Gość wisiek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam.Kupiłem Almerę 2005r 1500 dezel. Same kłopoty. Dlaczego kontrolka na oleju gaśnie dopiero po 25 sekundach.Stasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 sprawdź stan oleju, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bossmen Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 A ja bym go na początek wymienił! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanikadam Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Stan oleju to pierwsze co bym sprawdził tak jak napisał "DINO". A 1.5dci to moim zdaniem najgorszy silnik pochodzenia francuskiego. Jeśli olej ok to jedz czym prędzej na serwis żeby sprawdzili ciśnienie oleju bądz poprawność pracy czujnika. Te silniki bardzo nie lubią niskiego stanu oleju i okresów miedzy wymianami większych niż 15k km. Nawet bym powiedział że 10k km był by słuszny. Takie usterki jak opisujesz, jeżeli to nie wadliwa praca samego sensora, kończą sie kapitalnym remontem silnika o ile wcześniej korba nie wyjdzie bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mbr Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Ja w swojej N15 miałem tydzień temu taki numer, że samochód stał na małym nachyleniu i też mi kontrolka ciśnienia oleju nie chciała gasnac w dodatku silnik zaczał stukac jak stary diesel. Wyłaczylem poszedłem zobaczyc jak sie bagnet czuje, a tu na bagnecie zadnego nawet minimalnie rozbryzganego oleju. Odpalilem jeszcze raz silnik i po chwili zgasla kontrolka oleju i od razu ustało stukanie. Raz mi sie to zdarzylo...Zauwazylem ze mi cieknie z czujnika cisnienia oleju, mimo iz 2 razy juz byl wymieniany bo ciekł, raz zamiennik i teraz oryrginal mam. Może tym się zainteresuj u siebie czy Ty nie masz wycieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Ja w swojej N15 miałem tydzień temu taki numer, że samochód stał na małym nachyleniu i też mi kontrolka ciśnienia oleju nie chciała gasnac w dodatku silnik zaczał stukac jak stary diesel. Wyłaczylem poszedłem zobaczyc jak sie bagnet czuje, a tu na bagnecie zadnego nawet minimalnie rozbryzganego oleju. Odpalilem jeszcze raz silnik i po chwili zgasla kontrolka oleju i od razu ustało stukanie. Raz mi sie to zdarzylo...Zauwazylem ze mi cieknie z czujnika cisnienia oleju, mimo iz 2 razy juz byl wymieniany bo ciekł, raz zamiennik i teraz oryrginal mam. Może tym się zainteresuj u siebie czy Ty nie masz wycieku. Witam. Wymieniłem olej i filtr nie pomogło nic.Jeszcze mam nadzieję że to czujnik.Kontrolka jak zgaśnie to już się nie zapala aż do następnego rozruchu i znów 25s. Stasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bossmen Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam. Wymieniłem olej i filtr nie pomogło nic.Jeszcze mam nadzieję że to czujnik.Kontrolka jak zgaśnie to już się nie zapala aż do następnego rozruchu i znów 25s. Stasiek. A czy na rozgrzanym silniku jest tak samo jak na zimnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 A czy na rozgrzanym silniku jest tak samo jak na zimnym? Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany ,pracuje równiutko.kontrolka w czasie jazdy się nie zapala,na wolnych też nie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany ,pracuje równiutko.kontrolka w czasie jazdy się nie zapala,na wolnych też nie.. nie zrozumiałeś Czy jak odpalasz silnik ciepły, to też musisz czekac te 20 sekund na zgaśniecie kontrolni, czy wtedy gaśnie niemal od razu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 nie zrozumiałeś Czy jak odpalasz silnik ciepły, to też musisz czekac te 20 sekund na zgaśniecie kontrolni, czy wtedy gaśnie niemal od razu? Też.Czy na ciepłym czy na zimnym kontrolka gaśnie zawsze po 20 sekundach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Też.Czy na ciepłym czy na zimnym kontrolka gaśnie zawsze po 20 sekundach. to jak wymiana czujnika ciśnienia nie pomoże, będziesz musiał pojechać do mechanika na sprawdzenie ciśnienia manometrem i ewentualną wymianę pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Czujnik wymieniłem. Pozostała mi pompa. Podejrzewam też elektronikę.Ja jeżdżę 40 lat samochodami i z podobnym przypadkiem się nie spotkałem.Mechanik który wyremontował tysiące samochodów też nic mi nie poradził.Na razie jeżdżę z duszą na ramieniu.Stasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Czujnik wymieniłem. Pozostała mi pompa. Podejrzewam też elektronikę.Ja jeżdżę 40 lat samochodami i z podobnym przypadkiem się nie spotkałem.Mechanik który wyremontował tysiące samochodów też nic mi nie poradził.Na razie jeżdżę z duszą na ramieniu.Stasiek. jak byłęś u mechanika, to mógł ci wkręcić manometr zamiast czujnika i byłoby widac jak wygąda cisnienie. ps rób pompe i nie jeździj tak za długo bo to zdecydowanie nie jest zdrowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 jak byłęś u mechanika, to mógł ci wkręcić manometr zamiast czujnika i byłoby widac jak wygąda cisnienie. ps rób pompe i nie jeździj tak za długo bo to zdecydowanie nie jest zdrowe. Witam.Nie miał manometru.Zastanawia mnie to że jak zgaszę i odpalę silnik w tej samej sekundzie to też czekam 20s zawsze tyle samo.Zauważyłem w okolicy akumulatora wiszącą niewłączoną wtykę,boję się jej włączyć żebym czegoś nie zablokował. kupienie używanego auta to loteria ja wybrałem zły los.kupiłem go za pożyczki.nie stać mię na serwisowanie w nissanie.Pozdrawiam. p.s.jakie masz autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam.Nie miał manometru.Zastanawia mnie to że jak zgaszę i odpalę silnik w tej samej sekundzie to też czekam 20s zawsze tyle samo.Zauważyłem w okolicy akumulatora wiszącą niewłączoną wtykę,boję się jej włączyć żebym czegoś nie zablokował. kupienie używanego auta to loteria ja wybrałem zły los.kupiłem go za pożyczki.nie stać mię na serwisowanie w nissanie.Pozdrawiam. p.s.jakie masz autko. kiepski mechanik. taki manometr kosztuje kilkadziesiat złotych plus kilka wymiennych końcówek i już jest dobry przyrząd diagnostyczny. Znajdź sobie mechanika z manometrem ten pomiar na serio dużo powie. I jakby się w razie okazało, że smarowanie jest, tylko kontrolka jakimś dziwnym trafem nie gaśnie, tobyś miał przynajmniej spokojne sumienie dalej w ten sposób jeżdżąc. co do wtyczki - nie mam pojecia od czego mam almere n16 z benzynką 1.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam. Byłem u trzech mechaników , na razie żaden niema manometra. Byłem też w nissanie w Płocku,wyznaczył mi termin za tydzień.Na pomiar ciśnienia trzeba tyle czasu czekać.ten urzędas w nissanie powiedział że to będą panewki ale ja mu nie wierzę Pozdrawiam. Stasiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam. Byłem u trzech mechaników , na razie żaden niema manometra. Byłem też w nissanie w Płocku,wyznaczył mi termin za tydzień.Na pomiar ciśnienia trzeba tyle czasu czekać.ten urzędas w nissanie powiedział że to będą panewki ale ja mu nie wierzę Pozdrawiam. Stasiek. panewki by hałasowały i problem by się pojawiał na gorącym oleju i niskich obrotach. u ciebie typuję albo coś z elektroniką, albo pompe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Kolego zrób fotkę wtyczce, podrzuć na forum i może coś pomożemy wspólnymi siłami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 panewki by hałasowały i problem by się pojawiał na gorącym oleju i niskich obrotach. u ciebie typuję albo coś z elektroniką, albo pompe. Witam.Oby Twoje proroctwa się spełniły. Kolego zrób fotkę wtyczce, podrzuć na forum i może coś pomożemy wspólnymi siłami Witam.Wtyczka już temat nieaktualny.Dzięki za chęć niesienia pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
binladen Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 mi to wygląda na zaworek w pompie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Jak zrobić prowizoryczną kontrolkę i jak ją podłączyć żeby ominąć elektronikę i żarówkę podłączyć bezpośrednio do akumulatora,dowiem się wtedy czy elektronika działa prawidłowo. mi to wygląda na zaworek w pompie Witam.Wymieniłem olej,wymieniłem filtr.(dwukrotnie ) jest zamontowany orginalny,wymieniłem czujnik ciśnienia oleju,zmierzyłem ciśnienie(jest dobre).wysuszyłem suszarką podłączenie do czujnika a kontrolka w dalszym ciągu od rozruchu pali się przez 25 sekund.W nissanie chcieli mi wymieniać panewki.....................................................a może i silnik ale już nie czekałem na dalszą diagnozę. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez stasiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 dwa kabelki jeden do + aku drugi do czujnika cisnienia - i żarówka świeci. Na ciepłym kontrolka też świeci 20s po zapaleniu, ale po jakim czasie od zgaszenia? I czy świeci tak samo długo po kilku s po minucie i po godzinie od zgaszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wisiek Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 dwa kabelki jeden do + aku drugi do czujnika cisnienia - i żarówka świeci. Na ciepłym kontrolka też świeci 20s po zapaleniu, ale po jakim czasie od zgaszenia? I czy świeci tak samo długo po kilku s po minucie i po godzinie od zgaszenia. Witam.Zawsze świeci 25s czy na zimnym czy na ciepłym czy go zgaszę i zapalę w tej samej sekundzie czy po minucie czy po godzinie czy po 12godzinach. Z czujnika wychodzi - czy + ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Z czujnika wychodzi - czy + ? zazwyczaj + jak jeden przewód bo - jest na gwincie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 zazwyczaj + jak jeden przewód bo - jest na gwincie co???? czujnik (taki z ktorego wychodzi tylko 1 kabelek) puszcza na ten kabelek albo masę (jak nie ma ciśnienia) albo nic (jak ciśnienie jest) ot cała filozofia. DO żaróweczki, która ma robić za czujnik ciśnienia podłacza się z jednej strony plus po stacyjce, a z drugiej ten właśnie kabelek od czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.