Gość NickX Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam Jestem wlascicielem Almery n16 2.2di od 2lat. SLuzy rewelacyjnie jednak ostatnio wsiadl do niej moj mechanik i stwierdzil, ze jest zdecydowanie zamulona w porownaniu z innymi egzemplazami z tym silnikiem. Tak wiec zadzwonil do kumpla ktory taki posiada. Podobny przebieg i rok tez 2000. I powiem, ze widze ogromna roznice po jezdzie tym drugim samochodem. Troche czytalem i podobno almera z tym silnikiem powinna zebrac sie do 100 w jakies 10 sekund moja robi to w 12 (moze to nie duzo dla niektorych ale czuc to w dynamice). Podkresle, ze oba samochody nie byly bite ani w zaden sposob modyfikowane. Sprawdzilem przeplywke, filtry sa nowe (paliwa, oleju, powietrza). Tankuje dobre paliwo i jezdzi na najlepszym oleju, ktory zmieniam co 10tys (ktorego nie bierze ani grama). Co moze byc przyczyna takiego zmulenia. Juz nie wiem czy to wtryskiwacze, czy turbina nie chodzi jak powinna czy poprostu starosc (235tys) i trzeba zrobic generalke. Jakies pomysly? Bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ja to bym przepływkę obstawiał ale skoro piszesz że sprawdziłeś. Ja miałem też zamulone auto i sie okazało że przepływka jest walnieta, wymiana przepływki i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NickX Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Dzis sprawdzilem w historii serwisowej, ze przeplywka juz byla robiona jakis miesiac przed tym jak zakupilem samochod. Zaczynam sie zastanawiac nad nowa turbina. Orientujesz sie moze co my za turbine mamy w 2.2di? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Dzis sprawdzilem w historii serwisowej, ze przeplywka juz byla robiona jakis miesiac przed tym jak zakupilem samochod. Zaczynam sie zastanawiac nad nowa turbina. Orientujesz sie moze co my za turbine mamy w 2.2di? Czyli ponad 2 lata temu.Jedz gdzieś na porządny komputer niech sprawdzi parametry.Najlepiej serwis to sprawdzi Ci Consultem wszystkie parametry silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Turbina ze stała geometrią Garret gt 15. W historie serwisowa to bym tak do konca nie wierzyl. Sprawdz napiecia na przeplywce. Zobacz tez czy przy wyjsciu turbo do kolektora ssacego (ten gruby gumowy wąz u gory turbo) gromadzi sie olej. Jesli nie to turbo raczej ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Zmierz samemu napiecie na przeplywce a nie bedizesz sie po serwisach bujal, prosta sprawa a 100pln zostanie w portwelu. Opis procedury znajdziesz na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NickX Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Sprawdze jutro u mojego mechanika i dam znac co wyszlo. Swoja droga wiecie moze czy swiece lub wtryski maja jakis wiekszy wplyw na osiagi silnika diesla. Jeszcze jedno... dzis stojac na swiatlach zauwazylem, ze obroty mi skacza (minimalnie) o jakies 100obr gdy samochod jest na luzie. To przeplywka czy raczej wtryski? Powiem jeszcze, ze mam zaslepiony egr jesli ma to jakies znaczenie... no i jadac na 4biegu z gazem w podlodze bez dodatkowego obciazenia ledwo dociagam do 140 a maksymalnie pojdzie 160 gdzie dwa lata temu smigal 200? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 jak ci idzie 160 max. to cos jest na pewno nie tak. W 80% bywa ze jest to przeplywomierz. Zmierz sam te napiecia to nie jest takie trudne. Jak zaslepiles prawidłowo egr i odpowietrzyles to nie ma znaczenia. Swiece nie maja znaczenia na osiagi, ale moga miec wplyw na falowanie obrotow na zimnym silniku. Turbine sprawdziles tak jak ci opisalem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Sprawdze jutro u mojego mechanika i dam znac co wyszlo. Swoja droga wiecie moze czy swiece lub wtryski maja jakis wiekszy wplyw na osiagi silnika diesla. Jeszcze jedno... dzis stojac na swiatlach zauwazylem, ze obroty mi skacza (minimalnie) o jakies 100obr gdy samochod jest na luzie. To przeplywka czy raczej wtryski? Powiem jeszcze, ze mam zaslepiony egr jesli ma to jakies znaczenie... no i jadac na 4biegu z gazem w podlodze bez dodatkowego obciazenia ledwo dociagam do 140 a maksymalnie pojdzie 160 gdzie dwa lata temu smigal 200? witam swiece sa żarowe i służa tylko do podgrzania komory spalania celem lepszego zapłonu tak w skrócie natomiast nie maja zadnego wpływu na osiagi silnika pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NickX Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 No wiec tak turbo laduje ale zaczyna wydawac jakies szmery wiec pewnie niedlugo wymiana... przeplywka zmieniona bo jak sie okazalo wystarczyly dwa lata i znowu byla zapchana (mieliscie racje). Wiec samochod wkoncu zaczal jezdzic albo powiem inaczej wiem jak powinien jezdzic. I to mnie sklonilo do zastanowienia sie nad dodatkowymi modyfikacjami. Nie jestem zwolennikiem zylowania samochodu samym komputerem. Wiec moze macie jakies sugestje co powinno sie wymienic w samochodzie z przebiegiem 235tys przed zachipowaniem, nowym turbo, zalozeniem IC, i odpowiedniego wydechu zeby sie nie rozleciala moja almerka. Wymienilem 2miesiace temu amory i sprezyny Bilstein B4, remont wachaczy (tuleje i sworznie) i stabilizatory, przeszczepiona skrzynia ze szwajcara 80tys przebieg, nowe tarcze przod tyl, poduszki pod silnikiem i skrzynia komplet. I co teraz? Trzeba grzebac w silniku i robic remont jesli sucho i oleju nie bierze czy moge sie zabierac za modyfikacje? Doradzcie No i kur... mam co chcialem. Jadac na stacje po drobne zakupy wszystko bylo ok. W drodze powrotnej mocniej przycisnalem wszystko super i nagle chu... strzelil, jakby mi ktos o polowe moc zmniejszyl... pod domem zobaczylem jak pieknie mam zarzygane gumowe przewody od turbo... czy to juz koniec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Poszly uszczelniacze turbo. Turbina do regeneracji. U nas jest garret gt 15 wiec naprawa relatywnie niedroga 700-1000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.