Gość pietia101 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 (edytowane) WITAM (nissan x trail 2002 rok 2.2 dci 114 km przebieg 168 tyś) A umnie wygada to tak. Nie ważne czy silnik zimny czy gorący, czy temperatura minus 15 czy plus 10 przy odpalniu trzeba kręcic i kręcić aby odpalił. Mam tak od około 3 tygodni filtr wymieniony lane dodatki do paliwa bezyna też i nic. Komputery błędów żadnych nie wykazują (zaliczony 1 serwis i dwa inne serwisy diesla) ale trzeba dodać że po odpaleniu auto jeździ normalnie niema braku mocy, nie kopci (obojętnie czy zimny czy rozgrzany) śmiga aż miło. Dzisiaj zaliczyłem kolejny punkt diagnostyczny i tak czujniki wszystkie ok. ponoć po uruchomieniu i w trakcie jest nierówne ciśnienie na listwie zalecają demontaż pompy i wtrysków i do sprawdzenia ewentualnie wymiana lub regeneracja. Może jakiś pomysł co dalej, może wystarczy wymiana zaworów na pompie (czerwony czy zielony). Co koledzy na to. i jeszcze jedno pytanko czy warto brać się za regenerację wtrysków? Edytowane 16 Stycznia 2011 przez pietia101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 WITAM (nissan x trail 2002 rok 2.2 dci 114 km przebieg 168 tyś) A umnie wygada to tak. Nie ważne czy silnik zimny czy gorący, czy temperatura minus 15 czy plus 10 przy odpalniu trzeba kręcic i kręcić aby odpalił. Mam tak od około 3 tygodni filtr wymieniony lane dodatki do paliwa bezyna też i nic. Komputery błędów żadnych nie wykazują (zaliczony 1 serwis i dwa inne serwisy diesla) ale trzeba dodać że po odpaleniu auto jeździ normalnie niema braku mocy, nie kopci (obojętnie czy zimny czy rozgrzany) śmiga aż miło. Dzisiaj zaliczyłem kolejny punkt diagnostyczny i tak czujniki wszystkie ok. ponoć po uruchomieniu i w trakcie jest nierówne ciśnienie na listwie zalecają demontaż pompy i wtrysków i do sprawdzenia ewentualnie wymiana lub regeneracja. Może jakiś pomysł co dalej, może wystarczy wymiana zaworów na pompie (czerwony czy zielony). Co koledzy na to. i jeszcze jedno pytanko czy warto brać się za regenerację wtrysków? Witam kolegę co do diagnozy to nie mam pojęcia,brzmi trochę niewiarygodnie kiepsko pali a dobrze jeżdzi,ale niestety muszę się zgodzic,ba nawet powiem że u mnie jest identycznie z tym że teraz przy temp.-10 po odpaleniu/z kłopotami/zaświeca się pomarańczowa kontrolka od silnika i to dopiero mnie martwi mam pytanie czy kolega coś ustalił w swoim x-sie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 (edytowane) WITAM (nissan x trail 2002 rok 2.2 dci 114 km przebieg 168 tyś) A umnie wygada to tak. Nie ważne czy silnik zimny czy gorący, czy temperatura minus 15 czy plus 10 przy odpalniu trzeba kręcic i kręcić aby odpalił. Mam tak od około 3 tygodni filtr wymieniony lane dodatki do paliwa bezyna też i nic. Komputery błędów żadnych nie wykazują (zaliczony 1 serwis i dwa inne serwisy diesla) ale trzeba dodać że po odpaleniu auto jeździ normalnie niema braku mocy, nie kopci (obojętnie czy zimny czy rozgrzany) śmiga aż miło. Dzisiaj zaliczyłem kolejny punkt diagnostyczny i tak czujniki wszystkie ok. ponoć po uruchomieniu i w trakcie jest nierówne ciśnienie na listwie zalecają demontaż pompy i wtrysków i do sprawdzenia ewentualnie wymiana lub regeneracja. Może jakiś pomysł co dalej, może wystarczy wymiana zaworów na pompie (czerwony czy zielony). Co koledzy na to. i jeszcze jedno pytanko czy warto brać się za regenerację wtrysków? Kolego należy zrobić na kompie (dawkowanie) pomiary poszczególnych cilindrów przy rozruchu silnika - to podstawa. Jeśli nie mają odpowiedniego oprogramowania to tego nie zrobią. Inny sposób mechaniczny jest następujący i najbardziej wiarygodny: 1.Sprawdzenie ciśnienia sprężania w cylindrach - jeśli mieści się w normie to 2.Sprawdzenie świec żarowych przy okazji sprawdzania ciśnienia sprężania 3.Wyjęcie wtrysków - diagnoza - czyszczenie, regeneracja lub wymiana. 4.Kasowanie błędów, adaptacja. 5.Odpalenie, praca silnika do pełnego zagrzania i powinno być dobrze. jeśli nie to: 6.Pompa do wyjęcia. Zbiera się tam bardzo dużo syfu i niestety należy ja wyjąć oczyścic, sprawdzić i ewentualnie zregenerować. Brudne paliwo niestety tankujemy, a silniki DCI bardzo tego nie lubią. Wtryski się zanieczyszczają,pompa, a niekiedy nawet listwa wysokiego ciśnienia. Uwaga! zawsze po takich naprawach automatycznie należy wymienić filtr paliwa przed odpaleniem silnika. Tak naprawdę żeby tą naprawę zrobić prawidłowo i na długo powinno się wyjąć wtryski i pompę jednocześnie bo jest zagrożenie że jeśli zrobimy tylko wtryski, a dostanie się brud z pompy to wtryski znowu trzeba będzie robić niebawem. Mysle że troche podpowiedziałem jeśli nie to polecam się na tel. Edytowane 17 Lutego 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietia101 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 WITAM Obecnie zdemontowane wtryski, listwa i pompa czekam za wyrokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 To jest ten ból x-a, który sprawia, że poważnie się zastanawiam, czy nie zmienić auta, pomimo iż miałem to niedawno robione i leje dobre paliwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) WITAM Obecnie zdemontowane wtryski, listwa i pompa czekam za wyrokiem. Witam ja moje wtryski wczoraj odebrałem ze sprawdzenia i okazały się sprawne,montował będę dopiero jutro/brak czasu/ale zżera mnie niepewnośc ponieważ przy odbiorze gośc powiedział że po każdorazowym wyjęciu wtrysków trzeba je adoptowac na kompie,nawet jeżeli nie były naprawiane,czy to prawda może ktoś to potwierdzic bo nie bardzo chcę mi się w to wierzyc Pozdrawiam. Edytowane 22 Lutego 2011 przez RYNI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 (edytowane) Witam ja moje wtryski wczoraj odebrałem ze sprawdzenia i okazały się sprawne,montował będę dopiero jutro/brak czasu/ale zżera mnie niepewnośc ponieważ przy odbiorze gośc powiedział że po każdorazowym wyjęciu wtrysków trzeba je adoptowac na kompie,nawet jeżeli nie były naprawiane,czy to prawda może ktoś to potwierdzic bo nie bardzo chcę mi się w to wierzyc Pozdrawiam. Przed wyjęciem wtrysków należy je znaczyć z którego cylindra są. Jeśli się wkłada w ten sam cylinder te same wtryski to nie trzeba.Pytnie czy były robione wcześniej ustawienia? Jeśli się pomiesza wtryski to samochód odpali i będzie pracował,często potrafi nawet kopcić, ale należy zrobić kodowanie gdyż na tej podstawie komputer oszczędnie steruje wtryskiem, a co za tym idzie mniej pali paliwa. Edytowane 22 Lutego 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietia101 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 WITAM No niestety mam do wymiany wtryski (zamówiłem używki) czekam na przesyłkę trochę mnie to zabolało. Pytanko dodatkowe jeżeli dobrze rozumiem trzeba nowe wtryski zakodować oraz pompę po (czyszczeniu) też silnik 2.2 114 km rok produkcji 2002 dzięki z góry za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 WITAM No niestety mam do wymiany wtryski (zamówiłem używki) czekam na przesyłkę trochę mnie to zabolało. Pytanko dodatkowe jeżeli dobrze rozumiem trzeba nowe wtryski zakodować oraz pompę po (czyszczeniu) też silnik 2.2 114 km rok produkcji 2002 dzięki z góry za podpowiedź. Trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pietia101 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Koledzy ma pytanko czy jest możliwośc zainstalowania innych wtrysków (inna numeracja) niż jest w orginale moje maja numery 16600 8H800 4 pinowe są duże kłopoty z zakupem takiej numeracji (nie mówie o nowych ale dobrych używek brak). Ktoś przerabiał podobny temat. Dzisiaj odebrałem x po naprawie założone sprawne używane wtryskiwacze zobaczymy co się będzie dalej działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajdz Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam kolegów forumowiczów, Czy ktoś poradzi w kwetsii wtrysków do mojego X-traila 2003r. 114km. siedzą tam wtryski denso o nr 16600 8h800. Pytanie moje brzmi czy są jakieś zamienniki o innej numeracji, które będa obsługiwane przez sterownik. Ewentualnie czy ktoś poleci firmę zajmującą się regeneracją takiego typu wtrysku, dodam tylko, że 2 sztuki mi leją. Pozdrawiam i liczę na szybka pomoc z Waszej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Szukaj dobrych używek. I radzę się pospieszyć bo w Common rail lejący wtrysk + duże ciśnienie = dziura w tłoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam kolegów forumowiczów, Czy ktoś poradzi w kwetsii wtrysków do mojego X-traila 2003r. 114km. siedzą tam wtryski denso o nr 16600 8h800. Pytanie moje brzmi czy są jakieś zamienniki o innej numeracji, które będa obsługiwane przez sterownik. Ewentualnie czy ktoś poleci firmę zajmującą się regeneracją takiego typu wtrysku, dodam tylko, że 2 sztuki mi leją. Pozdrawiam i liczę na szybka pomoc z Waszej strony. Nie ma zamienników! Tylko używki albo nowe...koszt około 2 tyś za sztukę ...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekKol Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) Jak dobrze poszukasz to znajdziesz nowy za 1600szt. + przesyłka.Jest jedna firma która regeneruje wtryski Denso ale z różnym skutkiem.Oficjalnie firma Denso nie udostępnia zestawów naprawczych. Ja płaciłem 600 zł?szt. za czteropinowy do 136km. sprawdzony przy mnie na stole. Pozdrawiam Edytowane 13 Grudnia 2013 przez RadekKol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Podłączyliśmy kompa i wyszło błędne ciśnienie paliwa. Raz 300 bar raz 100 raz 33 ...we wtorek na warsztat i pod wieczór prawdopodobnie dam odpowiedź !!! Pozdrawiam Jeden tłok brak ciśnienia na kolejnym około 15, na pozostałych po 18...czyli... wymieniam silnik na inny . Pozdrawaim Edytowane 8 Stycznia 2014 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 A może to problem ze sterowaniem pracą silnika? Rozumiem, że czujnik SCV masz wymieniony. Okazuje się, że w X-trailu czujnik położenia pedału przyspieszenia jest wadliwy: ( http://www.reuters.com/article/2013/09/26/nissan-recall-idUSL4N0HM1UN20130926 ). Może to też mieć jakiś wpływ..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) Olej na świecy przy tłoku na którym nie ma ciśnienia nie ma nic wspólnego z pedałem gazu, mój model jest z 2001 roku a ten problem występuje w autach po 2004.... Edytowane 9 Stycznia 2014 przez Virilitas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Olej na świecy przy tłoku na którym nie ma ciśnienia nie ma nic wspólnego z pedałem gazu, mój model jest z 2001 roku a ten problem występuje w autach po 2004.... współczuje pomyśl o remoncie, jest dostęp do dobrych części. Porób pomiary owalu tłoka i jak jest ok to wymień pierścienie plus panewki. Kupno używki to loteria i szansa na niezajeżdżony silnik jest marna. Napisz jeszcze na jakim oleju jeździłeś i co ile go wymieniałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieszek Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Witam mam problem z wtryskami,wszystkie leją i mają duży przelew.Dałem do sprawdzenia i okazało się,że mam 2 wtryski 16600 AU600 i 16600 8H800 ,silnik 2.2 Di 114km pytanie brzmi czy mogę tam wsadzić zregenerowane 16600AU600 czy jednak muszą być oryginalne? pozdrawiam. W moim X-ie po sprawdzeniu wtrysków okazało się,że są dwa 16600 AU600 i dwa 16600 8H800.Model 2.2Di 114km.Fabrycznie są tam 16600 8H800 ale skoro działało to na dwóch innych,które są bardziej dostępne to można na tym jeździć?jakie macie doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.