Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Primerka nie chce zapalić!


Gość 13robert13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 13robert13

Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem p10 2.0 i mam problem. Pompa paliwa pracuje, filtr paliwa wymieniony, rozrusznik kręci, iskra jest (nowe świeczki), a ona nic! Gdzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wtryski działają?? to, że pompa pracuje nie znaczy, że wtryski otwierają, zasilane są (+) powinien być cały czas a sterowane (-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy jest (+) na wtryskach a następnie podczas rozruchu sprawdź czy idzie (-) na wtryski, w nissmo podczas rozruchu jest fullgrupa czyli powinny wszystkie podawać naraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piny do sprawdzenia to:

101, 103, 110, 112 dla poszczególnych wtrysków bo mam nadzieję, że mówimy o wielopunkcie?? bo jak o jednopunkcie to wtedy trzeba sprawdzić jeden wtryskiwacz i 101 i 110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma być napiecia tylko ma być przejście do wtrysku na przewodzie i pojawiać się (-) podczas odpalania

 

spróbuj wyjąć listwę i wtedy odpalić zobacz czy wtryski sikają, tylko ma być wszystko podłączone i pod wtryski podłóż jakieś słoiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 13robert13

ok, posprawdzałem jeszcze raz wszystko dokładnie. Do każdego wtrysku dochodzą dwa przewody, które potem łączą się w jedną kostkę. Na każdym czerwonym przewodzie jest napięcie dodatnie o prawie takiej samej wartości jak na akumulatorze. Na drugim przewodzie napięcia brak. Podczas rozruchu napięcie na czerwonych przewodach spada o 3-4 wolty, ale nie przechodzi na ujemne, na drugim przewodzie nic się nie dzieje. Po czym przyjechał "magik" z serwisu co prawda Opla, ale ponoć miał oprogramowanie do nissana. Podpioł komputer i stwierdził, że z tej strony jest wszystko dobrze.

Jak wyjąć tą listwę z wtryskami. Sorry, że tak się doputuję, nie mam garażu, a wszysto robię pod "chmurką" i boję się, że to mnie przerośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdejmiesz wtyczkę i podłączysz do niej miernik, to powinieneś mieć 0V, (miernik podłączony do wtyczki) i teraz jak kręcisz to powinno się pojawiać tam 12V, czyli z ECU idzie (-) do zamknięcia obwodu, jak to nie idzie to trzeba gdzieś tam szukać, sprawdź wszystkie wtyczki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź sobie klemy od akumulatora:) Konkretnie chodzi mi o przewód masy. U mnie też nie chciała zapalić, wszystko wymieniłem tak jak ty. Wkońcu przy zmianie akumulatora zobaczyłem że klema masy zamiast na 100 drucikach trzyma się tylko na 3. Samochód nie dostawał odpowiednio dużo prądu. Teraz na 20stopniowym mrozie odpala na starym akumulatorze odrazu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, padł mi aparat zapłonowy - iskra była, ale za słaba (dopiero elekrtyk to jakoś stwierdził).Wymieniłem i gitarra ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 13robert13

Witam ponownie! Poddałem się! Rozebrałem niemal pół samochodu wędrując od wtyczki do wtyczki, i nic. Iskra była dobra, ponieważ po wlaniu paliwa bezpośrednio do cylindrów palił od razu, napięcie na wtykach wtryskiwaczy zachowywało się tak jak powinno, czyli przy rozruchu pokazywało napięcie, a bez rozruchu nie, wymieniłem także klemy. Dotarłem do momentu, kiedy trzeba było zdjąć wtryskiwacze, ale z drugiej strony, czy wszystkie naraz mogły paść? W związku z powyższym dzisiaj "na sznurku" pojechał do mechanika. O wynikach tej wizyty oczywiście powiadomię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 13robert13

Witam ponownie! Samochodzik już pali, a przyczyna awarii była prozaiczna. DINO miał dobrego nosa, że trzeba szukać przy wtryskiwaczach. Ale nie one były uszkodzone. Uszkodzony był jeden z przewodów z wiązki odchodzącej od wspólnej kostki wtryskiwaczy. Napięcie na wtryskiwaczach zachowywało się prawidłow, ale prąd, który przepływał przez dosłownie trzy całe druciki był za mały, żeby otworzyć wstryskiwacze. A, że trzeba było rozebrać pół samochodu, żeby do tego dojść, to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też tak miałem 2 dni się męczyłem by fure ożywić poprostu tam jest zaciskany 1 kabel i się rozchodzi na 4 wtryski i tam pewnie sie uwalił ... albo gdzieś indziej ....z ciekawości powiem że brak prądu powoduje błędny odczyt czasów wtrysku i na Sekwencyjnym LPG też nie odpali ... np jak miałem Blosa to odpinałem + i przechodził na zasilanie elektrozaworów i mapy PB powinny się rysować bo Ecu wysyłała dalej sygnały - najmniejszy czas wtrysku wynosił 10 ms i dochodził do 110 ms ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...