Gość diodaelektroda Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Znajomy ma problem z Nissanem Primera P11 silnik benzyna 1.6 GA16DE, 2000r. Silnik generalnie nie utrzymuje wolnych obrotów, raz jest to 2000 a innym razem skacze pomiędzy 1000 a 2000 i zdarza się że w czasie jazdy potrafi zgasnąć. początkowo działo się to sporadycznie teraz objawy utrzymuję si cały czas. Kontrolka silnika raz pali się ciągle a innym razem jest wyłączona. Co ciekawe że czasami przy przekręceniu kluczyka na zapłon mruga kontrolka silnika i razem z nią cyka przekaźnik i dodatkowo na ułamek sekundy załącza się wentylator. Wie ktoś od czego jest ten przekaźnik (zaznaczony strzałką na rysunku)? Czasami razem z wariującymi obrotami miga kontrolka i cyka przekaźnik. Samochód stał 3 tygodnie w warsztacie i problem dalej nie rozwiązany, ponoć podłączyli do komputera i wymienili jakiś czujnik i przez kilka mil było ok po czym problem powrócił. Wyczyszczony przepływomierz, przepustnica i zawór powietrza dodatkowego IAC. Sprawdzone masy w przedziale silnika, nie wiem tylko gdzie jest masa sterownika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Nie posiadacz zaślepki tego otworu? Prawdopodobnie bedzie to tam opisane. A co do usterki to mam na warsztacie podobny przypadek do opisanego tyle, że w 2.0 l. I narazie główkujemy. Podejrzewam potencjometr przepustnicy, znajduje się takie coś na twojej przepustnicy? Dam znać jak coś wymyśle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaelektroda Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Dzieki za odpowiedz Nie posiadacz zaślepki tego otworu? Prawdopodobnie bedzie to tam opisane. Mam zaślepke opisane są tylko bezpieczniki. Jest potencjometr przepustnicy 3 pinowy, napiecie na zamknietej przepustnicy poniżej 1V. Teraz zastanawiam się nad tym cykaniem. Czy możliwe jest że ECU ma słabe połaczenie z masą i zamyka obwód przez ten przekaźnik i wentylator? Nie wiem która jest masa od sterownika, w przedziale silnika spadki napięcia na wszystkich punktach masowych nie przekraczają 100mV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Check kontrolka jest zasilana jak i całe Ecu przez przekaznik który odpala samo Ecu w momęcie przekręcenia kluczyka prosta sprawa wypierniczyć ten przekaznik i po sprawie .. Mechanicy ,,uf.... druga sprawa to piszecie w złym dziale ,przeniose a powinno polecieć do kosza a z przekażnika ECCS zasilane jeszcze jest pewnie przepływka i możliwe że przepustnica ,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaelektroda Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ze schematu wynika że przekaźnik główny K1 zasila oprócz samego ECU także czujnik położenia wałka rozrządu i przepustnicy, z kolei kontrolka silnika jest zasilana z bezpiecznika F5 razem z min. przekaźnikiem wentylatora chłodnicy. Zastanawia mnie dlaczego przy przekręceniu kluczyka na sekundę załącza się wentylator? Czyżby jakieś zwarcie w wiązce? Czy jeżeli przekaźnik klika to znaczy że jest uszkodzony? Zawsze wydawało mi się że uszkadza się cewka i wtedy w ogóle przekaźnik nic nie zwiera. Wystarczy wymienić przekaźnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 na początek przekaźnik a potem dalej ,,, bo on zasila wiele rzeczy ,, co do kontrolki to nie wnikałem ....bo raczej ona idzie prosto z ecu ,,,,bo to ecu nią steruje ,, w końcu mrugać też lubi ,,,,w P10 podobnie jest wiec schematy bardzo podobne,,,, powodzenie przekażnik można dać uniwersalny za max 10 zł ew kable przerobić ,,,choć niebieski powinien podpasować ,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaelektroda Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Witam. Co już wiem: Po włączeniu zapłonu cykają dwa przekaźniki: w skrzynce bezpieczników pierwszy z prawej (na zdjęciu jest błąd) załączający pompę paliwa, oraz w komorze silnika załączający na krótko silniczek wentylatora chłodnicy (brak klimy). Teraz pytanie czy jest sens sprawdzać całą wiązkę czy świadczy to jednoznacznie o uszkodzeniu ECU, oba przekaźniki załączane są masą z ECU. Przekaźniki były zamieniane miejscami i bez zmian więc wygląda że są sprawne. Na środkowym przekaźniku (między pinami 1 a 2 czyli 30 a 87) na krótko po włączeniu zapłonu pojawia się 12v i spada do zera, na pierwszym z lewej niebieskim po załaczeniu zapłonu na stałe pojawia sie 12v i teraz pytanie czy można puścić z niego masę na ten przekaźnik pompy? Nie wiem za co on odpowiada, na schematach przez ecu załaczane są tylko 3 z czego jeden z nich jest od wentylatora chłodnicy i znajduje się w komorze silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.