Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z silnikiem Y60 2.8TD


Gość ninorno1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam taki problem przy niskich temperaturach odpalam silnik pali od pierwszego kopa ale pracuje bardzo nierówno i wali niebieskim dymem przy mrozach -15 20 potrafi chodzic tak nierówno że aż zgasnie jak go niepodtrzymam na gazie. dopiero po jakichs 2 minutach wszystko sie uspokaja zaczyna równo pracować i niebieski dym przestaje lecieć. z początku myślałem ze to wina świec które niegrzeją wymieniłem je ale problem niezostał rozwiązany i Patrol dalej swoje...

 

bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja to sprawdzenie wtryskiwaczy, w jakim są stanie, ewentualnie ich czyszczenie, bądz wymiana. Koniecznie wymiań wtedy uszczelki. Może to być też kwestia paliwa, ale raczej to pierwsze. Przy tak niskich temperaturach wychodzą takie mankamenty. Daj znać jak ci poszło;) Pozdrawiam!

Edytowane przez mechanikadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece to nie wszystko - może są dobre ale szwankuje układ podgrzewania (przekaźniki). Sprawdź czy podgrzewają po uruchomieniu silnika. Poniżej zamieszczam trochę przydługą ale pożyteczną informację nt. świec:

"Problemy zaczynają się zazwyczaj, gdy jedna lub kilka świec przepala się ze starości i ktoś nieumiejętnie naprawia działanie układu. Nieumiejętnie po pierwsze z powodu nieznajomości zasady działania, po drugie z zastosowania nieoryginalnych świec. Świece oferowane w zamiennikach wyraźnie różnią się od oryginałów i nie można ich dobierać tylko na podstawie długości i rodzaju gwintu. Ważna jest tez charakterystyka i czas nagrzewania. Z zamienników dostępne są najczęściej świece firmy HKT, ale tez można szukać z firm Bosch, Autolite, czy nawet Iskra. Oryginały to NGK. Generalna różnica w obu rodzajach świec to to, ze tylko NGK oferuje świece ceramiczne i o specyficznej konstrukcji obudowy, która nie powoduje zwarć w środku komory wstępnej głowicy. A często się to zdarza zamiennikom, a zwłaszcza po wymianie tychże komór np. podczas remontu czy planowaniu głowicy.

Kolejna sprawa to czas nagrzewania świec. W zamiennikach to zazwyczaj 10 s. i więcej. Przy ceramicznej technologii świec NGK czas ten skrócony jest do max. 4 s. Jest to bardzo istotna różnica mając na uwadze ze sterownik świec żarowych w Patrolach nie załącza fazy pełnego grzania na czas dłuższy niż 4 s., a w tym czasie standardowe świece niedostatecznie nagrzewają się, co powoduje problemy z rozruchem przy niskich temperaturach. Wtedy zazwyczaj zimową porą musimy wykonywać grzanie na dwa lub trzy razy.

Jak diagnozować usterkę: Po przekręceniu kluczyka w pozycje grzania świec, automat znajdujący się przy puszcze z bezpiecznikami, przy prawym przednim słupku na dole, załącza fazę grzania właściwego na świecach. Zwiera jeden z dwóch przekaźników, który jest pod przykrywa metalowa obok akumulatora. Zwarty jest ten mniejszy i podawane jest +12V na długa listwę, która zakręcona jest na świece żarowe. Na świecach żółtych (oznaczenie NGK, CX01) podawane jest napięcie na zacisk „B” i poprzez mała listwę i zaciski „A” zwierane jest do masy. W tym samym czasie na zielonych świecach (oznaczenie NGK, CZ01) napięcie poprzez długa listwę podawane jest na zacisk „C” i poprzez obudowę i głowicę do masy. Mierząc podczas tej fazy napięcie na długiej listwie powinno się ono zawierać w granicach +10V~+12V.

Następnie po około 4 s. automat grzania świec odłącza fazę grzania właściwego i załącza fazę dogrzewania. A co za tym idzie wyłącza przekaźnik mały (ten z pod pokrywy obok akumulatora) i przełącza duży za którego pośrednictwem teraz na mała listwę podawane jest napięcie +12V, tak wiec na zaciskach „A” pojawia się +12V a na zacisku „B” odpowiednio do spadku napięcia na każdej świecy żółtej napięcie bliskie polowy tej wartości. Powiedzmy +6V. Takie napięcie za pośrednictwem dużej listwy przekazywane jest na świece zielone i poprzez nie, zwierane do masy. Tak wiec w fazie dogrzewania świece działają niejako w układzie szeregowym to znaczy spadki napięć na świecach żółtych i zielonych powinny być w miarę równomierne. W fazie dogrzewania zatem na listwie długiej będziemy mieć napięcie w granicach +5V~+6V. Długość fazy dogrzewania sterowana jest przez automat i uzależniona jest od wysokości obrotów i temperatury silnika. Często ta faza może trwać nawet do 10 min. i dopiero po jej zakończeniu odłączany jest duży przekaźnik i znika napięcie z obu listew, a co za tym idzie świece przestają grzać."

Edytowane przez Niebora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to sie robi coraz wiekrzy problem teraz dochodzi elektryka i kolejne pytanie czy to ze dalej auto niepali prawidłowo niejest efektem tego ze w silniku niemam swiec NGK, i te nowe potrzebuja więcej czasu na podgrzanie. ale najbardziej ubolewam nad tym ze niema nigdzie w okolicy porządnego mechanika ktory by mi zdiagnozowal motor. bo wydalem ponad 700 stow na nowe swiece a motorem dalej telepie jak w 1 cylindrowym traktorze z lat 20-tych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mobilepiotr

no to że świece innej marki nie powinno stanowić problemu ale nowa też może być walnięta i warto sprawdzić ,poza tym elektryka to jeden przekaznik w kabinie jak dobze pamiętam ale jak coś to mam schematy

no a mechanik i to dobry to problem fakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mobilepiotr

Szkoda że nie jesteś ze śląska okolic k-ce bo byśmy coś poradzili.

rada moja jest taka "płaski" katowice jest super specjalizacja jeep ale ogólnie też 4x4 facet jest super powiedz że masz kontakt od prezesa z cze-wy i pogadaj jak nie on to może coś wymyśli lepiej zna ka-ce

Adres: Borki 20, 40-348 Katowice

Tel.: (32) 204-99-49 (32) 204-99-49

a płaski ma na imie michał :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...