Gość doniu18 16v Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam wszystkich uzytkownikow. Mam primerke 2001 1,8 16V ok 2 miesiace temu sprawdzalem stan oleju,bylo ok. Dzis sprawdzilem ponownie i zdziwienie jest ok 1 cm ponad stan.Czy powinienem sie martwic, czym to moze byc spowodowane, pogoda,krotkimi przejazdami nie wiem. Co z tym zrobic? Prosze o rade.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 chyba powinieneś, sprawdź czy nie śmierdzi paliwem albo czy nie ma płynu w oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 chyba powinieneś, sprawdź czy nie śmierdzi paliwem albo czy nie ma płynu w oleju Raczej tylko paliwo pozostaje (skoro autor wątku twierdzi, e sprawdzał poziom oleju i nie zauważył nic niepokojącego) Jakby w oleju znalazł się litr płynu, to zmieniłby on kolor na "kawę z mlekiem". Poza tym, tuż po odpaleniu kontrolka oleju gasłaby sporo później- taka zawiesina jest bardzo gęsta i ciężko ją rozprowadzić po silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doniu18 16v Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 witam i dziekuje za szybka odp. Olej jakby troche paliwem zajezdza ale w benzynie to chyba normalne(chyba)z plynem sie nie miesza.W jaki sposob benzyna moze sie dostac do oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 lejące wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doniu18 16v Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 lejące wtryski moze leja ale to jakis spadek mocy by wystapil albo nie rowna praca lub wieksze spalanie a tu wszystko ok.Jak myslicie czy badanie komputerem by wykazalo zmiane cisnienia na wtryskach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Kolego paliwo do oleju moze dostac sie np przez lejace wtryski, pierscienie zuzyte, ustawiona zbyt bogata miesznke paliwowo- powietrzna, i jazde na zbyt krotkich odcinkach(zwlaszcza teraz w zimie )Wiesz pewnie nalezaloby sprawdzic rezystancje na wtryskach (musisz sie dowiedziec jaka powinna byc dla twojego silnika). Ja tak sprawdzalem u Taty w silniku 1,3 nz w golfie na wielowtrysku. Poza tym musisz ten nadmiar oleju wypuscic do prawidlowego stanu bo ten nadmiar znajdzie ujscie poprzez uszczelki . Znajdzie sobie slaby punkt i bedzie pozamiatane. Przy okazji jak bedziesz wypuszczal olej to sprawdz odme. Moze sie gdzies przygiela . NIe wien czy jezdzisz na krotkich odcinkach . Moze trzeba pojezdzic na dluzszch trasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doniu18 16v Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 siemka krzysiek1958 auto uzywam 4-5razy w tyg. przez ok 15-30min.(dojazdy do pracy)jezdze tak juz rok.Caly czas bylo wszystko ok.Czy to zimowe niedogrzanie moglo to spowodowac jak myslisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) .Czy to zimowe niedogrzanie moglo to spowodowac jak myslisz? mogło. Jeśli olej na serio mocno się rozrzedził, to musisz uważać jak eksploatujesz auto. Na takim oleju nie powinno się mocno męczyć silnika (np jazda autostradowa z bardzo wysokimi prędkosciami) bo nie smaruje on już tak dobrze jak niegdyś. Ogólnie najlepiej by było wiosną go wymienic. ps termostat masz sprawny? wskaźnik temperatury trzyma sie na poziomie i nie waha sie w czasie jazdy? Edytowane 15 Stycznia 2011 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doniu18 16v Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 mogło. termostat jest ok silnik chwila i jest cieply a wskaznik staje tak gdzies w polowie i tak zostaje. Olej chcialem dzis zmienic ale jest sobota mechanicy juz weekendem zyja.Co do gestosci to nie wydaje mi sie zeby jakos strasznie rzadki byl mimo ze to 10W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 termostat jest ok silnik chwila i jest cieply a wskaznik staje tak gdzies w polowie i tak zostaje. Olej chcialem dzis zmienic ale jest sobota mechanicy juz weekendem zyja.Co do gestosci to nie wydaje mi sie zeby jakos strasznie rzadki byl mimo ze to 10W-40. jakby tam na serio sporo benzyny naleciało, to po rozgrzaniu z takiej mieszanki robi się dosłownie "woda". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doniu18 16v Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 witam wszystkich problem znikna po prostu wymienilem olej i filtr obralem kierunek Manchester i rura w dwie strony i BRAWO od 10 miesiecy stan ten sam uwazam ze "mechanik" nie do konca wiedzial co wlewa do silnika. wlalem castrol 10W-40 i j.w jest ok.Moja mala rada jezeli tylko czujecie ze cos dacie rade zrobic sami to nie wachajcie sie. Moim zdaniem kazde auto ma dusze i za odrobine naszej uwagi i troski bedzie nam wdzieczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.