę na nowy-inny silnik tylko oczywiście pewniak musi być. Mnie kosztował remont jeśli to co mi robił mechanik mozna remontem nazwać, u mnie było to : nowe pierścienie, mierzenie owali tulei, no i głowica cała w remoncie i takie tam jakieś inne zabiegi. Generalnie jestem nie zadowolony mogłem przełozyć silnik koszty zbliżone pewnie. Ja montowałem katalizator od tego gościa poniżej link http://www.kalinski.pl/index.php/cPath/22_107_109 ale uważaj mi ten katalizator zniknął nie ma zeroo i 900 pln bo tyle kosztował poszło także daj sobie spokój z nowym katem lepiej kontrolkę check zlikwiduj innym sposobem są opisane na forum. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woltekss Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Witam w klubie ja robiłem remoncik po powrocie z wakacji w sierpniu niestety odradzam no chyba ze zrobisz na orygilanych częsciach ale i koszt inny niż na zamiennikach. Auto mi już nie kopci ale nie doszedł mój Nysio do siebie generalnie każdy mi radzi wymianę na nowy-inny silnik tylko oczywiście pewniak musi być. Mnie kosztował remont jeśli to co mi robił mechanik mozna remontem nazwać, u mnie było to : nowe pierścienie, mierzenie owali tulei, no i głowica cała w remoncie i takie tam jakieś inne zabiegi. Generalnie jestem nie zadowolony mogłem przełozyć silnik koszty zbliżone pewnie. Ja montowałem katalizator od tego gościa poniżej link http://www.kalinski.pl/index.php/cPath/22_107_109 ale uważaj mi ten katalizator zniknął nie ma zeroo i 900 pln bo tyle kosztował poszło także daj sobie spokój z nowym katem lepiej kontrolkę check zlikwiduj innym sposobem są opisane na forum. Pozdrawiam Piotr Dziekuje za podpowiedz.w poniedziałek bede miał rozbierany silnik i zobaczy mechanik co jest do wymiany wszystko wskazuje na pierścienie.Czy orientujesz sie jaki koszt pierścienie???I czy pasuje silnik od nissana primery p12???pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Silnik po remoncie od ponad 2000 km nie wziął ani milimetra oleju Koszt remontu to ponad 3000 zł z częściami. Do tej pory jestem bardzo zadowolony. Kupując drugi silnik znów możesz trafić na minę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woltekss Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 witam. Mam pytanie dotyczace małej uszczelki prostokątnej która znajduje sie pod osłona zaworów czy wystepuje ona w silnikach 2.0 benzyna czy tylko w 1.6 1.8??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr-mkp Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Dziekuje za podpowiedz.w poniedziałek bede miał rozbierany silnik i zobaczy mechanik co jest do wymiany wszystko wskazuje na pierścienie.Czy orientujesz sie jaki koszt pierścienie???I czy pasuje silnik od nissana primery p12???pozdrawiam Koszty to 3000 tysiące złotych polskich koszt samych pierścieni nie wiem zapłaciłem ogólnie ale nie sądzie aby ten koszt był większy niz 200 PLN Odnośnie silnika od P12 słyszałem, że pasuje. Generalnie auto śmiga okej po remoncie ale ja mam wrażenie że nie jest to już to samo może jestem już zabardzo wyczulony i biorąć inne bolączki (opis w innych postach) co najmniej są dziwne. Generalnie jestem zdegustowany tym autem ale jeździ mi się nim znakomicie. PS. w wekend będe śmigał przez Bielko Białą do istebnej Edytowane 12 Stycznia 2011 przez piotr-mkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ja nie chcę nic straszyć, ale jak silnik zaciągnął resztki kata do silnika to mały remont może nie pomóc. Będzie widać po rozebraniu, czy masz rysy na gładzi cylindra i będzie wiadomo czy ten silnik reanimować czy szukać innego. Dość mocno musiał Ci się rozlecieć kat jak gasł silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Koszty to 3000 tysiące złotych polskich koszt samych pierścieni nie wiem zapłaciłem ogólnie ale nie sądzie aby ten koszt był większy niz 200 PLN Odnośnie silnika od P12 słyszałem, że pasuje. Generalnie auto śmiga okej po remoncie ale ja mam wrażenie że nie jest to już to samo może jestem już zabardzo wyczulony i biorąć inne bolączki (opis w innych postach) co najmniej są dziwne. Generalnie jestem zdegustowany tym autem ale jeździ mi się nim znakomicie. PS. w wekend będe śmigał przez Bielko Białą do istebnej Daj znać 603881176 gdy będziesz w okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ja nie chcę nic straszyć, ale jak silnik zaciągnął resztki kata do silnika to mały remont może nie pomóc. Będzie widać po rozebraniu, czy masz rysy na gładzi cylindra i będzie wiadomo czy ten silnik reanimować czy szukać innego. Dość mocno musiał Ci się rozlecieć kat jak gasł silnik. Dokładnie w P12 z QR20DE były takie jaja, że zaciągało syf z katalizatora do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woltekss Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam.Auto naprawione !!!! wymiana pierścieni wszystko jest OK. Witam.Prosze o pomoc posiadam autko nissana x-trail 2004 r2.0 benzyna o przebiegu 139tys.silnik zalany olejem 5/30 mobil .Przy aucie padł mi katalizator zatkał sie tak ze auto gasło nie szło nim jechać!!!Próbowałem nim dojechac do warsztatu jakies 1,5 km ale nie dałem rady poszedł na hol. Po usunieciu usterki w silniku ubywa mi olej i to dużo czyli na jakies 1000km 2 litry a może troszke wiecej.Jak jest zimny nie dymi za mocno ale jak się rozgrzeje masakra na obrotach dym jest gesty i o zapachu oleju. Co padło w silniku czy może jakaś uszczelka padła pod wpływem ciśnienia jak był zatkany katalizator.Prosze o pomoc czy musze sie liczyc z wymianą silnika.Dodam że silnik pracuje równo cicho nie brakuje mu mocy ale strasznie dymi i bierze olej.pozdrawiam i dziekuje za inf. Dziekuje za pomoc wymiana pierścieni pomogła olej już nie znika auto nie dymi .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Mój przypadek to też m.in. pierścienie.... Ciekawe dlaczego? Czy to przypadek? Czy reguła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jeju Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam- miałem podobny problem "woltekss" można powiedzieć że identyczny - dzień po zakupie auta już miałem problem z katem- Opisalem prawie całą historię feralnego zakupu w innym poście http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62389-t30-katalizator/) - zapaliła się lampka silnika - kasowano ją i mówili, że to sonda- i tak z trzy razy - auto zaczęło tracić na mocy ...po tygodnniu auto nie odpaliło, a po dwóch tygodniach od zakupu zatarł się slinik( panewki) - zrobiłem remont- m.in wymiana wału korbowego i szlif głowicy -koszt około 4 tys.-okazało się m,in że nie mam kata - wiec na szybko wsadziłem emulator - i niby jest wszystko ok a tu nagle auto nie chce odpalić - tak samo jak wcześniej -okazało się, że jest za mało oleju- brak kompresji !- wyszło na to, że silnik połknął ponad 2,5 litra przez 4,5 tys km czyli około 0,55 l/1000 km - auto nie dymi nic nie cieknie ma moc - i teraz pytanie czy to normalne ? czy jednak mechanik źle ocenił jakość uszczelniaczy /pierścieni nie wymieniając ich ??? -teraz decydować się na wymianę pierścieni to następny dośc spory koszt i też nie wiadomo czy to poprawi sytuację - widzę z forum że przyczyn brania oleju może być kilka więc chyba poczekam i pojeżdżę autem następne 5 -10 tys i sprawdzę wynik - a co do cofania się opiłków z kata do silnika to jakoś nie mogę zrozumieć choć już słyszałem o takiej historii ale czy to było tylko gdybanie czy sprawdzony fakt nie wiem - ale rzecz raczej nie prawdopodobna ! Jeśli jednak coś takiego się stało to widać, że te nasze nisany mają potężną wadę ! zresztą i tak twierdzę że coś nie tak jest z tymi silnikiem - on jest po prostu za słaby do takiego dużego ciężkiego auta i za bardzo wysilony - wcześniej miałem Forda Mondeo i Kia Joce oraz mam RAV 4 auto żony - wszystko benzyny -moce koło 140 km silniki od 1,8 do 2 litrów - żadnych problemów zadnego brania oleju a nawet jak coś ubywało to nie powodowało takich konsekwencji j/w - mondeo chodziło u mnie 12 lat Kia 5 lat RAV - chodzi 16 rok !!!! i żadne z nich nie miało żadnych problemów z silnikiem- dwa pierwsze poszły do następnych właścicieli a Ravka dzielnie służy - reasumując zraziłem się do nissana( mimo wielu jego innych zalet) ale to może mój pech ! Pozdrawiam Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez Jeju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam Z katalizatora mogą dostać się nie opiłki, ale okruchy ceramiczne - w katalizatorze nie ma przecież części ruchomych. Niestety sam wkład potrafi się kruszyć, a że jest blisko silnika, więc o problem nietrudno. pozdrawiam Netoperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jeju Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam - ale musiałby być ciąg wsteczny - jak to możliwe ? resztki katalizatora wydostają się razem ze spalinami czyli na zewnątrz ew. zapychją drugi katalizator jeśli jest. Nie mogę sobie tego wyobrazić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 WItam Mi też trudno to zrozumieć ale..... między innymi dlatego odradzili mi gaz ponieważ zdarza sie ze cząstki katalizatora mogą być zasysane do silnika... jak ? nie wiem Witam - ale musiałby być ciąg wsteczny - jak to możliwe ? resztki katalizatora wydostają się razem ze spalinami czyli na zewnątrz ew. zapychją drugi katalizator jeśli jest. Nie mogę sobie tego wyobrazić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balt Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 WItam Mi też trudno to zrozumieć ale..... między innymi dlatego odradzili mi gaz ponieważ zdarza sie ze cząstki katalizatora mogą być zasysane do silnika... jak ? nie wiem Ja mam problem z olejem. Od momentu jak kupiłem X-a (84 tys) delikatnie brał olej. Oleju ubywa coraz więcej. Teraz mam 175 tys i bierze około 1,5 litra oleju na 10tys km. Po drodze robiłem uszczelkę pod głowicą (przyczyna dziurawa chłodnica i niski poziom płynu) przy 165 tys, przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów ale oliwę dalej konsumuje. Od 132 tys mam zamontowany gaz. Z gazem nie mam żadnych problemów, katlizatory oryginalne itp. Nie cieszy mnie za bardzo wymiana pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.