miziera Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Dzisiaj odwiedziłem swoich gaziarzy, a że byli tak uprzejmi i oddali mi w ręce laptopa więc zrzuciłem screen-y poniżej. Proszę o ocenę mapek i ustawień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 minimalne obroty na gazie ustaw na 400 za duże dysze albo za wysokie ciśnienie, następnytm razem zrób na pracującym silniku, zaznacz lambadę aby się wyświetlała,masz w programie po kalibracji ciśnienie robocze 1.0bara a podczas pracy 1.44 jakaś lipa tu jest, do tego w programie masz ustawonego valdemara a w nissmo hanki, trzeba to zmienić, miałeś rob ioną kalibrację po zmianie wtrysków, bo wygląda na to, że tylko przełożyli i nic więcej aa ty masz hannki czyli nei masz dysz a lambada chyba nie podpięta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 (edytowane) minimalne obroty na gazie ustaw na 400 za duże dysze albo za wysokie ciśnienie, następnytm razem zrób na pracującym silniku, zaznacz lambadę aby się wyświetlała,masz w programie po kalibracji ciśnienie robocze 1.0bara a podczas pracy 1.44 jakaś lipa tu jest, do tego w programie masz ustawonego valdemara a w nissmo hanki, trzeba to zmienić, miałeś rob ioną kalibrację po zmianie wtrysków, bo wygląda na to, że tylko przełożyli i nic więcej aa ty masz hannki czyli nei masz dysz a lambada chyba nie podpięta Nie wiem czy ruszać te min obroty, nie mam problemu z przełączaniem na gaz nawet podczas mrozów(po ok 1 km), no chyba, że jest inna przyczyna? Mapka była po podpięciu na wolnych obrotach (na postoju w zakładzie)... Co z tym ciśnieniem -robocze 1,44 w parametrach kalibracji 1,0 -nie kumam... Faktycznie wtryski ustawione na waldki ale nie widać na screen-ie rozwinięcia i właściwie nie wiem czy na 3 czy na 2 Ohm-y (sprawdzę jak się sam podepnę-czekam na fejsa)(do wyboru nie ma hanek ale są keihiny -nie wiem czy mogą być bo nie pamiętam oporności cewek) Kalibracja po zmianie wtrysków nie była robiona bo....nie było zmiany -cały zestaw nówka sztuka (no 1-miesięczna), ale masz rację co do tego, że pojechali po najmniejszej lini oporu czyli autokalibracja (raczej nie są w stanie zrobić kalibracji pod obciążeniem-zrobię sam jak się nauczę , albo poproszę kogoś z forum ) No i w ostatnim też miałeś rację...lambda nie podpięta ,dowiedziałem się dzisiaj jak poprosiłem by mi pokazali wykres...tłumaczyli się, że nie podpinają bo często potem wywala check-a I tu pytanie. Czy można samodzielnie wpiąć lambdę w obwód STAGA, co to da...lub czego nie daje? trochę w międzyczasie poczytałem: keihin-1,6 Ohm hana -1,9 Ohm -w stagu raczej ustawić na matrix niż na keihin (ale ponoć na obu powinno być ok.-cyt forum LPG) Ciśnienie robocze chyba mam za duże -hanki pracują do 1,2 Bara (w sensie najlepiej pracują)... Edytowane 14 Stycznia 2011 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Druciarze roku 2011 ! 1 po każdej zmianie cisnienia wtrysków czy czego kolwiek robi się kalibracje jest to dobranie składu gazu dla wolnych obrotów potem ustawia się cały zakres mnożnikiem w programie masz wypisane że auto kalibracja robiona dla 1 Bara dwa ty masz 1.4 40% więcej gazu dostaje niż wcześniej 2 ustaw wtryskie jak masz Hane to jak jej tam nie ma to na Kehin cewki 1.9 lub 3 ohm ,, 3 jak mogi po zmianie wtrysków nic nie ustawić,,,,,, autko pewnie zalane przez mapy zrobione na waldkach 4 teraz tak jak widzisz czas wtrysku dla PB masz 3 ms a dla Gazu 3.5 nie jest to zakres 1.1 a 1.6 Błąd ,,, zresztą jak masz program poczytaj instrukcje minimlnr ja mam ustawione na 0 a i tak się przełącza na pb jak go przyduszę KAlibruje się dawkę gazu do potrzeb silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie wtryskiwacz !!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Druciarze roku 2011 ! 1 po każdej zmianie cisnienia wtrysków czy czego kolwiek robi się kalibracje jest to dobranie składu gazu dla wolnych obrotów potem ustawia się cały zakres mnożnikiem w programie masz wypisane że auto kalibracja robiona dla 1 Bara dwa ty masz 1.4 40% więcej gazu dostaje niż wcześniej 2 ustaw wtryskie jak masz Hane to jak jej tam nie ma to na Kehin cewki 1.9 lub 3 ohm ,, 3 jak mogi po zmianie wtrysków nic nie ustawić,,,,,, autko pewnie zalane przez mapy zrobione na waldkach 4 teraz tak jak widzisz czas wtrysku dla PB masz 3 ms a dla Gazu 3.5 nie jest to zakres 1.1 a 1.6 Błąd ,,, zresztą jak masz program poczytaj instrukcje minimlnr ja mam ustawione na 0 a i tak się przełącza na pb jak go przyduszę KAlibruje się dawkę gazu do potrzeb silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie wtryskiwacz !!!!! Nie druciarze tylko mega druciarze...niestety u nas tylko tacy....,ale dopilnowałem by hanki stały bo już ich chcieli połołożyć spać 1. przypomnę tylko, że instalka jest nowa.... 2. wiem, że nie instalowali nigdy wcześniej na takich podzespołach (mój wybór) (dobrze,że chociaż kolektor wyjęli do wiercenia...)standard u nich to waldki i alaska... 3. Autko raczej nie zalane, przynajmniej nie zauważam, spalanie 12<13 litrów po mieście... 4. Tak jak pisałem, raczej nie "ogarną" tego panowie z warsztatu więc się uczę by spróbować samemu lub z Waszą pomocą. co poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 musisz zrobić kalibrację i wtedy ustawić mapy, minimalne obroty na gazie masz 0 czyli jak Ci się zadławi silnik to zgaśnie a jak ustawisz 400 to wtedy przełączy na PB, jak podepniesz lambadę to wtedy zobaczysz jak się zachowuje podczas pracy i będziesz mógł prawidłowo wystroić auto, to tylko do tego służy, podpinasz pod fioletowy przewód, w instarukcji masz rozpiską pinów, z tego co piszesz to chyba będziesz musiał olać ich regulację i gwarancję i zrobić to samemu. ale damy radę minimlnr ja mam ustawione na 0 a i tak się przełącza na pb jak go przyduszę hmmm Tofik możesz to rozwinąć ?? jak jest 0 to jest 0, czyli sterownik nie wie, że może być np. 400 i jak ma przełączyć jak się zadławi?? i obroty spadną do 200?? chyba, że myślimy o dwóch różnych miejscach wpisania 0 1. Co z tym ciśnieniem -robocze 1,44 w parametrach kalibracji 1,0 -nie kumam... 2. Kalibracja po zmianie wtrysków nie była robiona bo....nie było zmiany -cały zestaw nówka sztuka (no 1-miesięczna), ale masz rację co do tego, że pojechali po najmniejszej lini oporu czyli autokalibracja (raczej nie są w stanie zrobić kalibracji pod obciążeniem-zrobię sam jak się nauczę , albo poproszę kogoś z forum ) 3. No i w ostatnim też miałeś rację...lambda nie podpięta ,dowiedziałem się dzisiaj jak poprosiłem by mi pokazali wykres...tłumaczyli się, że nie podpinają bo często potem wywala check-a ad1. zobacz w programie pierwszy scrin, w ustawieniach masz 1.0 bara i minimalne 0.6bara (ustawienia kalibracji mniejwięcej na środku) i to jest stan po kalibracji auta po montażu, no i jak tak miałeś ustawione na valdemarach to ogólnie dramat, bo valdemar jest za wolny a na drógim scrinie masz w prawym górnym rogu 1.44 bara, a powinno być mniej więcej tyle samo co po kalibracji. ad2. jak chcesz się sam tym zająć to musisz poczytać jak to zrobić, tak na szybko to: nagrzewasz auto do temp pracy, puszczasz kalibrację i w trasę najpierw mapa PB później LPG w tych samych warunkach, końcowy mnośnik ma być bliski 1, hannki reguluje się ciśnieniem na reduktorze. ad3. no największa bzdura jaką słyszałem, jak podepniesz lambadę i zapetli Ci wtryski to będziesz wiedział czy było bogato czy ubogo, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Dono dokładnie o tym samym myslimy minimalne obroty dla LPG przy których przełączy na PB mam na 0 i tak co jest dziwne jak np przydusze przy ruszaniu poniżej 800 to przewala na PB i potem spowrotem na LPG , bo min próg przełączania na LPG z PB mam w granicach 800 obrotów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 no to prób przełączania tak masz i jest git ale to jest z PB na LPG a jak już jest na LPG to masz 0 dlatego powinien zgasnąć a jak nie gaśnie to może hannki dają radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 nie wnikałem w to bo mi to nie przeszkadza zresztą tylko czasem się tak zdarzy że się zjedzie poniżej ... tak czy inaczej kolega ma auto do gruntownego strojenia !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 ad1. zobacz w programie pierwszy scrin, w ustawieniach masz 1.0 bara i minimalne 0.6bara (ustawienia kalibracji mniejwięcej na środku) i to jest stan po kalibracji auta po montażu, no i jak tak miałeś ustawione na valdemarach to ogólnie dramat, bo valdemar jest za wolny a na drógim scrinie masz w prawym górnym rogu 1.44 bara, a powinno być mniej więcej tyle samo co po kalibracji. Dino-nie wiem czemu uparłeś się na te waldemary-nigdy nie były zakładane-instalka nowa wcześniej nismo nie był zgazowany... Wychodzi na to, że ustawili kalibrację na ciśnienie jak wyżej a na reduktorze zostawione 1,44 bara, ustawili wtryski w programie na waldemary (prawdopodobnie na 2 Ohm-y-rozwinę zakładkę i sprawdzę jak się podepnę)i gitara... przypuszczam,że tylko dzięki temu, że podzespoły są dobre to chodzi to w miarę poprawnie.. Tak czy inaczej, zajmę się tym dogłębnie po podpięciu, ale jeszcze krótkie pytanie -ciśnienie na Zavolim zmniejszamy wykręcając imbus -nie mylę się? I jak można sprawdzić, czy przy dużym obciążeniu nie podbiera PB? (dotryski -tej zakładki nie rozumiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Dino-nie wiem czemu uparłeś się na te waldemary-nigdy nie były zakładane-instalka nowa wcześniej nismo nie był zgazowany... Wychodzi na to, że ustawili kalibrację na ciśnienie jak wyżej a na reduktorze zostawione 1,44 bara, ustawili wtryski w programie na waldemary (prawdopodobnie na 2 Ohm-y-rozwinę zakładkę i sprawdzę jak się podepnę)i gitara... przypuszczam,że tylko dzięki temu, że podzespoły są dobre to chodzi to w miarę poprawnie.. Tak czy inaczej, zajmę się tym dogłębnie po podpięciu, ale jeszcze krótkie pytanie -ciśnienie na Zavolim zmniejszamy wykręcając imbus -nie mylę się? I jak można sprawdzić, czy przy dużym obciążeniu nie podbiera PB? (dotryski -tej zakładki nie rozumiem) spoko z tymi valdkami to tylko tak pisałem, że może by były wcześniej ale jak nie było to gitt wkręcając imbus zwiększasz ciśnienie, jak masz zaznaczone wyłącz przy pierwszym to nie powinien podbierać, na dotryski nie patrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 złe ustawienie wtryskiwaczy ma wpływ na ich charakterystykę należy ustawić poprawnie nie ważne ile mają ohmów ,,,choć powiecmy że to hana i valtek 2 omowy mogą mieć takie same ale to niebo a ziemia ,,,, ustaw na Kehin i tyle ... to ze jeździ to dobrze ale jak ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 No generalnie jeździ ok. Ciekawy jestem jaki wpływ na mapy ma ustawienie wtryskiwaczy....a pies je...ł ich gwarancie ...trochę eksperymentów dla dobra nauki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 widzę teraz że masz praktycznie to samo co ja .tz wtryskiwacze reszta mniej istotna ja mam teraz coś w granicach 1,1 Bara ciśnienie mnożnik początkowy zaczyna się od 1.33 ale to chyba troszkę za dużo muszę prze regulować no i na wysokich ....mam coś powyżej 1.x wiec jak chcesz sam doregulować jak sie należy to laptopik kabel i tyle ciśnienie 1 .1 może 1.15 /// ustawienie na kehin i już , można robić jak należy .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Powiedzcie mi jeszcze jaki klucz do zmniejszenia ciśnienia (bo takie mam dojście, że niech to...) i ewentualnie jeden pełny obrót to spadek .....? Bara). Zbierając wszystko do "kupy" 1. Przestawiam na "kehin" w "typ wtryskiwacza" 2. Obniżam ciśnienie na reduktorze do książkowego 1,25 bara (ile wtedy ma być robocze w Stagu?) 3. Autokalibracja po tych zmianach 4. Laptok w łapę i w trasę po mapę PB, na tych samych warunkach drogowych mapa LPG z korektami po mnożniku jak się będą rozjechane. Czy o czymś zapomniałem? a....no i sonda -fioletowy przewód-podpiąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 1. tak 2. obniżasz na takie, które będzie odpowiednie a w programie ustawi się samo po kalibracji 3. tak 4. tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 spróbuj to wystroić na 1.2 bara dla 2.5-3ms dla wolnych obrotów masz 2 kropkę od lewej mnożnik powinien wyjść poniżej 1.33x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Dzisiaj się biorę za strojenie. Panowie gaziarze nie mają nic przeciwko abym sobie pokręcił ciśnieniem (czyt.-gwarancja nie przepadnie) Podpiąłem fejsa i co dziwne wyświetliły się takie mapy. Trochę się rozjechało po tygodniu...niestety padła bateria od laptoka więc reszta już po zmianach potem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 jak Ci gazownicy wypuszczają z taką mapą to już do nich nie wracaj /// ustaw Cisnienie na 1 Bar i zrób autokalibracje ....potem coś z tą PB trzeba zrobić bo dziwnie wysoko poszło ... coś z czujnikiem ..??? nie tak .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 19 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 (edytowane) jak Ci gazownicy wypuszczają z taką mapą to już do nich nie wracaj /// ustaw Cisnienie na 1 Bar i zrób autokalibracje ....potem coś z tą PB trzeba zrobić bo dziwnie wysoko poszło ... coś z czujnikiem ..??? nie tak .. Niestety jeszcze co najmniej raz muszę wrócić...podbić przegląd gwarancyjny Faktycznie coś wysoko wykres poszedł Jestem już po ustawieniach... Próbowałem zmniejszyć ciśnienie na reduktorze do chociażby 1,2 Bara niestety, nie dość, że ciemno na dworze to jeszcze chyba złośliwie go przykręcili tak bliko grodzi, że nie ma jak pokręcić...w końcu gdzieś ten pie...ony imbus wypadł mi do komory silnika i...szukaj wiatru w polu...odpuściłem..zostawiając na 1,25 Bara (zmieniłem wtryski na keihin). Potem autokalibracja i wykres wyszedł podobnie do tego wcześniej, ubogo w dole... Więc lapka w samochód i wio ustawiać mapy..po małej korekcie mnożnika (podciągnąłem w górę 2 kliknięcia ) wyszło to co poniżej (nie mam pojęcia czemu mapy wyszły poza zakres) i trochę chyba dziwna odchyłka no i na dodatek chyba coś urwałem (polskie drogi) bo mi nismo zaczął "pierdzieć" a końcowy tłumik dziwnie lata..ale to już jutro sprawdzę. Edytowane 19 Stycznia 2011 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 podłącz sondę, obniż ciśnienie, wyłącz przy pierwszym, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 ja bym już dużo nie obniżał może o 0.1 d0 1.15 już jest przynajmniej w zakresie na dole ... choć u mnie zaczyna się od 1.33 no i podpięta sonda też by się przydała .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Ok. jak tylko pospawam tłumik (urwany końcowy) wezmę się znowu za mapki. Czemu te wykresy poszybowały w górę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 cała mapa mnożnika czyli te kropi poszły do góry bo się zwiekszył i tak ma być poprostu gaz reguluje się tak że czas wtrysku PB jest mnożony przez mnożnik i wypluwa czas wtrysku gazu ... dla wolnych obrotów masz 2 gą kropkę od lewej strony w granicach 3 ms na dole ,,, i ona musi być w zakresie 1.1 do 1.6 a u Ciebie było poniżej 1 x /// zjedz z cisnieniem do 1.15 bo mnożnik powinien zawierać się w tym przedziale potem z reguły idzie troszkę do góry dla średnich obrotów a na maxa powinien schodzić do 1x ... pozatym by Ci góra wróciła do PB to musisz sporo obniżyć ostatnie kropki ale bedzie nie zgodnie z instrukcją bo zjedziesz poniżej 1x ... podstawa cisnienie na 1.15 i do dzieła powinno być idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.