ace-mati Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Witam wszystkich jestem posiadaczem Primery 2,0 SR20De 94r + LPG II gen. BRC. Mam problem pierwsze objawy zauważyłem jakieś 3 tygodnie temu tzn samochód normalnie odpalał na benzynie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełączał się na gaz, ale gdy chciałem przełączyć z powrotem na benzynę to auto szarpało i się dusiło pomagało tylko ponowne odpalenie na benzynie. Dodam że przed tym zdarzeniem wszystko było ok. Dzisiaj postanowiłem przegonić nyskę na benzynie i okazało się że póki jest zimne to wszystko jest ok, a po nagrzaniu wolne obroty nie falują(silnik nie pracuje równo)po przygazowaniu faluje na niskich obrotach i w końcu gaśnie. Dodam jeszcze że przy próbie jazdy szarpie i kręci się tylko do 4500 obr. Na gazie jest wszystko ok. Dołączam filmik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 sprawdź reduktor od LPG może potrzebna regeneracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Z tym że ten problem jest tylko na benzynie na gazie wszystko jest ok. Spalanie gazu wynosi jakieś 14l przy dynamicznej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 Z tym że ten problem jest tylko na benzynie na gazie wszystko jest ok. Spalanie gazu wynosi jakieś 14l przy dynamicznej jeździe. no i co z tego wynika?? tyle, że na LPG masz odcięte wtryski PB i leci tylko gaz w układ, a jak jedziesz na PB to jak reduktor puszcza to leci i PB i gaz i silnik wariuje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 A to teraz już rozumiem o co chodzi w sumie mam końcówkę gazu więc wyjeżdżę do końca i zobaczę czy się coś poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 zakręć butlę i wtedy sprawdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 16 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam dzisiaj zakręciłem butlę, ale objawy dalej są takie same, czyli auto póki jest zimne jedzie na benzynie ok normalnie przyśpiesza trzyma obroty równo ładnie pracuje. Po wzroście temp. do ok 1/4 skali zaczyna szarpać słabo przyśpieszać i nierówno pracuje na wolnych obrotach. Myślę że układ zapłonowy czyli kable, świece można wyeliminować bo na gazie jest ok. Czy to może być uszkodzony przepływomierz??? Widziałem na forum poradę jak zmierzyć napięcie ale nigdzie nie znalazłem prawidłowych wartości napięć dla mojego silnika. Aha nie wiem czy to ważne ale mam usunięty EGR, i przyśpieszony zapłon. Tankuję benzynę 98oktanową zawsze na tej samej stacji Statoil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 no to gaz wyeliminowany i można dalej szukać, przepływka i czujnik temperatury, pomierz jakie ma wartości 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 odkopie Ci rozpiskę Ecu gdzie wszystko ładnie widać wsadzasz miernik przy ecu i masz wszystkie wartości do pomierzenia ... dojście marne ale za to na miejscu ... przepływka a wcześniej bym wypioł sonde lambda jak latasz na lpg to na PB ci nie zaszkodzi ... odepnij kostkę z sondy i zobacz czy się poprawi ... ale stawiałbym na przepływkę ..podam Ci wartości ,, ciepły silnik wolne obroty 1.3-1.7 V przy 2000 obrotów 1.7 -2.1 szukaj białego kabla w przepływce --środkowy kabel ,.. może czyszczenie wystarczy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Więc tak zrobiłem autodiagnostykę sinika i pojawił się błąd 21 czyli wg. rozpiski "Brak sygnału zapłonu" czy to właśnie ma coś wspólnego z przepływką lub sondą czy raczej szukać czegoś przy aparacie zapłonowym??? W ciągu dzisiejszego dnia postaram się zmierzyć napięcia. Wczoraj już nie miałem dostępu do neta ale wszystko się wyjaśniło, ponieważ sonda ładnie oscyluje pomiędzy 0-1V, a przepływomierz ma napięcie na wolnych obrotach pomiędzy 3-6V a po przygazowaniu brakuje skali na mierniku. Więc to chyba jego wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 3-6V na wolnych to sporo za dużo, czyli chyba jest winowajca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 wymyć dziada może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Odgrzewam trochę kotleta, ponieważ problem został dalej nierozwiązany otóż: Kupiłem drugą przpływkę używaną ale z gwarancją rozruchową założyłem ją do nyski odpalam pełen nadziei a tu to samo co było. Zmierzyłem napięcie i okazało się że są jak najbardziej prawidłowe na wolnych obrotach trzyma 1,36 a na ok 2000 obr 1.8V. Odłączałem także sondę i praca nie uległa poprawie. Mierzyłem na niej napięcie i ono też jest w normie, oscyluje pomiędzy 0-1V. Nie mam już zbytnio pomysłów, szukać przyczyny w jakiś czujnikach, czy to może być pompka paliwowa?? Dodam że auto póki jest zimne wszystko jest jak najbardziej w porządku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 no to czujnik temp .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam. Mam pytanie ponieważ jeszcze zbytnio nie ogarniam tego silnika, w którym miejscu znajduję się ten czujnik temperatury??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 jest w kolektorze ssącym z lewej strony jak włażisz pod maskę koło pompy wspomagania będą 2 badziewia jedno 1 pinowe i 2 gie z pewnie czerwoną końcówką i szara wtyczką naciskasz i odpinasz wsadzasz miernik i sprawdzasz opór w ohmach ,,też Ci napisze jakie powinno być dla jakich temperatur ... teraz nie pamiętam .... o na zimnym chyba coś w granicach 2 kilo ohmy ... bo jakoś tak się robi dopalacz .. pomiez na zimnym i na ciepłym zobaczymy jakby co to mam takie dobre chyba 2 szt ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Pomierzę i napiszę napięcia, jeśli będą nie dobre to wymienię, mam cały silnik na części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.